Kevyempi??

hm....

Henkilö A:n päivän ruokavalio on tälläinen:
*Aamupala: Kaksi kananmunaa, pekonia, omena ja lasi täysmaitoa.
Lounas: Höyrytettyjä vihanneksia, kokolihapihvi kermakastikkeessa ja lasi täysmaitoa. Jälkiruuaksi marjoja kermavaahdon kanssa.
Päivällinen: Lihamureketta kermakastikkeessa, salaattia runsaalla oliiviöljyllä. Täysmaitoa.
Kahvi jonka kanssa leipäjuustoa
Illallinen: juustomunakas voissa paistettuna.

Henkilö B:n ruokavalio:
*Aamupala: Puuroa, hedelmä, lasi kevytmaitoa sekä leipä juustolla ja kasviksilla.
Lounas: Tuoresalaatti, makaronilaatikkoa, leipä ja juomana kevytmaitoa. Jälkiruuaksi marjoja.
Päivällinen: Paistettua kanaa ja riisiä, salaattia, lasi vettä.
Kahvi mustana ja sen kanssa suklaakeksi.
Illallinen: Leipä kasviksilla, tuoremehua, hedelmä.

Kumpi on kevyempi? Perusteluja tulemaan kanssa!

4

832

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hm.....

Ja B:n leipä olisi pääsääntöisesti ruisleipää tai muuta täysjyväleipää.

• viilaten

B:tä vois vielä keventää rasvattomalla maidolla, makaroonolaatikkoon puolet makarooneista korvattais vihannessekoituksella ja riisit linsseillä. Salaattiin voisi lorauttaa kylmäpuristettua öljyä ja viinietikkaa olisi vieläkin terveellisempää. Lounaalta myös leipä pois, pysyisi hiilarit kohtuudessa.

• Kiril

on koostumukseltaan kevyempi, koska se on vähähiilihydraattinen. Siinä on kuitenkin aivan liiaksi tavaraa yhdelle päivälle. Omena pois aamiaiselta, jos saman päivän aikana syödään marjoja, leipäjuuston poistaisin välipalana kahvin kanssa, eikä neljättä ateriaa, iltamunakasta tarvita. Salaattiin ei kuulu missään ruokavaliossa runsaasti oliiviöljyä.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tämä on kevyempi, koska sillä laihtuu ja korkeat kolesteroli- ja verenpainearvot normalisoituu.

Vaihtoehto B on runsashiilihydraattinen ja siksi ei mietenkään kevyt. Leipää syödään kolme kertaa päivässä, aamulla puuroa, lounaalla "ravintorikasta" makaroonia, päivällisellä runsashiilihydraattista riisiä, kaksi kertaa syödään hedelmää. Hirveä hiilihydraattitankkaus ja se ei ole kevyttä vaikka miten punnitsisi. Sukalaakeksi vielä kruunaa kaiken.

• Tepi.

Siinä ei ole sitä lihottavaa rasvaa ja lisäksi energiapitoisuus on alhaisempi kuin A:ssa, joten on kevyempi vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1470
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      675
    7. 52
      670
    8. 76
      576
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe