Mitähän urbaanilegendaa sekin on kun luullaan että työpaikan vaihtaminen olisi helppoa jos on töissä jossakin? Ei ole ainakaan minun kohdallani ollut niin. Palkka on kohtuullinen nykyisessä työssä, mutta hommat kyllästyttää ja kaipaan vaihtelua. Mieluummin olisin työttömänä, nyt joutuu istumaan toimistossa koko päivän lähes tyhjän panttina.
Työpaikan vaihto ei onnistu!
12
11036
Vastaukset
- kyyninen
On se kumma millaista ihmispaskaa tänne kirjoittelee. Olisit mieluiten työttömänä mutta silti huoraat työnantajalle vain saadaksesi jotain fucking rahaa jotta voisit ostaa lisää tavaraa jota et tarvise!?! Osta elämä!
- helppoa
Kahdeksan vuotta samassa hommassa ja totaalisen kyllästynyt. Olen yrittänyt vaihtaa hommia ja olen ollut valmis tinkimään nykyisestä palkasta jos homma kiinnostaa. Vaan ei, täällä ollaan,
Tsemppiö, toivottavasti löydät mielekästä hommaa.- syynä
Jokinhan tuossa on esteenä. Osaaminen, ikä, koulutus, suosittelijat, huono hakemus, esiintyminen haastattelussa, joku ei ole kohdallaan. Onko alalla vähän avoimia paikkoja tai ylitarjontaa hakijoista.
- arbetsmyra
Tehdastyötä painettu parikymmentä vuotta. Tekis mieli vaihtaa työpaikkaa. Olen hakenut aktiiviseti toista työtä ja vaihtaminen onnistuu, mutta palkka putoaa alle 10€. Ei sillä tule toimeen. V*tuttaa kun olen työn ohessa koettanut opiskellakin.
- Stadin Muija
Aivan. Kokemusta ja työvuosia on paljon, lisäksi olen suht nuori vielä, eli vientiä pitäisi olla työmarkkinoilla, mutta ei tärppää sitten millään! Turhaudut samassa työssäsi vuodesta toiseen, tilalleni voitaisiin ottaa joku motivoituneempi tapaus ja minä pääsisin itselleni paremmin sopivaan työpaikkaan.
Mutta kun ei. Vakituinen työ tuntuu sitä paitsi olevan jarruna yhteen jos toiseen työpaikkaan.- parempaa työtä etsivä
oletko säkin vakituisessa työssä?
Mä ainaki arvelin ett tää voi olla este. mulle kävis vaikka määräaikainenkin työ, kunhan olis enemmän työtuntia viikos. mutta en tiedä sit... rasittaa ku joutuu näin hapuileen vähä niinku tyhjänpäällä
- parempaa työtä etsivä
itsekin etsin toista työtä, ja sitä oon ettiny jo yli puoli vuotta, useita sopivia olen löytänyt, joissakin haastatteluissa jo luvattiin alustavasti pääsyä töihin, mutta ei... en tiedä mikä mättää, vai tykätäänkö omalla työmaalla niin kovasti musta pätkätyö/ ja sijaistyöntekijänä, ett koska vaan soittaa nii heti saa töihin, vaikka kerran kuus.
Pitää vaan vissiin toivoa ett ne ei sentäs puhu pahaa muille työnantajille pitääkseen mut töissään. Harmittaa vaan tosi kovasti jos näin on asia. oon jo ruvennu suosittelijoita katteleen, mut aika vaikeeta se on ku tää on ensimmäinen työpaikka... En tiedä itekkää ett mitä täs vois tehä. itteäni ei kannata edes irti sanoa, ku mitä jos ei niitä töitä heti saiskaa ja tulis sit karenssi työttömyysaikana... Voi hurja.. jo ajatuski kauhistuttaa...- Onnistuin!
Olen todennut saman asian, että vakituinen melkohyväpalkkainen työ on tosi vaikeaa vaihtaa toiseen parempaan. Mutta on vain päätettävä, haluaako vaihtaa tosiaan paikkaa vai jatkaa samassa paikassa. Jos on päättänyt, että haluaa vaihtaa joka tapauksessa, niin silloin on punnittava vanhan työpaikan ja uuden työpaikan hyviä ja huonoja puolia. Ja tehtävä lopullinen valinta. Palkastakin voi joutua tinkimään, mutta sen tilalle voi saada jotain muuta tilalle: mielenkiintoisemman työn, uusi erilainen työympäristö, uudet työkaverit, uusi työmatka, uusi työaika jne
- ZH26
Alan tässä jo olla tosi epätoivoinen ja siksi tulin näitä vanhoja kirjotuksiakin selailemaan.
Oon omasta mielestäni ihan hyvin kouluttautunut ja ollut jo vuosia ns. koulutusta vastaavissa töissä. Vaikka osaan kieliä, oon ulospäinsuuntautunut ja reipas, en silti saa töitä. En useimmiten pääse edes työhaastatteluun, joka on miusta suuri ihme! Hakemuksia oon luetuttanut jollain asiassa kunnostautuneilla kollegoilla ja kokeillut eri tyylejä. Mikään ei tepsi.
Ala on tällainen "naiset tekee perushommat ja miehet kerää palkat" -ala, eli tuntuu, että miehenä olisin jo edennyt.
Oon kyllästynyt koko alaan juuri tästä sukupuolisyystä ja nyt vaan huomannu, että muihinki hommiin on turha hakea, kun kuka esimerkiksi haluaa esim. HR-assariksi logistikon??
Kymmeniä ja taas kymmeniä hakemuksia on lähetelty, mutta mikään ei tunnu tärppäävän. Alkaa mennä ihan usko itteensä ja oon tässä miettinyt, MITÄ TEHDÄ?!
Oon miettiny sitäki, et onko iällä ja sukupuolella vaikutusta asiaan: oon vähän alle 3-kymppinen ja nainen avoliitossa, kuvitellaanko minusta, että vauvoja alkaa heti tulla? - otti lopputilin
Totaalisesti työlääntyneenä pitkäaikaiseen työpaikkaani (työ sinänsä mielenkiintoista) irtisanoin itseni. Ajattelin, ettei pääse edes haastatteluun kun on töissä ja hakee vaikka jotain määräaikasita hommaa. Eivät usko, että olen tosissani hakemassa. No, seuraavaan hakemukseeni tuli heti haastattelupyyntö, kun laitoin tiedon, että olen lähdössä nykyisestä työpaikastani. En sinänsä kyllä saanut sitä paikkaa. Nyt tietysti arveluttaa, että saako töitä. Etsin mitä tahansa toimistotyötä ja kokemusta on vuosien ajalta.
- Mörkölinja
Leipääntyminen ihmisestä kiinni. Mutta jos se vaikuttaa jo normaaliin elämään ettei töihin lähtö aamulla kiinnosta.
Ei se ole mikään suuri salaisuus että kaikki eivät tee samaa työtä kuin 40 vuotta.
Suurin osa sinnittelee vaikka olo on kuin vatsatautisella. Suomalainen työyhteisö on sellainen ettei siellä ole tarkoitus valittaa vaan painaa töitä aamusta iltaan ja pää koppa lepää vain kolmen romillen humalassa. Se rohkeus lähteä etsimään uutta työtä ja ehkä elämääkin suurimmalta osalta meistä puuttuukin. Melko moni meistä on siitä kateellinen vaikkei sitä myönnäkään.
ONKO TALOUDELLINEN HYVINVOINTI SAMA ASIA KUIN HENKINEN HYVIN VOINTI? - näpsniks
ilman taloudellista hyvinvointia EI VOI olla henkistä hyvinvointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865