kun Jumala loi taivaan ja maan ym.kaikki oli sangen hyvää kuten Raamatussa mainitaan
"Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää."
silloin ei vielä ollut petoja..sen paremmin ihmispetoja kuin eläimiäkään
kun sitten ihminen lankesi syntiin,hänet ajettiin pois paratiisista
"Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu." sittenkö alkoi lihan syönti?
eläimistä tuli saaliita ja saalistajia-ihmisen ja toistensa vihollisia
aikoinaan kuitenkin tämä tilanne muuttuu..
"19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;"
(Room. 8:20-22)
me ihmiset olemme todella arvokkaita..koska meidän tähtemme on tämä kaikki ´vaiva`,näin ihmisjärjellä -- olisi luullut että olisi ollut helpompi tuhota koko epeli(ihminen) ja luoda tilalle uusi
mutta koska Jumala on RAKKAUS eikä voi itseään kieltää, ei Hän ole voinut luomistyötään tuhotakaan
mielestäni todella mielenkiintoista
luomakunnan nousu ja tuho
2
114
Vastaukset
- vaihtoehto
on se, että Jumala vain tarvitsi jonkin rodun jota kiusata ja kiduttaa. Sadisti kun on.
Lihansyönti alkoi Raamatun mukaan vedenpaisumuksen jälkeen Nooasta ja häne pojistaan:
"Jumala siunasi Nooaa ja hänen poikiaan sanoen heille: "Olkaa hedelmällisiä, lisääntykää ja täyttäkää maa. Pelätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä, kaikki taivaan linnut, kaikki maassa matelevat ja kaikki meren kalat. Ne olkoot teidän valtaanne annettuja. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi. Kuten olen antanut teille vihreät kasvit, niin minä annan teille myös kaiken tämän.! 1 Moos 9:1-3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437