Meillä kristityillä on Uusi Liitto Jeesuksen veressä, eikä Vanhan Testamentin säädökset koske meitä Uuden Liiton kristittyjä. Jeesus täytti lain ja teki uhraamisen tarpeettomaksi. Miksi ette uhraa lampaita kirkoissanne, jos kerran väitätte, että Vanhan Testamentin säädökset ovat voimassa?
Jumala kutsuu teitä luokseen. Lukekaa nämä raamatunkohdat Uudesta liitosta, joa haluatte tietää totuuden!
Jeremia 31:
31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Hebr. 8:
1. Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
2. tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.
3. Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
4. Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja,
5. ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".
6. Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Hebr. 12
18. Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
19. ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
20. sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
21. ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
22. vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
23. taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
25. Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.
26. Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin".
27. Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, koska ovat luotuja, tulevat muuttumaan, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät.
28. Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;
29. sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
Hebr. 13
20. Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
21. hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
Adventismi on harhaoppia!!!
86
1621
Vastaukset
- huitua puliset
"Adventtikirkko opettaa" on tuttu lausahtamus täällä."Jer.31:34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. ---->1.Johanneksen kirje:
2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. ) ----- Adventtikirkko pyrkii purkamaan kaikki Uuden Testamentin opetukset. Adventismissa ei ojentauduta Evankeliumin opetusten mukaan vaan heitä "Adventtikirkko opettaa". Tämä opetus suunnitellaan valtameren takana SDAn pääkonfferenssin tavoitteiden mukaisesti. Tässä on yhtäläinen menettely kuin Jeh.todistajillakin.- Pentecostal.1
Adventistit eivät ilmeisesti uskalla tehdä mitään, mikä on heidän kirkkonsa ahtaille dogmeille vierasta.
- surullista
Pentecostal.1 kirjoitti:
Adventistit eivät ilmeisesti uskalla tehdä mitään, mikä on heidän kirkkonsa ahtaille dogmeille vierasta.
Adventistit perustelevat "Adventtikirkon totuutta" mutta eivät puolusta Raamatun TOTUUTTA. Miksi muuten heidän opillaan olisi eri nimikin? Erostahan voi vain olla kyse! Olkoot he itse vaikka adventisteja, sillä onhan noita muslimejakin, mutta älköön valehtelisi oppiaan kristinuskoksi. Sitä se ei perimmältä sisällöltään kuitenkaan ole!
- tutkipa
Pentecostal.1 kirjoitti:
Raamattusi vähän huolellisemmin ennenkuin alat syyttämään, olet muutonkin aivan liian nuori arvostelemaan minkään kirkon oppeja.
Mutta kun vanhenet ja kasvat uskossa, minä uskon että sinulla ei olekkaan enää arvostelu henkeä, sillä todellinen Jumalan lapsi, hän tutkii itseänsä eikä kanssa matkaajiaan, kun meissä jokaisessa on sitä harhaa niin paljon, että ei ehdi, eikä halua tutkia toista, vaan rukoilee toistensa puolesta, että Herra saisi suuren sadon aittaansa korjata.
Olkoonpa sitten missä hyvänsä näissä maailman kirkoissa kirjoilla, sillä Jumala ei katso missä kirkossa olet vaan onko sydämmesi puhdas ja tahraton. - Pentecostal.1
surullista kirjoitti:
Adventistit perustelevat "Adventtikirkon totuutta" mutta eivät puolusta Raamatun TOTUUTTA. Miksi muuten heidän opillaan olisi eri nimikin? Erostahan voi vain olla kyse! Olkoot he itse vaikka adventisteja, sillä onhan noita muslimejakin, mutta älköön valehtelisi oppiaan kristinuskoksi. Sitä se ei perimmältä sisällöltään kuitenkaan ole!
Eivätkö he ymmärrä, että Vanha liitto on kumottu?
- Pentecostal.1
tutkipa kirjoitti:
Raamattusi vähän huolellisemmin ennenkuin alat syyttämään, olet muutonkin aivan liian nuori arvostelemaan minkään kirkon oppeja.
Mutta kun vanhenet ja kasvat uskossa, minä uskon että sinulla ei olekkaan enää arvostelu henkeä, sillä todellinen Jumalan lapsi, hän tutkii itseänsä eikä kanssa matkaajiaan, kun meissä jokaisessa on sitä harhaa niin paljon, että ei ehdi, eikä halua tutkia toista, vaan rukoilee toistensa puolesta, että Herra saisi suuren sadon aittaansa korjata.
Olkoonpa sitten missä hyvänsä näissä maailman kirkoissa kirjoilla, sillä Jumala ei katso missä kirkossa olet vaan onko sydämmesi puhdas ja tahraton.ja tunnen Jeesuksen "sydämeni silmillä". Se teiltä puuttuu.
- siitä tuntee
Pentecostal.1 kirjoitti:
ja tunnen Jeesuksen "sydämeni silmillä". Se teiltä puuttuu.
Jumalan lapsen että hänellä ei ole syytöstä ketään vastaan, jos on syytös mieli silloin pitäisi pyytää silmä voidetta Herralalta nähdäkseen oikein.
- Mielessä==
siitä tuntee kirjoitti:
Jumalan lapsen että hänellä ei ole syytöstä ketään vastaan, jos on syytös mieli silloin pitäisi pyytää silmä voidetta Herralalta nähdäkseen oikein.
Kertomaan omaa erikoisuuttasi. Osta siksi silmä-
voidetta että näkisit oman turmeltuneen luonteesi. Ehkä ole omasta mielestäsi oikeamielinen. Kuitenkin Jumala näkee sisimpäsi? - parempi ...
Pentecostal.1 kirjoitti:
totella Jumala kuin teitä!
- kaikki.* * *
surullista kirjoitti:
Laittomuuden julistajat, ovat samaa mieltä kanssasi ja niin myöskin laittomuuden isä, joka pudotettiin alas taivaasta ja seuraajineen joutuu vielä alempaan paikkaan, siellä rienaaminen loppuu.
Raamattu v.1903 Ilm.22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. - se olisi kyllä.....
parempi ... kirjoitti:
Se olisi kyllä sinullekin parasta mitä löytyy!
- vieläki....
kaikki.* * * kirjoitti:
Laittomuuden julistajat, ovat samaa mieltä kanssasi ja niin myöskin laittomuuden isä, joka pudotettiin alas taivaasta ja seuraajineen joutuu vielä alempaan paikkaan, siellä rienaaminen loppuu.
Raamattu v.1903 Ilm.22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.Pitäähän se uudemman käännöksenkin sana paikkansa! Mutta pointti, jota täällä ei kukaan ole väsynyt teille kertomaan onkin, että te ette ole tuota joukkoa!
- ole kun
Pentecostal.1 kirjoitti:
ja tunnen Jeesuksen "sydämeni silmillä". Se teiltä puuttuu.
esität moisia syytöksiäsi. Häpäiset Jeesusta.
- hyvä huomio
parempi ... kirjoitti:
>>>>>>kuule
parempi ... 16.4.2007 klo 18.10
- ihmisestä joka ei
tiedä, mitä adventtikirkko opettaa ja sitten kuitenkin mesoat.
Adventtikirkko opettaa, että Vanhan testamentin käskyistä on voimassa ne, joita Uusi ei kumoa, ei siis suinkaan kaikki mahdollinen. Opettele asiasi ennen kuin huudat ja mesoat.
Mitä minuun tulee, niin helluntailaisuus on harhaoppia.- kerro ihmeessä
Kenen tarvitsee tietää lisää adventismista todetakseen oppinne harhaopiksi? Ainoa kirkkokunta joka opettaa ihan omaa uskontoaan on Adventtikirkko. Sen opit poikkeavat jo teidän todistuksenne mukaan kristinuskosta. Ja jos ei poikkeaisui, riittäähän Evankeliumin oppimiseen yksin Raamattu! Eihän meillä ole mitään syytä tutustua islamiinkaan. Kyse on yhtä selvästä Faktasta. Evankeliumin totuus on kirjoitettuna vain ja ainoastaan Uudessa Testamentissa. Turhaan, ihan turhaan te itseänne kirkkokuntana suosittelette. Eikä sellainen suosittelu ole kristinuskon mukaistakaan. 2.KORINTT.5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. """""""" MIKSI te suosittelette lihan mukaan eläviä, kun Paavali ei tunne Kristustakaan lihan mukaan? ADVENTISMI on väärää ihan alkeistaan lähtien. Ei kenelläkään ole mitään syytä tutustua adventismiin vaan AINOASTAAN tosi apostolien opetukseen kristinuskosta.Kerrataan; Vain Kristuksen WEvankeliumin tunteminen on kyllin hyvää opittavaksi . Jokainen oppi, jolla on oma nimi, on väärää opetusta. Nimen saaminenkin sen jo paljastaa. Ei ole muuta kuin YKSI KRISTINUSKO ja se on opetettuna Raamatussa eikä adventistien nettisivuilla.
- säädös
12:21 Ja Mooses kutsui kaikki Israelin vanhimmat ja sanoi heille: "Menkää ja ottakaa lammas kutakin perhekuntaanne kohti ja teurastakaa pääsiäislammas.
12:22 Ja ottakaa isoppikimppu, kastakaa se vereen, joka on maljassa, ja sivelkää ovenpäällinen ja molemmat pihtipielet sillä verellä, joka on maljassa. Älköönkä kukaan menkö ulos talonsa ovesta ennen aamua.
12:23 Sillä Herra kulkee rankaisemassa egyptiläisiä; mutta kun Herra näkee veren ovenpäällisessä ja molemmissa pihtipielissä, menee hän sen oven ohi eikä salli tuhoojan tulla teidän taloihinne teitä vitsauksella lyömään.
12:24 Noudattakaa tätä; se olkoon IKUINEN SÄÄDÖS sinulle ja sinun lapsillesi.
12:25 Ja KUN TE TULETTE SIIHEN MAAHAN, jonka Herra on teille antava, niinkuin hän on sanonut, niin NOUDATTAKAA NÄITÄ MENOJA.
12:26 Kun sitten lapsenne kysyvät teiltä: 'Mitä nämä menot merkitsevät?'
12:27 niin vastatkaa: 'Tämä on pääsiäisuhri Herralle, joka meni israelilaisten talojen ohi Egyptissä, kun hän rankaisi egyptiläisiä, mutta SÄÄSTI MEIDÄN KOTIMME.'" Silloin kansa kumartui maahan ja rukoili. - Pentecostal.1
Miksi Uuden liiton ihmisten tulisi noudattaa Israelin kansalle annettuja ohjeita? Miksi Uuden liiton ihminen väheksyisi uutta liittoa, eli Jeesuksen suorittamaan uhrityötä tekemällä laista merkittävämmän kuin armosta?
- UnaFortuna
kerro ihmeessä kirjoitti:
Kenen tarvitsee tietää lisää adventismista todetakseen oppinne harhaopiksi? Ainoa kirkkokunta joka opettaa ihan omaa uskontoaan on Adventtikirkko. Sen opit poikkeavat jo teidän todistuksenne mukaan kristinuskosta. Ja jos ei poikkeaisui, riittäähän Evankeliumin oppimiseen yksin Raamattu! Eihän meillä ole mitään syytä tutustua islamiinkaan. Kyse on yhtä selvästä Faktasta. Evankeliumin totuus on kirjoitettuna vain ja ainoastaan Uudessa Testamentissa. Turhaan, ihan turhaan te itseänne kirkkokuntana suosittelette. Eikä sellainen suosittelu ole kristinuskon mukaistakaan. 2.KORINTT.5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. """""""" MIKSI te suosittelette lihan mukaan eläviä, kun Paavali ei tunne Kristustakaan lihan mukaan? ADVENTISMI on väärää ihan alkeistaan lähtien. Ei kenelläkään ole mitään syytä tutustua adventismiin vaan AINOASTAAN tosi apostolien opetukseen kristinuskosta.Kerrataan; Vain Kristuksen WEvankeliumin tunteminen on kyllin hyvää opittavaksi . Jokainen oppi, jolla on oma nimi, on väärää opetusta. Nimen saaminenkin sen jo paljastaa. Ei ole muuta kuin YKSI KRISTINUSKO ja se on opetettuna Raamatussa eikä adventistien nettisivuilla.
Kansalle: Älä turhaan mesoa Pakanauskon muistomerkin puolesta. Sunnuntai kavaltaa sinut het alkajaisiksi vieraan Jumalan palveliaksi.
Pysy vaan Raamatun opetuksessa äläkä tunge
raamatun ulkopuolisia asioita Raamatullisina
palstalle! Jeesus on sapatin herra!
Jeesus on vieläkin Herra - UnaFortuna
Pentecostal.1 kirjoitti:
Miksi Uuden liiton ihmisten tulisi noudattaa Israelin kansalle annettuja ohjeita? Miksi Uuden liiton ihminen väheksyisi uutta liittoa, eli Jeesuksen suorittamaan uhrityötä tekemällä laista merkittävämmän kuin armosta?
Jokainen kunnon kansalainen joutuu olemaan maan laille kuuliaisia. Jos rikkoo lakeja reilusti,
niin siitä seuraa vankeutta.
Jeesus on vieläkin Herra - tietääks joku?
UnaFortuna kirjoitti:
Kansalle: Älä turhaan mesoa Pakanauskon muistomerkin puolesta. Sunnuntai kavaltaa sinut het alkajaisiksi vieraan Jumalan palveliaksi.
Pysy vaan Raamatun opetuksessa äläkä tunge
raamatun ulkopuolisia asioita Raamatullisina
palstalle! Jeesus on sapatin herra!
Jeesus on vieläkin HerraMiksi vaihdat puheenaihetta? Ei kukaan ole sunnuntaita tarjonnutkaan. Kristinuskossa ei ole vaihdettu sapattia sunnuntaille, koska sapattia ei ole kristinuskossa määrättykään kumpanakaan päivänä pidettäviksi. Sapatti on merkkinä Jumalan ja Israelin välisessä liitossa, eikä ole sopivaa ottaa toisen liiton merkkiä seuraavaan. Ethän sinäkään voi ottaa firmaasi toisen firman logoa! Kun liitto on toinen, on sillä eri merkitkin. Mutta teitähän eivät meidän liittomme asiat koskekaan. Pitäkää te mikä päivä tahansa ja me huolehdimme itse omista asioistamme. Emmehän mekään teitä vaadi mitään muuta muuttamaan kuin jätätte meille valehtelemisen pois.
- UnaFortuna
tietääks joku? kirjoitti:
Miksi vaihdat puheenaihetta? Ei kukaan ole sunnuntaita tarjonnutkaan. Kristinuskossa ei ole vaihdettu sapattia sunnuntaille, koska sapattia ei ole kristinuskossa määrättykään kumpanakaan päivänä pidettäviksi. Sapatti on merkkinä Jumalan ja Israelin välisessä liitossa, eikä ole sopivaa ottaa toisen liiton merkkiä seuraavaan. Ethän sinäkään voi ottaa firmaasi toisen firman logoa! Kun liitto on toinen, on sillä eri merkitkin. Mutta teitähän eivät meidän liittomme asiat koskekaan. Pitäkää te mikä päivä tahansa ja me huolehdimme itse omista asioistamme. Emmehän mekään teitä vaadi mitään muuta muuttamaan kuin jätätte meille valehtelemisen pois.
Raamatun ulkopuolinen. Demonien palvelukseen tarkoitettu päivä. Paavali ei koskaan suositellut sitä kristityille eikä Jeesus liioin
Miset pysy Raamatussa.
Jeesus on vieläkin Herra - Pentecostal.1
UnaFortuna kirjoitti:
Jokainen kunnon kansalainen joutuu olemaan maan laille kuuliaisia. Jos rikkoo lakeja reilusti,
niin siitä seuraa vankeutta.
Jeesus on vieläkin HerraJeesus täytyy tuntea sydämen tasolla "sydämen silmin". Teillä ei ole sisäistä ilmestystä Vapahtajasta, ettekä tunne Häntä.
- pitääkö?
UnaFortuna kirjoitti:
Raamatun ulkopuolinen. Demonien palvelukseen tarkoitettu päivä. Paavali ei koskaan suositellut sitä kristityille eikä Jeesus liioin
Miset pysy Raamatussa.
Jeesus on vieläkin HerraKuinka usein sinulle pitää sanoa, etten keskustele kanssasi?
- teitäkin
Pentecostal.1 kirjoitti:
Jeesus täytyy tuntea sydämen tasolla "sydämen silmin". Teillä ei ole sisäistä ilmestystä Vapahtajasta, ettekä tunne Häntä.
tuomittaisi." Olen uudestisyntynyt adventisti ja Jumalan armon perillinen Jeesuksessa, kuten sinäkin.(jos olet uudestisyntynyt?)Miksi tulet tänne meuhkaamaan ja tuomitsemaan?
- selittäkääpä minullekin
teitäkin kirjoitti:
tuomittaisi." Olen uudestisyntynyt adventisti ja Jumalan armon perillinen Jeesuksessa, kuten sinäkin.(jos olet uudestisyntynyt?)Miksi tulet tänne meuhkaamaan ja tuomitsemaan?
Miten on mahdollista, että adventistit janoavat muilta tunnustamista heidät samaan joukkoon , mutta kukaan ei olisi halukas siihen ,että adventistit tekisiit samaa lukiessaan muut heihin? Eikö ole kovasti kummallinen asetelma? Kuitenkin juuri adventistit ja VAIN he riitelevät juuri samoja uskovia vastaan. Vähintäänkin erikoista!
- UnaFortuna
pitääkö? kirjoitti:
Kuinka usein sinulle pitää sanoa, etten keskustele kanssasi?
Näinhän asia on. Ole hyvä ja mene Herätyspalstalle. siellähän on paljon tilaa ja hyviä keskustelu kumppaneita. Parasta lienee, että jätät vastaamatta.
Jeesus on vieläkin Herra - ei mitään
UnaFortuna kirjoitti:
Näinhän asia on. Ole hyvä ja mene Herätyspalstalle. siellähän on paljon tilaa ja hyviä keskustelu kumppaneita. Parasta lienee, että jätät vastaamatta.
Jeesus on vieläkin HerraSinun kanssasi tuskin on kellään mitään keskusteltavaa. Näin olen ollut havaitsevinani seurattuani tämän palstan kirjoittelua. Vedät perässäsi sellaisia aiheita niin käsitellen ettei kukaan saata olla mielipiteestäsi kiinnostunut. Näin käy nettinörteille yleesäkin.Holistin haju ei miellytä!
- jos et, et voi
Pentecostal.1 kirjoitti:
Jeesus täytyy tuntea sydämen tasolla "sydämen silmin". Teillä ei ole sisäistä ilmestystä Vapahtajasta, ettekä tunne Häntä.
tuollaista lausua, koska et näe kenenkään sydämeen. Jos taas väität voivasi lausua, otat Jumalan paikan, ja silloin olet antikristus.
- kerro se
jos et, et voi kirjoitti:
tuollaista lausua, koska et näe kenenkään sydämeen. Jos taas väität voivasi lausua, otat Jumalan paikan, ja silloin olet antikristus.
Miten voi noin adventismin mukaan vääristellä Raamatun sanomaa jos sanoo uskovansa Evankeliumin? Sehän on mahdotota. Silloinhan sanot uskovasi sen mistä et ymmärrä mitään. Tosi kummaa! 45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.(Luuk.24:45) Ainakin Jeesuksen aikana uskoon tulo merkitsi ymmärryksen aukenemista. Siitähän ihminen huomaa, että "Nyt minäkin uskon". Mistäs se adventisti sitten uskonsa huomaa?
- Raamattua lukeva uskova
Kummallista kirjoittelua adventisteista. Ei voi muuta sanoa. Adventistit uskovat Jeesukseen omana Vapahtajanaan ja kunnioittavat koko Raamattua Jumalan sanana. He perustavat uskonsa ja elämänsä Raamatulle. He eivät hyväksy sellaisia muutoksia, jotka kristillinen kirkko on ajanlaskumme alkupuolella eli ensimmäisinä kristillisinä vuosisatoina hyväksynyt, vaikka ne poikkeavatkin Uuden testamentin käytännöstä kuten kaste ja sapatti. Joka on vähässä uskollinen on paljossakin uskollinen. Adventistit eivät hylkää Vanhaa testamenttia, sillä esim. Vt:n messiaaniset profetiat ja niiden täyttymys vahvistavat adventistien uskoa Raamattuun Jumalan sanana.
- arvostelija
Adventismi alkoi vasta vuonna 1844. Toden totta Raamatun asioilla ei olekaan mitään tekemistä adventismin kanssa. Adventismi on ihan uusi kultti, jossa Raamatun korvaa Ellenin kirjat.
- tiedätkö sinä?
arvostelija kirjoitti:
Adventismi alkoi vasta vuonna 1844. Toden totta Raamatun asioilla ei olekaan mitään tekemistä adventismin kanssa. Adventismi on ihan uusi kultti, jossa Raamatun korvaa Ellenin kirjat.
Mikähän siinä on, että adventistit ylpeilevät opillaan ja häpeilevät tunnustaa siitä totuutta? Onko tuo tuollainen, tiedätkö, nimeltään jakomielisyyttä?
- Raamattuun uskova
arvostelija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut adventistin itsensä väittävän sitä, että Ellenin kirjat korvaisivat Raamatun. Tuollainen väite on aivan hölynpölyä eikä pidä missään tapauksessa paikkaansa. Adventistille Raamattu on ainoa ja ylin uskon ja elämän perusta. Adventisti tulee toimeen vallan hyvin ilman Ellenin kirjojakin. Tämä ei merkitse sitä etteikö adventisti ole saanut uskolleen ja käsityksilleen vahvistusta Ellenin kirjallisuudesa. Vavistusta uskolleen ovat saaneet lestadiolaisetkin Lar Leevi Lestadiuksen ja luterilaiset Martti Lutherin kirjoituksista. Samoin ovat adventistitkin saaneet apua Ellen G. Whiten kirjoituksista.
- Kysyisin sitä
tiedätkö sinä? kirjoitti:
Mikähän siinä on, että adventistit ylpeilevät opillaan ja häpeilevät tunnustaa siitä totuutta? Onko tuo tuollainen, tiedätkö, nimeltään jakomielisyyttä?
kun toiset nousevat jakkaralleen ja tuomitsevat toiset harhaoppisiksi eivätkä myönnä itse olevansa joissakin asioissa väärässä. Miksi he loukkaantuvat, kun huomaavat, että toiset eivät heitä jumaloikaan?
- miks sitte?
Raamattuun uskova kirjoitti:
En ole koskaan kuullut adventistin itsensä väittävän sitä, että Ellenin kirjat korvaisivat Raamatun. Tuollainen väite on aivan hölynpölyä eikä pidä missään tapauksessa paikkaansa. Adventistille Raamattu on ainoa ja ylin uskon ja elämän perusta. Adventisti tulee toimeen vallan hyvin ilman Ellenin kirjojakin. Tämä ei merkitse sitä etteikö adventisti ole saanut uskolleen ja käsityksilleen vahvistusta Ellenin kirjallisuudesa. Vavistusta uskolleen ovat saaneet lestadiolaisetkin Lar Leevi Lestadiuksen ja luterilaiset Martti Lutherin kirjoituksista. Samoin ovat adventistitkin saaneet apua Ellen G. Whiten kirjoituksista.
Miksi sitten levitätte Ellen G. Whiten kirjoja mutta ette Raamattuja? EGWn kirjoilla ei ole penninkään arvoa klristitylle. Saunan sytykkeinä on tuohetkin parempiakin.
- koska?
Kysyisin sitä kirjoitti:
kun toiset nousevat jakkaralleen ja tuomitsevat toiset harhaoppisiksi eivätkä myönnä itse olevansa joissakin asioissa väärässä. Miksi he loukkaantuvat, kun huomaavat, että toiset eivät heitä jumaloikaan?
Eihän kukaan adventisti mitään tuollaista ole koskaan toteen näyttänytkään! Mistä mahtanet puhua?
- Raamattuun uskova
miks sitte? kirjoitti:
Miksi sitten levitätte Ellen G. Whiten kirjoja mutta ette Raamattuja? EGWn kirjoilla ei ole penninkään arvoa klristitylle. Saunan sytykkeinä on tuohetkin parempiakin.
Miksi Martti Lutherin kirjoja myydään luterilaisten keskuudessa? Miksi he niitä lukevat? He arvostavat Lutherin kirjoja. Minäkin arvostan Martti Lutheria ihmisenä, uskonpuhdistajana ja myös arvostan hänen kirjoituksiaan. Luterilaiset kuitenkin asettavat Raamatun Lutherin kirjoitusten yläpuolelle. Samoin tekevät adventistit eli asettavat Raamatun Ellen G. Whiten kirjojen yläpuolelle. Huomaatko, että näillä kahdella kirkkokunnalla on sama käytäntö?
- väärässä
Kysyisin sitä kirjoitti:
Enhän sinulle esittänyt kysymyksiäni! Miksi sotkeennut muiden väliseen keskusteluyhteyteen? Epäkohteliaskokin?
- Raamattuun uskova
koska? kirjoitti:
Eihän kukaan adventisti mitään tuollaista ole koskaan toteen näyttänytkään! Mistä mahtanet puhua?
Kuinka moni ei-adventisti mielellään tuomitsee adventistin, vaikka itsekin on virheellinen eikä siis täydellinen! Hän jopa ärähtää, jos hänen omiin virheisiinsä kiinnitetään huomiota. Hän on valmis moittimaan adventisteja ja nimittämään heitä harhaoppisiksi, mutta omia virheitään hän ei huomaa eikä tunnusta. Mistä tässä on todellisuudessa kyse?
- samaistaa
Miksi Martti Lutherin kirjoja myydään luterilaisten keskuudessa? Miksi he niitä lukevat? He arvostavat Lutherin kirjoja. Minäkin arvostan Martti Lutheria ihmisenä, uskonpuhdistajana ja myös arvostan hänen kirjoituksiaan. Luterilaiset kuitenkin asettavat Raamatun Lutherin kirjoitusten yläpuolelle. Samoin tekevät adventistit eli asettavat Raamatun Ellen G. Whiten kirjojen yläpuolelle. Huomaatko, että näillä kahdella kirkkokunnalla on sama käytäntö?
Muuttuuko sinun mielestäsi harhaoppi kristinuskoksi tuolla samaistuksella luterilaisuuteen?
Käskikö Jeesus noudattamaan ihmisoppeja?
Jeesuksen meille antamat opit löytyvät vain ja ainoastaan Raamatusta, ei siihen tarvita marttia eikä elleniä. - miten niin?
Kuinka moni ei-adventisti mielellään tuomitsee adventistin, vaikka itsekin on virheellinen eikä siis täydellinen! Hän jopa ärähtää, jos hänen omiin virheisiinsä kiinnitetään huomiota. Hän on valmis moittimaan adventisteja ja nimittämään heitä harhaoppisiksi, mutta omia virheitään hän ei huomaa eikä tunnusta. Mistä tässä on todellisuudessa kyse?
////Kuinka moni ei-adventisti mielellään tuomitsee adventistin, vaikka itsekin on virheellinen eikä siis täydellinen!//// Adventisti on kumma liero. Siitä kaikki johtuu! Sinäkin tuot esille adventistin kun viesti puhuu adventismin opeista. Mikä peruste on puolustää opin vääryyttä muidenkin vääryydellä? Omituinen peruste!Harhaoppi tunnetaan opin sisällöstä. Ja adventismin oppi ei kuulu kristinuskoon. Ja sitä täällä perustellaan opista puhumalla ja näyttämällä Raamatusta se, mikä on väärää oppia vastaan. Adventisteilla on ensin oppi ja sitä perustellaan kaikin keinoin. Mikään ei toimi oikein noin tehden. Sehän ei noin toimi missään muussakaan asiassa. Ja opin asiat perustuvat toinentoisiinsa saumattomasti. Adventismin opinkivet eivät sovi KRISTINUSKON MUURIIN muiden kivien kanssa. Kumpaa pitää silloin muuttaa? adventismin oppiako vako Raamatun tulkintaa? Adventisti muuttaa tulkinnan oppinsa mukaan eikä oppia Raamatun mukaan. MIKSI TE ANNATTE MÄÄRÄTÄ USKOANNE AMERIKASTA KÄSIN. uskon tulee kasvaa uskovan (lukijan) kammiossa eikä valtameren takana. Teillä ei Raamatun sana kasva totuutta teissä itsessänne, kun luette kirjoituksia. Meillä meidän henkemme yhtyy Pyhän Hengen vaikutuksesta lukemaamme Sanaan synnyttäen uskon kasvun. Teillä nuo lukuhetket menevät ihmisten tekemien kirjojen ja kirjoitusten kautta, jotka tulevat Raamatun ulkopuiolelta.
- Raamattua lukeva
samaistaa kirjoitti:
Muuttuuko sinun mielestäsi harhaoppi kristinuskoksi tuolla samaistuksella luterilaisuuteen?
Jeesuksen meille antamat opit löytyvät vain ja ainoastaan Raamatusta, ei siihen tarvita marttia eikä elleniä.Nyt sinun kanssasi voi jo aloittaa keskustella, kun jätämme Martin ja Ellenin pois. Miksi sinun tai jonkin muun täytyy aina toistaa Ellenin nimeä ja väittää, että ellenin kirjoitukset ottavat Raamatun paikan. Sitä ne eivät kohdallani tee. Ellen ei määrää minun käsitystäni Raamatusta. Luen Raamattua ja rukoillen toivon, että Pyhä Henki avaa ymmärrykseni Jumalan sanaa lukiessani. Minä en tietoisesti halua vastustaa Jumalan sanaa.
- niin....
Miksi otat ihmisiä verratyaksesi. Kysehän on opin oikeassaolosta eikä mitä ihmiset tekevät. Ei kukaan ole kirjoittanut niin paljon väärää oppia kuin EGW. Kirjojen sisällöstä täällä on kyse eikä niistä asioista joilla jatkuvasti vedätät pois teille kiusallisen asian pohdinnasta. Samalla voisitietysti, jos asia liittyy yhteen, pohtia ihan vapaasti vaikka Lutherin erehdyksiä, mutta tiukasti asiassa pysyen. Jos muuta aioit esittää, tee siitä mieluummin eri aloitus.
- huomioitu
miks sitte? kirjoitti:
Totuus ei pala tulessakaan, kyllä tuohet palavat ja tuuli vie akanat mennessään.
Ellen G. Whiten kirjassa "Suuri Taistelu" on Suuri soihtu kuvattuna ja se valaisee jokaisen nurkan sinun kodissasi.
Voihan sitä saunassakin pyrkiä puhdistamaan itseänsä pinnalta, mutta miten käy sisäpuolen kanssa, ei siinä auta lipeä, eikä mäntysuopa, siihen tarvitaan Jeesuksen verta, joka sovittaa syntisi.
Siitähän se Ellen kirjoissaan sinulle puhuu, ettet jäisi pimeään. - voi todeta
miten niin? kirjoitti:
////Kuinka moni ei-adventisti mielellään tuomitsee adventistin, vaikka itsekin on virheellinen eikä siis täydellinen!//// Adventisti on kumma liero. Siitä kaikki johtuu! Sinäkin tuot esille adventistin kun viesti puhuu adventismin opeista. Mikä peruste on puolustää opin vääryyttä muidenkin vääryydellä? Omituinen peruste!Harhaoppi tunnetaan opin sisällöstä. Ja adventismin oppi ei kuulu kristinuskoon. Ja sitä täällä perustellaan opista puhumalla ja näyttämällä Raamatusta se, mikä on väärää oppia vastaan. Adventisteilla on ensin oppi ja sitä perustellaan kaikin keinoin. Mikään ei toimi oikein noin tehden. Sehän ei noin toimi missään muussakaan asiassa. Ja opin asiat perustuvat toinentoisiinsa saumattomasti. Adventismin opinkivet eivät sovi KRISTINUSKON MUURIIN muiden kivien kanssa. Kumpaa pitää silloin muuttaa? adventismin oppiako vako Raamatun tulkintaa? Adventisti muuttaa tulkinnan oppinsa mukaan eikä oppia Raamatun mukaan. MIKSI TE ANNATTE MÄÄRÄTÄ USKOANNE AMERIKASTA KÄSIN. uskon tulee kasvaa uskovan (lukijan) kammiossa eikä valtameren takana. Teillä ei Raamatun sana kasva totuutta teissä itsessänne, kun luette kirjoituksia. Meillä meidän henkemme yhtyy Pyhän Hengen vaikutuksesta lukemaamme Sanaan synnyttäen uskon kasvun. Teillä nuo lukuhetket menevät ihmisten tekemien kirjojen ja kirjoitusten kautta, jotka tulevat Raamatun ulkopuiolelta.
vain, että sinun versiosta kristinuskosta ei ole Raamatun versio asiasta.
- Raamattua lukeva
niin.... kirjoitti:
Miksi otat ihmisiä verratyaksesi. Kysehän on opin oikeassaolosta eikä mitä ihmiset tekevät. Ei kukaan ole kirjoittanut niin paljon väärää oppia kuin EGW. Kirjojen sisällöstä täällä on kyse eikä niistä asioista joilla jatkuvasti vedätät pois teille kiusallisen asian pohdinnasta. Samalla voisitietysti, jos asia liittyy yhteen, pohtia ihan vapaasti vaikka Lutherin erehdyksiä, mutta tiukasti asiassa pysyen. Jos muuta aioit esittää, tee siitä mieluummin eri aloitus.
Minä en hae enkä etsi itselleni mielihyvää enkä lisäpotkua elämään etsimällä vikoja toisista. En koe mitään tarvetta kaivella luterilaisuuden vääriä oppeja sen paremmin kuin kaivella niitä adventistienkaan opeista. Minua eniten kiinnostaa Kristus ja hänen sanansa minulle. Arvostan juuri sitä, mitä Miika kirjoittaa: "Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä oikein on, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen" (Miika 6:8). Hyvät työt ja hyvä elämä ei ole pelastuksen ehto vaan pelastuksen hedelmää. Jumalan lapsen ominaisusuten minun mielestäni ei kuulu kaivella toisten vikoja ja virheitä, vaan johdattaa ystävä Kristuksen yhteyteen. Pyhä Henki valaistessaan ihmisen sisimmän samalla kirkastaa ihmiselle hänen tilansa ja tarpeensa ja johdattaa hänet avun lähteelle.
- saisiko?
Raamattua lukeva kirjoitti:
Minä en hae enkä etsi itselleni mielihyvää enkä lisäpotkua elämään etsimällä vikoja toisista. En koe mitään tarvetta kaivella luterilaisuuden vääriä oppeja sen paremmin kuin kaivella niitä adventistienkaan opeista. Minua eniten kiinnostaa Kristus ja hänen sanansa minulle. Arvostan juuri sitä, mitä Miika kirjoittaa: "Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä oikein on, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen" (Miika 6:8). Hyvät työt ja hyvä elämä ei ole pelastuksen ehto vaan pelastuksen hedelmää. Jumalan lapsen ominaisusuten minun mielestäni ei kuulu kaivella toisten vikoja ja virheitä, vaan johdattaa ystävä Kristuksen yhteyteen. Pyhä Henki valaistessaan ihmisen sisimmän samalla kirkastaa ihmiselle hänen tilansa ja tarpeensa ja johdattaa hänet avun lähteelle.
Teeppä joku aasinsilta jolla yhdistäisit viestisi sanoman palstan osoitteen aiheeseen, adventismiin! Voisitko olla niin avulias kun minä en sitä hoksaa?
- on luettu muitakin
huomioitu kirjoitti:
Totuus ei pala tulessakaan, kyllä tuohet palavat ja tuuli vie akanat mennessään.
Ellen G. Whiten kirjassa "Suuri Taistelu" on Suuri soihtu kuvattuna ja se valaisee jokaisen nurkan sinun kodissasi.
Voihan sitä saunassakin pyrkiä puhdistamaan itseänsä pinnalta, mutta miten käy sisäpuolen kanssa, ei siinä auta lipeä, eikä mäntysuopa, siihen tarvitaan Jeesuksen verta, joka sovittaa syntisi.
Siitähän se Ellen kirjoissaan sinulle puhuu, ettet jäisi pimeään....Mikään Ellen G. Whiten kirja itse luettuna ei ole täyttänyt adventistien arvioita hänen kirjojensa hyvyydestä. On noita itsellänikin ollut, ja monta on poltettukin nuorempana. Yksi on jäänyt kuin vahingossa. Se onkin ollut verraton tarkistaessa EGWstä saamaani kokemusta näin iän kartuttua eläkeläisen määrille. Kun tuon kirjan aukaisin, sen "marginaaliin" oli joka toiselle sivulle tehty kynällä kommentteja virheistä suhteessa Raamatun kerrontaan. Olikin melkoinen ylläri kun vielä 30 vuotta myöhemmin voi kaikki allekirjoituksin myöntää vieläkin mielipiteekseni. Ellen mielestäni vääristelee Raamatun asioita huolettomasti. Kun vielä tiedän, että silloin niinkuin nykyäänkin adventistit uskovat asiat enemmän Ellen G. Whiten mukaan kuin Raamatun mukaan. Mikään ei näytä korjaantuneen adventismissa. ...... Anteeksi jyrkkyyteni, onhan sentään. Väkimäärä tuon harhaopin pauloissa on puolittunut tuona aikana!
- Raamattua lukeva
saisiko? kirjoitti:
Teeppä joku aasinsilta jolla yhdistäisit viestisi sanoman palstan osoitteen aiheeseen, adventismiin! Voisitko olla niin avulias kun minä en sitä hoksaa?
totuuden kaikesta totuudesta? Ei ole yhtään kirjoittajaa ilmestynyt vielä adventismia käsittelevälle keskustelupalstalle, joka tietäisi koko totuuden kaikesta tiedettävästä. Jokaisen tieto on puuttellistä tavalla tai toisella. Näkemykseni vahvistaa mm. apostoli Paavali: "Tietämisemme on näet vajavaista..." (1. Kor. 13:9). Miksi yksi vajavainen yrittää syyttää harhaoppiseksi toista vajavaista? Hassua eikö niin? Onko rikka vai malka syyttäjän omassa silmässä, mutta näkökyky on kuitenkin puutteellinen ja näin ollen totuuden ymmärtäminen vajaata. Jättäkäämme toisten leimaaminen harhaoppiseksi, kun nimittelijä itsekin on sitä samaa. Tuliko "aasinsilta" avaukseen?
- Toisinsanoen
totuuden kaikesta totuudesta? Ei ole yhtään kirjoittajaa ilmestynyt vielä adventismia käsittelevälle keskustelupalstalle, joka tietäisi koko totuuden kaikesta tiedettävästä. Jokaisen tieto on puuttellistä tavalla tai toisella. Näkemykseni vahvistaa mm. apostoli Paavali: "Tietämisemme on näet vajavaista..." (1. Kor. 13:9). Miksi yksi vajavainen yrittää syyttää harhaoppiseksi toista vajavaista? Hassua eikö niin? Onko rikka vai malka syyttäjän omassa silmässä, mutta näkökyky on kuitenkin puutteellinen ja näin ollen totuuden ymmärtäminen vajaata. Jättäkäämme toisten leimaaminen harhaoppiseksi, kun nimittelijä itsekin on sitä samaa. Tuliko "aasinsilta" avaukseen?
Käsittääkseni adventismia on melko helppo arvostella, koska se on tehty lähes kokonaan Raamatun ulkopuolisten kirjoitusten varaan. Nämä kirjoitukset taas ovat yhden tunnetun adventistinaisen käsialaa. Tiedämmehän samalla tavalla mormonismin olevan väärää vaikka siellä on mies profeettana. Oppiahan täällä ihmetellään. Olisipa kummaa, jos kristityt eivät tuntisi uskoaan! Eikö sinustakin?
- eräs vaan
##### Huomaatko, että näillä kahdella kirkkokunnalla on sama käytäntö? ##### Ohitat näköjään perusaiheen vasemmalta kiertäen. Mitä tekemistä jollain yhdenmukaisella menettelyllä on kirjojen opillista sisältöä arvosteltaessa?
- Raamattua lukeva
Toisinsanoen kirjoitti:
Käsittääkseni adventismia on melko helppo arvostella, koska se on tehty lähes kokonaan Raamatun ulkopuolisten kirjoitusten varaan. Nämä kirjoitukset taas ovat yhden tunnetun adventistinaisen käsialaa. Tiedämmehän samalla tavalla mormonismin olevan väärää vaikka siellä on mies profeettana. Oppiahan täällä ihmetellään. Olisipa kummaa, jos kristityt eivät tuntisi uskoaan! Eikö sinustakin?
Minä voin kirjoittaa vain itsestäni. Minun uskoni ei perustu Raamatun ulkopuolisiin lähteisiin. Perustan uskoni ja toivoni vain ja yksinomaan Raamatun sanaan. Jos sitä arvostelet niin silloin arvostelet Jumalan sanaa. Minun uskoni ei mitenkään liity mormoneihin.
- kuulin
Minä voin kirjoittaa vain itsestäni. Minun uskoni ei perustu Raamatun ulkopuolisiin lähteisiin. Perustan uskoni ja toivoni vain ja yksinomaan Raamatun sanaan. Jos sitä arvostelet niin silloin arvostelet Jumalan sanaa. Minun uskoni ei mitenkään liity mormoneihin.
Ja täällä puhutaankin siitäm, että adventismin opit perustuvat muihin tosiasioihin kuin Raamattuun. Ja sinä itsekin olet täällä esittänyt puoltoja adventisteille oppeineen ja moittinut ulkopuolisten puheita. Ja tätä teet vieläpä niin, että vistisi vie pois kirjoitusten puheenaiheista. Näin te välttelette perustelua oppienne sisällön todisteettomuudesta. Adventismi perustuu sille valheopetukselle, jossa kerrotaan lain olleen jo Paratiisista asti voimassa ja jatkaa voimassaoloaan maailman loppuun asti. Tätä te opetatte vaikka Raamattu sadoissa kohdin puhuu laista toisin kuin te opetatte. Te ette voi antaa periksi ,koska kirkkonne on tuon valheen varaan rakennettu. Siksi siitä valheesta ette salli edes puhuttavan. Ymmärrän hyvin kiertelynne, enkö ymmärräkin?
- Raamattuun uskova
kuulin kirjoitti:
Ja täällä puhutaankin siitäm, että adventismin opit perustuvat muihin tosiasioihin kuin Raamattuun. Ja sinä itsekin olet täällä esittänyt puoltoja adventisteille oppeineen ja moittinut ulkopuolisten puheita. Ja tätä teet vieläpä niin, että vistisi vie pois kirjoitusten puheenaiheista. Näin te välttelette perustelua oppienne sisällön todisteettomuudesta. Adventismi perustuu sille valheopetukselle, jossa kerrotaan lain olleen jo Paratiisista asti voimassa ja jatkaa voimassaoloaan maailman loppuun asti. Tätä te opetatte vaikka Raamattu sadoissa kohdin puhuu laista toisin kuin te opetatte. Te ette voi antaa periksi ,koska kirkkonne on tuon valheen varaan rakennettu. Siksi siitä valheesta ette salli edes puhuttavan. Ymmärrän hyvin kiertelynne, enkö ymmärräkin?
Jos muuta sanon, niin en kerro totuutta. Omatuntoni on sidottu Jumalan sanaan ja Jumalan sanalla tahdon omaatuntoani tarkistaa. Minä en tarvitse sinun vihjailujasi enkä Raamatun ulkopuolisia lähteitä sillä "ruoho kuivuu ja kukkanen lakastuu, mutta Herran sana pysyy ikuisesti." Mistä sinä poloinen tiedät toisen ihmisen uskon perustusta. Lue Jumalan sanaa sinäkin ja perusta uskosi ja elämäsi sille, niin lakkaat toisten uskoa herjaamasta ja Pyhä Henki pääsee sinunkin asennoitumistasi toisiin uskoviin ohjaamaan.
- sille........
Jos muuta sanon, niin en kerro totuutta. Omatuntoni on sidottu Jumalan sanaan ja Jumalan sanalla tahdon omaatuntoani tarkistaa. Minä en tarvitse sinun vihjailujasi enkä Raamatun ulkopuolisia lähteitä sillä "ruoho kuivuu ja kukkanen lakastuu, mutta Herran sana pysyy ikuisesti." Mistä sinä poloinen tiedät toisen ihmisen uskon perustusta. Lue Jumalan sanaa sinäkin ja perusta uskosi ja elämäsi sille, niin lakkaat toisten uskoa herjaamasta ja Pyhä Henki pääsee sinunkin asennoitumistasi toisiin uskoviin ohjaamaan.
Kovasti näyttää sille, että sinun pitäisi olla Raamattu-palstalla keskustelemassa eikä täällä. Täällä vaihdat vain puheenaiheen muuksi. Miksi muuten vastailet, kun et vastaa mihinkään?
- Yritän olla avuksi
sille........ kirjoitti:
Kovasti näyttää sille, että sinun pitäisi olla Raamattu-palstalla keskustelemassa eikä täällä. Täällä vaihdat vain puheenaiheen muuksi. Miksi muuten vastailet, kun et vastaa mihinkään?
Jos pidämme kiinni selvästä Jumalan sanasta emmekä hyväksy myöhemmin kirkon piiriin hiipineitä harhaoppeja uskoomme, niin siten säilymme harhaopeilta. Eiköhän tämä olisi oikea vastaus aloittajalle.
- ei eroa
Yritän olla avuksi kirjoitti:
Jos pidämme kiinni selvästä Jumalan sanasta emmekä hyväksy myöhemmin kirkon piiriin hiipineitä harhaoppeja uskoomme, niin siten säilymme harhaopeilta. Eiköhän tämä olisi oikea vastaus aloittajalle.
Kaikkiin kirkkoihin on pesiytynyt harhaoppejakin. Mutta adventtikirkko on syntynyt kokonaan harhaoppien perustalle. Ja mikään muu kirkko ei olekaan yhtä täyteen duupattu oppeja kuin juuri kyseinen kirkko.Tämä vastauksena mikäli tarkoitit adventtikirkon alkua. Itse en kuulu kirkkoihin sen paremmin kuin järjestäytyneisiin lahkoihinkaan. Seurakuntaa on kuitenkin nykyään kirkkojen ulkopuolellakin lisääntyvässä määrin. Sitä piodän oikeana suutauksena. Pidän jokaista rekisteröityä kirkkokuntaa tavallaan kuin alkukirkon ja valtion liittoon rinnastettavana. Rekisteröinti johtaa aina valtion valvontaan vähintään yhdistysrekisterisääntöjen perusteella. Ja valvonta johtaa taas keplottelun mahdollisuuteen josta kärsivät rehellisetkin jäsenet. Tämän olen nähnyt (sivullisena) parin pienen ryhmän hajottua tulleista rahariitelyistä.
- Tavallinen kristitty
ei eroa kirjoitti:
Kaikkiin kirkkoihin on pesiytynyt harhaoppejakin. Mutta adventtikirkko on syntynyt kokonaan harhaoppien perustalle. Ja mikään muu kirkko ei olekaan yhtä täyteen duupattu oppeja kuin juuri kyseinen kirkko.Tämä vastauksena mikäli tarkoitit adventtikirkon alkua. Itse en kuulu kirkkoihin sen paremmin kuin järjestäytyneisiin lahkoihinkaan. Seurakuntaa on kuitenkin nykyään kirkkojen ulkopuolellakin lisääntyvässä määrin. Sitä piodän oikeana suutauksena. Pidän jokaista rekisteröityä kirkkokuntaa tavallaan kuin alkukirkon ja valtion liittoon rinnastettavana. Rekisteröinti johtaa aina valtion valvontaan vähintään yhdistysrekisterisääntöjen perusteella. Ja valvonta johtaa taas keplottelun mahdollisuuteen josta kärsivät rehellisetkin jäsenet. Tämän olen nähnyt (sivullisena) parin pienen ryhmän hajottua tulleista rahariitelyistä.
Jeesuksen vertauksessa kymmenestä morsiusneitosesta mainitaan öljyn puute lampuista, joka näytti vaivaavan tyhmiä morsiusneitosia. Olen vakuuttunut siitä, että uskovina meille on hyväksi rukous, Jumalan sanan tutkiminen ja osallistuminen yhteisiin jumalanpalveluksiin. Kuten viestini otsikossa mainitsin, niin minä arvostan näitä kolmea asiaa. En voi näitä toisille tyrkyttää, mutta mielestäni ne ruokkivat uskonelämääni. Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni asiasta. Tässä tulee nyt kuitenkin mukaan kristillisen seurakunnan merkitys yksittäiselle jäsenelle. Me valitettavasti olemme sosiaalisia olentoja. Luoja ei ole tarkoittanut ihmistä elämään erakkona erillään toisista.
- niinkin
Tavallinen kristitty kirjoitti:
Jeesuksen vertauksessa kymmenestä morsiusneitosesta mainitaan öljyn puute lampuista, joka näytti vaivaavan tyhmiä morsiusneitosia. Olen vakuuttunut siitä, että uskovina meille on hyväksi rukous, Jumalan sanan tutkiminen ja osallistuminen yhteisiin jumalanpalveluksiin. Kuten viestini otsikossa mainitsin, niin minä arvostan näitä kolmea asiaa. En voi näitä toisille tyrkyttää, mutta mielestäni ne ruokkivat uskonelämääni. Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni asiasta. Tässä tulee nyt kuitenkin mukaan kristillisen seurakunnan merkitys yksittäiselle jäsenelle. Me valitettavasti olemme sosiaalisia olentoja. Luoja ei ole tarkoittanut ihmistä elämään erakkona erillään toisista.
Jeesus kävi tapansa mukaan synagoogassa. USEINMITEN NUO KÄYNNIT PÄÄTTYIVÄT ERIMIELISYYTEEN KIRJANOPPINEIDEN KANSSA. NIISTÄ OLI KAUKANA RAUHALLINEN PALVONTA! Voikin esittää kysymyksen, mikä osa on olla yhtä Jeesuksen uskon kanssa keskellä luopunutta seurakuntaa muotomenoja hoilaten? Vaihtoehtona uskovien yhteys jossa kaikki tulevat ravituiksi yhteisestä uskosta. Tämähän on mahdottomuus adventistien ja kristittyjen kesken. Täällä näemme sen joukon, joka olisi samassa kokouksessa, ja erimielisyyttä olisi ilmassa kuin Jeesuksen aikana konsanaan. Kristityt eivät saa mitään adventtikirkossa käymisistään. Tämä on valitettava totuus.
- Luojan tarkoituksista
Tavallinen kristitty kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
14:13 Kun Jeesus sen kuuli, lähti hän sieltä venheellä autioon paikkaan, YKSINÄISYYTEEN. Ja tämän kuultuaan kansa meni jalkaisin kaupungeista hänen jälkeensä.
14:23 Ja laskettuaan kansan hän nousi vuorelle YKSINÄISYYTEEN, rukoilemaan. Ja kun ilta tuli, oli hän siellä yksinänsä.
17:8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen YKSINÄÄN.
6:32 Ja he lähtivät venheellä autioon paikkaan, YKSINÄISYYTEEN.
6:47 Ja kun ilta tuli, oli venhe keskellä järveä, ja hän oli YKSINÄÄN maalla.
9:10 Ja apostolit palasivat ja kertoivat Jeesukselle kaikki, mitä olivat tehneet. Niin hän otti heidät mukaansa ja vetäytyi YKSINÄISYYTEEN lähelle Beetsaida nimistä kaupunkia.
9:18 Ja tapahtui, kun hän oli YKSINÄISESSÄ paikassa rukoilemassa ja hänen opetuslapsensa olivat hänen kanssaan, että hän kysyi heiltä ja sanoi: "Kenen kansa sanoo minun olevan?"
6:15 Kun nyt Jeesus huomasi, että he aikoivat tulla ja väkisin ottaa hänet, tehdäkseen hänet kuninkaaksi, väistyi hän taas pois vuorelle, hän YKSINÄNSÄ.
5:5 Oikea leski ja YKSINÄISEKSI jäänyt panee toivonsa Jumalaan ja anoo ja rukoilee alinomaa, yötä päivää; - ilman-M-E
samaistaa kirjoitti:
Jeesuksen meille antamat opit löytyvät vain ja ainoastaan Raamatusta, ei siihen tarvita marttia eikä elleniä.Ne harhat ovat kristikunnassa olleet jo kauvan
ennen Marttia ja Elleniä. Niitä hathoja ei ole Raamatussa, kuitenkin ne löytyvät kristillisyydestä ja ne harhat ovat harhaisille vielä erittäin pyhiä. Silloin,kun väkevä laittaa harhan, niin pitkän ajan jälkeen siitä tulee
tituus. - neighbour
Onpa ollut lämmin kevät. Niemisjärvestäkin lähtenee jäät tänään. Nyt lopettelee vesisadetta täällä Hankasalmella. Lämpöä näkyy olevan nyt 8C.
- Käytössä=
ei eroa kirjoitti:
Jeesuksen merkki kuka pyhittää meidät. Tässä
merkissä Pyhittäjänä toimii Jeesus!
Tässä syyttäjän merkissä pyhittäjänä toimii Jeesuksen sijainen. Näet sijainen on ottanut itslleen oman merkkinsä!
Kumpaa mahtanet pitää parempana oikeaa pyhitystäkö? Vaiko Sijais pyhitystä? Kerroppa se - Yritän olla arvauksessa avuksi
neighbour kirjoitti:
Onpa ollut lämmin kevät. Niemisjärvestäkin lähtenee jäät tänään. Nyt lopettelee vesisadetta täällä Hankasalmella. Lämpöä näkyy olevan nyt 8C.
Jos paikkakunnalla asut, niin Ilpo M. tulee mieleeni. Sattuiko kohdalleen?
- Yritän olla avuksi
neighbour kirjoitti:
Lämpö tekee ihmeitä, eikö niin? Jäät lähtevät ja sen jälkeen on nähtävissä elämän merkkejä. Laiturit saattavat ryskyen siirtyä paikoiltaan, kun jäät lähtevät liikkeelle. Liian lähelle rantaa jääneet veneetkään eivät pysy paikoillaan. Muuttolintuja tulee. Rannat alkavat viheriödä. Kukkia ilmaantuu. Ilmassa on valoa, säteilyä, linnun laulua ja ihmistenkin iloista puhetta ja lasten leikin ääntä. On se hyvä asia, että Jumalan armon aurinko pääsee lämmittämään meitä! Siinä jää sulaa, ihmiset uudistuvat ja suhteet paranevat. Uutta kevättä odottaen ja hyvää päivää sinulle toivottaen, eräs uskova.
- neigbour (ei ihan liki)
Lämpö tekee ihmeitä, eikö niin? Jäät lähtevät ja sen jälkeen on nähtävissä elämän merkkejä. Laiturit saattavat ryskyen siirtyä paikoiltaan, kun jäät lähtevät liikkeelle. Liian lähelle rantaa jääneet veneetkään eivät pysy paikoillaan. Muuttolintuja tulee. Rannat alkavat viheriödä. Kukkia ilmaantuu. Ilmassa on valoa, säteilyä, linnun laulua ja ihmistenkin iloista puhetta ja lasten leikin ääntä. On se hyvä asia, että Jumalan armon aurinko pääsee lämmittämään meitä! Siinä jää sulaa, ihmiset uudistuvat ja suhteet paranevat. Uutta kevättä odottaen ja hyvää päivää sinulle toivottaen, eräs uskova.
Nyt kävi niin, että laiturit eivät rytisseet.Jäät sulivat hiljaa paikoilleen. Eipä ole kai tuhanteen vuoteen jäät näin varhain lähteneet näiltä kulmilta, kukaan ei ainakaan muista. Kukista puheenollen, leskenlehtiä täällä oli jo maaliskuun viimeisenä päivänä. Ja korvasieniä!
- nyyh.......
Kysyisin sitä kirjoitti:
Tätähän täällä on adventismina pidetty! http://www.ratzlaf.com/currupt.htm
- Raamattua lukeva
neighbour kirjoitti:
Huti ja huti! Lienetkö koskaan Niemisjärveä nähnytkään? Olet ehkä kuullut järven nimen jostakin. Vaikka onhan se lähiökin saanut nimensä järven mukaan.
- Raamattua lukeva
neighbour kirjoitti:
Luultavasti Joutsan järvi on sinulle kuitenkin tutumpi. Rutalahti on lähempänä, eikö vain?
- muistan
Luultavasti Joutsan järvi on sinulle kuitenkin tutumpi. Rutalahti on lähempänä, eikö vain?
Muistan nähneeni tosiaan tienviitan Rutalahteen. Olikohan se Joutsassa? En ole vakiasukkaita Hankasalmella mutta joskus on tullut yövyttyä Niemisjärvenkin tuntumassa. Uskoisin olevani siellä harvinaisempi kävijä kuin sinä ,nykyään. Vuosia sitten oli toisin. Lopen Launosista minä oikesti olen, jos se kiinnostaa.
- Raamattua lukeva
neighbour kirjoitti:
Kiitos kun kerroit. Mieleeni tulee urheiluseurojen nimiä kuten hankasalmen Hanka, Sonkajärven Pahka, Vihtavuoren Pamaus ja Lopen Uupuneet. Tämä on vain viatonta leikkiä. Kiitos, kun kerroit. Olen tainnut ajella Lopen seutujen kautta tai ainakin läheltä, kun usein on autolla tullut ajettua Forssan kautta Riihimäkeä sivuten Lahteen ja sieltä Heinolaan jne. Eiköhän siinä Loppi mahda olla matkan varrella. On minulla siellä eräs tuttu opettajakin asumassa. Hän muutti sinne Keski-Suomesta. Kävin häntä kerran tervehtimässä. Hyvää kevättä sinulle.
- näinhän se
Kiitos kun kerroit. Mieleeni tulee urheiluseurojen nimiä kuten hankasalmen Hanka, Sonkajärven Pahka, Vihtavuoren Pamaus ja Lopen Uupuneet. Tämä on vain viatonta leikkiä. Kiitos, kun kerroit. Olen tainnut ajella Lopen seutujen kautta tai ainakin läheltä, kun usein on autolla tullut ajettua Forssan kautta Riihimäkeä sivuten Lahteen ja sieltä Heinolaan jne. Eiköhän siinä Loppi mahda olla matkan varrella. On minulla siellä eräs tuttu opettajakin asumassa. Hän muutti sinne Keski-Suomesta. Kävin häntä kerran tervehtimässä. Hyvää kevättä sinulle.
Launonen on Lopen kirkolta Riihimäkeen päin. Pieni kylä sivutien varressa. Hyvinkäällä Koneen Hissitehtaalla aloitin työelämäni.
- Raamattua lukeva
neighbour kirjoitti:
Nyt lämmittää jo! Olen tutustunut erääseen Koneen insinööriin. Hänen vaimonsa työskenteli Hyvinkään apteekissa. Kävin ainakin kerran heillä kylässä. Muuttivat Forssaan päin Hyvinkäältä. Taisimme lähettää joskus joulukortteja toisillemme. Näin maailma on pieni!
- vaihteeksi
Nyt lämmittää jo! Olen tutustunut erääseen Koneen insinööriin. Hänen vaimonsa työskenteli Hyvinkään apteekissa. Kävin ainakin kerran heillä kylässä. Muuttivat Forssaan päin Hyvinkäältä. Taisimme lähettää joskus joulukortteja toisillemme. Näin maailma on pieni!
Onko Naukkarinen tuttu nimi Hankasalmella? Kun puhuit taannoin Rutalahdesta, niin nämä sattuvat olemaan Rutakoskentien kautta mentäessä Niemisjärven eteläpäähän päin menevän tien varressa. Siellä on tavattu joskus käydä. Tämä Rutakoskentie lähtee Hankasalmen asemalta Kuuhankavedentiestä. Paikat lienevät sinulle tuttuja?
- Raamattua lukeva
neighbour kirjoitti:
Tunnen Hankasalmen aseman seudun jollakin tavalla. Kun asemalta lähdetään vanhaa tietä Niemisjärvelle päin, niin Rutakosken tie kääntyy vasemmalle. Sitä olen ajellut muutamia kilometrejä ja kääntynyt Tahkomäkeen päin sitä tietä tätini luo mennessä Kiusakoskelle. Kiusakoski on matkalla Sauvamäkeen Tahkomäen kaupalta. Olen muistakseni ajellut Tahkomäen tien ohi Rutakoskelle päin tai tullut Kangasniemeltä sitä tietä Hankasalmelle.
Naukkarisen Villen taidan muistaa kouluajoilta Niemisjärvellä. Hänen sisarensa oli silloin tarkastuskarjakko. Lienevätkö sukua näille Naukkarisille, joihin viittasit. Entinen Konen insinööri (A.H.) ja hänen vaimonsa muuttivat Hyvinkäältä Forssaan. Pidimme heihin jonkin aikaa yhteyttä. - vai kuis on?
Eiköhän asia ole niin, että ilmaisu "adventisti uskoo" on kollektiivinen käsite, eikä kristinuskossa tunneta tuollaista. Yhteinen usko kyllä mainitaan, mutta se tarkoittaakin muuta kuin adventismia. Se on yhtä kuin Jumalan seurakunnan usko, joka on ihanneuskoa. Sitä ei puhtaana edustane kukaan. Kaikki uskonryhmittymät ovat väärässä. Sen enemmästä ei ole kun adventismia moititaan. Tuo väärässäolo korostetaan , jos et ole ymmärtänyt, siksi, että adventistit puhuvat sperlatiivein oman kirkkonsa uskon puhtaudesta. Miksi sinusta on outoa kun muut tekevät vastatessaan samaa huonoista piirteistänne puhuessaan??
- oppia
on jokaisella, joten älä rehentele opillasi.
JO YKSIKIN ASIA TODISTAA
Jo Juudakin todistaa, että adventismi on ellenisminsä takia vaarallista harhaa.
Sillä palveleva henkiolento, enkeliruhtinas Mikael ei voi tuomita. Mutta Jeesuksella on tuomiovalta - ja siksi myös valta armahtaa.
Juuda 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Halleluja! Tuomio on laupias laupeudentekijöille!
Jaak 2:11-12 :
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
Jeesusta rukoillen, Mikaelia kunnioittaen
antti- timokarppi
- totta mariset
Israel sovitettiin synneistään ja sen kautta saimme mekin oikeuden tulla Kristuksen välityksellä saman liiton oksastetuiksi jäseniksi. Evankeliumi onkin rakkauden liitto, joka mitataan niin, että kaikkien ihmisten tulee tunnustaa toisensa veljikseen. Liittomme rikkomista on kieltäytyä tuosta asettaen omia ehtojamme. Näin valikoidumme itse valiten kristityiksi. Joka karttaa toisen oikeutta olla Jumalan lapsi saa tuon karttamisen osakseen Jumalata. Selostan tätä nyt vajavaisesti, mutta tämän uskon olevan sen sanoman ydinasian, joka Evankeliumin salaisuudeksi sanotaan. Ovatko sitten kaikki uskovia tämän opin mukaan? Ei tietenkään. Nirsot sulkevat itsensä sen ulkopuolelle. Ne, jotka tekevät vääryyttä toisille, saavat itselleen vahingon aikaan. Erityisen paha on niiden tilanne, jotka uskovat itsestään liikaa.Ne, jotka ovat uskossaan ylimielisen kopeita oikeauskoisia. Siunausta sinulle "vaikka" oletkin adventisti.
- oikeassa
Kaikki harhaoppiset, ovat kanssasi samaa mieltä, ei muuta kuin tuuliin ja pilviin ainakin alkumatkasta.
Loppumatkalla tarkistetaan piletit, oikeuttaako pääsymaksu perille asti.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, EI HEILLÄ AAMUN KOITTOA OLE.
HYVÄÄ MATKAA.- MATKAA
4:2 Herra, Herra on vannonut pyhyytensä kautta: Totisesti, katso, päivät tulevat teille, jolloin teidät temmataan ylös koukuilla ja viimeisetkin teistä kalaongilla.
- mennyt
MATKAA kirjoitti:
4:2 Herra, Herra on vannonut pyhyytensä kautta: Totisesti, katso, päivät tulevat teille, jolloin teidät temmataan ylös koukuilla ja viimeisetkin teistä kalaongilla.
Koukkuun, emmekös me olekkin ihmisten kalastajia, ensin on verkot tarkistettava, ja kerättävä saalis pois antikristuksen tulevan vainon alta, vai aijotko ehtiä taivasmatkalle ennen antikristuksen vainoa, silloin alkaa tulla jo kiire.
Sillä Peto jo kiristelee hampaitaan. - rauhoittua
mennyt kirjoitti:
Koukkuun, emmekös me olekkin ihmisten kalastajia, ensin on verkot tarkistettava, ja kerättävä saalis pois antikristuksen tulevan vainon alta, vai aijotko ehtiä taivasmatkalle ennen antikristuksen vainoa, silloin alkaa tulla jo kiire.
Sillä Peto jo kiristelee hampaitaan.Minua ei sinun petojutut kiinnosta! Yritätkö sinäkin kalastella ihmisiä harhaoppiisi?
- on!!!
”””Meillä kristityillä on Uusi Liitto Jeesuksen veressä, eikä Vanhan Testamentin säädökset koske meitä Uuden Liiton kristittyjä. Jeesus täytti lain ja teki uhraamisen tarpeettomaksi. Miksi ette uhraa lampaita kirkoissanne, jos kerran väitätte, että Vanhan Testamentin säädökset ovat voimassa?
Jumala kutsuu teitä luokseen. Lukekaa nämä raamatunkohdat Uudesta liitosta, joa haluatte tietää totuuden!
Jeremia 31:
31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.””
--------------------------------------------------------------------
VOI POIKA PIENI, kun opit tuntemaan Kristusta. niin siitä vasta elämä alkaa!!!
Olet vasta matkan alkupäässä ja edessä on monet mutkat ja matkat ja koukerot.
Älä tyydy oppeihin, vaan avaa silmäsi ja sydämesi Jumalalle ja hänen johtoon.
Maailma on täynnä kaiken laista. Tutki ja tutki Sanaa. Kyllä Jumalan sen sulle avaa, kun vilpittömin nöyrin mielin sitä tutkit.
ETKÖ EDES SITÄ TIEDÄ, ETTÄ UHRAAMISTA EI TARVITA, KOSKA JEESUS OLI SE LUVATTU MESSIAS, JOKA POIS OTTAA MAAILMAN SYNNIN!
Et ole näköjään tietoinen, että uhraamista ei ole.
Kaikki ne ennustukset, säädökset, jotka varjona liittyivät karitsaan kumoutuivat ristillä, koska Jeesus oli se karitsa. Jeesus täytti ne ennustukset. Eli vanhanliiton uhrijärjestelmä, joka kuvasi Jeesusta ja Jeesukseen liittyvät varjot ja ennustukset.Kaikki ne säädökset, jotka kuvasivat Kristusta ne kumoutuivat hänen täyttymyksessään.
Käskyt 10. taas ovat voimassa ja ne Jeesus täytti, että meillä olisi mahdollisuus ikuiseen elämään, eli vuodatti verensä meidän syntiemme tähden. Käskyjä ei siis ole kumottu, koska armo olisi silloin mitätön, samoin kuin usko.
Yksin uskosta ja armosta ihminen pelastuu..
Usko on yksinomaan kallisarvoinen Jumalan lahja, jonka voi jokainen vastaan ottaa! Usko johtaa ihmisen kuuliaisuuteen, ei laittomuuteen.
Joka koettaa tulla pyhäksi omien tekojensa ansioista, täyttämällä lain, yrittää mahdotonta.
Kaikki mitä ihminen voi tehdä ilman Kristusta, on itserakkauden ja synnin tahraamaa.
Yksin Kristuksen armo voi uskon kautta tehdä meidät pyhiksi. Kristus ei vapauta ihmistä tottelemasta Jumalan lakia.
Opetuslapsen oikeat tunnusmerkit ovat kuuliaisuus, rakkaudenteot ja halu totella.
Sensijaan, että usko vapauttaisi ihmiset kuuliaisuudesta, niin juuri usko, ja se tekee meidät kykeneviksi osoittamaan kuuliaisuutta.
Me emme ansaitse pelastusta kuuliaisuudellamme, sillä pelastus on Jumalan lahja, joka saadaan armosta, mutta kuuliaisuus on uskon hedelmä.
Olkoon Taivaan Isämme sinun johtajasi ja suojeliasi elämäsi varrella! Tulemme tarvitsemaan rohkeita pelkäämättömiä Jumalan miehiä, jotka kuulevat Mestarin äänen ja seuraavat Häntä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t216500- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492