Miten tapahtuu käytännössä rintojen ja kainaloiden teippaus ?
Itsellä kainalot hiertyy verille kesällä pitemmillä matkoilla. Minkälainen pitäisi pusero olla jotta välttyis tuolta, entäpä teippauksen vaikutus ?
Kainaloiden ja rintojen teippaus
10
1818
Vastaukset
- nopainnogain
jeesusteippiä eli ilmastointiteippiä tisseihin,kainaloihin laittaisin vaseliinia tai vauvatalkkia.
- Kisan jälkeen
Länsiväylälle (17,5 km) teippasin urheiluteipillä rinnat(rinnanaluset) ja kainalot. Mutta unohdin teipata sen kohdan, johon normaalisti menee sykevyö ja rintaliivit hankasivat siihen kohtaan ikävästi. Joten ensi kerralla: rinnat, sykevyön kohta ja kainalot.
Parhaiten toimii paita, jossa vähän hihaa. Helteellä olen juossut löysissä hihattomissa topeissa - sen sijaan kireät, tuki-istuvat ovat hiertäneet kainaloista saumojen kohdalta ihon rikki. - t32g32
teippaako ne nnaiset urheilukisoissakin tissinsä ettei hölsky vaatimattomat a kupit?
- I'm a Loser
Kainaloihin ja jalkoväliin vauvatalkkia. Urheiluteippiä nänneihin. Kokemusta noin 50 maratonista.
- Tugendbold
Urheiluteippiä nisien päälle. Kainaloon voi laittaa vaseliinia. Kun laittaa hyvän paidan niin ei hierrä. Hyviä paitoja minulle: karhun paidat joita saa esim HCM:ltä, asicsin juoksupaita. Huono paita: Adidas zero. Tosin silläkin juoksee jos käyttää teippiä ja vaseliinia. Hyvällä paidalla juoksee ilmankin.
Minulla hihallisuus ei ongelma vaan liian karkea materiaali ja vääriin paikkoihin tehdyt saumat. - mies...
Ei ole kyllä kokemusta kuin puolimaratonin mittaisista matkoista. Oikeastaan ainoa mitä olen tehnyt on nännien teippaaminen ja sitä aloin tehdä kun ensimmäisen reippaamman 15km lenkin jälkeen molemmat nännit vuosi verta. Samalla aloin myös voidella varpaat ja laitoin niihin talkkia, mutta lopetin sen kun varpaat ei ole kertaakaan menneet rikki, eikä ole vaivannu tuon jälkeen myöskään pidemmillä lenkeillä.
Joskus toinen kenkä hiertää hieman jalkapohjaa, mutta se ehkä jotuu siitä että kengässä oli kerran kivi ja sen aiheuttama rakko ei ole päässyt ihan täysin parantumaan.
Juoksupaitoja olen ostanut erimerkkisiä, yleensä silloin kun niitä löytyy aleräkeistä, pääasiassa tosi halpoja. Lyhyt ja pitkähihasisia, ei yhtään hihatonta vielä, eikä niistä ole tullut kainaloihin mitään hiertymiä.
Mahtaisiko juoksutyylillä olla osuutta asiaan? Osa näyttää juoksevan "kädet sylissä", silloin paita taitaa jäädä kainaloon ja voi hiertää? - V.A.Selin
Sitten kun urheiluteippi ei riitä, apteekista Leukoplastia nänneihin. Kainaloihin vaseliinia.
- Ei paha
Jos leikkaisi saksilla paitaan nännien kohdalle aukot ja kainaloita avartaisi myös omatoimisesti?
- Anonyymi
johan täällä tissejä heilutellaan!
- Anonyymi
ja millast on repii teipit irti??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423