Mikä vetää LAITTOMUUDEN OPETTAJIA

adventismi

palstalle? Vastakohtaisuudetko? Luterilaisen kirkon keskuudessa on pidetty harhaoppina ja lahkolaisuutena Jumalan kymmenen käskyn hylkäämistä elämän ohjeena kristitylle.

Luther sanoo tästä evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuuheessa näin:"Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herrättänyt sen, jota vähimmän olen aavistanut tai odottanut, niiden näet lahkokunnan, jotka opettavat, että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."

Joten menkää pois te laittomuuden opettajat, sillä oppine ei ole Jumalasta, vaan Saatanasta!

Me voimme luottaa uudenliiton Herran ratkaisuun. Hänen arvovaltansa on seuraavien sanojen takana: "Sillä totisesti minä sanon teille: Kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Sentähden, joka purkaa yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillätavalla opettaa ihmisiä, (huom, ei siis juutalaisia)se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."Matt. 5: 18-19.

13

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummasti kieroilette!

Eikö sinulla ole se tiedossasi, että luterilaisessa kirkossa ei opeteta Kymmenen Käskyn lakia, joka oli annettu Israelille kivitauluissa?

• poikani kävi

juuri siellä rippikoulun, eikä yhtään mikään ollut muuttunut, siitä ajasta, kun itse kävin.

Joten valehtelet!

Sano suoraan, että minkä luterilaisen eriseuran tai lahkon sisällä tällaista opetetaan?

Ja MISTÄ ALKAEN on alettu opettaa, etteivät käskyt kuulu ENÄÄ KRISTITYLLE?

Että ne tulisi teidän(eriseuraisten) mielestänne kirkostakin poistaa. Kuten Lutherkin mainitsi ja sanoi saatanan itsensä olevan tämänkin asian takana.

Kysäisin asiaa myöskin pieneltä Jasmine tytöltä, että opetetaanko heille uskontotunnilla Jumalan käskyt, johon tyttö topakasti, että :"Tietysti", ja lateli samantien kaikki tulemaan ulkomuistista, niin että en ymmärrä tuota laittomuuden opetusta, ja kyselyjä ympärileikkauksista ja muista typeryyksistä, jotka eivät koskaan ole meille kristinuskoville kuuluneetkaan.

Menkää jollekkin muule palstalle opettamaan satujanne! Ja jätääkkää adventistien käännytys. He eivät tule uskomaan sanakaan teidän valheistanne, joten teette ihan turhaa työtä.

• Kuinka monta

adventistia sinua on vastaan kävellyt mooseksen kivitaulut kainalossa? Samat tavalliset kymmenen käskyä jotka ovat koko kristikunnalle tarkoitettu opiksi ja ojennukseksi, riittävät myöskin adventisteille.

Paitsi että he tahtovat pitää kaikki kymmenen käskyä, siinä kuin jotkut nyt opettavat vain yhdeksää. Paavali kielsi ketään tuomitsemasta sapatinkaan tähden.

Joten sinulla ei ole mitään oikeutta tuomita jos adventistit haluaa viettää lepopäivänään Jumalan siunaaman sapatin. Eivätkä he ole ainoat kristinuskovaiset maailmassa, jotka ovat tähän ratkaisuun päätyneet.

• sille adventisti->
        Kuinka monta kirjoitti:

adventistia sinua on vastaan kävellyt mooseksen kivitaulut kainalossa? Samat tavalliset kymmenen käskyä jotka ovat koko kristikunnalle tarkoitettu opiksi ja ojennukseksi, riittävät myöskin adventisteille.

Paitsi että he tahtovat pitää kaikki kymmenen käskyä, siinä kuin jotkut nyt opettavat vain yhdeksää. Paavali kielsi ketään tuomitsemasta sapatinkaan tähden.

Joten sinulla ei ole mitään oikeutta tuomita jos adventistit haluaa viettää lepopäivänään Jumalan siunaaman sapatin. Eivätkä he ole ainoat kristinuskovaiset maailmassa, jotka ovat tähän ratkaisuun päätyneet.

Näyttääkin olevan epäselvää jopa adventistille, mitkä olivat Mooseksen saamien kivitaulujen käskyt. Nehän eivät olleet samat joita opetetaan luterilaisessa Katekismuksessa. Adventistien puheet kymmenestä käskystä 9n sijaan on näin osoitettu kovin moniselitteiseksi ellei tietoiseksi harhaanopettamiseksi. Kukapa meistä olisi kuullut adventistin kiihkoilevan toisen käskyn puolesta, joka koskee kuvakieltoa. Tämä käsky puuttuu kokonaan Katekismuksen käskyistä. Katekismuksessa on neljäs käsky "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" kun taas kivitauluissa oli lepopäivää koskeva käsky neljäntenä. Jotta luterilaisillkin olisi kymmenen käskyä, he ovat jakaneet viimeisen käskyn käskyiksi 9 ja 10. Myöskää 5 käsky ei ole sama kuin Mooseksen kivitaulujen viides oli. Samoin on kuudennen käskyn laita. Voimmekin sanoa, että vain ensimmäinen käsky on sama molemmissa käskyluetteloissa.

• Kyllä ne raamatun mukaan
        sille adventisti-> kirjoitti:

Näyttääkin olevan epäselvää jopa adventistille, mitkä olivat Mooseksen saamien kivitaulujen käskyt. Nehän eivät olleet samat joita opetetaan luterilaisessa Katekismuksessa. Adventistien puheet kymmenestä käskystä 9n sijaan on näin osoitettu kovin moniselitteiseksi ellei tietoiseksi harhaanopettamiseksi. Kukapa meistä olisi kuullut adventistin kiihkoilevan toisen käskyn puolesta, joka koskee kuvakieltoa. Tämä käsky puuttuu kokonaan Katekismuksen käskyistä. Katekismuksessa on neljäs käsky "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" kun taas kivitauluissa oli lepopäivää koskeva käsky neljäntenä. Jotta luterilaisillkin olisi kymmenen käskyä, he ovat jakaneet viimeisen käskyn käskyiksi 9 ja 10. Myöskää 5 käsky ei ole sama kuin Mooseksen kivitaulujen viides oli. Samoin on kuudennen käskyn laita. Voimmekin sanoa, että vain ensimmäinen käsky on sama molemmissa käskyluetteloissa.

ovat siihen katekismukseenkin präntätyt! Vai luuletkos Lutterin ne itse keksineen? Minulle riittää hyvin Jumalan kymmenen käskyä, ilman saivaria halkomatta!Turhamaista suunpieksäntää, ilman mitään realiteettia!

• vertaa itse
        Kyllä ne raamatun mukaan kirjoitti:

ovat siihen katekismukseenkin präntätyt! Vai luuletkos Lutterin ne itse keksineen? Minulle riittää hyvin Jumalan kymmenen käskyä, ilman saivaria halkomatta!Turhamaista suunpieksäntää, ilman mitään realiteettia!

Jokainen lukutaitoinen ihminen Suomessa, jolla on ymmärrys päässään, näkee selvästi, että kyse ei ole samasta käskyjen luettelosta Raamatussa ja Katekismuksessa. Käskyt Raamatussa => 2.Moos.20:1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8. Muista pyhittää lepopäivä.
        9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        13. Älä tapa.
        14. Älä tee huorin.
        15. Älä varasta.
        16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." Ja vertailun vuoksi Katekismuksessa mainitut käskyt => JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ
        Ensimmäinen: [Minä olen Herra, sinun Jumalasi.] Sinulla ei saa olla muita jumalia [minun rinnallani] 3
        Toinen: Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, [sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään) 3
        Kolmas: Pyhitä lepopäivä.
        Neljäs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
        Viides: Älä tapa.
        Kuudes: Älä tee aviorikosta.
        Seitsemäs: Älä varasta.
        Kahdeksas: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        Yhdeksäs: Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
        Kymmenes: Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa, äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/esipuhe.html#6

• juuri nuo
        vertaa itse kirjoitti:

Jokainen lukutaitoinen ihminen Suomessa, jolla on ymmärrys päässään, näkee selvästi, että kyse ei ole samasta käskyjen luettelosta Raamatussa ja Katekismuksessa. Käskyt Raamatussa => 2.Moos.20:1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8. Muista pyhittää lepopäivä.
        9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        13. Älä tapa.
        14. Älä tee huorin.
        15. Älä varasta.
        16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." Ja vertailun vuoksi Katekismuksessa mainitut käskyt => JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ
        Ensimmäinen: [Minä olen Herra, sinun Jumalasi.] Sinulla ei saa olla muita jumalia [minun rinnallani] 3
        Toinen: Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, [sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään) 3
        Kolmas: Pyhitä lepopäivä.
        Neljäs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
        Viides: Älä tapa.
        Kuudes: Älä tee aviorikosta.
        Seitsemäs: Älä varasta.
        Kahdeksas: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        Yhdeksäs: Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
        Kymmenes: Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa, äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/esipuhe.html#6

Jumalan kymmenen käskyä kuuluvat uuteen liittoon, ja myöskin adventisteille! Minä, eikä kukaan adventistikaan mitään mooseksen käskyjä tarvitse. Juuri nuo kymmenen käskyä riittää myöskin adventisteille, mutta siinähän mainittiin myöskin pyhitä lepopäivä, niin että ei sekään mihinkään ole hävinnyt. Ja sapatin pitäjiä on paljon muitakin kuin adventistit. Kaikki ne, jotka kunnioittavat Luojaansa ja Lunastajaansa.

• kotosin
        juuri nuo kirjoitti:

Jumalan kymmenen käskyä kuuluvat uuteen liittoon, ja myöskin adventisteille! Minä, eikä kukaan adventistikaan mitään mooseksen käskyjä tarvitse. Juuri nuo kymmenen käskyä riittää myöskin adventisteille, mutta siinähän mainittiin myöskin pyhitä lepopäivä, niin että ei sekään mihinkään ole hävinnyt. Ja sapatin pitäjiä on paljon muitakin kuin adventistit. Kaikki ne, jotka kunnioittavat Luojaansa ja Lunastajaansa.

Mistä ihmeestä nuo Kattekismuksen käskyt ovat kotoisin, kun eivät ole Raamatusta? Jos vielä luit liknkistä selitykset? Adventismin oppien puolesta ne eivät puhu. Eikä adventistien opit puhu Katekismuksen puolesta! Tästä näkeekin sen, että teidän päämääränne on ihmiset eikä totuus. Te pyydystätte itsellenne ihmisdiä keinolla millä hyvänsä, ja siihen te tarvitsette Raamattua.

• mutta
        poikani kävi kirjoitti:

juuri siellä rippikoulun, eikä yhtään mikään ollut muuttunut, siitä ajasta, kun itse kävin.

Joten valehtelet!

Sano suoraan, että minkä luterilaisen eriseuran tai lahkon sisällä tällaista opetetaan?

Ja MISTÄ ALKAEN on alettu opettaa, etteivät käskyt kuulu ENÄÄ KRISTITYLLE?

Että ne tulisi teidän(eriseuraisten) mielestänne kirkostakin poistaa. Kuten Lutherkin mainitsi ja sanoi saatanan itsensä olevan tämänkin asian takana.

Kysäisin asiaa myöskin pieneltä Jasmine tytöltä, että opetetaanko heille uskontotunnilla Jumalan käskyt, johon tyttö topakasti, että :"Tietysti", ja lateli samantien kaikki tulemaan ulkomuistista, niin että en ymmärrä tuota laittomuuden opetusta, ja kyselyjä ympärileikkauksista ja muista typeryyksistä, jotka eivät koskaan ole meille kristinuskoville kuuluneetkaan.

Menkää jollekkin muule palstalle opettamaan satujanne! Ja jätääkkää adventistien käännytys. He eivät tule uskomaan sanakaan teidän valheistanne, joten teette ihan turhaa työtä.

