Sihteerin palkka`ÄKKIÄ!

sihteeriko?

Hei!

Olisin todella ystävällinen jos joku kertoisi sihteerin palkkaa? Minulla ei siis ole kokemusta, tai varsinaista koulutusta sihteeriksi, mutta monissa työpaikkailmoituksissa on palkkatoivomus liitettävä mukaan... Ymmärränhän että sihteeri jotain saa, muttei viitsisi veikata mitään liian alhaista palkkaa, koska se kertoo jotai eikä liian isoakaan, koska sekin kertoo jotai...

Joten jos jollakin on tietoa, olisin kiitollinen!!!

8

4609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaana

Nimittäin sihteeri-nimikkeen alta löytyy kaikkea kahvinkeittäjästä valtiosihteeriin. Eli palkka on sidoksissa tietysti työn laatuun ja vastuuseen.
      Olen itse osastosihteeri kunnalla ja saan palkkaa noin 1700 euroa kuukaudessa.
      Eipä tästä tainnut hyötyä olla. Voisit kysyä työvoimatoimistosta lisää neuvoja. Tsemppiä työnhakuun.

• työtön

...mutta työvoimatoimistossa ei tiedetä palkkatiedoista yhtään mitään.

Ei edes palkkataulukoita ole työvoimatoimistossa saatavilla.

Neuvoivat kääntymään paikallisen ammattiliiton piiriin.

• taloussihteeri

Se on yhtä venyvä käsite kuin sihteerin toimenkuvakin. Meillä on töissä eräs tyttö nimikkeellä sihteeri, hän hoitaa puhelinvaihteen ja kahvitukset, palkkansa on n. 1 333 e. Minä taas taloussihteerinä lasken palkat, hoidan kirjanpidon ja teen kaikkea muuta taloushallinnon työtä ja palkka on 2400 e. Olen koulutukseltani ktm, tuo tyttö opiskelee markkinointi-instituutissa jotain sihteerilinjaa.

Joten sihteerin palkka riippuu ennen kaikkea siitä, mitä toimenkuvaan kuuluu = mitä osaat. Jos ei sinulla ole koulutusta, et varmaan heti kovin kummoisille palkoille voi päästä.

• työtön
        taloussihteeri kirjoitti:

Se on yhtä venyvä käsite kuin sihteerin toimenkuvakin. Meillä on töissä eräs tyttö nimikkeellä sihteeri, hän hoitaa puhelinvaihteen ja kahvitukset, palkkansa on n. 1 333 e. Minä taas taloussihteerinä lasken palkat, hoidan kirjanpidon ja teen kaikkea muuta taloushallinnon työtä ja palkka on 2400 e. Olen koulutukseltani ktm, tuo tyttö opiskelee markkinointi-instituutissa jotain sihteerilinjaa.

Joten sihteerin palkka riippuu ennen kaikkea siitä, mitä toimenkuvaan kuuluu = mitä osaat. Jos ei sinulla ole koulutusta, et varmaan heti kovin kummoisille palkoille voi päästä.

...toímenkuvaan kuuluu.

Tämähän nyt on jokaiselle duunarille aivan selvä tapaus.

Monet pääsevät suhteilla esim. taloussihteerin hommiin ja sitten muut paikkailevat sitä ja "opettavat" oman työn ohessa.

Moni alansa osaaja taas saa homehtua kortistossa ammattitaidosta ja aktiivisuudesta riippumatta.

Mutta helppohan se on yleistää.

• kirjanpitäjä
        taloussihteeri kirjoitti:

Minä myös lasken palkkoja ja teen kirjanpidon ym, mutta olen koulutukseltani merkonomi, nimikkeeni on toimistosihteeri, ja palkkani on 1850 e/kk. Meillä toimiva rehtorin sihteeri käsittääkseni tekee perinteisiä sihteerin töitä, on koulutukseltaan merkantti, ja palkka on suurinpiirtein sama kuin minulla.

• Pomo

Olet ammattitaidoton.

• ansku

noin 1500-2500 välillä, keskimäärin 1800-2000.
      eli sen mukaan mitä osaat tietty kantsii pyytää, vaikka ei juuri sihteerin koulutusta ole, osaat ehkä kieliä, tietotekniikkaa, olet tosi fiksu etc.

• Lide

Toimin johdon sihteerinä ja työkokemusta on kansainvälisistä firmoista juuri johdon tai toimarin sihteerinä. Palkka on nipin napin 3000 kuussa. Tavallisten assareiden palkka n. 2000-2300. Tuohon kolmeen donaan ja yli pääsee vaan pitkällä ja aika laajalla kokemuksella (hyvä kielitaito, viestinä- ja tiedotuskokemusta, henkilöstöhallintoa ja tietty normaalit henkilösihteerin duunit)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe