Skeptisyyden skeptisyys

Itseskeptisyys

Eikö skeptikon pitäisi olla itseskeptinen?

Siis skeptisyys ei varsinaisesti tuota mitään... positiivisuus on esim. johtamisen välineen tehokkaampi?

3

999

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luonnollisesti skeptinen henkilö pohtii myös omia tarkoitusperiään. Lue kirja "Aidosti kiltti", jossa eritellään erilaisia kiltteyden tapoja - siinä osoitetaan, miten omat kiltit teot voivat johtua itsekkäistä syistä. Hyvä esimerkki itseskeptisyydestä.

Sitä en käsitä, mitä tarkoitat sillä, että skeptisyys ei tuota mitään - olisiko sinulta skeptisyyden määritelmä hukassa? Septinen henkilö voi olla hyvinin positivinen, hän vain ei niele mitä tahansa.

Skeptikko on henkilö, joka arvioi väitteen pätevyyden vasta tutustuttuaan väitettä koskevaan todistusaineistoon. Skeptikko ei kysy ja kyseenalaista vain huvin vuoksi, vaan siksi, että keskusteltava aihe on liian tärkeä perustuakseen heppoiseen todistusaineistoon. Hän voi myös muuttaa käsityksiään uuden todistusaineiston pohjalta. Skeptikko on dogmaatikon vastakohta.

Jonkinlaisena skeptisen ihanteen mottona voisi pitää lausahdusta: ”Kuulostaa mielenkiintoiselta. Todista se!”

• Itseskeptisyys

Jos alaiseni uskoo kykyihinsä vaikkakin on hieman vaatimattomapi taidoiltaan, niin saatan liialla skeptisyydellä hänen kykyjensä suhteen raunioittaa hänen itsetuntonsa ja myöskin tuottavuutensa!

Näin ollen positiivisuus säilyttää asemansa jatkuvan epäilemisen ja arvostelun sijalla! Ja skeptisyys on lajina marginaalinen useassa yhteydessä. Skeptismikin on siis taitolaji.

• että noin.
        Itseskeptisyys kirjoitti:

Jos alaiseni uskoo kykyihinsä vaikkakin on hieman vaatimattomapi taidoiltaan, niin saatan liialla skeptisyydellä hänen kykyjensä suhteen raunioittaa hänen itsetuntonsa ja myöskin tuottavuutensa!

Näin ollen positiivisuus säilyttää asemansa jatkuvan epäilemisen ja arvostelun sijalla! Ja skeptisyys on lajina marginaalinen useassa yhteydessä. Skeptismikin on siis taitolaji.

Tämä palsta on tieteen alla joten kai täällä puhutaan tieteen skeptisyydestä esim. kaikenlaisten huuhaahoitojen, astrologian ym. suhteen.

Johtamisen vaatimat ihmissuhdetaidot ovat oma lukunsa ja jopa sosiaalitaidottominkin skeptikko saattaa ymmärtää ettei vähättelemällä saada tuloksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe