Leivän korvike?

Auttakaa!

Tämä on kamalaa, kun en enää pysty ostamaan ollenkaan leipää ilman että syön koko paketin kerralla, oli kyse mistä leivästä tahansa. Nykyään olenkin ostanut todella pieniä leipäpaketteja. Sanomattakin on selvää, että jos ostelisin herkkuja, niin ne menisivät heti kurkusta alas, siksipä en niitä osta. Mutta ilmeisesti leivästä on tullut nyt se herkku, jolla tyydytän syöpöttelyhimoni, vaikka ei olisi nälkäkään. Auttakaa minua, mikä voisi olla hyvä leivän korvike ja kevyt sellainen? Riisikakut tai hapankorput eivät käy, on testattu. Ruokavaliooni kuuluu yleisesti ottaen näitä ruokia: puuroa, maitotuotteita (maitorahkaa, jogurttia, raejuustoa...), kanaa, kalkkunaa, kalaa, hedelmiä, vihanneksia, perunoita, riisiä, pastaa ja mehukeittoa juon paljon korvatakseni turhaa syömistä. Mitä ihmettä siis leivän tilalle? Aamiaismuroja olisi mukava syödä joskus, mutta sille paketille käy samalla tavalla kuin leivälle: menee yhden päivän aikana...

15

2657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      vähähiilihydraattinen ruokavalio, jolloin pääsisit eroon leivän himosta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että se toimii. Söin itsekin ennen paljon leipää, mutta nyt kun jätin ruokavaliosta pois kaikki jauhot, perunan, riisin, makaroonit, pastan ja sokerit niin eipä enää tee mieli leipää.

      Ei leipä tarvitse mitään korviketta. Aterialla vaan runsaasti kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa runsaasti, mutta myös tarvitaan enemmän hyviä luonnollisia rasvoja polttoaineeksi kun leipien antama hiilihydraatti eli sokeri jää pois. Salaatin joukkoon hyvää oliiviöljyä, pihvin kanssa vaikka kermaista sienikastiketta, kotimaisia marjoja rahkan ja kerman kera jne.

      Tutustu aiheeseen tästä linkistä:

      http://www.silikonitieto.net/artikkeli_haku.phtml?arID=849&ID=24

      • Kehiin...

        Osta leipa mieluusti ruis valmiiksi viipaloituna, pakasta ja ota aamulla vaikka 4 viipaletta sulamaan päivän tarpeisiin, näin ei tule hotkittua kaikkia kerralla.


      • Hah

        Mikä käännyttäjä! ;)


      • Tjaahas

        Kun syö monipuolisesti, niin ruokaan ei tarvitse lisätä mitään rasvaa, sokeria tai suolaa.


      • röllipeikkonen

        Linkki vie jonnekin mainossivulle..


    • leipää pitäisi syödä

      kuusi palaa päivässä ja päläpälä.
      Minä orjana söin, kun aattelin että pitäähän sitä, mutta jostain kumman syystä hoksasin että paisun omituisesti siitä, vaikka olis tummaakin.

      Kerran pahuuttani kokeilin olemalla ilma leipää ja jo muutaman päivän päästä outo pöhö oli pois.

      • pullota

        olipa dieetti mikä tahansa niin kyllä siihen pari voikkaria mahtuu.........


      • Ja paskat
        pullota kirjoitti:

        olipa dieetti mikä tahansa niin kyllä siihen pari voikkaria mahtuu.........

        Voikkarit eivät sovellu mihinkään dieettiin.


      • Anonyymi
        Ja paskat kirjoitti:

        Voikkarit eivät sovellu mihinkään dieettiin.

        ei paljoa ainakaan ketogeenideen.


    • ap.

      Kiitos, mutta vhh-ruokavalio ei ole minun juttuni, vaikka tuosta leivästä olisin valmis kokonaan luopumaankin jos vain keksisin jotain tilalle. Aterioilla en syö leipää, mutta siis välipalana ja lisäksi urheilen paljon, joten ennen treeniä se on todella kätevä ja nopea tapa saada energiaa ilman että tarvii alkaa kokkailemaan. Mutta sitten illalla... jos sitä tosiaan kaapista löytyy, niin ei löydy enää kun olen nukkumaan menossa. Tuota pakastamista voisi ainakin kokeilla, vaikka helpostihan sen kyllä sieltäkin saa. Itsekurini taitaa olla aika heikko tällä hetkellä..:)

    • Manteli!

      Olen ollut tovin laihiksella. Mun heikkous on myös keipä! Vaalea ihana rapea rouskuva leipä, tumma leipä, hanakorput, näkkileipä, itseleivottu leipä jne! Tiedäns iis tunteesi! Muuten laihismenee hyvin mutta leipä on mun heikkous,e i edes suklaa vede voittoa tässä tapauksessa.

      Aloin soveltamaan juuri tuota vähähiilihydraattista ruoka valiota.
      Eli jätin pastan, perunan&riisin melkeen kokonaan pois, vehnäjauhot, näkyvän oikean sokerin ja valitettavasti leiän syönnin. Eka kk meni heikosti. Muuten pystyin pitämään diettiä yllä aika hyvin, mutta leipä oli vitsaus!

      Mutta sekin on oikeastaan vähentynyt, alussa sitä söin, otin miehen hyllyltä leipää ja särvintä, sitten se jäi pikkuhiljaa ja söin ihan satunnaisesti yhden joskus, sitten isko taas HIMO ja sen päälle taas tuli vähennettyä, mutta nyt on monta viikkoa itse asiassa menyt niin, että en oel leipää edes halunnutkaan, aika jännä! Eli Kyllä muillakin samoja probleemia on tämän leivän kanssa. Tsemiä vaan!

    • Jos leivän jättää pois niin mistä ihmeestä tulee kuitua joka pitää mm. ulosteen kasassa ja vatsan jonkinlaisessa kondiksessa? (tyhmä kysymys mutta kysympä silti.....)

      • Panhandle

        VHH:llakin syödään kasviksia, joista niitä kuituja saa.


    • Anonyymi

      Itse olin saman lainen .Johtu siitä söin ruokaa anoksen vain illalla. Kun muutin ravinon oton : Kello 8.Aamiainen. lounas aina kello 12. ja päivälinen 16., ilta pala kello 19.Lopu ylensyönti ja juuri leivän syönti.Kunon koti ruokaa.Näkyy myös vartalossani.Ilman laihduttamaata ruoka rytmillä 1 vuodessa laihtunut 8 kg. eli 16kpl voi paketteja,jossa 1 paketti painaa 500g. Hyöty likuntaa,Ei hissiä, ei pussilla ensin metroasemalle. Vaan kävelen pussin sijaan Metro asemalle.

      • Anonyymi

        Paperi pussilla vaiko muovipussilla sinne metroasemalle?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe