Keitin Vedenkeittimessä maitoa JA...

tyhmä7

Onko mahdollista saada puhtaaksi jämähtänyt palanut maito vedenkeittimen metallivastuksista?

Olen kuullut että ruokasoodaa keitinveteen niin puhdistaa vedenkeittimen. En vaan tiedä toimiiko sama irrotus-metodi kiinni palaneeseen maitoon..?

Tietääkö kukaan?

5

2429

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä ...

ihminen keksiikin:)

En tosiaan osaa neuvoa, mutta hyvät naurut sain, kiitos!

Ehkä tää on sitä uusavuttomuutta? Miksiköhän vedenkeittimen nimi on vedenkeitin?

Eipä kai toi sun kokeilus ota jos ei annakaan, kokeile vaan. Ellei joku toinen sit tiedä, mitä muuta kandeis kokeilla.

• ei oo totta

mä kans meinaan kuolla nauruun, hyvä kun en tuolilta pudonnut... se on tosiaan vedenkeitin ja etkö tiennyt että ei maitoa saa ylipäänsäkään keittää kiehuvaksi. valitettavasti en osaa minäkään auttaa...

• Jefje

En nyt muista tehosiko maitoon paremmin happama tai emäksinen pesuaine. Mutta kokeileppas ihan väkiviinaetikkaa paridesii ja sit vettä vähäsen ja sitä keittelet.

Jos tuo ei tehoa niin laita ihan konetiskiainetta vaik paritablettii/reulu luraus nestemäistä veteen ja sitä keittelet. Muista sitten huudella hyvin.

Ja kun vesi kiehuu niin annat liota siellä pitkään, kun kylmenee niin uudestaan veden kiehutus.

Mikäli maitoa haluat keittää niin osta ihan säädettävä vedenkeitin jossa on vastukset piilossa pohjan alla, niin luulisi onnistuvan paremmin kun vastukset ei lämpeä hirvittävän kuumaksi. Joskin maidon keittäminen onnistuu parhaiten ihan kattilassa varsinkin jos on vielä keraaminen levy(termostaatilla varustettu) niin ei pala pohjaankaan herkäst.

Myös mikrossa onnistuu helposti pienet määrät.

Glöki onnistuu vedenkeittimessä ongelmitta usein olen niin tehnyt.

• Kaikki varattu

Ainakin tuo väkiviinietikka. Kyllä tuli sellaiset hajut ettäh ! Mutta kyllä ruskea palanut maito vaan lähti pohjasta .. ! En tiedä kyllä miksi pistin maitoa sinne... :D Kaikkia pitää kokeilla. .

• lexander

minä puhdistan säännöllisesti vedenkeittimen vastukset Pata-pata teräsvillalla. sitten hyvä huuhtelu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7007
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      95
      832
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      743
    Aihe