Kevyt ja ihana ruoka!

aälsdktji

Tein sunnuntaina simpukkapastaa:
täysjyväspagettia, simpukoita, kirsikkatomaatteja, sipulia, valkosipulia, sieniä. Kruunasin annoksen maltillisella annoksella oliiviöljyä ja aurajuustoa sekä ripauksella parmesania.

Todella ja hyvää ja kevyttä, kun kohtuudella syö!

8

2142

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      kohtuudella, jos yrität tarjota runsashiilihydraattista pastaa vähähiilihydraattisena herkkuna. Kevyttä se ei kuitenkaan ole. Täysjyväpasta sisältää hiilareita 65g/100g.

      • aälsdktji

        voi syödä parikin lautasellista ja enemmäkin. Oli meinaan viikonlopun ainoa ateria.


      • Kiril
        aälsdktji kirjoitti:

        voi syödä parikin lautasellista ja enemmäkin. Oli meinaan viikonlopun ainoa ateria.

        ja päättyy maanantaiaamuun, niin jos parilla pastalautasella selviät tuosta, niin en kyllä kehtaisi tulla esittelemään tänne ruokavaliotani.


      • aälsdktji
        Kiril kirjoitti:

        ja päättyy maanantaiaamuun, niin jos parilla pastalautasella selviät tuosta, niin en kyllä kehtaisi tulla esittelemään tänne ruokavaliotani.

        unohdan syödä. Kun ei ole nälkä.

        Näin kamalaa se elämä tällaisena hiilarisyöppönä on!


      • Kirjoituksia seurannut
        aälsdktji kirjoitti:

        unohdan syödä. Kun ei ole nälkä.

        Näin kamalaa se elämä tällaisena hiilarisyöppönä on!

        Tällä "vaikeasti lausuttavalla" nimimerkillä on selvästi pahojakin syömishäiriöitä. Olen seurannut kirjoituksia, joissa hän kokee suureksi nautinnokseen vielä kertoilla laveasti kummallisista ruokatavoistaan. Enpä haluaisi elää hänen lähipiirissään, saatikka istua saman ruokapöydän ääressä.
        Mutta ymmärrämmehän toki sen, että hän on niin syvästi henkinen ihminen, että tämmöiset materiaaliset syömisasiat ovat vähemmän tärkeitä. Ja ennen kaikkea miesmäiset ruokatottumukset inhottavat.


      • aälsdktji
        Kirjoituksia seurannut kirjoitti:

        Tällä "vaikeasti lausuttavalla" nimimerkillä on selvästi pahojakin syömishäiriöitä. Olen seurannut kirjoituksia, joissa hän kokee suureksi nautinnokseen vielä kertoilla laveasti kummallisista ruokatavoistaan. Enpä haluaisi elää hänen lähipiirissään, saatikka istua saman ruokapöydän ääressä.
        Mutta ymmärrämmehän toki sen, että hän on niin syvästi henkinen ihminen, että tämmöiset materiaaliset syömisasiat ovat vähemmän tärkeitä. Ja ennen kaikkea miesmäiset ruokatottumukset inhottavat.

        Syömishäiriöissä elämä pyörii pitkälti ruoan ympärillä, minulla on usein toisinpäin.

        Minun ruokailutottumuksissani ei ole mitään outoa, paitsi ehkä joillekin Lidlin einesosaston suurkuluttajille ja niille, jotka todella luulevat lehtipihvin olevan kasvisruoka...

        Minun lähipiirini kyllä kiittelee ja teenkin usein ruokaa muille. Isälle järjestin vasta äskeittäin synttärit (naudanpihvejä punaviinimarinadissa, valkosipuli- ja juustoperunoita, uunissa paahdettuja juureksia, piirakoita, salaatteja, täytekakku ja suklaapikkuleipiä...) ja samalla tein kuuluisia karjalanpiirakoitani myös muille. Myös lihapullilleni ja janssoninkiusaukselleni on kysyntää, lohipiirakasta puhumattakaan.
        Minusta on mukava tehdä muille ruokaa, itse kun en sellaisia määriä yhden pienen ja pieniruokaisen naisen taloudessa saisi menemään.

        Miten näet "miesmäiset" ruokatottumukset ja miksi ne se sinua inhottavat?


      • keveyttä

        ei ole järkevää mitata vain yhdellä mittarilla. Jotkut mittaa vain rasvoilla, toiset vain hiilareilla. Yksinkertaista porukkaa...


      • Kiril
        keveyttä kirjoitti:

        ei ole järkevää mitata vain yhdellä mittarilla. Jotkut mittaa vain rasvoilla, toiset vain hiilareilla. Yksinkertaista porukkaa...

        kannattaa mitata useilla mittareilla. Rasvan tulee olla luonnollista eikä teollisesti muokattua kasvirasvaa, margariinia. Hiilihydraattien osalta kannattaa hankkia ne vähät hiilarit mitä tarvitsee, kasviksista ja maitotuotteista. Kotimaisia marjatuotteita kannattaa suosia runsassokeristen tuontihedelmien kustannuksella. Tärkein asia on syödä ravinteikasta, terveellistä ja luonnollista ruokaa. Kyllä siihen löytyy useita mittareita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe