Olen aina ollu ylipainoinen ja taisin olla kahdeksannella luokalla kun sain ensimmäisen kerran pudotettua painoani...silloin putosi n.10kg, mutta ei aikaakaan kun ne tulivat takaisin, koska siirryin vanhoihin ruokailutottumuksiin...
olin monta vuotta ylipainoinen ja vuosien mittaan painoa tuli aina vain lisää ja lisää... lukion viimeisellä luokalla päätin taas alkaa laihduttamaan,hehkutin siitä jopa kaverilleni ja sen vuoksi minulla ei ollut varaa epäonnistua... vuoden päästä olinkin 30kg laihempi ja laihduttamisen aloittamisesta on kulunut n.1,5 vuotta ja olen edelleen sen 30kg laihempi,koska en siirtynyt vanhoihin ruokailutottumuksiin,tein vain sen verran muutoksia, että olen valmis elämään niiden kanssa lopun elämääni :)
kohtalotovereilleni voin sanoa,että laihduttaminen ei ole helppoa,ainakaan sen aloittaminen,mutta sitten kun pääsee vauhtiin niin kyllä se siitä lähtee, minulla ainakin ensimmäiset kaksi kuukautta olivat todella vaikeita.Laihtumaan pystyy pelkillä ruokailutottumusten muuttamisellakin,mutta säännöllinen liikkuminen nopeuttaa painon pudottamista.
Kannattaa tarkkaan miettiä,mikä on se motiivi,miksi haluaa laihtua. Omalla kohdallani laihduttaminen ei ainakaan parantanut itsetuntoa,eikä juurikaan muuttanut elämääni.
Ikävin puoli on se,että lukioaikaiset kaverit eivät enään tunnista kun kävelee kadulla vastaan... Aina sanotaan myös sitä että hoikemmat ihmiset ovat terveempiä,mutta en olisi siitä niinkään varma... Painoin 90kg ja kun sain laihdutettua,painan nyt 60kg,eikä se paino edes ollut minun mittaiselleni liian vähän,mutta silti menetin kuukautiseni,ne olivat vuoden verran pois mutta tulivat kuitenkin itsekseen takaisin kun elimistö tottui uuteen tilanteeseen...
Onnea kaikille niille jotka haluavat pudottaa painoaan,kyllä se onnistuu kun vain tarpeeksi haluaa sitä! :)
Vaikeampaa tulee olemaan silloin kun yrittää pitää painoaan samassa...
laihdutus tarkottaa pysyviä elämäntapamuutoksia :)
somebody87
0
232
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511863
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131756Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351527Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961208- 941195
- 841134
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3541002- 62869
- 49831
- 50816