Sihteerin palkka`ÄKKIÄ!

sihteeriko?

Hei!

Olisin todella ystävällinen jos joku kertoisi sihteerin palkkaa? Minulla ei siis ole kokemusta, tai varsinaista koulutusta sihteeriksi, mutta monissa työpaikkailmoituksissa on palkkatoivomus liitettävä mukaan... Ymmärränhän että sihteeri jotain saa, muttei viitsisi veikata mitään liian alhaista palkkaa, koska se kertoo jotai eikä liian isoakaan, koska sekin kertoo jotai...

Joten jos jollakin on tietoa, olisin kiitollinen!!!

8

4614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaana

Nimittäin sihteeri-nimikkeen alta löytyy kaikkea kahvinkeittäjästä valtiosihteeriin. Eli palkka on sidoksissa tietysti työn laatuun ja vastuuseen.
      Olen itse osastosihteeri kunnalla ja saan palkkaa noin 1700 euroa kuukaudessa.
      Eipä tästä tainnut hyötyä olla. Voisit kysyä työvoimatoimistosta lisää neuvoja. Tsemppiä työnhakuun.

• työtön

...mutta työvoimatoimistossa ei tiedetä palkkatiedoista yhtään mitään.

Ei edes palkkataulukoita ole työvoimatoimistossa saatavilla.

Neuvoivat kääntymään paikallisen ammattiliiton piiriin.

• taloussihteeri

Se on yhtä venyvä käsite kuin sihteerin toimenkuvakin. Meillä on töissä eräs tyttö nimikkeellä sihteeri, hän hoitaa puhelinvaihteen ja kahvitukset, palkkansa on n. 1 333 e. Minä taas taloussihteerinä lasken palkat, hoidan kirjanpidon ja teen kaikkea muuta taloushallinnon työtä ja palkka on 2400 e. Olen koulutukseltani ktm, tuo tyttö opiskelee markkinointi-instituutissa jotain sihteerilinjaa.

Joten sihteerin palkka riippuu ennen kaikkea siitä, mitä toimenkuvaan kuuluu = mitä osaat. Jos ei sinulla ole koulutusta, et varmaan heti kovin kummoisille palkoille voi päästä.

• työtön
        taloussihteeri kirjoitti:

Se on yhtä venyvä käsite kuin sihteerin toimenkuvakin. Meillä on töissä eräs tyttö nimikkeellä sihteeri, hän hoitaa puhelinvaihteen ja kahvitukset, palkkansa on n. 1 333 e. Minä taas taloussihteerinä lasken palkat, hoidan kirjanpidon ja teen kaikkea muuta taloushallinnon työtä ja palkka on 2400 e. Olen koulutukseltani ktm, tuo tyttö opiskelee markkinointi-instituutissa jotain sihteerilinjaa.

Joten sihteerin palkka riippuu ennen kaikkea siitä, mitä toimenkuvaan kuuluu = mitä osaat. Jos ei sinulla ole koulutusta, et varmaan heti kovin kummoisille palkoille voi päästä.

...toímenkuvaan kuuluu.

Tämähän nyt on jokaiselle duunarille aivan selvä tapaus.

Monet pääsevät suhteilla esim. taloussihteerin hommiin ja sitten muut paikkailevat sitä ja "opettavat" oman työn ohessa.

Moni alansa osaaja taas saa homehtua kortistossa ammattitaidosta ja aktiivisuudesta riippumatta.

Mutta helppohan se on yleistää.

• kirjanpitäjä
        taloussihteeri kirjoitti:

Minä myös lasken palkkoja ja teen kirjanpidon ym, mutta olen koulutukseltani merkonomi, nimikkeeni on toimistosihteeri, ja palkkani on 1850 e/kk. Meillä toimiva rehtorin sihteeri käsittääkseni tekee perinteisiä sihteerin töitä, on koulutukseltaan merkantti, ja palkka on suurinpiirtein sama kuin minulla.

• Pomo

Olet ammattitaidoton.

• ansku

noin 1500-2500 välillä, keskimäärin 1800-2000.
      eli sen mukaan mitä osaat tietty kantsii pyytää, vaikka ei juuri sihteerin koulutusta ole, osaat ehkä kieliä, tietotekniikkaa, olet tosi fiksu etc.

• Lide

Toimin johdon sihteerinä ja työkokemusta on kansainvälisistä firmoista juuri johdon tai toimarin sihteerinä. Palkka on nipin napin 3000 kuussa. Tavallisten assareiden palkka n. 2000-2300. Tuohon kolmeen donaan ja yli pääsee vaan pitkällä ja aika laajalla kokemuksella (hyvä kielitaito, viestinä- ja tiedotuskokemusta, henkilöstöhallintoa ja tietty normaalit henkilösihteerin duunit)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe