koulumme ruoka.

raahelainen oppilas.

Viime kotitalouden tunnilla otin selvää kouluruokamme hinnan per oppilas ja se on 56 snt.
Viimeksi eilen löysin hirveän mustan kokkareen perunasta ja muutenkin koulumme perunat on joko ylikypsiä, raakoja tai muuten vain homeisia. Koulumme pihvit eivät ole kummoisia, ne ovat kuin muovia ja maistuvat erittäin pahalle. kastikkeemme ovat yleisemmin valmis kastikkeita (saarioisen tai atrian) ja keittäjämme eivät osaa valmistaa niitä edes oikeen. Ymmärrän hyvin koulumme tilanteen
-> kuntamme ei ole oikeen rikas mutta on sitä varaa kaikkia pikku porvareita rakentaa ku ruuasakin ois parantamista ja se että mausteet ovat suolaa ja pippuria allergiotten vuoksi.
Raahen keskuskoulun ruoka oli tosin herkullista, lihakeitto, kanaa ja riisi oikeen vesi kielelle tulee kun ajattelee.

Joten te! jotka väitätte että kouluruoka on herkullista niin miettikää eka kuntanne tilalle ennen kuin alatte aukoo päätä että "miksi nykynuoriso ei syö kouluruokaa" se on ollut ikuinen ongelma ja jatkuu keittäjien sekä valtioiden huonojen päätösten vuoksi.

~terveisin merikadun koulun oppilas.

3

1604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu...

      se että löysit mustan kokkareen perunasta, oliko se perunan sisällä?? jos oli niin ei keittäjät voi sitä tietää!! pitäisikö niiden halkoa ja pilkkoa joka helkutin potaatti ettei niissä vaan ole kokkareita??

      Pihvit: varmastikkin valmispihvejä, syystä että ootko ite ikinä kokeillu tehä esim. 1000kpl jauhelihapihvejä käsin?? et taida olla, on kuule aika kova homma siinä.

      jos vaan siinä pienessä päässäs miettisit ensin sitä hommaa tehä esim. niitä n.1000kpl jauheliha pihvejä käsin niin tajuaisit miksi kouluissa on valmispihvejä.

      • sama raahelainen tyyppi

        ensimmäisenä haluaisin aloittaa siitä että käyn vakituisesti tällä palstalla ja olen miettinyt sanani tarkkaan, sen mitä sanoin aikaisemmin on vain mielipiteeni.
        elikkä sinua kiinosti tietää siitä mustasta kökkäreestä? asiahan on näin että se oli ihan perunamuusia ja sieltä löytyi ihan kunnonkokoinen paukku, ei mikään pieni jos tämä ei riitä niin todiste mulla on vai riittääkö vain halkaisun mitta? toiseksi ihmettelin vain sitä että ne pihvit ovat erittäin halpoja, lähemmäs f luokan lihaa. ja sinulle vain tiedoksi että olen tehnyt asian eteen paljon että tämä ei ole mikään hetken mielijohteesta oleva mielipide, olen seurannut tarkkaan koulumme ruokaa ja se on alhaista muihin verrattuna. Koulumme ei edes paljasta reseptejä tosin koulun ei ole pakko paljastaa enkä minä siitä pillastu tai ala ajattelee kauheuksia. viime viikon ruokana oli 3 kertaa kalaa ja sitten oli jotain broileria ja kasviskeitto. joten voit itsekkin päätellä asian ja se mikä tulee sinun 1000 pihviin niin koululamme on n. 240 oppilasta josta 2/3 syö. ja 1/6 syö kunnolla että paneppa paremmaksi.


      • njwe.
        sama raahelainen tyyppi kirjoitti:

        ensimmäisenä haluaisin aloittaa siitä että käyn vakituisesti tällä palstalla ja olen miettinyt sanani tarkkaan, sen mitä sanoin aikaisemmin on vain mielipiteeni.
        elikkä sinua kiinosti tietää siitä mustasta kökkäreestä? asiahan on näin että se oli ihan perunamuusia ja sieltä löytyi ihan kunnonkokoinen paukku, ei mikään pieni jos tämä ei riitä niin todiste mulla on vai riittääkö vain halkaisun mitta? toiseksi ihmettelin vain sitä että ne pihvit ovat erittäin halpoja, lähemmäs f luokan lihaa. ja sinulle vain tiedoksi että olen tehnyt asian eteen paljon että tämä ei ole mikään hetken mielijohteesta oleva mielipide, olen seurannut tarkkaan koulumme ruokaa ja se on alhaista muihin verrattuna. Koulumme ei edes paljasta reseptejä tosin koulun ei ole pakko paljastaa enkä minä siitä pillastu tai ala ajattelee kauheuksia. viime viikon ruokana oli 3 kertaa kalaa ja sitten oli jotain broileria ja kasviskeitto. joten voit itsekkin päätellä asian ja se mikä tulee sinun 1000 pihviin niin koululamme on n. 240 oppilasta josta 2/3 syö. ja 1/6 syö kunnolla että paneppa paremmaksi.

        se 1000kpl olikin vain esimerkki! ja jos koulussa on 240 oppilasta niin esim pihvejä tehdään väh. 480kpl. se on ihan sama kuinka moni oikeesti syö oppilaista, keittäjien on pakko joka tapauksessa tehdä se oikea määrä ruokaa. jos ne tekee vähemmän ku on oppilaita niin siinähä sit loppuu ruoka kesken.

        ja perunamuussi: ne perunat kuules kokonaisina laitetaan kippipataan, jossa ne muussataan, ei sitä edelleenkää voi tietää missä perunassa se kinderyllätys piilee.

        teijän koulun viikon ruoka: 3kertaa kalaa, ehkä se on vähän liikaa, mutta jos on sattunut jäämään yli ed. pvänä ja voi seuraavana pvänä syödä niin tottakai ne laittaa sitä uudestaan, ei tule hävikkiä. ja yleensäkki, mitähän gourmet ruokaa siellä pitäis olla että kelpais??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1609
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1549
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1497
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1445
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1177
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe