eli olen joskus vuosia sitten( n 10v sitten) pelaillut jonkin verran snookeria, 9-palloa ja mustaa kasia, lähinnä siis kavereiden kans baarissa ennen varsinaista bailaamista. Lapsilla on nyt kotona sellainen n90 x 50 cm kokoinen pöytä eli lelu. Ihan oikean näköiset pallot, mutta vallit aivan onnettomat. No ei varmaan lelulta voikaan muuta edellyttää. Kysymykseni liittyy näihin leluista seuraaviin eli 137, 152 tai 183 cm, joissa on taitettavat jalat ja maksavat 160-240 euroa villenkello.fi sivustolla. Tilan puutteen vuoksi tuli vaan mieleen että tekeeks noilla mitaan? Sitten toinen vaihtoehto olisi trampoliini.com AcBilliard 5 Junior 152 cm sellainen jonka voisi taittaa ja hinta 219 e. Onko kellaan kokemuksia näistä. Älkää alkako heti kehumaam kivipöytiä koska en ole kuitenkaan ronnie sullivan vaan tarkoituksena olisi lähinnä lasten ja ehkä kavereidenkin kans illanvietossa olutlasin äärellä pikkaisen pelailla.
isi
Olen ajatellut hankkia
5
3298
Vastaukset
- vijay
""Älkää alkako heti kehumaam kivipöytiä koska en ole kuitenkaan ronnie sullivan vaan tarkoituksena olisi lähinnä lasten ja ehkä kavereidenkin kans illanvietossa olutlasin äärellä pikkaisen pelailla.""
..mutta kun se nyt vain on niin, että jos alan harrastajalta tähän mielipidettä kysyt, niin ei muut kuin kivipöydät paljoa kehuja tule keräämään. Vaikka pöytä tulisikin lasten käyttöön, niin kai toivoisit, että lapset lajista kuitenkin innostuisivat?
Esimerkiksi minä halusin lapsena opetella kitaransoittoa. Sain syntymäpäivälahjaksi lelukitaran ja lienee sanomattakin selvää, että siihen se innostus sitten lopahti. Jos olisin saanut oikean kitaran, harrastus olisi voinut saada kipinänkin!
Kivipöytää ja tuollaista vanerista "lelua" on hankala lähteä edes vertailussa samalle viivalle laittamaankaan. Kevyttä pöytää on todella vaikea (lue=mahdoton) saada joka kerta samalla tavalla vaateriin ja tasapainoon. Kivipöydän painon eduksi voidaan myös laskea se, että pöydän varaan voi laskea koko painonsa, joka helpottaa lyöntiasennon löytymistä.
Kaikilla ei tietenkään ole mahdollisuutta täysimittaista 9-jalkaista pool-pöytää kotiin sijoittaakaan, mutta pienemmätkin esim 7-jalkaiset pöydät voivat olla ihan hyviä käytössä, ainakin niillä saa varsinaisen lyöntitekniikan hiottua. Itse asiassa hinnatkaan ei välttämättä ole aivan pilvissä, kannattaa kysellä käytettyä vaikkapa bilisliiton keskustelupalstan kautta.
Kävin vielä kurkkaamassa tuota pöytää, mitä harkitsit ostaa. En suosittele. Peli ei ole sama tuolla pöydällä, veikkaanpa että muutaman käyttökerran jälkeen se löytää paikkansa varastosta pölyttymästä.
Toivottavasti tästä tekstistä irtosi kuitenkin muutakin, kuin vain pahaa mieltä. :)
Tietäisin muuten yhden 9-jalkaisen käytetyn pöydän, mikä olisi myynnissä, mutta veikkaanpa että se ei oikein sovellu suunnitelmiisi..- kellään kokemusta
mainitsemistani pöydistä? juu mä kyllä tajuun että nämä minun kyselemät pöydät ja oikeat pöydät siis kivipöydät on vähintään valovuosien päässä toisistaan. tarkoitus on vaan pikkaisen pelailla eikä alkaa ammattilaiseksi.
Jos mä/lapset haluaa alkaa oikein pelaamaan nii sit mennään salille. itseasiassa nytkin pelailtiin tuolla "lelulla" ja vähän reenailtiin leikkauksia.
isi - Nimetön
kellään kokemusta kirjoitti:
mainitsemistani pöydistä? juu mä kyllä tajuun että nämä minun kyselemät pöydät ja oikeat pöydät siis kivipöydät on vähintään valovuosien päässä toisistaan. tarkoitus on vaan pikkaisen pelailla eikä alkaa ammattilaiseksi.
Jos mä/lapset haluaa alkaa oikein pelaamaan nii sit mennään salille. itseasiassa nytkin pelailtiin tuolla "lelulla" ja vähän reenailtiin leikkauksia.
isiOsaisiko joku kertoa, että pystyykö tälläisellä-->http://www.mulletoi.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=7600
"biljardi-pöydällä" pelaamaan kunnolla missään määrin vai onko 100% lelu. Kun ajattelin, että jos tuollaisella pystyisi edes vähän pelailemaan kotona kavereitten kanssa, mutta tilaa ei ole isompaan pöytään eikä rahaakaan ole varsinaisesti liikaa, että voisin ihan kunnon kallista pöytää ruveta ostamaan, niin että mitä mieltä?? - BichopKokkola
Moro,
No haettiin Aconilta tuo Ac Junior 5 pöytä viime jouluna ja oli lasten ja aikuistenkin mielestä paras lahja mitä on koskaan saatu. Ei mitkään huippuominaisuudet mutta perheen yhdessäoloon ja hintaan nähden kelpo pöytä - Kaljapeliä
kellään kokemusta kirjoitti:
isiOn se tavallaan ihme että vaneripöydällä on sitten "mahdotonta pelata".
Se vaan nyt on sellainen juttu, että vaikka saisikin muijalle puhuttua kunnon kivipöydän hankkimisen läpi, niin mistä rahat, kun ne käytetytkin maksaa enemmän mitä kallein auto mitä olen ikinä omistanut :D
Olen sitäpaitsi joskus pelannut kaveriporukalla sellaisella pikkuisella pöydällä mikä muistutti aika paljon sellaista, mitä Bilteman luettelossakin myytiin vielä vähän aikaa sitten 85 eurolla.
Eipä siinäkään itseäni haitannut yhtään mikään, ihan yhtä hauskaa oli.
BTW, luulisi että paskalla pöydällä oppisi paremmin pelaamaan, kun joutuu ottamaan huomioon kieroudet ja muut ominaisuudet ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828