Olen ajatellut hankkia

kotiin pöydän

eli olen joskus vuosia sitten( n 10v sitten) pelaillut jonkin verran snookeria, 9-palloa ja mustaa kasia, lähinnä siis kavereiden kans baarissa ennen varsinaista bailaamista. Lapsilla on nyt kotona sellainen n90 x 50 cm kokoinen pöytä eli lelu. Ihan oikean näköiset pallot, mutta vallit aivan onnettomat. No ei varmaan lelulta voikaan muuta edellyttää. Kysymykseni liittyy näihin leluista seuraaviin eli 137, 152 tai 183 cm, joissa on taitettavat jalat ja maksavat 160-240 euroa villenkello.fi sivustolla. Tilan puutteen vuoksi tuli vaan mieleen että tekeeks noilla mitaan? Sitten toinen vaihtoehto olisi trampoliini.com AcBilliard 5 Junior 152 cm sellainen jonka voisi taittaa ja hinta 219 e. Onko kellaan kokemuksia näistä. Älkää alkako heti kehumaam kivipöytiä koska en ole kuitenkaan ronnie sullivan vaan tarkoituksena olisi lähinnä lasten ja ehkä kavereidenkin kans illanvietossa olutlasin äärellä pikkaisen pelailla.

isi

5

3254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vijay

      ""Älkää alkako heti kehumaam kivipöytiä koska en ole kuitenkaan ronnie sullivan vaan tarkoituksena olisi lähinnä lasten ja ehkä kavereidenkin kans illanvietossa olutlasin äärellä pikkaisen pelailla.""

      ..mutta kun se nyt vain on niin, että jos alan harrastajalta tähän mielipidettä kysyt, niin ei muut kuin kivipöydät paljoa kehuja tule keräämään. Vaikka pöytä tulisikin lasten käyttöön, niin kai toivoisit, että lapset lajista kuitenkin innostuisivat?

      Esimerkiksi minä halusin lapsena opetella kitaransoittoa. Sain syntymäpäivälahjaksi lelukitaran ja lienee sanomattakin selvää, että siihen se innostus sitten lopahti. Jos olisin saanut oikean kitaran, harrastus olisi voinut saada kipinänkin!

      Kivipöytää ja tuollaista vanerista "lelua" on hankala lähteä edes vertailussa samalle viivalle laittamaankaan. Kevyttä pöytää on todella vaikea (lue=mahdoton) saada joka kerta samalla tavalla vaateriin ja tasapainoon. Kivipöydän painon eduksi voidaan myös laskea se, että pöydän varaan voi laskea koko painonsa, joka helpottaa lyöntiasennon löytymistä.

      Kaikilla ei tietenkään ole mahdollisuutta täysimittaista 9-jalkaista pool-pöytää kotiin sijoittaakaan, mutta pienemmätkin esim 7-jalkaiset pöydät voivat olla ihan hyviä käytössä, ainakin niillä saa varsinaisen lyöntitekniikan hiottua. Itse asiassa hinnatkaan ei välttämättä ole aivan pilvissä, kannattaa kysellä käytettyä vaikkapa bilisliiton keskustelupalstan kautta.

      Kävin vielä kurkkaamassa tuota pöytää, mitä harkitsit ostaa. En suosittele. Peli ei ole sama tuolla pöydällä, veikkaanpa että muutaman käyttökerran jälkeen se löytää paikkansa varastosta pölyttymästä.

      Toivottavasti tästä tekstistä irtosi kuitenkin muutakin, kuin vain pahaa mieltä. :)

      Tietäisin muuten yhden 9-jalkaisen käytetyn pöydän, mikä olisi myynnissä, mutta veikkaanpa että se ei oikein sovellu suunnitelmiisi..

      • kellään kokemusta

        mainitsemistani pöydistä? juu mä kyllä tajuun että nämä minun kyselemät pöydät ja oikeat pöydät siis kivipöydät on vähintään valovuosien päässä toisistaan. tarkoitus on vaan pikkaisen pelailla eikä alkaa ammattilaiseksi.
        Jos mä/lapset haluaa alkaa oikein pelaamaan nii sit mennään salille. itseasiassa nytkin pelailtiin tuolla "lelulla" ja vähän reenailtiin leikkauksia.

        isi


      • Nimetön
        kellään kokemusta kirjoitti:

        mainitsemistani pöydistä? juu mä kyllä tajuun että nämä minun kyselemät pöydät ja oikeat pöydät siis kivipöydät on vähintään valovuosien päässä toisistaan. tarkoitus on vaan pikkaisen pelailla eikä alkaa ammattilaiseksi.
        Jos mä/lapset haluaa alkaa oikein pelaamaan nii sit mennään salille. itseasiassa nytkin pelailtiin tuolla "lelulla" ja vähän reenailtiin leikkauksia.

        isi

        Osaisiko joku kertoa, että pystyykö tälläisellä-->http://www.mulletoi.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=7600
        "biljardi-pöydällä" pelaamaan kunnolla missään määrin vai onko 100% lelu. Kun ajattelin, että jos tuollaisella pystyisi edes vähän pelailemaan kotona kavereitten kanssa, mutta tilaa ei ole isompaan pöytään eikä rahaakaan ole varsinaisesti liikaa, että voisin ihan kunnon kallista pöytää ruveta ostamaan, niin että mitä mieltä??


      • BichopKokkola

        Moro,

        No haettiin Aconilta tuo Ac Junior 5 pöytä viime jouluna ja oli lasten ja aikuistenkin mielestä paras lahja mitä on koskaan saatu. Ei mitkään huippuominaisuudet mutta perheen yhdessäoloon ja hintaan nähden kelpo pöytä


      • Kaljapeliä
        kellään kokemusta kirjoitti:

        mainitsemistani pöydistä? juu mä kyllä tajuun että nämä minun kyselemät pöydät ja oikeat pöydät siis kivipöydät on vähintään valovuosien päässä toisistaan. tarkoitus on vaan pikkaisen pelailla eikä alkaa ammattilaiseksi.
        Jos mä/lapset haluaa alkaa oikein pelaamaan nii sit mennään salille. itseasiassa nytkin pelailtiin tuolla "lelulla" ja vähän reenailtiin leikkauksia.

        isi

        On se tavallaan ihme että vaneripöydällä on sitten "mahdotonta pelata".
        Se vaan nyt on sellainen juttu, että vaikka saisikin muijalle puhuttua kunnon kivipöydän hankkimisen läpi, niin mistä rahat, kun ne käytetytkin maksaa enemmän mitä kallein auto mitä olen ikinä omistanut :D

        Olen sitäpaitsi joskus pelannut kaveriporukalla sellaisella pikkuisella pöydällä mikä muistutti aika paljon sellaista, mitä Bilteman luettelossakin myytiin vielä vähän aikaa sitten 85 eurolla.
        Eipä siinäkään itseäni haitannut yhtään mikään, ihan yhtä hauskaa oli.

        BTW, luulisi että paskalla pöydällä oppisi paremmin pelaamaan, kun joutuu ottamaan huomioon kieroudet ja muut ominaisuudet ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe