Voiko lihava olla aliravittu?

obesity

Eli kynnessä aaltomaisia poimuja, ei kaikissa ja hiukset lähtee.Nainen alle 40 mutta suht, normaali kierto ja veriarvot kohdillaan.Pco:ta ja prolaktiinia joskus epäilty nyt PRL kohdillaan.

Ei taida olla oikea palsta mutta arvelin että lihavakin voi olla aliravittu.Miten kertoa tuollainen asia lääkärille joka tuijottaa muhkeaa habitusta?

5

1849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla...

Voi lihavakin aivan hyvin olla aliravittu. Jos ruoka on kovin yksipuolista (rasvaisia einesruokia, pikaruokia, vaaleaa leipää, ei kasviksia tai hedelmiä jne.) ei saa tarpeeksi vitamiineja ja muita ravintoaineita. Tällöin lihavakin voi olla aliravittu.

• tuli.

mieleen se dokumentti maailman lihavimmasta miehestä,mies painoi yli 400kg ja kärsi aliravitsemuksesta.

• Qwzxs

Lihava voi olla aliravittu ja yleensä onkin. Lihavilla on yleensä ravitsemus yksipuolista, runsaasti hiilihydraatteja ja rasvaa sisältävää "helppoa" ruokaa. Tai ei lainkaan kunnon ruokaa vain paljon välipalatyyppistä napostelua.
      Jos ylipainoinen ihminen muuttaisi ruokailutottumuksiaan niin, että söisi terveellistä, monipuolista, runsaasti tuoreita kasviksia ja hedelmiä, vähärasvaista lihaa/kalaa ja hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja sisältävää ruokaa, hänen ravitsemustilanteensa kohenisi eikä enää olisi tarve ylensyömiseen. Lihavilla siis tarve jatkuvaan, lihottavaan syömiseen JOHTUU aliravitsemuksesta.

• Vierestä seurannut

Sairaalloisen lihava tuttuni kertoi aina terveellisiä ruokavinkkejä ja muistutti hedelmien syönnin tärkeydestä. Se teki aina jotain sokerittomia pullia ja kun silmä vältti tää imuroi suklaata ja karkkia käsittämättömiä määriä. Eli useat lihavat on ns wannabe terveys eläjiä. Ne ei syö julkisesti ja väittää olevansa laihiksella. Himassa on kaikki TV shop kunto vehkeet etc. Se on korvien välissä. Itse huomaan heti jos oon vetäny em mökkireissulla pelkkää bissee ja makkaraa 2 päivää että tulee kova tarve syödä kuitupitoista leipää ja vihanneksia.

Kuunnelkaa kehoanne.

• tytteliini 17 w

Paino ei katso sitä oletko terve vai sairas :) Eli, tietysti myös isomman puoleinen ihminen voi olla aliravittu. Ja se johtuu varmaankin paljolti siitä, että syöt yksipuolisesti. Eli tärkeimmät ravintoaineet jäävät saamatta.

Tuo kuulostaa kalsiumin tai A vitamiinin puutteelle. Kannattaa ostaa apteekista jotain vitamiineja tai hivenaineita. Esim. Piimax auttaa hiuksiin ja kynsiin. A vitamiini taas kynsiin, varsinkin nauhoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe