Uusi liito Jeesuksessa:

Jessica*

Meillä kristityillä on Uusi Liito Jeesuksen veressä, eikä Vanhan Testamentin säädökset koske meitä Uuden Liiton kristittyjä.

Jeesus täytti lain ja teki uhraamisen tarpeettomaksi. Eli mooseksen aikaiset uhraus säännökset eläin uhreineen ovat poistetut meiltä kristityiltä, joita koskee Jeesuksen lopullinen uhri. Sensijaan Jumalan kymmenen käskyä on kirjoitettu jokasen Kristuksen lunastaman sydämeen.

Jumala kutsuu meitä kaikkia luokseen luokseen. Voitte lukea nämä raamatunkohdat Uudesta liitosta, jos haluatte tietää totuuden?

Jeremia 31:

31) Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton:

32) en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

33) Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

34) Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: "Tuntekaa Herra". Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra: sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Hebr. 8:
1) Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,

2) tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.

3) Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.

4) Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja,

5) ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

6) Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.

7) Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8) Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,

9) en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

10) Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

11) Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: "Tunne Herra", sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut,

12) sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

13) Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi: mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Ps.Jumalan lapsilla on Jumalan laki kirjoitettuna heidän sydämeensä, eikä se sieltä lähde, vaikka laittomuuden opettajat sitä kunka sieltä yrittäisivät repiä! Jumalan laki on kirjoitettuna sydämen lakitauluun ja se pitää sisällään jokaisen Jumalan oikeudenmukaisen käskyn.

Myöskin Luojan kunnioitukseksi vietettävän lepopäivä käskyn.

4

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoa?

KUMPAAN SINÄ KUULUT, ISRAELIN VAI JUUDAAN HEIMOON?

"Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen ISRAELIN HEIMON JA JUUDAAN HEIMON kanssa uuden liiton:"

"Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen ISRAELIN HEIMON KANSSA näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja HE OVAT MINUN KANSANI."

• sillä olen uudestisyntynyt

Jumalan lapsi. Ja saan ilolla palvella Herraani ja Luojaani ja levätä hänen tehdyssä työssään. Viettäen myöskin Luojani pyhittämää ja siunaamaa lepopäivää. Entäs sinä itse?

• sitten
        sillä olen uudestisyntynyt kirjoitti:

Jumalan lapsi. Ja saan ilolla palvella Herraani ja Luojaani ja levätä hänen tehdyssä työssään. Viettäen myöskin Luojani pyhittämää ja siunaamaa lepopäivää. Entäs sinä itse?

Miksi sitten esittelet Jumalan tekemää liittoa Israelin heimojen kanssa?

Sepä erikoista, että kuulut molempiin sekä armo- että lakiliittoon.

• Tuntemattomana - Jessica* - esiintyvä adventistiopettaja kirjoitti todella hyvin, tietäen mikä on oikein, mutta advareille tyypillisesti vesitti LOPUKSI kaiken kirjoittamansa.

Siinä "PS."-osuudessaan kumosi kirjoituksensa. "PS." hän on selvästi kirjoittanut vastoin parempaa tietoaan. Sillä jos vanhurskaus ei tule laista, vaan uskosta, niin ei laki voi tuomita Kristukseen kätkettyä mm. sapattiasiassa. Kopio Jessican* loppukaneetista:

**********13) Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi: mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Ps.Jumalan lapsilla on Jumalan laki kirjoitettuna heidän sydämeensä, eikä se sieltä lähde, vaikka laittomuuden opettajat sitä kuinka sieltä yrittäisivät repiä! Jumalan laki on kirjoitettuna sydämen lakitauluun ja se pitää sisällään jokaisen Jumalan oikeudenmukaisen käskyn.

Myöskin Luojan kunnioitukseksi vietettävän lepopäivä käskyn.**********

Mutta sapatti on ihmistä varten - kuten sapatin Herra vahvisti asian - ei niinkään jotain kunnianosoitusta. Kunniaparaati soveltuu siihen paremmin. Ja sapatissa on tärkeintä OMISTA asioistaan pidättäytyminen.
      Sitäpaitsi, mitä se hyödyttää sapattia viettää, jos Jeesus, sapatin herra, onkin vain Mikael - palveleva henkiolento?

Kuten adventismin toinen pääoppi sanoo. (Toinenhan on se, myös alati tällä foorumilla esiintyvä, että sunnuntaipyhän viettäjät ovat laittomuuden tekijöitä).
      Enkelit eivät uskalla tuomita saatanaa, joten pelastettava saalis jäisi riistämättä saatanalta takaisin.

Juuda 1:9 Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]   

Huomatkaa, että Jeesus ei milloinkaan toitottanut uskovaisille noita kahta adventismin pääoppia.
      Ei sanonut, että lauantai olisi ainoa oikea pyhäpäivä. Eikä sanonut, että jonkin muun päivän pyhittäjä olisi laiton.
      Eikä sanonut, että Hän on se Mikael. Vaikka sanoi, että Johannes Kastaja on se tuleva Elia, (Matt 11:13-14).

FIL 3:9-11 :

Fil 3:9 Ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, 3:21,22, 10:3,4]

10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]   
      11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]   

ROOM 7:3-6 :

Rm.7:3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]

4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]   
      5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]

6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]   

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe