AJATELKAA LAPSUKAISET!

Harmful

Olkaa onnellisia, että edes saatte jonkinlaista ruokaa ja vielä monissa kouluissa ilmaiseksi(menee kyllä verorahoista). Kyllä pitäisi lyödä kattila päähän niille joille ei ruoka kelpaa! Häpeisin teidän tilassa. Vaikka kouluruoka ei mitään gourmeeta olekaan niin saapahan ainakin mahansa täyteen. Olkaa onnellisia siitä vähästä mitä on älkääkä aina kitiskö ja nirsoilko!

20

3851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs kokkilainen

      sitten vielä noiden lisäksi valitetaan että syötetään esim. valmispihvejä tai valmislihapullia, ei ole tullu niillekkää mieleen että mikä homma olis vääntää käsin joissain kouluissa yli 1000kpl pihvejä tai lihapullia. siinä menee ikä ja terveys.. ja toisena valitetaan että perunan sisältä löytyi jotain ruskeaa juttua(eli toisin sanoen pilaantunut peruna), mutta mistähän ihmeestä keittäjät voi tietää minkä perunan sisällä se kinderyllätys piilee.

      Meidän koulussa(peruskoulussa) oli hyvää ruokaa, joskin vähän kuivaa esim. pastat tai cappellipaistos mutta hyväää oli ja useasti hain lisääkin ruokaa. kaikissa kouluissahan ei ole yhtä hyvää ruokaa mutta on sentään jotain. ainoat ruuat mitä en suostunut syömään oli pinaattikeitto ja pinaattiletut..

      Ja miettisivät lapsoset sitä että useissa muissa maissa kouluruoka maksaa! ja joissain maissa sitä ei tarjota ollenkaan.

      • heikkila69

        En ole valittanu että kouluruoka on pahaa.


      • Mitä johtuu?
        heikkila69 kirjoitti:

        En ole valittanu että kouluruoka on pahaa.

        ei täyty, vaikka usein kotona en jaksa edes kauheasti syödä, vaikka otan ihan saman verran ruokaa kuin koulussa.


      • Kouluruokaa :x
        Mitä johtuu? kirjoitti:

        ei täyty, vaikka usein kotona en jaksa edes kauheasti syödä, vaikka otan ihan saman verran ruokaa kuin koulussa.

        Kyllä huomaa että tämän ketjun aloittanut ei selvästikään syö itse kouluruokaa. Tietenkin ruoan laatu on koulukohtaista, mutta nykyisellä ylä-asteellani se on aivan kuraa. Ja lisäksi koulustamme poistettiin Oivariini ja tilalle tuli keijua, kukaan ei syö enää edes leipää ja 2/3 suuntaavat suoraan kahvioon ostamaan munkkia kouluruoan sijaan. Enkä voi syyttää heitä, sillä kuulun itsekin niihin aina kun lompakko sallii. Ja tämä vain sen takia, että ruoka on yksinkertaisesti pahaa. Ja tämä vielä, opettajat aina puhuu, että " ei se ruoka niin pahaa ole syökää nyt" hyvähän niiden puhua kun niillä on ihan omat ruoat meillä jotain kesäkeittoa opettajille pitsaa. reiluako?!?


    • miiskuliinu

      Nälkäänsä ihminen syö mielellään vaikka veteen keitettyä kaurapuuroa ilman suolaa. Pitäisiköhän ilmainen kouluruokailu lopettaa kokonaan kun siitä ei muuta seuraa kuin valitusta? Jokainen tuokoon kotoa eväät mukanaan.

    • oooooooooooooooooooo

      >> ainoat ruuat mitä en suostunut syömään oli pinaattikeitto ja pinaattiletut..

    • mieltä

      Itselläkin on ikää jo 33, mutta vieläkin muistot koulun ruokatunneista tuntuvat ahdistavilta... Peruskoulussa näet oli aikanani pakko syödä lautanen tyhjäksi - periaate, joka myöhemmin on todettu kohtalokkaaksi mm. ylipainoisuuden kannalta. Itselleni luonnostaan pieniruokaisena ja lihaa inhoavana se oli helvettiä joka kerta.

      Mitään hyvää siitä pakkosyötöstä ei koitunut - edelleenkään en mistään hinnasta söisi sitä moskaa, mitä koulussa tarjottiin (oksettaa vieläkin). Ja järkytyksekseni olen huomannut, että ruokalista on nykyäänkin pitkälti sama kuin se oli silloin.

      Lisäksi kouluruoka ei todellakaan ollut terveellisimmästä päästä: esim. mitä ravintoarvoa on siskonmakkarassa/ makkarakeitossa, tai niissä tumman lihan jänteisissä riekaleissa, mitä koulussa tarjottiin? Jauhelihapihvitkin halvinta laatua...

      • ...

        hyvä teidän on sanoa. meijän koulun ala-asteella oli perunat joko superpalloja,et niit ei saanu syötyy,tai mustia hiilikasoja.ruoka oli nii oksettavaa ja vasten mielistä et ei paremmasta välii. iosin ollu onnellisempi ihan ilman koulu ruokaa. itse olin niitä silmätikkuja ruokailussa.jep,hyvä opettajan on sanoa että "syökää kiltisti,ei se pahaa ole"... olen kuullut useasti tämän lauseen ja opettajat syö,kaikesta huolimatta pitsaa ja me pinaatti vatkulia tai vastaavaa


    • Vain kehujako???

      Miksei kouluruoasta saisi sanoa negatiiivisia asioita ??? Onko palstan tarkoitus olla joku mielipidevahti ("puhutaan vain positiivisista asioista"- piste)?

      Kiva kun kouluruoka on ilmaista (siis jos veroja pidetään yhdentekevinä). Laatua saa kuitenkin vaatia, vaikka koululainen olisikin. Joskus ruoka on kuin siansotkua, kärpäsiä salaatissa ja salattikastikkeesta puoli koulua mahataudissa. Mutta mikäs siinä, puhutaan vain positiivisista asioista, kun kerran palstalla ei kielteistä kantaa hyväksytä...

      • Harmful

        "Mutta mikäs siinä, puhutaan vain positiivisista asioista, kun kerran palstalla ei kielteistä kantaa hyväksytä..."

        Kerroin vain mielipiteeni asiasta, ei sen kummempaa, toki saa olla eri mieltäkin. Voit mennä johonkin muuhun keskusteluun jos et kestä.

        Meidän koulussa kaikki syö samaa ruokaa(opettajat, oppilaat, siivoojat, keittäjät..), joten opettajat eivät todellakaan syö mitään pitsaa, paitsi jos on kotoaan tuonut, ja niinhän saa oppilaatkin tuoda.

        Itse olen joka kerta syönyt kaikki mitä olen lautaselleni ottanut ja hyvin on maistunut kumiperunat yllätyksineen, valmispihvit, nahkeat salaatit, raa'at tomaatit ja pussikastikkeet.


    • sssp

      Mun mielestä kouluruoka on tosi hyvää. Tietysti joskus on jotain, mistä en niin paljon pidä, mutta se ei johdu siitä, että se on kouluruokaa, vaan silloin en tykkää kyseisestä ruuasta muuallakaan. Koulussa saa aina hyvää salaattia, vaihtoehtoisesti liha- tai kasvisruokaa, maitoa, piimää, leipää/näkkileipää. Kouluruoka on hyvää ja monipuolista. Mä en ainakaan valita, vaan syön joka päivä hyvän kouluruuan.

    • pieni.ehka.viisaskin

      Oikein! Ajatelkaa että koulu uhraa monia tuhansia euroja kouluruokaan, kun lyosissa
      1e = koulukirja
      8e = koulupuku
      12e = yksi vuosi koulussa
      yli 400e = kaivo koulun käyttöön

      Lyosissa kaikki on toisin. Koulu maksaa, ja siellä 12euroa on uskomattoman paljon! Koulut ovat usein vain röttelöitä, ei siellä ole läheskään aina liitutaulua, ei paperia, eikä varsinkaan ruokaa! Tuhansia lapsia kuolee siellä, koska ei ole puhdasta vettä!
      Ajatelkaa mihin teillä menee 12euroa? Ehkä karkkiin, elokuvalippuun tai muuhun vastaavaan. Sillä rahalla kuitenkin yksi lapsi saisi Lyosissa kouluvuoden.
      En nyt käske teitä tuntemaan syyllisyyttä siitä että teille on asiat hyvin, mutta miettikää, kuinka paljon rahaa menee kun heitätte ruokaa pois? Monia satoja, jos koko koulu tekee sitä. Ja sillä rahalla saisi koko koululle puhdasta vettä!

      Suosittelen lukemaan Anne Frankin päiväkirjan. Sen luettuani aloin pitämään huolta siitä, etten enää heittänyt niin paljon ruokaa pois.

      • heh heh

        mitä välii sil o mitä kouluruual tekee, roskiin vaa! mä ainaki syön hyväl omaltunnol ku o hyvää ruokaa ja jos o pahaa ni heitän sen roskiin, emmä siin vaihees sure mitään nälkäsii vaik afrikas...


    • oppilas1992

      toiset valittaa että miksi ette syö? vastaus on yksikertainen:
      Oppilaat eivät syö paskaa!!!!! opettajamme ite on sanonu että mistä on niin helppoa ottaa rahaa esim. talojen rakennukseen? no kouluruuasta

    • ...........

      Laskin joskus eräässä työpaikassani, miten paljon rahaa kuluisi työpaikkaruokalaan, jos en aina toisi kotoa ruokaa. Summa oli yli 100 euroa.
      Mitähän ihmiset sitten tuumaisivat, jos kouluruoka maksaisi oppilaalta päivässä esim. 5 euroa? 100 euroa. Kolmelapsisessa perheessä jo 300 euroa kuussa. Aika iso lohkaisu äitin tai isin rahapussista...

      • pure me

        Sillä saisi ravitsevan ja terveellisen päiväruuan. Oppilaat eivät olisi väsyneitä viimeisillä tunneilla, eiväkä kävisi karkki- ja limuautomaateilla.


    • kuten näin säästöjen aikaka...

      on niin PITÄÄ valittaa. Miten muuten saadaan parannusta asiaan?
      Meillä laitetaan tytölle eväät kouluun, kun koulussa syötetään kumiperunoita...ei semmosia tartte syödä aikuistenkaan, vaikka me vanhemmat tuon kouluruoan maksamme veroissamme.

    • nälkä jäi

      Ala-asteella ei todellakaan saanut vatsaansa täyteen kun joinain päivinä esim. puurokattilasta "iso" annos tarkoitti yhtä vajaata kauhallista kun luokalle oli annettu liian vähän ruokaa.

      • <(. = .)>

        Pakko tästä on valittaa kun on siitä foorumi tehty ei sitä juttua hyvästä ruuasta synny >:)


      • on........
        <(. = .)> kirjoitti:

        Pakko tästä on valittaa kun on siitä foorumi tehty ei sitä juttua hyvästä ruuasta synny >:)

        ...lapsia joiden ainoa ruoka on kouluruoka.
        olen törmännyt elämässäni lapsiin, joiden vanhemmat eivät kotona tee tai anna minkäänlaista ruokaa. siinä sitten aliravitut lapset syövät päivän ainoan ruoan koulussa ja viikonloppuna eivät mitään. myönnän itsekin että koulun kaikki ruoat eivät minuakaan miellyttäneet aikanaan ja ne voivat vaihdella koulukohdittain. mutta muistakaa nyt sentään että on ihmisiä joita se ruoka pitää hengissä. kaikilla ei ole varaa maksaa viittä euroa päivässä lapsen ruoista. ja toiset eivät välitä. ei voi olla mahdollista etteikö koulussa olisi edes yhtä hyvää ruokaa viikossa. en usko sitä. ja jos se niin paljon häiritsee tehkää adressi paremman ruoan puolesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe