Keskustelua naisten "viiksikarvoista"

Lannistunut

Olen 18-vuotias nuori nainen ja ylähuulen ohuet "viiksikarvat" häiritsevät niin paljon, että on pakko tehdä asialle jotain. Minulla kyseiset karvat ovat juuri sillä rajalla että näkyvätkö vai ei. Jossain valossa ne suorastaan paistavat naamasta.. hieman hämärässä niitä ei onneksi vielä huomaa, ellei katso läheltä/kiinnitä juuri huuliin huomiota. Mutta ovat siis kuitenkin sen verran näkyvät että en..vaan kestä niitä.

Olen kuullut hyvin sekalaista tietoa eri paikoista. Pinseteillä nyppimisestä olen lukenut että alussa se toimisi mutta ajan kanssa alkaisivat karvat vain voimistua, joten en uskalla kokeilla tätä. Olen kuullut samaa myös vahaliuskoista, joilla repäistään irti, että aluksi toimi hyvin mutta näilläkin alkoi sitten lopulta karva kasvaa tummempana ja voimakkaampana takaisin.

Sitten olen lukenut että tähän kasvuun vaikuttavat hormonit? Ja että e-pillereitä syömällä voisi saada loppumaan? En kuitenkaan internetin tietojen perusteella uskalla alkaa syömään mitään pillereitä.
Kosmetologille menoa ajattelin, jos sieltä saisi neuvoa mutta jollekin oli kuulemma käynyt niin että siellä karvat oltiin vedetty pois vahaliuskalla ja kerrottu että tällä menetelmällä karvojen kasvu lopulta hidastuu ja "tyrehtyy" kokonaan, tai jos ei niin hyvää tuuria käy niin se ei ainakaan lisää kasvua, vaan karvat kasvaisivat samanlaisina takaisin. No miten olikaan käynyt, karvat olivat kasvaneet takaisin paksumpina.
Eli....kosmetologiinkaan ei voi luottaa, vai?
Mietin myös, pitäisikö mennä lääkäriin ja kysyä näistä hormoneista tai jotain. En vain teidä mille lääkärille pitäisi mennä ja mitä kautta minun pitäisi ottaa yhteyttä, olen niin pelokas soittelemaan mihinkään lääkäreihin.

Haluaisinkin nyt kuulla, onko samaa ongelmaa liikkeellä, mitä olette tehteen ja millaisia vaikutuksia? Itse en juuti nyt uskalla tehdä mitään ja samalla onkin sitten kamala ahdistus päällä :/
Vielä lopuksi, minulla on aina ollut pienet haituvat tässä ylähuulien päällä, mutta nykyään ne ovat mielestäni voimistuneet hieman, mikähän mahtaa olla syynä? Jotain mieshormonejako kehoni pukkaa esiin, tästäkin kai lääkärin kanssa pitäisi jutella. En vain kehtaa mennä lääkäriin tämän asian takia, etenkin kun asun vielä kotona mutsin kanssa, ja en haluaisi sen tietävän että murehdin tästä asiasta, hävettää.

97

22677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallokalanen

      Täällä minulla täysin sama ongelma. Paitsi että minun viiksikarvani todella näkyvät, ovat tummia ja niitä on paljon :(

      Niitä alkoi ilmaantua kun menin seiskalle ja murrosikä alkoi, nyt olen 17 ja ne ovat todella voimistuneet tuosta seiskaluokasta, olen saanut kuulla niin paljon niistä että nykyään annan mennä jo toisesta korvasta ulos, en enää jaksa edes välittää vaikka vituttaahan se todella paljon...

      Minäkin olen niin lopussa noiden karvojen kanssa, että ihan tajutonta. Nyt olen etsinyt tietoa laserkarvanpoistosta ja se kiinnostaisi todella paljon, mutta ainoa ongelmahan onkin sitten se raha...

      • Lannistunut

        Osaan kuvitella kyllä miltä tuntuu, vaikka omat "viikseni" eivät vielä näy yhtä hyvin kuin vaikka säärikarvat, niin...pelkään kokoajan että niiden kasvu voimistuu.

        Masentavaa lukea muiden naisten juttelua siitä, miten vaikka säärikarvat ovat ajaa heidät hulluuden partaalle. Minulla on koko jalat sääriä ja reisiä myöten ihan karvaiset, samoin käsivärret rantaiesta olkapäihin, ja oikeastaan minua ei häiritse ne karvat ollenkaan...tai olen hyväksynyt sen että jotkut vaan on karvaisempia, mutta että viikset... niitä en voi sulattaa ja ne todella masentavat. Olen hyväksynyt jopa senkin että en tule koskaan kehtaamaan näyttäytä miehen läsnäollessa vähin vaattein. Sekään ei masenna.. niin kuin nämä...viikset. (eli aika pitkälle olen siis jo masentunut näiden takia)
        Kuinkahan monta kertaa olen itkenyt ja parkunut..

        Haluaisin kokeilla myös joitain noita Valo/laser -hoitoja, mutta ei minulla ole semmoiseen varaan vielä pitkään aikaan, nyt kun opiskelen. Muuten mie kyllä menisin heti kauppaan ostamaan vaikka jotain Veet-vahaliuskoja, mutta juuri se että pelkään kasvun voimistuvan.. niin en voi.


      • Kosmetologi.
        Lannistunut kirjoitti:

        Osaan kuvitella kyllä miltä tuntuu, vaikka omat "viikseni" eivät vielä näy yhtä hyvin kuin vaikka säärikarvat, niin...pelkään kokoajan että niiden kasvu voimistuu.

        Masentavaa lukea muiden naisten juttelua siitä, miten vaikka säärikarvat ovat ajaa heidät hulluuden partaalle. Minulla on koko jalat sääriä ja reisiä myöten ihan karvaiset, samoin käsivärret rantaiesta olkapäihin, ja oikeastaan minua ei häiritse ne karvat ollenkaan...tai olen hyväksynyt sen että jotkut vaan on karvaisempia, mutta että viikset... niitä en voi sulattaa ja ne todella masentavat. Olen hyväksynyt jopa senkin että en tule koskaan kehtaamaan näyttäytä miehen läsnäollessa vähin vaattein. Sekään ei masenna.. niin kuin nämä...viikset. (eli aika pitkälle olen siis jo masentunut näiden takia)
        Kuinkahan monta kertaa olen itkenyt ja parkunut..

        Haluaisin kokeilla myös joitain noita Valo/laser -hoitoja, mutta ei minulla ole semmoiseen varaan vielä pitkään aikaan, nyt kun opiskelen. Muuten mie kyllä menisin heti kauppaan ostamaan vaikka jotain Veet-vahaliuskoja, mutta juuri se että pelkään kasvun voimistuvan.. niin en voi.

        Oliskohan vihdoin aika katkaista nämä ihmeelliset urbaanit legendat? :D

        Karvojen nyppiminen juurineen (joko pinseteilä tai vahalla/sokerilla) EI VAHVISTA KARVAA, PÄIN VASTOIN. Tästä ON jopa tieteellisiä tutkimuksia.
        Kun taas..
        Karvojen sheivaaminen VOI VAHVISTAA KARVAA, joidenkin mielestä. Tästä EI ole tieteellisiä tutkimuksia, mutta olen vuosien varrella itse huomannut tämän olevan ainakin osittain totta.

        Karvoja voi siis poistaa juurineen hyvällä omalla tunnolla. Takaan omantuntoni kautta, ettei karvankasvu kiihdy tai vahvistu. Se olisi sitä paitsi mahdotonta, jos vähänkään tuntee fysiologiaa.. Se miksi jotkut sitten väittävät niin voi johtua siitä, että kun kerran ne karvat ovat poistettu, iho tuntuu pitkään sileälle ja kun ne karvat jossain vaiheessa (viikkojen jälkeen) palaavat ollaan heti shokissa. Sileyteen on siis totuttu, eikä muistetakaan miten paljon karvoja oli ennen vahausta!
        Meille aikoinaan kosmetologikoulussa opetettiin, että jos karvat poistaa säännöllisesti juurineen esimerkiksi juuri vahaamalla, rupeaa karvankasvu pikkuhiljaa heikkenemään. Karva kasvaa joka tapauksessa heiveröisempänä ja pehmeämpänä takaisin, joskus jo jopa ensimmäisen vahauskerran jälkeen. Pitkän ajan kuluessa karvatupet saattaa vaurioitua, jolloin karvaa ei enää kasva, ainakaan niin tiheässä.

        Laser- ja valoimpulssihoidot ovat kaikista tehokkaimpia, mutta oikeassa olette; myös kalliimpia. Niistä en kovin paljoa tiedä, kannattanee ottaa suoraan lääkäreiltä ja ko. hoitoja tekeviltä selvää.

        Ja sinä alk.per. Lannistunut, jos tuntuu, että karvojen kasvu on hormonaalista, suosittelen käymään lääkärissä. Tässä ei ole mitään hävettävää,usko pois. Ja se on yllättävän yleistä naisilla, usko pois!

        Mutta kuten jo edellä mainitsin, voitte vahata hyvillä mielin. Ihan totta.

        Iloista kesän alkua! :)


      • Aapuaa

        Itse olen seiskaluokalla tällä hetkellä ja ylähuulien yläpuolella on sellaisia outoja pisteitä (vähän niinkuin miehillä) ja ne häiritsevät todella paljon.. '' Viiksi '' karvoja ei ole paljon tummia mutta niitäkin löytyy.. Kaverini sanovat että minulla ei ole mitään viiksiä, mutta itseni mielestä on. Olen kokeillut nyppimistä ja se vähän auttaa mmutta oisiko kellään muulla mitään vinkkejä tähän ?


      • Oikaisen
        Kosmetologi. kirjoitti:

        Oliskohan vihdoin aika katkaista nämä ihmeelliset urbaanit legendat? :D

        Karvojen nyppiminen juurineen (joko pinseteilä tai vahalla/sokerilla) EI VAHVISTA KARVAA, PÄIN VASTOIN. Tästä ON jopa tieteellisiä tutkimuksia.
        Kun taas..
        Karvojen sheivaaminen VOI VAHVISTAA KARVAA, joidenkin mielestä. Tästä EI ole tieteellisiä tutkimuksia, mutta olen vuosien varrella itse huomannut tämän olevan ainakin osittain totta.

        Karvoja voi siis poistaa juurineen hyvällä omalla tunnolla. Takaan omantuntoni kautta, ettei karvankasvu kiihdy tai vahvistu. Se olisi sitä paitsi mahdotonta, jos vähänkään tuntee fysiologiaa.. Se miksi jotkut sitten väittävät niin voi johtua siitä, että kun kerran ne karvat ovat poistettu, iho tuntuu pitkään sileälle ja kun ne karvat jossain vaiheessa (viikkojen jälkeen) palaavat ollaan heti shokissa. Sileyteen on siis totuttu, eikä muistetakaan miten paljon karvoja oli ennen vahausta!
        Meille aikoinaan kosmetologikoulussa opetettiin, että jos karvat poistaa säännöllisesti juurineen esimerkiksi juuri vahaamalla, rupeaa karvankasvu pikkuhiljaa heikkenemään. Karva kasvaa joka tapauksessa heiveröisempänä ja pehmeämpänä takaisin, joskus jo jopa ensimmäisen vahauskerran jälkeen. Pitkän ajan kuluessa karvatupet saattaa vaurioitua, jolloin karvaa ei enää kasva, ainakaan niin tiheässä.

        Laser- ja valoimpulssihoidot ovat kaikista tehokkaimpia, mutta oikeassa olette; myös kalliimpia. Niistä en kovin paljoa tiedä, kannattanee ottaa suoraan lääkäreiltä ja ko. hoitoja tekeviltä selvää.

        Ja sinä alk.per. Lannistunut, jos tuntuu, että karvojen kasvu on hormonaalista, suosittelen käymään lääkärissä. Tässä ei ole mitään hävettävää,usko pois. Ja se on yllättävän yleistä naisilla, usko pois!

        Mutta kuten jo edellä mainitsin, voitte vahata hyvillä mielin. Ihan totta.

        Iloista kesän alkua! :)

        Todellakin nyppiminen pinseteillä paksuntaa karvoja, esim. mulla on sellaisia paksuuntuneita kulmakarvoja.

        Hentoja karvoja ei ikinä kannata poistaa mistään paikasta, koska siitä ne vain vahvistuvat. Taas voimakkaat ja näkyvät karvat saa pidettyä pois esim. sheivaamalla joka aamu terävällä terällä kuten miehetkin tekevät - ei kai se naiselle ole sen vaikeampaa?

        Valoimpulssihoito ei ainakaan mulla lopettanut kainalokarvojen kasvua. Hormonilääkitys ei mun tietääkseni tapa jo kasvavia karvoja. Mutta jos on joku oikea hormonihäiriö, joka aiheuttaa liikakarvaisutta, niin sen karvaisuuden lisääntyminen voi varmaan pysähtyä, kun häiriö hoidetaan. Mutta harvalla varmaan oikeasti hormoneissa on mitään vikaa.


      • karvainen

        Kosmetologeilta saa edullistakin laitehoitoa. Kosmetologin laserkarvanpoisto tehoaa tummiin karvoihin, ja ainakin 8 kertaa auttanee. Kosmetologien laitteet eivät ole aivan yhtä tehokkaita kuin plastiikkakirurgisten hoitopaikkojen laitteet, enkä tiedä, tehoavatko ne paksuihin kuin viiksikarvoihin, mutta mutta esim. Lebua Spalla on tarjous 25e/krt. Liittymällä esim. Offeria tarjoussivustolle saa tarjouksia edullisista kauneudenhoitopalveluista, myös IPL-laserkarvanpoistosta.


      • Anonyymi
        Kosmetologi. kirjoitti:

        Oliskohan vihdoin aika katkaista nämä ihmeelliset urbaanit legendat? :D

        Karvojen nyppiminen juurineen (joko pinseteilä tai vahalla/sokerilla) EI VAHVISTA KARVAA, PÄIN VASTOIN. Tästä ON jopa tieteellisiä tutkimuksia.
        Kun taas..
        Karvojen sheivaaminen VOI VAHVISTAA KARVAA, joidenkin mielestä. Tästä EI ole tieteellisiä tutkimuksia, mutta olen vuosien varrella itse huomannut tämän olevan ainakin osittain totta.

        Karvoja voi siis poistaa juurineen hyvällä omalla tunnolla. Takaan omantuntoni kautta, ettei karvankasvu kiihdy tai vahvistu. Se olisi sitä paitsi mahdotonta, jos vähänkään tuntee fysiologiaa.. Se miksi jotkut sitten väittävät niin voi johtua siitä, että kun kerran ne karvat ovat poistettu, iho tuntuu pitkään sileälle ja kun ne karvat jossain vaiheessa (viikkojen jälkeen) palaavat ollaan heti shokissa. Sileyteen on siis totuttu, eikä muistetakaan miten paljon karvoja oli ennen vahausta!
        Meille aikoinaan kosmetologikoulussa opetettiin, että jos karvat poistaa säännöllisesti juurineen esimerkiksi juuri vahaamalla, rupeaa karvankasvu pikkuhiljaa heikkenemään. Karva kasvaa joka tapauksessa heiveröisempänä ja pehmeämpänä takaisin, joskus jo jopa ensimmäisen vahauskerran jälkeen. Pitkän ajan kuluessa karvatupet saattaa vaurioitua, jolloin karvaa ei enää kasva, ainakaan niin tiheässä.

