Nyt meitä on jo ainakin kolme synnitöntä: Mirka, kaatopaikan mallinukke jesse, ja minä.
Vastaukset 23
- RIN!!
Me kaikki ihmiset olemme syntisiä, kaikki olemme syntisiä, kaikki, kaikki.
Raamattu kutsuu sitä perisynniksi: meillä on taipumus toimia vastoin, itsekkäästi, ajattelemattomasti, typerästi.
Tota syntisyyttä emme saa itsestämme revittyä irti vaikka joisimme tynnyrillisen Jeesuksen verta (ehtoollisviiniä).
Me emme ole synnittömiä, olemme kaikki syntisiä. Se asia tulee ymmärtää. Kenelläkään ei ole 'oikeutta'. kaikki olemme palvelijoita.
Syntisyytemme tulee meidän yrittää ymmärtää. Ja ymmärtää, että sitä ei saa meistä revittyä irti. Jeesukseen turvaavat ovat edelleen syntisiä siinä missä kuka tahansa muukin (tässä maailmassa) kuolevainen! Jeesus
EI MAKSA ENNAKKOON
syntejämme, siitä syystä, että teemme yleensä uudestaan saman synnin, jonka olemme mielestämme "saaneet anteeksi" Jeesukselta!
Raamattu käyttää termiä 'huorintekijä'. - Viola
KAIKKI ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Jos koet olevasi synnitön, elät harhassa, olet harhainen. Tilasi on vakava sillä synnin palkka on kuolema. Jos haluat todella tietää oletko syntinen tai synnitön, pyydä Jumalaa (johon et ilmeisesti usko) näyttämään sinulle tilasi. Kyllä syntejä alkaa ropista. Kun haluat tietää, mitä niille synneille tehdään, kirjoita taas tänne. Siihen asti; voihan paksusti.
- Reisk@
voimme aina paksusti. Ei meitä uskisten synnit paina, ei raamatun veriset uhkailut.
Me ollaan huolettomia kristuksia. - OttoPetteri
Höpö höpö! Ensinnäkin kuolema ei ole synnin palkka muualla, kuin Uskovaisten Tarinoita -kirjassa. Jokainen kuolee, toiset vanhoina ja jotkut jopa vain päivän-kahden ikäisinä. Mitä syntiä sellainen vastasyntynyt on ehtinyt tehdä, että Sinun Jumala päättää hänet tappaa?
Toiseksi totean taas ja edelleen, että koko syntikäsite on pelkästään ihmisten (erilaisten pappien) määrittelemä ja vaihtelee uskonlahkojen mukaisesti.Synti ja sillä pelottelu ja tuomitseminen on aina ollut ja tulee olemaan pelkästään vallankäyttöä.
Jos ei tunnusta yhtää uskontoa ja uskonlahkoa, eikä niiden sääntöjä tai määräyksiä (= syntejä ja pelottelua...) niin eihän sitä sitten ole syntinen. Synti koskee vain eri uskontoihin hurahtaneita, jotka ovat toisten johdateltavissa ja määräysvallan alla.
Vai mitä mieltä olet vaikka minun synnistä: Verenluovutus, jolla voi pelastaa ihmishengen ( rakasta lähimmäistäsi...), mutta erään hihhuliporukan mukaisesti syntiä...Tai sianlihan syönti, joka muslimien mukaan on ihan kamalaa ja Allahin vastaista...
Pahimmillaan täälläkin on eräs hihhuliuskovainen julistanut, että vain hänen uskonsa on oikea ja kaikki muut ( myös Islam ) on petosta ja vääräoppisuutta. Sellaista suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä se uskominen tuo tullessaan...
Olen mielessäni usein onnitellut itseäni, etten ole seonnut mininkään uskonlahkoon ja heidän oppeihinsa. On elämä paljon helpompaa ja viihtyismpää. Ei tarvitse illalla miettiä mitä pahaa on muka tehnyt ja pyydellä niitä anteeksi joltain taruolennolta saati, että pitäisi sunnuntaisin mennä johonkin kirkoon veisaamaan ja pyytelemään elettyä elämää anteeksi. - Viola
OttoPetteri kirjoitti:
Höpö höpö! Ensinnäkin kuolema ei ole synnin palkka muualla, kuin Uskovaisten Tarinoita -kirjassa. Jokainen kuolee, toiset vanhoina ja jotkut jopa vain päivän-kahden ikäisinä. Mitä syntiä sellainen vastasyntynyt on ehtinyt tehdä, että Sinun Jumala päättää hänet tappaa?
Toiseksi totean taas ja edelleen, että koko syntikäsite on pelkästään ihmisten (erilaisten pappien) määrittelemä ja vaihtelee uskonlahkojen mukaisesti.Synti ja sillä pelottelu ja tuomitseminen on aina ollut ja tulee olemaan pelkästään vallankäyttöä.
Jos ei tunnusta yhtää uskontoa ja uskonlahkoa, eikä niiden sääntöjä tai määräyksiä (= syntejä ja pelottelua...) niin eihän sitä sitten ole syntinen. Synti koskee vain eri uskontoihin hurahtaneita, jotka ovat toisten johdateltavissa ja määräysvallan alla.
Vai mitä mieltä olet vaikka minun synnistä: Verenluovutus, jolla voi pelastaa ihmishengen ( rakasta lähimmäistäsi...), mutta erään hihhuliporukan mukaisesti syntiä...Tai sianlihan syönti, joka muslimien mukaan on ihan kamalaa ja Allahin vastaista...
Pahimmillaan täälläkin on eräs hihhuliuskovainen julistanut, että vain hänen uskonsa on oikea ja kaikki muut ( myös Islam ) on petosta ja vääräoppisuutta. Sellaista suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä se uskominen tuo tullessaan...
Olen mielessäni usein onnitellut itseäni, etten ole seonnut mininkään uskonlahkoon ja heidän oppeihinsa. On elämä paljon helpompaa ja viihtyismpää. Ei tarvitse illalla miettiä mitä pahaa on muka tehnyt ja pyydellä niitä anteeksi joltain taruolennolta saati, että pitäisi sunnuntaisin mennä johonkin kirkoon veisaamaan ja pyytelemään elettyä elämää anteeksi.Edelleen sanon sinulle, että pyydä tuota Jumalaa (johon et siis tunnusta uskovasi) näyttämään sinulle oletko syntinen. Jotain tapahtuu ihan varmasti. Huomaan, että sinulla on uskovista ihmisistä hyvin negatiivinen kuva. Jumala ei kuitenkaan ole yhtä kuin ihmiset. Uskonnolla tehdään paljon pahaa, mutta elävä usko persoonalliseen Jumalaan tekee ihmiselle yksinomaan hyvää. En ole toisten ohjailtavissa. Ei elävä usko ole pakkopullaa, jossa veisaillaan virsiä sunnuntaisin. Kuulostaa aika ikävältä elämältä. Ota itse asioista selvää. Etsi Jumalaa itseänsä, hän on luvannut ilmestyä niille, jotka häntä vilpittömästi etsivät.
- OttoPetteri
Viola kirjoitti:
Edelleen sanon sinulle, että pyydä tuota Jumalaa (johon et siis tunnusta uskovasi) näyttämään sinulle oletko syntinen. Jotain tapahtuu ihan varmasti. Huomaan, että sinulla on uskovista ihmisistä hyvin negatiivinen kuva. Jumala ei kuitenkaan ole yhtä kuin ihmiset. Uskonnolla tehdään paljon pahaa, mutta elävä usko persoonalliseen Jumalaan tekee ihmiselle yksinomaan hyvää. En ole toisten ohjailtavissa. Ei elävä usko ole pakkopullaa, jossa veisaillaan virsiä sunnuntaisin. Kuulostaa aika ikävältä elämältä. Ota itse asioista selvää. Etsi Jumalaa itseänsä, hän on luvannut ilmestyä niille, jotka häntä vilpittömästi etsivät.
Kenekäs jumalaa sitten pyydän? Minkä uskonlahkon jumalaa? Minkälaisen syntiasian sitten näen?
Tästähän on kysymys! Eri lahkoilla on eri jumala ja eri syntikäsitys. Kukaan - ihan oikeasti KUKAAN - eil ole oikeutettu nostamaan omaa uskontoaan ja syntikäsitystään toisia paremmaksi. Jokainen uskokoon - tai olkoon uskomatta - siihen jumalaan, uskontoon ja "pyhään kirjaan" kuin haluaa.
Ja niin kauan, kuin eri uskonnot keskenään jopa riitelevät kenen usko on parasta ja kenen oikeassa, on ihan turha tulla sanomaan, että usko tähän minun uskontooni, niin "pelastut" ja saat minun uskontoni määrittelemät synnit anteeksi.
Koko syntikäsitehän ei ole mitenkään absoluuttinen totuus.
Jopa Suomessa eri lahkot määrittelevät asian omalla tavallaan ja väittävät oman kirjansa olevan totuus: Mormonin kirja, jehovalaisuus, Koraani, Raamattu jne. Jotkut kieltävät kahvin ja teen, toiset tarjoavat sunnuntaisin rahvaalle kirkkokahvit...
Minulla on uskovista ihmisistä hyvin negatiivinen kuva! Lähes poikkeuksetta he haluavat määrätä MINUN elämästäni, pelottelevat jopa pieniä lapsia ikuisella kadotuksella. Tuomitsevat minut helevetin ikuiseen tuleen, koska en ole heidän kaltaisensa. Käyvät ovellani tuputtamassa uskoaan pyytämättä.
Manipuloivat vanhuksia jopa testamenttaamaan asuntonsa lahkolle lupaamalla taivaspaikan kuoleman jälkeen. Uskovaiset kertovat kuolemanjälkeisestä "taivaasta" asioita, joita KUKAAN ei ole koskaan nähnyt, kokenut tai todistanut. Jotkut uskovaiset kieltävät työnteon sunnuntaisin, toiset kieltävät syömästä jotain ruokaa. Jotkut käskevät tekemään hyvää lähimmäiselle, toiset kieltävät pelastamasta ihmishenkiä.
Ja Sinä vielä ihmettelet miksi en kuulu yhteenkään uskonlahkoon tai en tunnusta yhdenkään syntikäsityksen olemassaolon oikeutta? - Viola
OttoPetteri kirjoitti:
Kenekäs jumalaa sitten pyydän? Minkä uskonlahkon jumalaa? Minkälaisen syntiasian sitten näen?
Tästähän on kysymys! Eri lahkoilla on eri jumala ja eri syntikäsitys. Kukaan - ihan oikeasti KUKAAN - eil ole oikeutettu nostamaan omaa uskontoaan ja syntikäsitystään toisia paremmaksi. Jokainen uskokoon - tai olkoon uskomatta - siihen jumalaan, uskontoon ja "pyhään kirjaan" kuin haluaa.
Ja niin kauan, kuin eri uskonnot keskenään jopa riitelevät kenen usko on parasta ja kenen oikeassa, on ihan turha tulla sanomaan, että usko tähän minun uskontooni, niin "pelastut" ja saat minun uskontoni määrittelemät synnit anteeksi.
Koko syntikäsitehän ei ole mitenkään absoluuttinen totuus.
Jopa Suomessa eri lahkot määrittelevät asian omalla tavallaan ja väittävät oman kirjansa olevan totuus: Mormonin kirja, jehovalaisuus, Koraani, Raamattu jne. Jotkut kieltävät kahvin ja teen, toiset tarjoavat sunnuntaisin rahvaalle kirkkokahvit...
Minulla on uskovista ihmisistä hyvin negatiivinen kuva! Lähes poikkeuksetta he haluavat määrätä MINUN elämästäni, pelottelevat jopa pieniä lapsia ikuisella kadotuksella. Tuomitsevat minut helevetin ikuiseen tuleen, koska en ole heidän kaltaisensa. Käyvät ovellani tuputtamassa uskoaan pyytämättä.
Manipuloivat vanhuksia jopa testamenttaamaan asuntonsa lahkolle lupaamalla taivaspaikan kuoleman jälkeen. Uskovaiset kertovat kuolemanjälkeisestä "taivaasta" asioita, joita KUKAAN ei ole koskaan nähnyt, kokenut tai todistanut. Jotkut uskovaiset kieltävät työnteon sunnuntaisin, toiset kieltävät syömästä jotain ruokaa. Jotkut käskevät tekemään hyvää lähimmäiselle, toiset kieltävät pelastamasta ihmishenkiä.
Ja Sinä vielä ihmettelet miksi en kuulu yhteenkään uskonlahkoon tai en tunnusta yhdenkään syntikäsityksen olemassaolon oikeutta?En yhtään ihmettele, että ihmisen nuppi menee sekaisin kun vertaa eri uskontoja ja varsinkin niiden erilaisia oppeja. Puhuttele sitä Jumalaa (johon et usko) Jeesukseksi. Hän kyllä ilmoittaa sinulle itsensä, nämä muut veijarit taitavat olla aika hiljaa. Tämä Jeesus on luvannut, että ne jotka häntä etsivät, haluten hänet todella löytää, myös löytävät. Hän ilmoittaa itsensä heille. Kumma juttu se myös toimii. Aikaa siihen voi mennä, itselläni meni puoli vuotta. Sinulla on oikeus luoda Jumalasta ihan oma kuvasi ja käsityksesi. Voit tutustua häneen omassa rauhassasi ja jätä muitten uskomiset ja mielipiteet ihan omaan arvoosi.(Tämä minunkin tarinointini, heh) Ei välttämättä heti kannata rynnätä mihinkään seurakuntaan kuuntelemaan niitä muitten mielipiteitä. Monissa seurakunnissa on aikalailla sairaita ihmisiä. Toivon, että löydät yhden ystävän (terveen) jonka kanssa voit miettiä, pohtia ja kyseenalaistaa asioita. Usein ihmisillä on synnistä sellainen merkillinen kuva, että synti olisi joitakin erillisiä, yksittäisiä tekoja. Se on kuitenkin koko ihminen itsessään. Onnea ja sitkeyttä etsintöihin. Toivon, että löydät sen Jumalan joka on elävä. Puhu hänelle, uskon puutteesta huolimatta ja lue raamatusta evankeliumit.Siitä on hyvä aloittaa. Usko Jeesukseen ei tee uskostani yhtään parempaa, mutta Jeesus on näistä jumalista se johon voi rakentaa ihan henkilökohtaisen suhteen. Hänestä voi tulla ystävä. Kumma juttu? Mutta kokeilemisen arvoinen.
- OttoPetteri
Viola kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että ihmisen nuppi menee sekaisin kun vertaa eri uskontoja ja varsinkin niiden erilaisia oppeja. Puhuttele sitä Jumalaa (johon et usko) Jeesukseksi. Hän kyllä ilmoittaa sinulle itsensä, nämä muut veijarit taitavat olla aika hiljaa. Tämä Jeesus on luvannut, että ne jotka häntä etsivät, haluten hänet todella löytää, myös löytävät. Hän ilmoittaa itsensä heille. Kumma juttu se myös toimii. Aikaa siihen voi mennä, itselläni meni puoli vuotta. Sinulla on oikeus luoda Jumalasta ihan oma kuvasi ja käsityksesi. Voit tutustua häneen omassa rauhassasi ja jätä muitten uskomiset ja mielipiteet ihan omaan arvoosi.(Tämä minunkin tarinointini, heh) Ei välttämättä heti kannata rynnätä mihinkään seurakuntaan kuuntelemaan niitä muitten mielipiteitä. Monissa seurakunnissa on aikalailla sairaita ihmisiä. Toivon, että löydät yhden ystävän (terveen) jonka kanssa voit miettiä, pohtia ja kyseenalaistaa asioita. Usein ihmisillä on synnistä sellainen merkillinen kuva, että synti olisi joitakin erillisiä, yksittäisiä tekoja. Se on kuitenkin koko ihminen itsessään. Onnea ja sitkeyttä etsintöihin. Toivon, että löydät sen Jumalan joka on elävä. Puhu hänelle, uskon puutteesta huolimatta ja lue raamatusta evankeliumit.Siitä on hyvä aloittaa. Usko Jeesukseen ei tee uskostani yhtään parempaa, mutta Jeesus on näistä jumalista se johon voi rakentaa ihan henkilökohtaisen suhteen. Hänestä voi tulla ystävä. Kumma juttu? Mutta kokeilemisen arvoinen.
>> Usko Jeesukseen ei tee uskostani yhtään parempaa, mutta Jeesus on näistä jumalista se johon voi rakentaa ihan henkilökohtaisen suhteen.
- Viola
OttoPetteri kirjoitti:
>> Usko Jeesukseen ei tee uskostani yhtään parempaa, mutta Jeesus on näistä jumalista se johon voi rakentaa ihan henkilökohtaisen suhteen.
Käsitykseni ei ole ollenkaan kumma. Sinähän kysyit vain minun vaivaista vaatimatonta mielipidettäni ja minä vastasin. Kysymys on edelleen siitä, että ihan itse testaat, mikä Jumala on elävä. Miksi suosittelisin sinulle kuollutta jumalaa? Sinun ei pidä, eikä ole pakko uskoa. Kysymys on siitä että saat ja voit löytää vastauksia. Uskon, että elämä ei lopu kuolemaan ja siksi minusta on tärkeää etsiä ja löytää niitä vastauksia. Uskon, että olet ihan onnellinen ihminen. Uskon kuitenkin, että olet myös iankaikkisuusolento ja siksi ei ole yhdentekevää, mitä vastauksia löydät ja mihin uskot. Hyvänkin ihmisen elämästä voi puuttua jotakin oleellista, jos siitä puuttuu Jumala. Vaikka nyt ei siltä tunnukaan. Se että pohdit näitä asioita on hyvä asia. Vain etsimällä voi löytää.
- OttoPetteri
Viola kirjoitti:
Käsitykseni ei ole ollenkaan kumma. Sinähän kysyit vain minun vaivaista vaatimatonta mielipidettäni ja minä vastasin. Kysymys on edelleen siitä, että ihan itse testaat, mikä Jumala on elävä. Miksi suosittelisin sinulle kuollutta jumalaa? Sinun ei pidä, eikä ole pakko uskoa. Kysymys on siitä että saat ja voit löytää vastauksia. Uskon, että elämä ei lopu kuolemaan ja siksi minusta on tärkeää etsiä ja löytää niitä vastauksia. Uskon, että olet ihan onnellinen ihminen. Uskon kuitenkin, että olet myös iankaikkisuusolento ja siksi ei ole yhdentekevää, mitä vastauksia löydät ja mihin uskot. Hyvänkin ihmisen elämästä voi puuttua jotakin oleellista, jos siitä puuttuu Jumala. Vaikka nyt ei siltä tunnukaan. Se että pohdit näitä asioita on hyvä asia. Vain etsimällä voi löytää.
>> Uskon kuitenkin, että olet myös iankaikkisuusolento ja siksi ei ole yhdentekevää, mitä vastauksia löydät ja mihin uskot.
- Viola
OttoPetteri kirjoitti:
>> Uskon kuitenkin, että olet myös iankaikkisuusolento ja siksi ei ole yhdentekevää, mitä vastauksia löydät ja mihin uskot.
Viestisi ovat vähän ristiriitaisia. Haluatko sinä löytää niitä vastauksia, vai etkö halua? Tässä uskon asiassa ei ole kysymys minun luuloistani tai minun uskomisistani. Se on loppujen lopuksi sivuseikka. Jos haluat niitä vastauksia suosittelen kysymään niitä Jeesukselta, eikä halailemaan koivun kylkiä, niistä voimaa anoen. Jos taas et halua vastauksia, niin lakkaa sitten kokonaan pohtimasta asioita ja lue sitä Hanhiemon satuaarretta. Siellä on myös satu, jossa pikku Tipi-tit luulee, että taivas putoaa hänen päähänsä, kun käpy kopsahti nuppiin. Jos siitä riittää evästä tähän päivään, niin hyvä on. Minulle se ei riitä, vaikka kiva satu onkin. Oletko miettinyt, että jos et ole iankaikkisuusolento, niin miksi sinussa kuitenkin elää halu pohtia näitä asioita? Iloista tätä päivää ja löytämisen riemua.
- Kysymyksiä & vastauksia
Viola kirjoitti:
Viestisi ovat vähän ristiriitaisia. Haluatko sinä löytää niitä vastauksia, vai etkö halua? Tässä uskon asiassa ei ole kysymys minun luuloistani tai minun uskomisistani. Se on loppujen lopuksi sivuseikka. Jos haluat niitä vastauksia suosittelen kysymään niitä Jeesukselta, eikä halailemaan koivun kylkiä, niistä voimaa anoen. Jos taas et halua vastauksia, niin lakkaa sitten kokonaan pohtimasta asioita ja lue sitä Hanhiemon satuaarretta. Siellä on myös satu, jossa pikku Tipi-tit luulee, että taivas putoaa hänen päähänsä, kun käpy kopsahti nuppiin. Jos siitä riittää evästä tähän päivään, niin hyvä on. Minulle se ei riitä, vaikka kiva satu onkin. Oletko miettinyt, että jos et ole iankaikkisuusolento, niin miksi sinussa kuitenkin elää halu pohtia näitä asioita? Iloista tätä päivää ja löytämisen riemua.
Kehoitat kysymään omalta jumalaltasi tai Jeesukselta.
Tässähän on koko asian ydin: Miksi ihmeessä asiaa pitäisi kysyä yhden uskontokunnan "jumalalta"? Miksi en voi kysyä asiaa vaikkapa Buddhalta, tai Allahilta, tai vaikkapa Inkojen aurinkojumalalta? Kukaan ko. hahmoista ei ole enempää oikeassa tai väärässä toisiin verrattuna. Ja sen jälkeen on ristiriita valmis, koska jokaisessa uskonnossa ja lahkossa on oma jumalakäsite. Tämä käsite samoin kuin syntikäsite ja lahkon määräykset siitä, miten minun tulisi elää, ovatkin erilaisia.
Tästä syystä en kysy oman ainutkertaisen elämäní elämiseen ohjeita tai lupaa yhdeltäkään kuvitellulta jumalahahmolta tms.
Noudatan lakia, hyviä tapoja ja yleistä moraalikäsitystä. Enkä missään nimessä ole huonompi tai parempi ihminen, kuin kukaan muukaan. En tosin tuomitsekaan muita tai pyri käännyttämään tai "tekemään parannusta". No, ei minun tarvitse myöskään pyytää anteeksi keneltäkään tai murehtia mitä tuli tehdyksi... - Viola
Kysymyksiä & vastauksia kirjoitti:
Kehoitat kysymään omalta jumalaltasi tai Jeesukselta.
Tässähän on koko asian ydin: Miksi ihmeessä asiaa pitäisi kysyä yhden uskontokunnan "jumalalta"? Miksi en voi kysyä asiaa vaikkapa Buddhalta, tai Allahilta, tai vaikkapa Inkojen aurinkojumalalta? Kukaan ko. hahmoista ei ole enempää oikeassa tai väärässä toisiin verrattuna. Ja sen jälkeen on ristiriita valmis, koska jokaisessa uskonnossa ja lahkossa on oma jumalakäsite. Tämä käsite samoin kuin syntikäsite ja lahkon määräykset siitä, miten minun tulisi elää, ovatkin erilaisia.
Tästä syystä en kysy oman ainutkertaisen elämäní elämiseen ohjeita tai lupaa yhdeltäkään kuvitellulta jumalahahmolta tms.
Noudatan lakia, hyviä tapoja ja yleistä moraalikäsitystä. Enkä missään nimessä ole huonompi tai parempi ihminen, kuin kukaan muukaan. En tosin tuomitsekaan muita tai pyri käännyttämään tai "tekemään parannusta". No, ei minun tarvitse myöskään pyytää anteeksi keneltäkään tai murehtia mitä tuli tehdyksi...Mitä Budda, Allah ja Inkojen aurinkojumala ovat tehneet sinun puolestasi? Mitä he ovat valmiita antamaan sinulle? Oletko kysynyt heiltä? Mitä he ovat vastaanneet?
Mitä Jeesus on tehnyt sinun puolestasi? Kärsi ja kuoli ristillä. Miksi? Jotta sinä saisit iankaikkisen elämän ja syntisi anteeksi.
Jos kysyn sinulta, että oletko sinä fyysisesti terve , sinä voit vastata, että olet. Samaan aikaan kuitenkin voi esim. syöpä olla leviämässä sinun mahalaukussasi. Sinä tunnet ja luulet olevasi terve. Sama asia on synnin kanssa. Kysyn, oletko sinä syntinen ihminen. Sinä vastaat, ei en ole, olen ihan hyvä ihminen. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että me kaikki ihmiset olemme syntisiä ihmisiä. Tuntuu miltä tuntuu. Jos tämä ns. "synnintunto" ei ole sinussa herännyt, et tarvitse mitään jumalia. Voit aivan hyvin porskuttaa omassa voimassasi elämän halki. Nappaat vaan parhaat palat eri uskontojen eettisistä ohjeista. Jeesus on ainoa Jumala, jolla on valta antaa syntejä anteeksi. Jos tunnet olevasi synnitön, et tietenkään tarvitse häntä mihinkään. Kysy tältä Jeesukselta, oletko sinä syntinen, vai synnitön. Kysy sitten samaa vaikka siltä Buddalta. Sen jälkeen voit kysyä Jeesukselta, rakastatko minua?. Kysy sitten samaa Allahilta. Kuka on vierelläsi silloin, kun sinulla on vaikeaa, onko hänellä aurinkojumalan kasvot? Odotan mielenkiinnolla vastaustasi. - OttoPetteri
Viola kirjoitti:
Mitä Budda, Allah ja Inkojen aurinkojumala ovat tehneet sinun puolestasi? Mitä he ovat valmiita antamaan sinulle? Oletko kysynyt heiltä? Mitä he ovat vastaanneet?
Mitä Jeesus on tehnyt sinun puolestasi? Kärsi ja kuoli ristillä. Miksi? Jotta sinä saisit iankaikkisen elämän ja syntisi anteeksi.
Jos kysyn sinulta, että oletko sinä fyysisesti terve , sinä voit vastata, että olet. Samaan aikaan kuitenkin voi esim. syöpä olla leviämässä sinun mahalaukussasi. Sinä tunnet ja luulet olevasi terve. Sama asia on synnin kanssa. Kysyn, oletko sinä syntinen ihminen. Sinä vastaat, ei en ole, olen ihan hyvä ihminen. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että me kaikki ihmiset olemme syntisiä ihmisiä. Tuntuu miltä tuntuu. Jos tämä ns. "synnintunto" ei ole sinussa herännyt, et tarvitse mitään jumalia. Voit aivan hyvin porskuttaa omassa voimassasi elämän halki. Nappaat vaan parhaat palat eri uskontojen eettisistä ohjeista. Jeesus on ainoa Jumala, jolla on valta antaa syntejä anteeksi. Jos tunnet olevasi synnitön, et tietenkään tarvitse häntä mihinkään. Kysy tältä Jeesukselta, oletko sinä syntinen, vai synnitön. Kysy sitten samaa vaikka siltä Buddalta. Sen jälkeen voit kysyä Jeesukselta, rakastatko minua?. Kysy sitten samaa Allahilta. Kuka on vierelläsi silloin, kun sinulla on vaikeaa, onko hänellä aurinkojumalan kasvot? Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.>> Kärsi ja kuoli ristillä. Miksi? Jotta sinä saisit iankaikkisen elämän ja syntisi anteeksi. > Se ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että me kaikki ihmiset olemme syntisiä ihmisiä.
- Viola
OttoPetteri kirjoitti:
>> Kärsi ja kuoli ristillä. Miksi? Jotta sinä saisit iankaikkisen elämän ja syntisi anteeksi. > Se ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että me kaikki ihmiset olemme syntisiä ihmisiä.
Ihanko totta? Kyllä ihan totta! Sinulla on paljon kysymyksiä. Lue sitä raamattua (uutta testamenttia) niin löydät vastauksia.Raamatun Jumalaa lupaa, että etsivä löytää. Testaa ja kokeile. Mitään et menetä. Heips! Rattoisia lukuhetkiä. Sopii hyvin tällaisen sade päivän ohjelmaan. Toivon sydämeni pohjasta, että sinusta tulee syntinen. P.s kun syöt sitä Mansen mustaa makkaraa, niin syö paljon puolukkahilloa, se on siinä ehdottomasti parasta. P.s P.s jos olet Manselainen kadehdin sinua sydämeni pohjasta. Olet onnellinen ihminen! Heips!
- OttoPetteri
Viola kirjoitti:
Ihanko totta? Kyllä ihan totta! Sinulla on paljon kysymyksiä. Lue sitä raamattua (uutta testamenttia) niin löydät vastauksia.Raamatun Jumalaa lupaa, että etsivä löytää. Testaa ja kokeile. Mitään et menetä. Heips! Rattoisia lukuhetkiä. Sopii hyvin tällaisen sade päivän ohjelmaan. Toivon sydämeni pohjasta, että sinusta tulee syntinen. P.s kun syöt sitä Mansen mustaa makkaraa, niin syö paljon puolukkahilloa, se on siinä ehdottomasti parasta. P.s P.s jos olet Manselainen kadehdin sinua sydämeni pohjasta. Olet onnellinen ihminen! Heips!
> Lue raamattua...<
No, kaikki muutkin lahkot kehoittavat lukemaan omaa kirjaansa. Päätinkin aloittaa Mormonin kirjasta ja sen jälkeen lukea vaikka Koraania. Nuo raamatun jutut ovat sikäli tuttuja, että niitä tuputettiin väkisin jo kansakoulussa. Ja olivat lennokkaita; Vetten päällä kävelyä, kuolleista herättämisiä, rampojen parantamista. Minulle kerrottiin jopa ihan tositarinana sitä kuuluisaa Nooaa ja hänen arkkiaan yms. järjenvastaista...
No, tänään en ole vielä ehtinyt, kun olin metsässä pieniä partiopoikia kaitsemassa. Ja elämän pieniä ihmeitä kertomassa...
PS. Mustaa makiaa syön Tapolan sinapin kera. Se puolukkajuttu ei maistu minulle.
PS n:o 2. En ole manselainen, eikä manselaisuudessa ole mitään kadehdittavaa... - Viola
OttoPetteri kirjoitti:
> Lue raamattua...<
No, kaikki muutkin lahkot kehoittavat lukemaan omaa kirjaansa. Päätinkin aloittaa Mormonin kirjasta ja sen jälkeen lukea vaikka Koraania. Nuo raamatun jutut ovat sikäli tuttuja, että niitä tuputettiin väkisin jo kansakoulussa. Ja olivat lennokkaita; Vetten päällä kävelyä, kuolleista herättämisiä, rampojen parantamista. Minulle kerrottiin jopa ihan tositarinana sitä kuuluisaa Nooaa ja hänen arkkiaan yms. järjenvastaista...
No, tänään en ole vielä ehtinyt, kun olin metsässä pieniä partiopoikia kaitsemassa. Ja elämän pieniä ihmeitä kertomassa...
PS. Mustaa makiaa syön Tapolan sinapin kera. Se puolukkajuttu ei maistu minulle.
PS n:o 2. En ole manselainen, eikä manselaisuudessa ole mitään kadehdittavaa...Voit kaikin mokomin lukea kaikkien uskontojen pyhät kirjat lävitse, jos haluat. Aikaa siihen kyllä tuhraantuu. Koska tämä keskustelu tässä on inhimillisten ihmisten välistä vuorovaikutusta, kerron sinulle kuitenkin oman mielipiteeni. Oma mielipiteeni on se, että suosittelen sinulle sitä raamatun lukemista. On totta, että raamattu on moninpaikoin sangen ristiriitainen kirja. On monta asiaa, joita en siitä kirjasta tällä hetkellä ymmärrä, enkä käsitä. On kysymyksiä, joihin saan vastauksia ja sitten on niitä, jotka jäävät pimentoon. Ympärillä oleva maailma on muuttunut ja välillä palaa hihat Paavalin naiskäsitystä tutkiessani. Kuitenkin raamatun ydinsanoma on aivan selkeä. Ei ole kyse minkään uskonnon "harrastamisesta" vaan uskon elämisestä todeksi elävässä suhteessa Jumalaan. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa. Jos ihminen koittaa noudattaa ulkoisia sääntöjä ja olla "kiltti" ihminen hän epäonnistuu katkerasti. "Kaikki mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää te samoin heille" Kuka esimerkiksi pystyy tällaistä sääntöä noudattamaan? Ei kukaan. Uskossa ei ole kysymys minkään sääntökokoelman noudattamisesta. Nämä pyhät kirjat kokoavat näitä sääntöjä ihmisen niskaan yllin kyllin. Jeesus kyllä antaa meille elämänohjeita, mutta hän tekee meidät myös vapaaksi tuollaisen kivireen kiskomisesta perässämme. Jos luet raamattua, se ei tarkoita, että aivot pitäisi nakata narikkaan. Saat epäillä ja olla epäuskoinenkin. Jumala kyllä kestää sinun epäilysi ja arvostelusi. Kun saat sen mormonien kirjan loppuun, niin tutki mitä "virtaa" tähän päivään antaa sinulle koraani. Eikö sen jälkeen olisi raamatun vuoro?
- Pä@piru
MINÄKIN OLEN SYNNITÖN, minulla ei ole apinaa niskassani
- olekaan apinaa
niskassasi, vaan syntisäkki!
Miten pudotat sen pois, mieti ja kysy joltain?
- Raikas Mies
Olen puhdas.
- sää väität
Olex ollu saunas? Synnit ei lähre niskast tahkomal niihi tervasaippua. Olex koittanu?
- sunnyriver
Vaan jo on pohjaton tuo ihmisen köyhyys, kun ei edes syntejä ole...
Teitä synnittömiä ihmisiä ainoastaan Jeesus on synnitön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1491083
- 109967
Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki52691Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen34669- 65591
Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.5571- 62543
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää44533Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle23531- 59518