Miten sapatti sitten voisi kristityille kuulua, kun ympärileikkaus ja sapatti olivat molemmat vanhan liiton merkkejä Jumalan ja israelilaisten välillä?

• sinä
        mutta kirjoitti:

Miten sapatti sitten voisi kristityille kuulua, kun ympärileikkaus ja sapatti olivat molemmat vanhan liiton merkkejä Jumalan ja israelilaisten välillä?

Ihan oikeasti noin tyhmä????????????.

• viisas!
        sinä kirjoitti:

Ihan oikeasti noin tyhmä????????????.

Kuka on asettanut kristittyjen noudatettavaksi Mooseksen lakeja? Miksi adventistit noudattavat oman mielensä mukaisiksi tehtyjä sapatti- ja kymmenyslakeja? Raamatussa sanotaan, että pakanoilla ei ollut lakia!

• Kyllä se kuule
        kotosin kirjoitti:

Mistä ihmeestä nuo Kattekismuksen käskyt ovat kotoisin, kun eivät ole Raamatusta? Jos vielä luit liknkistä selitykset? Adventismin oppien puolesta ne eivät puhu. Eikä adventistien opit puhu Katekismuksen puolesta! Tästä näkeekin sen, että teidän päämääränne on ihmiset eikä totuus. Te pyydystätte itsellenne ihmisdiä keinolla millä hyvänsä, ja siihen te tarvitsette Raamattua.

niin on, ettei meille rivi advendisteille ole mitään hyötyä siitä, että jos joku tulee adventistiksi! Ainoa ilo on siitä, kun joku tulee uskoon ja ottaa Jeesuksen vastaan pelastajanaan. Ihan sama tekeekö sen adventti, vai muussa seurakunnassa. Ei seurakunta ole tärkeintä, vaan usko Herraan Jeesukseen. Miten te voitte ajatellakkin noin kierosti? Näinkö teidän seurakunnassa tapahtuu, kun luulette noin toisistakin?

• Mikä vetää LAITTOMUUDEN OPETTAJIA
      adventismi 15.4.2007 klo 13.00
      ==========

Tuosta saa käsityksen, että sunnuntaisapatin viettäjät ovat laittomuuden tekijöitä. Siis kadotuksen omaisuutta eikä Kristuksen?

Mutta eikö temppeli ole tärkeämpi kuin temppelin kulta? Jos siis se temppelin kultaus onkin arvotonta kissankultaa, niin eikö kuitenkin temppeli - ihmisen sisäpuoli - ratkaise? Eikä se kulta?

Arvostan Lutheria ja eritoten tuota seikkaperäistä Galatalaiskirjeen selitysteosta. Mutta hän olkoon vain temppelin kultaa ja Raamattu - kuvaannollisesti - se temppeli!
      On lupa tutkia ja tulkita itsekin suoraan Galatalaiskirjettä.

Sitäpaitsi, ei Luther mitään oppiaan sinetöinyt ainoaksi oikeaksi tulkinnaksi, vaan oli väittelevä ja vuorovaikutteinen. Ehdotonta oli vain tuo uskonvanhurskaus-oppi.

Lutherin uskonvanhurskaus-opin pohjalta ajatellen Lutherin 10 käskyä koskevaa selitystä on ehkä tulkittu hieman huolimattomasti.
      Ei Luther ole ainoa ajatteleva ihminen eikä ainoa, jolla on ollut Pyhä Henki opettajana.

Herran apostoli sanoo, että "monissa kohdin me kaikki hairahdumme". Ja Paavali joutui ojentamaan toisia, etenkin Pietaria.
      Voimme nähdä Sanasta, että esim. Paavalin opetus tarkentui matkan varrella. Hänhän luuli, kuten muutkin apostolit - alkuaikoina - että Jeesus tulee pilvissä ja tuulissa noutamaan omansa pois jo heidän elinaikanaan. (Tessalonikalaiskirjeet).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe