Halpaa VHH-ruokaa?

Vähäraha

Maksoin laskuja ja huomaan että elämiseen ei jää paljon rahaa. Mitä syötäväksi kelpaavaa siis saan edullisesti kaupasta? Muuta kuin kaalia, punamerkillä merkittyjä tuotteita, kananmunia? Saiturien neuvot ovat nyt tarpeen!

22

9594

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      ne halvimmat elintarvikkeet kaupassa ovat niitä lihottavia hiilihydraatteja, kuten jauhot, peruna ja makaroni. Kyllä minä seuraan aina punamerkkejä, varsinkin lihatuotteiden osalta, vaikka taloudellisessa mielessä ei olisi tarvis. Kyse on periaatteesta. Nytkin on kaalikeitto hellalla porisemassa, kun sattui naudan keittoliha olemaan varustettu punalapulla.

      Kalatiskissä silakka ja muikku ovat niitä edullisimpia. lihapuolella siankylki, jauheliha ovat edullisemmasta päästä.

      • kannustusta

        Erinomaisen hyvä asia että saan nopeasti lihasenergiaksi muutettavaa ruokaa edullisesti.

        Kun on reippaat liikunnalliset harrastukset ja sen myötä hyvä ruokahalu, niin on erittäin hyvä että hiilaripitoiset elintarvikkeet ovat edullisia.

        Ei ole kaupan tai elintarviketeollisuuden vika, jos valitsee elämäntavakseen sohvalla makoilun ja liikunnan minimoinnin. Se on ihan oma ratkaisu, on turha valittaa jos valitsee liikunallisen elämän sijasta sohvalla makaamisen ja sen myötä dieetin joka ei ole edullisin mahdollinen.

        Jos et satu tietämään, ihmisen kantaisä -joku apinantapainen- on kartoitettu n. 60 miljoonan vuoden päähän menneisyyteen. Jo ennen sitä ja ainakin sen jälkeen ihmisen elimistö kaikkine ominaisuuksineen rakentui siihen että ihminen liikkuu (vrt. esim. laiskiais-eläimeen).

        Elikä jos haluaa viettää luonnotonta, liikkumatonta elämää, ei ole lainkaan kohtuutonta että myös maksaa siitä. Mielummin te kuin luonnonmukaista liikuntaviettiä noudattavat ihmiset.

        Niin, todettakoon vielä, että ihmisen ei todella tarvitse liikkua laihtuakseen, kuten nykyisin tuntuu käsitys olevan. Liikkuminen kuluu ihmiseen kuin nenä päähän.


      • Kiril
        kannustusta kirjoitti:

        Erinomaisen hyvä asia että saan nopeasti lihasenergiaksi muutettavaa ruokaa edullisesti.

        Kun on reippaat liikunnalliset harrastukset ja sen myötä hyvä ruokahalu, niin on erittäin hyvä että hiilaripitoiset elintarvikkeet ovat edullisia.

        Ei ole kaupan tai elintarviketeollisuuden vika, jos valitsee elämäntavakseen sohvalla makoilun ja liikunnan minimoinnin. Se on ihan oma ratkaisu, on turha valittaa jos valitsee liikunallisen elämän sijasta sohvalla makaamisen ja sen myötä dieetin joka ei ole edullisin mahdollinen.

        Jos et satu tietämään, ihmisen kantaisä -joku apinantapainen- on kartoitettu n. 60 miljoonan vuoden päähän menneisyyteen. Jo ennen sitä ja ainakin sen jälkeen ihmisen elimistö kaikkine ominaisuuksineen rakentui siihen että ihminen liikkuu (vrt. esim. laiskiais-eläimeen).

        Elikä jos haluaa viettää luonnotonta, liikkumatonta elämää, ei ole lainkaan kohtuutonta että myös maksaa siitä. Mielummin te kuin luonnonmukaista liikuntaviettiä noudattavat ihmiset.

        Niin, todettakoon vielä, että ihmisen ei todella tarvitse liikkua laihtuakseen, kuten nykyisin tuntuu käsitys olevan. Liikkuminen kuluu ihmiseen kuin nenä päähän.

        tarvitse halpoja hiilaripitoisia elintarvikkeita siksi, että harrastan liikuntaa. Ruokahalu kyllä kasvaa liikunnan myötä, mutta ei nuo halvat hiilariruuat mitään nälkää pidä. Kyllä siihen tarvitaan proteiineja ja terveellisiä luonnollisia rasvoja. Liikunnan osuus painonhallinnassa on vain 10-20% loput tulee hoitaa ruokavalilolla. Kyllä jopa tv:n Hanna Partanen kehottaa siivoamaan ensin ruokakaapin ja sitten lisätään vähitellen liikuntaa. Se on itsensä pettämistä, jos kuvittelee, että voi syödä halpaa hiilarimoskaa, kunhan lisää liikuntaa.

        Hiilareita syömällä nälkä pysyy ja "Nälkää vastaan ei kannata tapella. Se on tappelu, jonka tulet varmasti häviämään", sanoo UKK-Insituutin tutkija Patrik Borg


      • salli minun nauraa
        Kiril kirjoitti:

        tarvitse halpoja hiilaripitoisia elintarvikkeita siksi, että harrastan liikuntaa. Ruokahalu kyllä kasvaa liikunnan myötä, mutta ei nuo halvat hiilariruuat mitään nälkää pidä. Kyllä siihen tarvitaan proteiineja ja terveellisiä luonnollisia rasvoja. Liikunnan osuus painonhallinnassa on vain 10-20% loput tulee hoitaa ruokavalilolla. Kyllä jopa tv:n Hanna Partanen kehottaa siivoamaan ensin ruokakaapin ja sitten lisätään vähitellen liikuntaa. Se on itsensä pettämistä, jos kuvittelee, että voi syödä halpaa hiilarimoskaa, kunhan lisää liikuntaa.

        Hiilareita syömällä nälkä pysyy ja "Nälkää vastaan ei kannata tapella. Se on tappelu, jonka tulet varmasti häviämään", sanoo UKK-Insituutin tutkija Patrik Borg

        Sinun liikuntalajejasi ovat:

        1. roskapussin vieminen ulos
        2. auton ikkunoiden krapaaminen (talviliikuntalaji)
        3. marjojen poiminta lähimetsästä
        4. kauppakassin kantaminen kaupasta autoon ja sieltä kotia
        5. nettikirjoittelu (nostaa sykettä eniten)
        6. valaskellunta uima-altaassa

        Että noilla eväillä sitten neuvot täällä muita?!?

        Liikunnan osuus terveyden hoidossa on 80-90%, lopun voi hoitaa ruokavaliolla. On itsensä pettämistä, jos kuvittelee, että voi syödä rasvamoskaa, jos yrittää treenitulosten paranevan.


      • Tepi.
        salli minun nauraa kirjoitti:

        Sinun liikuntalajejasi ovat:

        1. roskapussin vieminen ulos
        2. auton ikkunoiden krapaaminen (talviliikuntalaji)
        3. marjojen poiminta lähimetsästä
        4. kauppakassin kantaminen kaupasta autoon ja sieltä kotia
        5. nettikirjoittelu (nostaa sykettä eniten)
        6. valaskellunta uima-altaassa

        Että noilla eväillä sitten neuvot täällä muita?!?

        Liikunnan osuus terveyden hoidossa on 80-90%, lopun voi hoitaa ruokavaliolla. On itsensä pettämistä, jos kuvittelee, että voi syödä rasvamoskaa, jos yrittää treenitulosten paranevan.

        taas pahaminä on käyny kirjottelemassa kun on päässy liitun vaikutus loppumaan. Sorry kaikille, heippa.


      • 12 KK
        kannustusta kirjoitti:

        Erinomaisen hyvä asia että saan nopeasti lihasenergiaksi muutettavaa ruokaa edullisesti.

        Kun on reippaat liikunnalliset harrastukset ja sen myötä hyvä ruokahalu, niin on erittäin hyvä että hiilaripitoiset elintarvikkeet ovat edullisia.

        Ei ole kaupan tai elintarviketeollisuuden vika, jos valitsee elämäntavakseen sohvalla makoilun ja liikunnan minimoinnin. Se on ihan oma ratkaisu, on turha valittaa jos valitsee liikunallisen elämän sijasta sohvalla makaamisen ja sen myötä dieetin joka ei ole edullisin mahdollinen.

        Jos et satu tietämään, ihmisen kantaisä -joku apinantapainen- on kartoitettu n. 60 miljoonan vuoden päähän menneisyyteen. Jo ennen sitä ja ainakin sen jälkeen ihmisen elimistö kaikkine ominaisuuksineen rakentui siihen että ihminen liikkuu (vrt. esim. laiskiais-eläimeen).

        Elikä jos haluaa viettää luonnotonta, liikkumatonta elämää, ei ole lainkaan kohtuutonta että myös maksaa siitä. Mielummin te kuin luonnonmukaista liikuntaviettiä noudattavat ihmiset.

        Niin, todettakoon vielä, että ihmisen ei todella tarvitse liikkua laihtuakseen, kuten nykyisin tuntuu käsitys olevan. Liikkuminen kuluu ihmiseen kuin nenä päähän.

        Muinaiset esi-isämme elivät kuten nykyisinkin trooppisilla alueilla elävät luonnonkansat. He keräsivät luonnosta kaiken syötäväksi kelpaavan. Suurin osa energiasta meni ruoan hankkimiseen. Ruokavalio koostui täysin erilaisesta paletista, mitä nykyajan ihmisen lautaselta löytyy. Hiilihydraatit sisälsivät todella paljon kuituja. Nykyinen ravinnosta saatava hiilihydraatti on usein nopeasti imeytyvää ja teollisesti puhdistettu kaikesta ravintoaineista.
        Esi-isämme joutuivat pakosta liikkumaan, mutta kyllä he ovat levänneetkin paljon enemmän kuin nykyajan stressaantunut vuorotyöläinen. Vasta 10 000 vuotta sitten alkanut maanviljelys ja sen myötä kehittynyt rahatalous, alkoivat ruokkimaan ihmisen ahneutta ja tällä tavoin pisti ihmisen rehkimään. Tällä tiellä ollaan vieläkin...


    • rasvaisinta

      sika-anuta jauhelihaa saa aika edullisesti. Proteiineja siitä ainakin saa...

    • menhir

      just tota sika-nautajauhelihaa ja broilerin paistisuikaleita. Paketin kun pistää kolmeen osaan ja 2 niistä pakastaa seuraaville päiville niin ei tule kalliiksi. Tonnikalapurkki riittää 2 päiväksi ja sitten näiden ruokien lisukkeina syön voissa paistettua kesäkurpitsaa, katkarapuja ja herkkusieniä.

      Ostin tuossa eräs päivä viimeisen kerran tarjouksessa olevaa broileria. Kassalla jokin haiskahti, mut en kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Vasta bussissa alkoi aivan järkyttävä rikin hajuinen löyhkä. Minä ja kanssamatkustajat saimme kärsiä siitä kokonaiset 20 min kun pääsin kotiin ja heitin koko tarjouskanan roskiin...

      Sellainen vinkki, että ei koskaan kannata kaupassa ottaa lihapakettia pinon päältä vaan ottaa se alimmainen.

      • Tai_ga

        Taidan todellakin syödä mittavia annoksia... Sillä tonnikalapurkki raejuuston kera on mulle 'välipala'.

        Puolikas broileri menee aterialla runsaan salaatin kera. HUH!
        Jauhelihan sentään (400g) jaan kahdelle päivälle...


      • menhir
        Tai_ga kirjoitti:

        Taidan todellakin syödä mittavia annoksia... Sillä tonnikalapurkki raejuuston kera on mulle 'välipala'.

        Puolikas broileri menee aterialla runsaan salaatin kera. HUH!
        Jauhelihan sentään (400g) jaan kahdelle päivälle...

        taas näihin kaloriteorioihin mitä en tajua. Sillä söin ennen (samanpainoisena) paljon isompia annoksia ja uteliaisuudesta kokeilin, että pärjäänkö pienemmillä. Eipä ole kiloja lähtenyt vaikka liikunnan määrä on pysynyt samana. Mikäs siinä, rahaa säästyy kun selviää pienemmillä annoksilla. Ehkä se on sitten se perusaineenvaihdunta joka säätelee omaa tasoaan ja estää lihomisen/laihtumisen.


      • Tai_ga
        menhir kirjoitti:

        taas näihin kaloriteorioihin mitä en tajua. Sillä söin ennen (samanpainoisena) paljon isompia annoksia ja uteliaisuudesta kokeilin, että pärjäänkö pienemmillä. Eipä ole kiloja lähtenyt vaikka liikunnan määrä on pysynyt samana. Mikäs siinä, rahaa säästyy kun selviää pienemmillä annoksilla. Ehkä se on sitten se perusaineenvaihdunta joka säätelee omaa tasoaan ja estää lihomisen/laihtumisen.

        On kyllä totta, että elimistö osaa säädellä energian saannin suhteen kulutustakin. Ts. aineenvaihdunta hidastuu.

        Mulla näyttää käyneen taas toisinpäin... Siis, kun tulee treenattua tuota voimapuolta ja jossain määrin tuloshakuista tää mun liikkuminen niin kalorimäärilläkin on luonnollisesti merkitystä. Ja kovaa treenatessa kuluu järjettömästi kaloreita. Vähällä ruokamäärällä ei jaksa vetää kunnon treeniä saati sitten parantaa tuloksia. Lihasmassaa hakiessa taas miinuskalorit eivät ole oikein eduksi... 8(

        Ja hassua kyllä mulla on käynyt toisin päin... olen vain lisännyt ruokamääriä ja silti näyttää paino tippuvan :D


      • Mikko-o

        Katkaravut ja herkkusienet EIVÄT ole mitään HALPOJA HERKKUJA, vaan hirmu kalliita. Jos sä ostat tonnikalaa purkín ja käytät sen kahteen päivään, niin katkarapupussin (n. 300 g) sun pitäis käyttää ainaski viikko, että se ois suunnilleen suhtteessa ja herkkusienet samoin. Minä tiedän mistä puhun, sillä laitan ruokaa päivittäin työkseni ja jos sinä et saa niitä esim. tukusta suoraan, vaan kaupan pakastealtaasta, niin sori vaan neiti, mutta puhut paskaa köyhälle opiskelijalle, pitäisihän se sun tietää itsekin opiskelijana. Miksi yrität antaa itsestäsi sellaisen vaikutelman, että tiedät jotain terveellisestä ravinnosta ja olet melkein valmis ravintoterapeutti, mutta olet vain ensimmäisen vuosikurssin haparoiva nuori opiskelija?


      • menhir
        Mikko-o kirjoitti:

        Katkaravut ja herkkusienet EIVÄT ole mitään HALPOJA HERKKUJA, vaan hirmu kalliita. Jos sä ostat tonnikalaa purkín ja käytät sen kahteen päivään, niin katkarapupussin (n. 300 g) sun pitäis käyttää ainaski viikko, että se ois suunnilleen suhtteessa ja herkkusienet samoin. Minä tiedän mistä puhun, sillä laitan ruokaa päivittäin työkseni ja jos sinä et saa niitä esim. tukusta suoraan, vaan kaupan pakastealtaasta, niin sori vaan neiti, mutta puhut paskaa köyhälle opiskelijalle, pitäisihän se sun tietää itsekin opiskelijana. Miksi yrität antaa itsestäsi sellaisen vaikutelman, että tiedät jotain terveellisestä ravinnosta ja olet melkein valmis ravintoterapeutti, mutta olet vain ensimmäisen vuosikurssin haparoiva nuori opiskelija?

        sattunut kysymään, että kuinka kauan minulla sellainen katkarapupussi tai herkkusienet kestää... :).

        Ostin 4 päivää sitten jumboherkkusieniä 2kpl, maksoivat yht. 75snt. Minulla on vieläkin toisesta jäljellä 2/3. Katkaravut maksavat 1.95€, oiskohan 200g pussi, ja se kestää todellakin sen viikon, KOSKA käytän niitä lisukkeina!
        Ei tarvitse paljon pistää pannuun sipulia, herkkusienipaloja, kesäkurpitsaa ja katkarapuja kun siitä tulee jo sellainen sopiva annos lautaselle (täyttäen n. 1/6 lautasesta).

        Enkä nyt ole suoraan väittänyt edes, että katkaravut olisivat erityisen halpoja, varsinkaan pääruuaksi. Sillä tarkoituksella sen mainitsin, että syön tuollaisia vielä lisukkeina, ettei joku "hyökkää" kimppuun ja väitä, että ei puolikkaalla tonnikalapurkilla voi pärjätä.

        En ole koskaan valmistumassa ravitsemusterapeutiksi, enkä yritä antaa itsestäni besserwisser- vaikutelmaa, koska en vain pysty siihen. Omien kokemuksien pohjalta kerron asioita ja mahdollisesti myös koulussa oppimani perusteella, mutta silloin olen yleensä maininnut lähdetiedot.


      • määvaaa
        Tai_ga kirjoitti:

        On kyllä totta, että elimistö osaa säädellä energian saannin suhteen kulutustakin. Ts. aineenvaihdunta hidastuu.

        Mulla näyttää käyneen taas toisinpäin... Siis, kun tulee treenattua tuota voimapuolta ja jossain määrin tuloshakuista tää mun liikkuminen niin kalorimäärilläkin on luonnollisesti merkitystä. Ja kovaa treenatessa kuluu järjettömästi kaloreita. Vähällä ruokamäärällä ei jaksa vetää kunnon treeniä saati sitten parantaa tuloksia. Lihasmassaa hakiessa taas miinuskalorit eivät ole oikein eduksi... 8(

        Ja hassua kyllä mulla on käynyt toisin päin... olen vain lisännyt ruokamääriä ja silti näyttää paino tippuvan :D

        joo no sehän on eriasia jos lihasmassaa haetaan kuin pelkkä laihduttaminen, jos oikeen päivttäin salia treenaa ja muotoja hakee kroppaansa niin sellaset ihmiset syövät kuin hevoset ja silti paino ei nouse sillä kaloreita tossa homassa palaa, taas norm painoiset voivat treenin alettua jopa lihoa vaa´assa vaikka keho hoikistuu, lihasmassa kuitenkin painaa paljon


    • Tai_ga

      Mutta miksi ostaa huonoa, halpaa ruokaa, jos tarkoituksena on satsata omaan hyvinvointiin!???

      Mun mielestä edukkaita ja ravintoarvoltaan hyviä tuotteita on:
      Grillibroileri
      Nauta-sika jauheliha
      Norjalainen lohi (kalat ostetaan sitten VAIN 'tuoreena' tiskistä
      Kananmuna
      Tonnikala (purkissa)
      Bentely siika (vakuumipakattuna. Laadun kanssa vähän arpapeliä eikä ole tuoretta vaan Kanadasta tuotettua)
      Saksanhirvi (pakaste)
      Porsaansuikaleliha
      Raejuusto
      Kassler

      Lisäksi kasviksia saa kohtuu hintaan, kun katsoo mistä ostaa.
      Torilta voi saada kaikista edullisimmat. Tosin niissäkin on laatueroja.

      Kalaa ja lihaa ostaessa kannattaa suosia tarjouksia ja toki rahaa säästyy, jos osaa fileerata kalan itse ja leikata fileestä pihvin jne.
      Pakastimeen sitten sopivat annokset ja -18 säilytyksessä kestävät kylä 1-2kk.

    • jotakin...

      Mun mielestä puolivalmisteet ja valmisruuat ne vasta ovat tosi kalliita, toki sisäfileet ym... Kyllä jauheliha, broileri ym on melko edullista, ateriaahan jatketaan kaalilla sun muilla. Itse esim. koipireisipalasta teen 2 lämmintä ateriaa, ensin menee reisi ja toisella ruokailulla loput. Toki sitten lautasen täytteenä on milloin kaalia, milloin mikäkin vihannespuoli sattuu edullisempaa olemaan. Kaupassa kannattaa olla tarkkana ja vertailla kilohintoja. 400g jauhelihapaketista tekee monta ateriaa ymppäämällä sekaan tomaattimurskaa, sitä kaaliakin ja kananmunaa, ym. Keitot tulee edullisiksi, liemihän ei paljon maksa...niin ja maksa, sekin edukasta. Kananmunasta teet parilla juustosiivulla ja muilla pikku roippeilla maustamalla "pizzaa". Tarkka täytyy olla, vaikka se juustopkt tuntuu kalliilta, ei sitä tarvitse yhteen ruokaan kuin pari siivua, ja vaihtelua tulee makuun. Juusto säilyykin hyvin (ellet ahmi sitä huviksesi, vaan teet ruokaa)

      • jotakin...

        ...kaivoinpahan kauppalapun esiin, kun ostin juuri s-marketin pakastealtaasta kokonaisen kanan (ei siis broileri) kilohinta 2,30, lintunen painoi 0,990g ja hintaa siis elukalle tuli 2,28€. Nooh, nyt on tarkoitus tehdä huomenna viinikukkoa vierasruuaksi, mutta edullisemminhan sen hauduttelee lihaliemessä sipulien, herkkusienien, valkosipulin, laakerinlehden (pekonin) ym kanssa. Tosin huominen vierasruokakin saa seurakseen punkun lisäksi pikaisesti haudutettua kaalia yrtein ja pakastepuolukoin höystettynä. Riittää varmasti meille kahdelle, ja sunnuntaiksikin jää kunnon päivällinen.


    • menhir

      ostaa, kun menee kauppahalliin (ihan halpuuden kannalta)?

      Kävin ekaa kertaa elämässäni muutama kk sitten Hakaniemen kauppahallissa, tarkoituksena ostaa jotain täyslihavalmisteita, mutta tarjonta oli sen verran suuri, että tyhjin käsin sieltä lähdin.

      Kaiken lisäksi lihan kilohinnat olivat mielestäni liian korkeat. Mutta saako kauppahalleista tai toreilta tosiaankin halvemmalla kuin normaaleista marketeista?

      • Kiril

        sisäänvetotuotteita niinkuin marketeissa, joten tarjoustuotteet ovat kaupoissa halvempia, mutta kyllä normaalihintainen sisäfile ja muutkin lihatuotteet, ovat suunnilleen samanhintaisia sekä kaupassa, että kauppahallissa.


      • Tai_ga

        ostaminen perustuu pienten yrittäjien tukemiseen sekä joskus sieltä saattaa saada jotain mitä ei ole muualla tarjolla. Ja periaatteessa pitäisi saada tuoretta tavaraa. MUTTA halpaa hallista ei ole. Kyllä marketit myyvät tänä päivänä tarjouksissa huomattavasti halvemmalla mihin kauppahallien pienmyyjät pystyvät.

        Ulkolaisia vihanneksia ja hedelmiä sen sijaan saattaa torilta saada huomattavasti halvemmalla, jos vain on silmää seurata mitä mikäkin maksaa...


    • 12 KK

      Mulla on kans ongelmia, kun rahat ei riitä oikein syömään terveellisesti. Tässä muutamia vinkkejä:

      - pavut. säilykepavut on helppoja ottaa tarvittaessa käyttöön)
      - tomaatti
      - salaatit (muutkin vihannekset kesällä)
      - tuorekurkku
      - Sipulit
      - Maapähkinät ja auringonkukan siemen (sopivat hyvin myös salaatteihin ja ruokiin)
      - pakaste sei (parempaa ja halvempaa kuin tonnikala)
      - saksanhirvikäristys (halpaa ja parempaa kuin poro)
      - pinaatti (pakaste)
      - euroshopper parsa- kukkakaalisekoitus (1 kg/ 2.99€)
      - herkkusieni
      - makrilli (hyvää rasvaa)
      - sisäelimet (maksa, munuainen, kieli)
      - broilerin koivet
      - lenkkimakkara
      - halvat juustot (virolainen edam, euroshopper mozzarella)

      - raejuusto

    • saitapennitönpihi

      Mä ostan aina pakastevihanneksia kun on tarjouksessa esim. 7 pussia...hmm.. en nyt muista sitä hintaa.
      Ne on jokatapauksessa aina varsin edullisia ja ne voi paistaa tai keittää lisukkeeksi vaikka seitille tai tehdä esim. vihanneslaatikon. Mielikuvitus rajana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe