MONTANA MXM 26"

krisse1983

Onko kokemuksia kyseisestä täysjoustomaasturista??KIITOS jo etukäteen!! :)Toinen vaihtoehto on Mercuri Ranger täysjoustopyörä...
Netistä löysin enemmän tietoa tuosta ekasta...eli onkohan toi Mercuri sit ihan pilipalipeli?!

23

12465

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Speed Freak

      Ei edelleenkään kannata sijoittaa pennosiaan tuohon streetkredibiliteettiä herättävään täysjoustoon, tuolla hinnalla et saa kuin kasan ongelmia. Ennemmin sijoittaisin sinuna rahat jotenkin paremmin esim. ei jousitettuun pyörään, jolla saat varmasti pidemmän ajonautinnon ja pääset pitemmälle ongelmitta. Mutta tämä on vain vinkki, itse päätät mitä teet rahoillasi.

    • Rane

      Varsinkin kun en oikeasti tiedä noista täysjoustoista hittojakaan.

      Minusta fillari kannattaa aina hankkia sen perusteella millaiseen käyttöön se tulee. Jos se tulee spennailukäyttöön niin silloin tietysti pitää olla KAIKKI!

      Jos se taas tulee suht normi maastoajeluun niin etujousto on ok. Takapää kyllä tulee siellä perässä. Itse ajelin 12v ilman joustoja ja pidin siitä, että jos "hypäytin" takapäätä, se myös hyppäsi. Myös etupää totteli eikä "niiaillut" alamäissä.

      Vaati melkoisesti totuttelua opetella ajamaan tuota etujousitettua mutta nyt en enää vaihtaisi jäykkään. Säästää se pirusti ranteita ja on muutenkin mukavampi :)

      Summattuna edellinen sanoisin, että minusta harrastusvälineen pitää olla HYVÄ mutta riittävän yksinkertainen...paitsi jos on talli joka hoitaa huollot ja muut murheet.

      • lunamination

        tosta Montana mxm26etenemisvehkeehstä...Pitää paikkansa, että enää ei hakkaa ranteille,eikäperseelle. Kuhan säätää ne jouset,ja ajoasennon itelle feelgood. Tuntuu vekotin olevan melko lujaa tekoa. Vaihteiden säädössä meinas tukka lähteä päästä, mutta nekin on nyt kohdallaan. Annan kahdenviikon intensiivisen ajelun jäljiltä 0-10asteikolla; 9½p.


      • Rane
        lunamination kirjoitti:

        tosta Montana mxm26etenemisvehkeehstä...Pitää paikkansa, että enää ei hakkaa ranteille,eikäperseelle. Kuhan säätää ne jouset,ja ajoasennon itelle feelgood. Tuntuu vekotin olevan melko lujaa tekoa. Vaihteiden säädössä meinas tukka lähteä päästä, mutta nekin on nyt kohdallaan. Annan kahdenviikon intensiivisen ajelun jäljiltä 0-10asteikolla; 9½p.

        Olet siis saanut suht edullisesti sinun tarpeitasi tyydyttävän fillarin.

        Eihän noista "halpisfillareista" mitenkään tarkoituksella tehdä huonoja ja uskonkin, että niistä saa moni harrastaja rahalleen ihan riittävästi vastinetta.

        Mutta se on kyllä totta, että halpisvärkeistä on "pitkässä juoksussa" enemmän harmia kun laatufillareista. Osien kuluminen, ketjujen venyminen, jouston kuoleentuminen etc.

        Tokihan kaikki nuo voi korjata ja ostaa vaikka sellaisen laatumerkin paskaksi menneen tilalle ja asia on taas ihan ok...mikä tässä oikeastaan on niin vaikeata? Harrastushan tämä on ja harrastamistahan se huoltokin on.


      • lunamination
        Rane kirjoitti:

        Olet siis saanut suht edullisesti sinun tarpeitasi tyydyttävän fillarin.

        Eihän noista "halpisfillareista" mitenkään tarkoituksella tehdä huonoja ja uskonkin, että niistä saa moni harrastaja rahalleen ihan riittävästi vastinetta.

        Mutta se on kyllä totta, että halpisvärkeistä on "pitkässä juoksussa" enemmän harmia kun laatufillareista. Osien kuluminen, ketjujen venyminen, jouston kuoleentuminen etc.

        Tokihan kaikki nuo voi korjata ja ostaa vaikka sellaisen laatumerkin paskaksi menneen tilalle ja asia on taas ihan ok...mikä tässä oikeastaan on niin vaikeata? Harrastushan tämä on ja harrastamistahan se huoltokin on.

        430€ fillari halpis pyörä?, en nyt oikein tiedä mittenkä fuckin kroisosten kans keskustelen. Tonniko pitää sijoittaa, että saa tyydytyksen n.5000km/ajokausi ajelusta?. Kestää kyllä, kun osaa itse huoltaa/korjata. Eikä ajele joka fuckin perunapellossa. ???.


      • Rane
        lunamination kirjoitti:

        430€ fillari halpis pyörä?, en nyt oikein tiedä mittenkä fuckin kroisosten kans keskustelen. Tonniko pitää sijoittaa, että saa tyydytyksen n.5000km/ajokausi ajelusta?. Kestää kyllä, kun osaa itse huoltaa/korjata. Eikä ajele joka fuckin perunapellossa. ???.

        No eihän se ihan Biltsin tarjousvärkki ole ;)

        Mutta kokeile joskus sitä perunapeltoa. Jumalauta siinä on tekniikka ja äijä äärirajoilla ;)


      • kokems
        lunamination kirjoitti:

        430€ fillari halpis pyörä?, en nyt oikein tiedä mittenkä fuckin kroisosten kans keskustelen. Tonniko pitää sijoittaa, että saa tyydytyksen n.5000km/ajokausi ajelusta?. Kestää kyllä, kun osaa itse huoltaa/korjata. Eikä ajele joka fuckin perunapellossa. ???.

        halppispyörä = 0 - 250€


    • lunamination

      Ostin just moisen fillarin,ja pikku rakentamisen/säätämisen jälkeen tuntuu vallan mainiolta kulkupeliltä. Ei ole mikään "marketti maasturi".

      • koskisi

        moiseen Montanaan edes 5 metrin tukullakaan. Katselin pyörän osia ja jousien kiinnitystapaa, minkä vuoksi tiedän, että ko. vehkeesllä ei ole 2 kuukauden jälkeen muuhun kuin verkonpainoksi !! Yrittäkää ymmärtää ettei tuolla hinnalla voi saa mitään kunnollista, puhumattakaan ominaisuuksista !


      • Rasvanipa
        koskisi kirjoitti:

        moiseen Montanaan edes 5 metrin tukullakaan. Katselin pyörän osia ja jousien kiinnitystapaa, minkä vuoksi tiedän, että ko. vehkeesllä ei ole 2 kuukauden jälkeen muuhun kuin verkonpainoksi !! Yrittäkää ymmärtää ettei tuolla hinnalla voi saa mitään kunnollista, puhumattakaan ominaisuuksista !

        Katselin tuossa googlella kyseisen "kelan" kuvaa ja aika saakelin kova kaveri saa olla jos tuolla erehtyy menemään pururataa pahempaan maastoon.

        Takajousi on lähinnä iskunvaimentimen näköiskappale, koska mitään vaimennuksia tuollaisessa kierrejousikutjakkeessa ei ole. Takavaihtajakin näytti olevan oikein Shimano Tourney ,ei taida Shimano halvempaa valmistaakkaan.


      • So whaT
        Rasvanipa kirjoitti:

        Katselin tuossa googlella kyseisen "kelan" kuvaa ja aika saakelin kova kaveri saa olla jos tuolla erehtyy menemään pururataa pahempaan maastoon.

        Takajousi on lähinnä iskunvaimentimen näköiskappale, koska mitään vaimennuksia tuollaisessa kierrejousikutjakkeessa ei ole. Takavaihtajakin näytti olevan oikein Shimano Tourney ,ei taida Shimano halvempaa valmistaakkaan.

        Kuinkas monta vaihdetta tossa montana mxm pyörässä oikeen on??? olis ihan kiva tietää...


      • HannaMari86
        koskisi kirjoitti:

        moiseen Montanaan edes 5 metrin tukullakaan. Katselin pyörän osia ja jousien kiinnitystapaa, minkä vuoksi tiedän, että ko. vehkeesllä ei ole 2 kuukauden jälkeen muuhun kuin verkonpainoksi !! Yrittäkää ymmärtää ettei tuolla hinnalla voi saa mitään kunnollista, puhumattakaan ominaisuuksista !

        No mulla taitaa, sitten toi 2 kuukautta olla aika pitkä aika väli.. Huhti-Toukokuussa tuon Montanan täysjouston sain ja 350kilometriä takana eikä vieläkään mitään ongelmia pyörän kanssa.. Et kyllä se ostamisen arvoinen pyörä on.. Jos täysjoustosta tykkää ja haluaa niin, kyllä omasta puolestani suosittelen..


      • asad
        HannaMari86 kirjoitti:

        No mulla taitaa, sitten toi 2 kuukautta olla aika pitkä aika väli.. Huhti-Toukokuussa tuon Montanan täysjouston sain ja 350kilometriä takana eikä vieläkään mitään ongelmia pyörän kanssa.. Et kyllä se ostamisen arvoinen pyörä on.. Jos täysjoustosta tykkää ja haluaa niin, kyllä omasta puolestani suosittelen..

        Osta tuo pyörä iha älyttömä hyvä minäkin ostan :)

        Ville 12v


      • jdfbgzigf
        So whaT kirjoitti:

        Kuinkas monta vaihdetta tossa montana mxm pyörässä oikeen on??? olis ihan kiva tietää...

        kyseisessä montanassa on 21 vaihdetta.


      • hjadhsjh
        asad kirjoitti:

        Osta tuo pyörä iha älyttömä hyvä minäkin ostan :)

        Ville 12v

        Minä vaan vaihoin piikki suzukin jousen takajouseen, koska ei se joustanu yhtään.
        Tässä kyseisessä Montanassa on aika jaskat jouset jos et aio vaihtaa niitä. Takajouset on tehty 100-kilosille enkä mie paina kuin 47 kiloa. Sitten vielä että etujouset kuoli talven aikana niin pitäis nekin vaihtaa, sitten ne pelittäis ihan hyvin. Muuten on ihan hyvä pyörä, kannattaa vaan huoltaa sitä välillä. Meillä kun riittää kaikenlaisia osia pyöriin niin on hyvä viritellä. Minulla on ainakin jo 1 vuosi ollut tämä pyörä, mutta ei ole hirveen pahoja vikoja tullut. Nyt vielä, että joku sano että kestää vaan 2 kuukautta niin minulla se on kestäny 1 vuoden ja kyllä tämä kelpaa pururataakin parempaan maastoon. muista vaan huoltaa se välillä, tai et pysty edes keulimaan.


      • hjadhsjh
        hjadhsjh kirjoitti:

        Minä vaan vaihoin piikki suzukin jousen takajouseen, koska ei se joustanu yhtään.
        Tässä kyseisessä Montanassa on aika jaskat jouset jos et aio vaihtaa niitä. Takajouset on tehty 100-kilosille enkä mie paina kuin 47 kiloa. Sitten vielä että etujouset kuoli talven aikana niin pitäis nekin vaihtaa, sitten ne pelittäis ihan hyvin. Muuten on ihan hyvä pyörä, kannattaa vaan huoltaa sitä välillä. Meillä kun riittää kaikenlaisia osia pyöriin niin on hyvä viritellä. Minulla on ainakin jo 1 vuosi ollut tämä pyörä, mutta ei ole hirveen pahoja vikoja tullut. Nyt vielä, että joku sano että kestää vaan 2 kuukautta niin minulla se on kestäny 1 vuoden ja kyllä tämä kelpaa pururataakin parempaan maastoon. muista vaan huoltaa se välillä, tai et pysty edes keulimaan.

        Vielä että kannattaa mieluummin ostaa vaikka joku laatumerkkinen, vaikka scott jos rahat riittää, koska minä haluaisin enemmänkin scott voltage yz 35:n kun tälläsen halpispyörän.


      • kokemusta!!
        asad kirjoitti:

        Osta tuo pyörä iha älyttömä hyvä minäkin ostan :)

        Ville 12v

        se pyör' lahoaa alle älä osta pyörää ulkonäön perusteella! se hajoaa heti!


      • Anonyymi
        kokemusta!! kirjoitti:

        se pyör' lahoaa alle älä osta pyörää ulkonäön perusteella! se hajoaa heti!

        Olen aika saatanan myöhässä mutta yksi asia selväksi tuo paska kestä ku 1-2kk kerrallaan runko jousi tehty vittu norsuille! Siis käytin huollossa kesti 4kk ja ainakin 100e edestä osia ostettuna!! Noita pyöriä ei saa liikkeistä enään nii älkää ostako edes käytettynä tuota romua siis aivan paskat saumatkin runkoon käytetty ehkä 30 minuuttia kerran kun sen kaadoin jäiselle alustalle nii väänty keskeltä...
        Hommataan "Ghost" merkkinen please! On hyvä pyörä se


    • kokemusta!!

      jos et ole ostanut montana mxm:ää niin älä osta koska itselläni on se ja se on ihan PASKA. ostin sen viime kesänä ja siitä on hajonnut jo laakerit ja taka-akseli vaijerit napsuu poikki ja vaihteiden säädöt on päin persettä uutena eikä ne pysy paikalllaan vaikka ne säätäisi itse kunnolla!!

    • inserakona

      montana on täys paska1 tässä hyviä maastopyörä merkkejä:scott,insera,jamis,ktm,trekk,felt,kona ja cube ja paljon muita...............Tässä sitten vältettäviä merkkejä;montana,yosemite,solifer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,JAAA Paljonmuita.

      • Hyvinoneväät

        Scott ei enää tuoda
        Insera halpisten esikuva
        Jamis ei enää markkinoilla
        Trek ruotsista
        Felt kambodiasta
        Kona saksan netistä
        Cube halpiskaupoiissa
        Ktm tuonti loppu
        Jaaaaa paaaaaljonmuuta


    • Anonyymi

      Joo mulla semmonen oli ,mutta kokoajan joku osa hajosi juuri jouduin uuden pyörän ostamaan ,koska se meni taas rikki. Etujouset ovat aika jäykät

      • Anonyymi

        En osannut lukea, menin kouluun, nyt osaan lukea


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8151
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4379
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1135
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      132
      913
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      755
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      748
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      731
    Aihe