        Laser- ja valoimpulssihoidot ovat kaikista tehokkaimpia, mutta oikeassa olette; myös kalliimpia. Niistä en kovin paljoa tiedä, kannattanee ottaa suoraan lääkäreiltä ja ko. hoitoja tekeviltä selvää.

        Ja sinä alk.per. Lannistunut, jos tuntuu, että karvojen kasvu on hormonaalista, suosittelen käymään lääkärissä. Tässä ei ole mitään hävettävää,usko pois. Ja se on yllättävän yleistä naisilla, usko pois!

        Mutta kuten jo edellä mainitsin, voitte vahata hyvillä mielin. Ihan totta.

        Iloista kesän alkua! :)

        mistä löytäisin semmoisen jutun millä voi sheivara ne viikset

        onko niitä peruskaupoissa????


    • Karvaton täti

      Samaa mieltä kuin Kosmetologi: karvat kannattaa poistaa juurineen, tulos on sileämpi ja kauniimpi ja säilyy kauemmin. Eikä todellakaan lisää karvankasvua, tiedän sen vuosien epiloinnin ansiosta.

      Sen sijaan noita hormonaalisia hoitoja miettisin kahteen kertaan, varsinkin jos muuten hormonitasapaino tuntuu olevan kunnossa. Moni nainen sotkee jo nuoresta lähtien hormonitoimintansa mm. pillereillä, eikä edes tiedä millaista on olla ilman niitä. Ihan nuorena kannattaisi olla ilman ylimääräisisä hormoneita, jos niihin ei ole hirveän hyvää syytä. Hormonit toki oivat aiheuttaa karvaisuutta, mutta en oikein usko että kaikilla karvaisilla naisilla olisi automaattisesti enemmän mieshormoneita.

      Osa naisista (esim. hyvin tummat) nyt vain on karvaisempia kuin muut, mutta onneksi nykyään on olemassa hyviä poistokeinoja. Sitten kun olette aikuisia ja varakkaampia kuin nyt, voitte poistattaa karvat vaikka laserilla. Sitä ennen hyvä epilaattori on kannatettava hankinta, vaikka sitten taskurahoista tai kesätienesteistä säästettynä.

    • niin..

      vaalennusaine on mahdollinen mutta ite ainakin oon vähän säikkynä sen kans, ku ei sit tiedä et ärtyykö toi iho ku vaalennusaineet on kuitenkin aika tujua tavaraa. mut meikillähän tietty saa sit piiloon, ajattelin ainakin kokeilla. :D

      ja noista e-pilleireitä. soita paikalliseen perhesuunnitteluneuvolaan, siellä on ensin hoitajan/terveydenhoitajan kanssa juttutuokio jonka aikana kerrot minkä takia haluat e-pillerit, niitähän syödään aika moneen vaivaan (akne, menkkojen siirtäminen, hormonitasapaino, ehkäisy..) sitten sen jälkeen saat ajan gynelle, joka tekee tutkimuksen ja määrää pillerit jotka sopii just sun käyttötarkoitukseen.

      ja tosta äidin kans asumisesta.. -epäilen että se ymmärtäis vaikka sanoisitkin- mut jos tuntuu hankalalta tai epämiellyttävältä, niin eihän sen tarvi tietää. juttu menee nimenomaan niin että jos se tulee sen tietoon niin sun pitää siitä kertoa, ei kukaan muu saa/voi sun henk.koht. potilastietoja levitellä, ei edes sun äidille :D

      toivottavasti auttoi edes vähän ja hyvää kevään jatkoa!

      • Lannistunut

        Kosmetologi, jos viestisi on oikeasti totta, mitä puhut niin se olisi kuin seitemäs taivas minulle. Alkoi todella nyt tehdä mieli mennä ostamaan vaikka niitä Veet-kylmävaha liuskoja, jotka on tarkoitettu nimen omaan kasvojen alueelle ja repäistä nämä viiksikarvat huit hemmettiin... Mutta, silti vaan pelottaa että kasvaisi takas entistä mustempina. Hrr. Ehkä pitää ottaa riski ja uskoa.:/
        Ainakin päätin jo hylätä kaikenmoiset hormonijutut.
        Tuota vaalennustakin olen miettinyt, mutta kyllä vahaliuskat houkuttaisi enenmmän..


      • palaa!
        Lannistunut kirjoitti:

        Kosmetologi, jos viestisi on oikeasti totta, mitä puhut niin se olisi kuin seitemäs taivas minulle. Alkoi todella nyt tehdä mieli mennä ostamaan vaikka niitä Veet-kylmävaha liuskoja, jotka on tarkoitettu nimen omaan kasvojen alueelle ja repäistä nämä viiksikarvat huit hemmettiin... Mutta, silti vaan pelottaa että kasvaisi takas entistä mustempina. Hrr. Ehkä pitää ottaa riski ja uskoa.:/
        Ainakin päätin jo hylätä kaikenmoiset hormonijutut.
        Tuota vaalennustakin olen miettinyt, mutta kyllä vahaliuskat houkuttaisi enenmmän..

        Käy vain ostamassa vahaliuskat ja karvat huitsinnevadaan! Jos karvat tulee takaisin voimakkaampina ja/tai tummempina, ne olisi tullut muutenkin. Ei vahaus vaikuta siihen yhtään mitään.

        Ennen hormonihoitoja kannattaa mittauttaa hormoniarvonsa. Siihen ei tarvita edes lääkärikäyntiä. Menee vain johonkin yksityislabraan otattamaan nuo arvot (estrogeeni ja testosteroni). Tutkimus maksaa satasen verran ja tuloksista näkee itsekin, onko arvot normaali-alueella. Varmimmin asia selviää käymällä lääkärillä jolla on kokemusta hormonihoidoista. Umpimähkään pillereitä popsimalla ei kannata lähteä liikkelle.


      • Lola87
        Lannistunut kirjoitti:

        Kosmetologi, jos viestisi on oikeasti totta, mitä puhut niin se olisi kuin seitemäs taivas minulle. Alkoi todella nyt tehdä mieli mennä ostamaan vaikka niitä Veet-kylmävaha liuskoja, jotka on tarkoitettu nimen omaan kasvojen alueelle ja repäistä nämä viiksikarvat huit hemmettiin... Mutta, silti vaan pelottaa että kasvaisi takas entistä mustempina. Hrr. Ehkä pitää ottaa riski ja uskoa.:/
        Ainakin päätin jo hylätä kaikenmoiset hormonijutut.
        Tuota vaalennustakin olen miettinyt, mutta kyllä vahaliuskat houkuttaisi enenmmän..

        Mars vaan kauppaan ja Veetin kasvoille tarkoitettuja pieniä vahaliuskoja sekä vaalennusvoidetta ostamaan! Turhaan pelkäät karvojen paksuuntumista, aivan turhaan. Veks vaan karvat!


      • lela
        Lola87 kirjoitti:

        Mars vaan kauppaan ja Veetin kasvoille tarkoitettuja pieniä vahaliuskoja sekä vaalennusvoidetta ostamaan! Turhaan pelkäät karvojen paksuuntumista, aivan turhaan. Veks vaan karvat!

        Hei! Haluaisin tietää, mitä kysyjälle tällä hetkellä kuuluu.. Auttoiko Veeti vai "keksitkö" jotain muuta?


      • :):)
        lela kirjoitti:

        Hei! Haluaisin tietää, mitä kysyjälle tällä hetkellä kuuluu.. Auttoiko Veeti vai "keksitkö" jotain muuta?

        Olisi kyllä mukava kuulla miten on käynyt noiden veetien kanssa. Itse kärsin myös samaisesta ongelmasta, mutta en minäkään ole asialle uskaltanut mitään tehdä vaikka monet illat on itketty asian takia.(vaikka voisihan asiat olla huonomminkin) Sain kuitenkin rohkeutta lähteä itse kokeilemaan noita vahaliuskoja kun sain tietää etten ole ainut karvanaama maailmassa :) kiitos siitä :)


      • oioiiiooi
        :):) kirjoitti:

        Olisi kyllä mukava kuulla miten on käynyt noiden veetien kanssa. Itse kärsin myös samaisesta ongelmasta, mutta en minäkään ole asialle uskaltanut mitään tehdä vaikka monet illat on itketty asian takia.(vaikka voisihan asiat olla huonomminkin) Sain kuitenkin rohkeutta lähteä itse kokeilemaan noita vahaliuskoja kun sain tietää etten ole ainut karvanaama maailmassa :) kiitos siitä :)

        KERTOKAA KOKEMUKSIA??!! :'(


      • fghjkl
        oioiiiooi kirjoitti:

        KERTOKAA KOKEMUKSIA??!! :'(

        vedinpä sitten veetillä ja 2 päivää paisto naamasta kauhet punaset läiskät! eipä tuu toista kertaa kokeiltuu ,kokeillut e-pillerit ,lhe ja lähes kaikki mahd mut ei auta! alkaa jo lannistaa aika pahasti taas... mut huometkaa itellä on kyl herkkä ihonkin mut ei näyttänyt olevan kummemin apua kun iho rauhotttunutkin.


      • miss tillintallin
        oioiiiooi kirjoitti:

        KERTOKAA KOKEMUKSIA??!! :'(

        itse olen vahaillut ylähuulta veetin kasvoille tarkoitetuilla liuskoilla vuoden päivät.. suhtauduin aluksi skeptisesti lupauksiin, että karvan kasvu vähenee käytön myötä, mutta niinhän siinä kävi! Vuosia itkeskelin karvojeni kanssa, ja sitten tartuin vahaliuskaan, enkä ole katunut: karvojen kasvu on hidastunut ja karvat kasvavat hennompina ja vaaleampina takaisin.

        Iho tottuu vahaukseen muutaman käyttökerran jälkeen, eikä enää punoita niin paljon.


      • jokkuvaa
        fghjkl kirjoitti:

        vedinpä sitten veetillä ja 2 päivää paisto naamasta kauhet punaset läiskät! eipä tuu toista kertaa kokeiltuu ,kokeillut e-pillerit ,lhe ja lähes kaikki mahd mut ei auta! alkaa jo lannistaa aika pahasti taas... mut huometkaa itellä on kyl herkkä ihonkin mut ei näyttänyt olevan kummemin apua kun iho rauhotttunutkin.

        itsellä sama ongelma noitten "viiksien" kanssa mutta olen aina laittanut vähän hiustenhoitoainetta(kosteuttaa ja rauhoittaa ihoa) ja sheivannut pois. minulla ainakin toimii! :)


      • :)))))
        oioiiiooi kirjoitti:

        KERTOKAA KOKEMUKSIA??!! :'(

        Kannattaa kokeilla! Itselläni ei tullut minkäänlaista punoitusta, näppylöitä tms. vaikkakin vähän kuumotti vahattua aluetta jonkin aikaa. Kyllähän se tietty vähän kirpaisi ja tuli vedetkin silmistä, mutta on se sen arvoista! Pieni hinta paremmasta itsetunnosta. :)


      • Pinsetit käyttöön!
        fghjkl kirjoitti:

        vedinpä sitten veetillä ja 2 päivää paisto naamasta kauhet punaset läiskät! eipä tuu toista kertaa kokeiltuu ,kokeillut e-pillerit ,lhe ja lähes kaikki mahd mut ei auta! alkaa jo lannistaa aika pahasti taas... mut huometkaa itellä on kyl herkkä ihonkin mut ei näyttänyt olevan kummemin apua kun iho rauhotttunutkin.

        Oisko niin, ettet aiemmin oo vahannu? Sitte oot nypänny liuskan väärin irti ja se on aiheuttanu noi "kauhet punaset läiskät". Kokeileppa pinsettejä, nypit karvat JUURINEEN pois. Jos pinseteillä muka nypit, eli katkot vaan karvat, niin on turha tulla itkemään että karvat kasvaa paksumpina takasin.

        Ite joskus nuorempana sheivasin viiksiä, mutta sittemmin tajusin että nyppimällähän ne pitää poistaa.


    • cherryyy

      Mulla on sama juttu :/

      Oon 12.

      Mulla on ne karvat ihan mustat. ja niitä on toosi paljon... :/

      • xcvb

        Olen 13, ja ajoin viiksikarvani, kun niitä ajaa joka pv, ne heikentyvät, eivätkä kasva takaisin tummempina :)

        Mutta toisaalta hyvä kuulla että jollakin muulla kasvaa viiksikarjat, joten etten ole ainoa.
        Mutta ajoin, ja ajoin, joka päivä, joten niitä ei enään näy, eikä tule, OLEN nyt onnellinen :)


      • xcvb
        xcvb kirjoitti:

        Olen 13, ja ajoin viiksikarvani, kun niitä ajaa joka pv, ne heikentyvät, eivätkä kasva takaisin tummempina :)

        Mutta toisaalta hyvä kuulla että jollakin muulla kasvaa viiksikarjat, joten etten ole ainoa.
        Mutta ajoin, ja ajoin, joka päivä, joten niitä ei enään näy, eikä tule, OLEN nyt onnellinen :)

        viiksikarvat*


      • vaan!
        xcvb kirjoitti:

        viiksikarvat*

        Jos ajelit (sheivasit) viiksikarvasi pois, ne kyllä kasvaa takaisin ja tuntuvat jopa paksummilta kuin vapaasti kasvaneet koska ovat latvaan saakka paksuja.


      • mulla on
        vaan! kirjoitti:

        Jos ajelit (sheivasit) viiksikarvasi pois, ne kyllä kasvaa takaisin ja tuntuvat jopa paksummilta kuin vapaasti kasvaneet koska ovat latvaan saakka paksuja.

        Mulla on ollu karvaa murrosiästä asti. Ensin vaalen tummana, nyt 25 v. leuassa ihan aitoja partakarvoja ja ylähuulessakin huomattavan tummia. Teininä kerran kokeilin ylähuuleen kylmävahaliuskoja, joilla ei lähtenykkään karvat vaan iho, kun useemman kerrran yritin samalla liuskalla. Olin sitten joululoman ylähuuli kokonaisuudessaan ruvella. Saatto tietty olla huonoa merkkiä, jostain kemikaaliosta (sillon oli vielä sellasia) ostin, mut en kyl kokeile koskaan enää.

        Seuraavaksi aloin sit vaan nyppimään. Ongelmana siinä on karvojen määrä ja kipu, menee tunti koko ylähuulen operoimiseen ja millään ei tekis mieli alottaa koko hommaa. Nypin varmaan yhdeksän vuotta viiksiäni ja partakarvojanikin muutaman vuoden suht säännöllisesti, mut ei se tuntunu niitä heikentävän, ehkä jopa päin vastoin. Mut toisaalta se ei välttämättä ollu nyppimisen syytä, vahvistuuhan ne viiksi- ja partakarvat pojillakin murrosiässä ja vielä armeijassakin.

        Nyt oon sitte puol vuotta höylänny molempia, partaa lähes päivittäin ja viiksiä ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Parta on pysyny entisen vahvusena, viikset on saattanu vahvistua, valitettavasti. Aina ne on näkyvissä, vaikka höylään viikset niin ihoalue jää tummaksi ja parransänki näkyy alle vuorokauden päästä. Mut oon yrittäny vaan ajatella et mitä sitte, mä nyt vaan oon tällänen. Tuntuu kuitenki ettei tähän oo mitään ratkaisua ja pelkään et karvat vaan koko ajan vahvistuu. Tarkotus olis vielä kokeilla jotain valoimpulssihoitoa kerran. Kerran siksi että mielipiteet on ollu vaihteleviä hoidon tehosta, joillaki tehoo toisilla ei ollenkaan. Jos ei ekan kerran jälkeen näy jotain tulosta niin luulen et kuulun siihen kastiin jolla se ei tehoa.

        Mut monet itkut ja raivarit on tullu käytyä läpi, mm. sillon kun kundi, josta olin kiinnostunu yhty muiden kanssa haukkumaan mua viiksistäni. Onneks aikuiset ei hauku ja nolaa niiku teinit, et se helpottaa elämän edetessä. Avopuolisonikaan ei viiksistäni oo moksiskaan. Elämä jatkuu mielialan kohottajia popsien ja itsetuntoa opiskellen.


      • kokeilla...
        mulla on kirjoitti:

        Mulla on ollu karvaa murrosiästä asti. Ensin vaalen tummana, nyt 25 v. leuassa ihan aitoja partakarvoja ja ylähuulessakin huomattavan tummia. Teininä kerran kokeilin ylähuuleen kylmävahaliuskoja, joilla ei lähtenykkään karvat vaan iho, kun useemman kerrran yritin samalla liuskalla. Olin sitten joululoman ylähuuli kokonaisuudessaan ruvella. Saatto tietty olla huonoa merkkiä, jostain kemikaaliosta (sillon oli vielä sellasia) ostin, mut en kyl kokeile koskaan enää.

        Seuraavaksi aloin sit vaan nyppimään. Ongelmana siinä on karvojen määrä ja kipu, menee tunti koko ylähuulen operoimiseen ja millään ei tekis mieli alottaa koko hommaa. Nypin varmaan yhdeksän vuotta viiksiäni ja partakarvojanikin muutaman vuoden suht säännöllisesti, mut ei se tuntunu niitä heikentävän, ehkä jopa päin vastoin. Mut toisaalta se ei välttämättä ollu nyppimisen syytä, vahvistuuhan ne viiksi- ja partakarvat pojillakin murrosiässä ja vielä armeijassakin.

        Nyt oon sitte puol vuotta höylänny molempia, partaa lähes päivittäin ja viiksiä ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Parta on pysyny entisen vahvusena, viikset on saattanu vahvistua, valitettavasti. Aina ne on näkyvissä, vaikka höylään viikset niin ihoalue jää tummaksi ja parransänki näkyy alle vuorokauden päästä. Mut oon yrittäny vaan ajatella et mitä sitte, mä nyt vaan oon tällänen. Tuntuu kuitenki ettei tähän oo mitään ratkaisua ja pelkään et karvat vaan koko ajan vahvistuu. Tarkotus olis vielä kokeilla jotain valoimpulssihoitoa kerran. Kerran siksi että mielipiteet on ollu vaihteleviä hoidon tehosta, joillaki tehoo toisilla ei ollenkaan. Jos ei ekan kerran jälkeen näy jotain tulosta niin luulen et kuulun siihen kastiin jolla se ei tehoa.

        Mut monet itkut ja raivarit on tullu käytyä läpi, mm. sillon kun kundi, josta olin kiinnostunu yhty muiden kanssa haukkumaan mua viiksistäni. Onneks aikuiset ei hauku ja nolaa niiku teinit, et se helpottaa elämän edetessä. Avopuolisonikaan ei viiksistäni oo moksiskaan. Elämä jatkuu mielialan kohottajia popsien ja itsetuntoa opiskellen.

        niin kokeile mieluummin laseria. Valoimpulssihoito ei tehoa välttämättä edes tummiin karvoihin, mutta laser tehoaa varmasti. Laserkäsittelyä antava sairaanhoitaja tai lääkäri osaa sanoa heti onko karvat riittävän tummia käsittelyyn. Tätä varten kannattaa jättää sheivaaminen hoitajalle, niin hän näkee karvan tummuuden ennen hoitoa (laserkäsittelyä varten karvat pitää olla ajeltu tarkasti pois). Yksi laserhoitokerta ei todellakaan riitä edes kokeeksi, koska silloin kuolee vai ne karvat jotka kasvavat juuri silloin. Lepovuorossa olleet karvat puskevat esiin ehkäpä viikon tai parin kuluttua ja sinusta näyttää kuin hoidolla ei olisi ollut mitään tehoa. Kun käyt 3-4 kertaa, voit jo arvioida onko hoidosta hyötyä. 5-8 hoitokerralla saa yleensä kaikki karvat pois.


    • viiksivallu111

      Oih ihanan asiallinen ja hyödyllinen viestiketju! :)

      Itellä kanssa nyt tässä aikuisiällä (25wee) alkanu kasvaa (tai näkymään tummempana) viiksikarvat. Oon ite aatellu et vois kyl johtua hormoneista, meinaan aloin 14-vuotiaana popsii e-pillereitä, ja lopetin niiden käytön kokonaan noin vuos sitten.

      Nyppiminen on iha hirveet puuhaa, tuntuu et ne tulee viikon pääst takasi ja se on nii kivuliastaki! Voisin ite kans men kauppaan ja ostaa niit vahaliuskoi ja kokeilla josko niist olis hyötyy!

      Toisaalt toivon nyt kans ku kesä tulee ja saa vähä väriä pintaan et ne viiksikarvat "vaalenis" tummaan ihoon verrattuna ;)

    • Pikaista apua!!!

      HEI NYT AUTTAKKAA JOOKO!!!!!
      Nyt tartteis apuu...
      Itsellänikin on sama ongelma, nämä kiusalliset "viikset". Olen vasta 16v. tyttö joten nää häirihtee kyllä tosi paljo! Noo kerran ajattelin että nyt en enää kestä ja otin höylän käteen ja sheivasin näitä karvoja pois. Muutaman minuutin jälkeen alko jo kaduttaa tai oikeestaan pelottaa/ahdistaa että voiko nää karvat tulla samanlaisina ja yhtä pahoina hyvin näkyvinä mustina pisteinä niinku miehillä aluksi takaisin??? Eli kertokaa ihmiset voiko ne karvat tulla siis mustina näkyvinä pisteinä takas ettei niitä saa siitä siinä alku vaiheessa pois? Vai tuleeko ne takas sillee et niitä voi sitten höylätä pois ennen kun niitä huomaakaan?? Oon tosi kiitollinen jos joku auttaa ja äkkiä!

      • Ei murhetta

        Jos "viiksikarvasi" oli vaaleita, ne eivät tule mustina takaisin. Sheivatut karvat kasvavat kylläkin paksumman tuntuisina takaisin kun ne ovat nyt latvastakin paksumpia. Kasvaessaan pidemmäksi ne tuntuvat taas pehmeämmiltä.


      • apua kaipaisin vielä
        Ei murhetta kirjoitti:

        Jos "viiksikarvasi" oli vaaleita, ne eivät tule mustina takaisin. Sheivatut karvat kasvavat kylläkin paksumman tuntuisina takaisin kun ne ovat nyt latvastakin paksumpia. Kasvaessaan pidemmäksi ne tuntuvat taas pehmeämmiltä.

        Kiitos vastauksestasi. Mutta entäs kun ne ei ollut vaaleita vaan tummia..
        Siksi ne halusinkin pois koska häiritsivät. Kun ne alkavat taas kasvaa saanko ne heti pois kun alkavat vähänkin kasvaa vai tuleeko sellaisia mustia pisteitä joita ei saa mitenkään pois? Eli jos jatkan ajamista huomaako niitä vai tuleeko tilalle mustia pisteitä?? En nimittäin haluaisi että viikset näkyisivät :(( ahistaa jotenki tosi paljon.. Kiitos jo etukäteen!


      • Oma kokemus
        apua kaipaisin vielä kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Mutta entäs kun ne ei ollut vaaleita vaan tummia..
        Siksi ne halusinkin pois koska häiritsivät. Kun ne alkavat taas kasvaa saanko ne heti pois kun alkavat vähänkin kasvaa vai tuleeko sellaisia mustia pisteitä joita ei saa mitenkään pois? Eli jos jatkan ajamista huomaako niitä vai tuleeko tilalle mustia pisteitä?? En nimittäin haluaisi että viikset näkyisivät :(( ahistaa jotenki tosi paljon.. Kiitos jo etukäteen!

        Jos karvat ovat tummia ja sheivaa niitä, tulos on sama kuin miesten parranajossa, sininen varjo näkyy. Toisaalta jos karvatupet ovat tummia, niihin tehoaa laser ja voit poistaa viiksesi laserilla pysyvästi. Se on kylläkin kallista, hoitokertoja tarvitaan keskimäärin puolisen tusinaa ja kertahoito maksanee noin 150 €. Jos karvat ovat liian vaaleita laserille, pätevä kosmetologi voi poistaa ne neulaepilaatiolla. Mikäli karvoja ei ole kovin paljon ja vain ylähuulessa, tummatkin karvat kannattaa poistaa neulaepilaatiolla koska se tulee halvemmaksi. Hoitokertoja tarvitaan karvojen määrästä riippuen hiukan enemmän, mutta hinta on muutamia kymppejä kerralta.


      • Kiitos,kerrotko viel
        Oma kokemus kirjoitti:

        Jos karvat ovat tummia ja sheivaa niitä, tulos on sama kuin miesten parranajossa, sininen varjo näkyy. Toisaalta jos karvatupet ovat tummia, niihin tehoaa laser ja voit poistaa viiksesi laserilla pysyvästi. Se on kylläkin kallista, hoitokertoja tarvitaan keskimäärin puolisen tusinaa ja kertahoito maksanee noin 150 €. Jos karvat ovat liian vaaleita laserille, pätevä kosmetologi voi poistaa ne neulaepilaatiolla. Mikäli karvoja ei ole kovin paljon ja vain ylähuulessa, tummatkin karvat kannattaa poistaa neulaepilaatiolla koska se tulee halvemmaksi. Hoitokertoja tarvitaan karvojen määrästä riippuen hiukan enemmän, mutta hinta on muutamia kymppejä kerralta.

        Mutta kerrotko vielä että kun nyt sheivasin ne niin muuttuuko tulos myöhemmin jos jatkan sheivaamista vai pysyykö samanlaisena kuin nyt kun ekaa kertaa sheivasin? Eli tummeneeko tämä alue tästä? Eli ekan kerran sheivasin nää maanantaina eli onko tää tulos nyt tässä vai muuttuuko vielä? Rupes kyllä hirvittää ja pahasti..


      • Oma kokemus
        Kiitos,kerrotko viel kirjoitti:

        Mutta kerrotko vielä että kun nyt sheivasin ne niin muuttuuko tulos myöhemmin jos jatkan sheivaamista vai pysyykö samanlaisena kuin nyt kun ekaa kertaa sheivasin? Eli tummeneeko tämä alue tästä? Eli ekan kerran sheivasin nää maanantaina eli onko tää tulos nyt tässä vai muuttuuko vielä? Rupes kyllä hirvittää ja pahasti..

        Todennäköisesti ei muutu pahemmaksi, ellei jokin hormonihäiriö ala kasvattaa runsaammin naamakarvoja.


      • Kiitoksia
        Oma kokemus kirjoitti:

        Todennäköisesti ei muutu pahemmaksi, ellei jokin hormonihäiriö ala kasvattaa runsaammin naamakarvoja.

        Joo, kiitos oikein paljon vastauksistasi :)


    • Tyttö 16 V

      Ite oon käyttänyt vahaliuskoja kerran viikossa noin puoli vuotta ja odotan että karvat vaurioituvat siitä vielä joskus ja lopettavat kasvunsa.. Hei naiset! Karvat Eivät muutu paksummaksi, jos sulla on muutenkin jo tummat viikset :)

    • 20 + 13

      Sama täällä karvat kasvoivat ylähuuleen vasta 18 vuotiaana ja en välittänyt näistä ennen kuin itse huomasin auringon valossa kuinka hyvin ne näkyvätkään joten aloin vahaamaan niitä säännöillisesti eikä ole sen jälkeen häirinnyt enää kun ei näy missään valossa.Ja toisekseen kyllä ulkomaalaiset naisetkin vaahavat aina viiksensä koska heillähän se on ihan normaalia että karvoja kasvaa myös naamassa joten emme ole yksin tämän vaivan kanssa :)

    • Jelppi

      Hei!
      Oon 15 vuotias tyttö, ja huomasin että ylähuulessani on 'mustipisteitä' ja että minulla on karvoja ylähuulessa ja kun oikein läheltä katsoo niin ne on mustia. Minulla on juuri säpinää yhden kundin kanssa ja minua häiritsee ne mustat pisteet jotka näkyvät kun tulee lähelle tai edes puolen metrin päähän, minua hävettää että poikaystäväni näkee ne ja itsetuntoni on aika matalalla tän takia. olen nyppinyt karvoja ja se on auttanut mutta se pisteet eivät lähde pois. Tietäisiko joku miten ne lähtevät pois vai lähteekö ne ikinä?
      Kiitos jos joku tietäisi ja auttaisi! :)

      • Eräs ajatus

        Olisiko kyse ns. mustapäistä. Käypä näyttämässä kosmetoogille niin hän poistaa ne turvallisesti. Oma puristelu voi aiheuttaa tulehduksia ellei huolehdi puhtaudesta ja desinfioimisesta.


      • Jelppi
        Eräs ajatus kirjoitti:

        Olisiko kyse ns. mustapäistä. Käypä näyttämässä kosmetoogille niin hän poistaa ne turvallisesti. Oma puristelu voi aiheuttaa tulehduksia ellei huolehdi puhtaudesta ja desinfioimisesta.

        ei ole kyse mustapäistä. Tai luulin nii aluksi mutta ei ole niistä kyse. Ne on tavallaan ihossa silleen pisteitä jotka tiettenkin omaan silmään näyttää mustilta. Ihonvärisiä ne on tai ne on niikun silleen ihon sisään painuneita pieniä pisteitä vain.. niinkuin sänki olisi mutta ei kuitenkaa ole. en osaa selittää mutta ovat kuin niistä pisteistä kasvaisi karvoja? miten ne saisi pois?


      • frida kahlo
        Jelppi kirjoitti:

        ei ole kyse mustapäistä. Tai luulin nii aluksi mutta ei ole niistä kyse. Ne on tavallaan ihossa silleen pisteitä jotka tiettenkin omaan silmään näyttää mustilta. Ihonvärisiä ne on tai ne on niikun silleen ihon sisään painuneita pieniä pisteitä vain.. niinkuin sänki olisi mutta ei kuitenkaa ole. en osaa selittää mutta ovat kuin niistä pisteistä kasvaisi karvoja? miten ne saisi pois?

        Ne on ihohuokosia, joillain kasvojenhoitoaineilla niitä saa supistettua.


    • Humanoid

      njoo itellä on kauheen ''karvaset '' kasvot et vaikka laittaa ,meikki voidettaki niin näyttää iha tyhmältä , mulla on niinku ylä huules ja leuassa sellasta vaaleaa karvaa oon monta kertaa ottanu niitä pois vahaliuskalla mut sekään ei auta ja sitku sil ottaa nii just repasu kohasta iho on kauheen sileä ja muuten on semmonen karvanen U_U nenän päässäki on ja niitäkään en saa pois , ja lisäks oon 15 enkä kestä tätä vaivaa enää ollenkaan ja haluun päästä eroon tästä karva naamasta ja et sais sellasen kauniin sileän karvattoman ihon .

      • frida kahlo

        Sulla on vielä lapsennukkaa kasvoissa, aikuistuessa se lähtee pois. Ei kannata liiaksi poistella sitä.


    • liikakarv.vex, mit!?

      Karvat , mikä ikuisuusongelma. :´(

      Haluaisin niin päästä tästä karvaturkistani eroon (muuallakin kuin kasvoissa). Karvattomat kanssasisaremme eivät arvaakaan, kuinka onnekkaita ovat verrattuna meihin, jotka joutuvat ikuista "karvahelvettiä" vastaan taistelemaan.

      Toivon niin, että vielä jonain päivänä pääsisin kokonaan eroon liikakarvoistani. Sokerointeja sun muita olen kokeillut, mutta nekin tuovat vain hyvin lyhytaikaisen helpotuksen ja tietyille ihoalueille jää aina sänkeä- ei koskaan täysin karvattoman sileää ihoa (tai kovin lähelläkään sitä).

      Masentavaa ja niin turhauttavaa. Ottaa oikeasti itsetunnon päälle. En haluaisi ajautua umpikujaan.

      Vinnkinä: Oon ite huomannu, että meikki kasvoilla (puuteri) vaan korostaa karvoja, tuo ne enemmän esiin.

    • h8129

      Ite aloitin karvotuksen hillitsemisen vuonna 2004 brasiliassa.. ja brasilia nimitykseen arvattaen kuuluu brassivahauksen tekeminen :) Ja yksi parhaista päätöksissä elämäni varrella joka on tähän 29- ikävuoteen asti vahaamaan ja nyppimään jokaisen karvan mikä mahdollista! Niin napakarvat, varvaskarvat, ylähuulihaivenet kuten bikinirajat viittä vaille vajaa nudeksi.

      Mulla tosiaan super tumma ja näkyvä karvoitus.. ja alapääkarvoituskin jaksuu pitkälle sisäreiteen.. eli sheivaaminen ja sokerointi sekä vahaus (niin myös käsivartenkin) on arkipäivää!

      Eli todellakin vaan ylähuulihaivenet pois veet kylmävahaliuskoilla, tai käyt vaan kosmetologilla sokeroimassa/ vahaamassa ne kahdessa minuutissa ja halvalla veks. Ja se punoituskin esim. sokeroinnissa jää pois, koska se tiettäen on iholle paljon terveellisempää kuin vahaus, sillä sokeroidessa massa tarttuu vain karvaan, ei ihoon (eli iho ei ärry). ja tarpeeksi säännöllisesti ku käyt ton tekemässä, niin karvankasvu heikentyy.

      Eli tämä ongelma ei ole ongelma laisinkaan. Vähän tietty nipistää vahaus ja noin, mutta niiin kaiken arvoista! :) Tälläsestä ei kannata siis murehtia

      Terv. karvanpoiston ammattilainen ;)

    • just like u

      voi huh huh kuinka paljon kanssa sisaria täältä löytyneekäään! :O
      ite tapellu kans 7 luokalta asti tän ongelman kanssa,kiakki paheni kuitenki parisen vuotta sitten kun päätin vetää shavella viikset hevon pyllyyn...
      nyt tummat "viiksi" varjot ehostaa mun naamaani,lisäksi omsitan myös näitä "mustia pisteitä"! todelle inhottavaa...

      itsetunto nolla! en osaa sanoa mistä johtuu kun suvussa ei ole muilla tätä ongelmaa ja hormoni tasapainonkin olen testannutja kaikki oli ok.

      olen syönyt e-pillereitä (enkä kokenut auttavan)
      vusoia olen nyppineyt ja nyppinyt...pahin mokani oli se sheivaus siiihen asti vielä edes jokseenkin siedin pärstäääni eikä niitä viiiksia juuri huomannut edes,nyt on toisin... viiime aikoina karvankasvu hurjistunut ja kommenntteja kuule jatkuvasti ja niitä pitkiä huvittuneita katseita! varmasti monelle tuttua :\

      olen ollut todella masentunut tämän takia ja menettänyt yö uneni sekä elämän iloni,häpeän itseäni niin paljon että välttelen kaikkea mahd. sosiiaalisia tilanteita,
      en enään tahtoisi jaksaa,tämä vie voimat kun ei tunnu saavan lopullista apua mistään!!"!

      olen käynyt myös lhe valoimpulssi hoidoissa,johon jo huomenna varaan taas ajan pienen tauon jälkeen kun on päässyt vähän vaiva laajenemaan poskiinkin asti. aijemmat kerrat toimivat osittain eri alueilla ylä huulessa en juurikaan nähnyt paljoakaan eroa mutta sivumalla poskissa näkyi selviä kaljuja kohtia :) tosin nyt ne vaaleat karvattomat kohdat loistavat naamassani ja saavat nassun näyttämään jopa likaiselta mutta se vaatii siiis lisäää hoitoa sinne ympärille mitä vielä ei ole käsitelty.

      vaha liuskoista sain puaniset läiskät naamaani ja iho lähti ,karvat jäi...
      ja naama paheni (jälleen)...

      ja itsekkin huomannut että meikki useasti vain tuo esiiin niitä enemmän!
      olen kova hikoilemaan ja hikoilenpa vielä juuri ylähuulesta,arvatkaas kuinka mukavan näköistä se sitten on? koska ihoni on kuitenkin herkkä ja meikkiä käytän lähinnä suojana etenkin talvella,on sekin siiis "pakollinen" maski.



      olen myös miettinyt hedelmä happo hoitoa,joka ottaa ihon kuolleen ihoslukon pois tasoittaa mm arpia ja epätasaisuuksia,mahtaisikohan se auttaa näihin pisteisiiin? ja muutenkin varsinki ylä huulen kohdilla on väri eroavaisuuuksia,muutta tarkemmin kysyn kosmetologiltani jahka vain saan ajan sinne ....

      jotain on tehtävä,sillä en voi eläää näin!
      pääätin nyt lyödä joka pennin tähän juttuun,ja rikashan minä EN ole joten tulee olemaan tiukkaa... toivon kaikille muille kaltaisilleni hyvät kesät ja koitettaanhan jakaa omat kokemuksemme,vinkkimme ja niksimme toisillekkin,ollaan tukemassa ja neuvomassa,ehkä yhdessä saadan helpotettua toisiamme tän ikuisen taistelun ohella :) eikös flikat? ;)

      itselläni ei ole ketäään joka ymmärtäisi kuinka vaikeaa on olla tälläinen ja hävetä itseeäään jatkuvasti... mustille olen puhunut mutta hän väittäää että suurentelen asiaa ja vähättelee asiaa jatkuvasti!
      olen nyt 25 ja aiak epätoivon partaalla ollut jo jonkun aikaa!

      • Halusin tehoa

        En tuhlannut rahojani noihin valoimpulssihoitoihin vaan karvat poistettiin suoraan alexandriittilaserilla. Vaaleat karvat on poistettu neulaepilaatiolla (blendepilaatio).


      • :)

        Hei oletko jo kokeillut sitä karvanpoistomenetelmää jossa karvat otetaan esim naamasta narulla..? eli naru laitetaan kaulan ympärille(suosittelen jonkun muun tekevän sen kun sinä itse) solmuun ja sitten vedät sen toisella kädellä ja ttoisella sitten alat kierittää narua ja laitat ihon päälle. Sillä saa kaikki karvat juurineen pois, mutta voin sanoa että sattuu ihan pirusti jos naamasta vetäsee sillä :)


      • 14v karvahirviö
        :) kirjoitti:

        Hei oletko jo kokeillut sitä karvanpoistomenetelmää jossa karvat otetaan esim naamasta narulla..? eli naru laitetaan kaulan ympärille(suosittelen jonkun muun tekevän sen kun sinä itse) solmuun ja sitten vedät sen toisella kädellä ja ttoisella sitten alat kierittää narua ja laitat ihon päälle. Sillä saa kaikki karvat juurineen pois, mutta voin sanoa että sattuu ihan pirusti jos naamasta vetäsee sillä :)

        Mikä toi narujuttu on? Mul on iso ongelma karvojen kanssa vois kokeilla jos tietäis mikä se on :D


      • Vastaa vahausta
        14v karvahirviö kirjoitti:

        Mikä toi narujuttu on? Mul on iso ongelma karvojen kanssa vois kokeilla jos tietäis mikä se on :D

        Tuossa on periaatteena että karva kiertyy kireälle pingotetun rullalangan ympäri ja irtoaa. Edellyttää tekniikan opettelun ja tehoaa vain ohuisiin karvoihin (miesten partakarvat ei tartu). Netistä löytyy jostakin ohjeita miten se tehdään, itse en ole opetellut koska naamakarvani on poistettu laserilla ja neulaepilaatiolla pysyvästi.


    • Jelppi

      Eikö näitä pisteitä ylähuulesta saa mitenkään häviämään?!? Ärsyttää olla läheisessä kasvokontaktissa kun pelkää että toinen näkee ne ja rupeaa huomauttelemaan... -.-

    • just like u

      niinpä siihen kun keksis keinon... kävin viime vkolla lääkärilla ,valituin tästä turhast karvan kasvusta ja kerroin kuinka helvetillistä s eon, mutta mutta kuibnkas ollakkaan taas sain kuulla sman virren: "se on ihan normaalia ja MINÄ kuvittelen vain omiani jne"
      todella turhauttava akun kukaan ei kuuntele ei edes yritä ymmärtää,.,

      yksityiselle sitten ens kuussa.,.

    • asdfghjklöälllll
    • Jade15v

      Minä vetelen epilaattorilla, vähän vain kasvot turpoavat, mutta loppu tulos on varma.

      T. Jade 15v

    • ggfgfgfg

      Mikäs ongelma se on jos pitääkin aina vähän väliä nyppiä vaikka pinseteillä pois ne viiksikarvat? Tuskin niitä niin paljon on että se veisi liikaa aikaa, kun ne kasvaa takaisin, nyppii taas uudestaan?

    • Apua!!!!

      Hei!!En oo ees vielä ylä asteella ja mulla on ihan tummat viikset nenän alapuolella en viitsi nyppiä niitä koska ne tulevat takaisin ja peiteväri taas ei hyödytä yhtään enkä millään hiusvärillä niitä ole värjäämässä!! Mitä teen kaverini eivät niitä huomaa oikein mutta kun itse katson ne näkyy selvästi.Ihmeellisinätä on se että olen puhdas suomalainen ja minulla on ihan vaaleat hiukset.Voisiko joku auttaa!!??

    • vaikeetaon

      joo mulla sama ongelma. oon nyt lukion ekalla ja käyn kosmetologilla poistamassa koska ne häirittee mua nii paljo. oon tehny tätä jo ehkä kuutos tai viitos luokalta asti ja vielä ne kasvaa. ja oon itekki saanu kuulla niistä sen verran että tuntuu oikiasti tosi pahalle jo jos joku huomauttaa

    • Everglot

      Joo, mulla on sama ongelma. Oon nyt kasilla, ja viikset on härnänneet ehkä seiskaluokasta lähtien. Ne on kaikenlisäksi aika pitkät ja tummat.

      Oon kans miettiny, että mitä kannattais tehä. Nyppimistä on kokeiltu, mutta siinä en päässyt kunnolla ees alkuun kun sattui niin kauheasti ja iho alko heti punottamaan.

      Luin tässä aiempia kommentteja ja aattelin, että oisko se epilaattori hyvä? Poistaako se oikeasti viiksikarvat ihan juurineen?

      • Eräs käyttäjä

        Epilaattorilla ajelu ja pinseteillä nyppiminen on aivan samanlaista. Jos ihosi ei kestä pinseteilläkään nyppimistä, epilaattori aiheuttaa samat ongelmat.

        Epilattorissa on siis kymmeniä pieniä pinsettejä pyörivässä rummussa ja laite nyppii vauhdilla suuremman määrän karvoja juurineen. Käytän epilaattoria vain muualle vartalolla. Naamakarvat on poistettu laserilla ja nykyisin ilmestyvät yksittäiset karvat nypin pinseteillä.


    • karvainenN

      tää on kyllä ihan järkyttävä vaiva, minullakin kasvaa tummia viiksikarvoja ja myös partakarvoja. kyllä tuntee itsensä niin naiselliseksi että...

      olen itse kokeillut vahalla ylähuulesta, mutta eipä ole lähtenyt. kuinka lyhyitä karvojen pitäisi olla että ne irtoavat?

      itselle "parta" alkoi tuossa n. vuosi sitten kasvamaan enemmän, muistan kun olin ihan järkyttynyt nyt joudun melkein parin päivän välein nyppimään nekin, kasvaa todella tummina muuten ja näkyy kilometrin päähän! miten te muut niitä poistatte, ei kai vahalla tuollaista aluetta? tekee varmaan hyvää herkälle iholle...

      myös reisiin ja navan alueelle kasvaa itselle ihan liikaa karvoja, huoh... täytyisi varmaan lääkärillä käydä, toki lievä hirsutismi jo todettu...

      olkaa te karvattomat naiset onnellisia, kyllä tää sen verran syö naista vaikka tuntuukin olevan yleistä :(

    • hävettääää

      Tunnostaa, että kaikilla on vain tämä 'karva' ongelma.. Itse kärsin kyllä myös karvan kasvusta ylähuulessa, suupielissä ne näyttävät vaaleilta hennoilta ja ne olen yleensä nyppinyt vaikka kynsillä pois, mutta kappas ne onkin siinä jo parin päivän päästä.. sivusta jos katsoo niiin karvat ovat mustia ja olen nyppinyt niitä mutta ne ovat jo parin päivän päästä takaisin, joten ei siinäkään ole järkeä. Suurin ja näkyvin vaiva minulla on nämä PISTEET ylä huulessä, jotka tavallaan rajaavat sen missä viikset kasvavat, eivät ole mustapäitä, eivätkä lähe pois mitenkään! Jos ihan läheltä katsoo niin ne karvat kasvavat niistä pisteistä, mutta en ole 100% varma. Pisteet näkyvät ensimmäisenä ja minua hävettää silloin jos joku katsoo läheltä naamaa.
      MITEN NE SAA POIS?!? itsetunto nollissa ja tämä vaiva ollut jo yli vuoden.. Tietääkö joku, olen vasta 16 vuotias ja olen äidille sanonut, muttta yllätys yllätys hän vain hyssyttelee..
      Olen miettinytt että kävisi kauneushoidossa jollain poistattamassa nämä, mutten edes tiedä voiko näitä poistaa!...:((

      • viiksi-veera

        Ne mustat pisteet ovet kasvamassa olevia karvoja. Iho on tavallaan tukossa, ja karva ei pääse ulos sieltä tupesta. Kokeile vaikka raaputtaa pinsetillä pisteen kohdalta. iho kun "kuoriutuu" pois, alta paljastuu karva jonka voit nypätä pois. Kuorinta auttaa, mutta sitäkään ei voi tehdä joka päivä.
        Olen itse karvanaama ollut jo yli 30 vuotta, joten olen tutustunut asiaan lähietäisyydeltä jos näin voi sanoa...Sain kauan sitten hammaslääkäristä pienen peilin jolla katsotaan yleensä hampaita, sillä näkee tosi hyvin myös viiksikarvat. Nypin viiksiäni edelleen, eli minun kohdallani ei ainakaan ole toteutunut se että karvojen kasvu loppuu tms kun niitä nyppii kauan.
        Mummollani ja äidilläni oli sama ongelma, äidilläni karvojen kasvu on vähentynyt ajan kuluessa. Tytölleni olen saman ongelman periinnyttänyt, onneksi siitä ollaan voitu puhua ja tyttö hoitaa viiksiään pois samoin kuin minä aikoinani. Jos rahaa olisi kävisin poistattamassa ongelman jossain hoitolassa, ei vaan ole vielä koskaan ollut varaa siihen.


    • hävettäää

      Tunnostaa, että kaikilla on vain tämä 'karva' ongelma.. Itse kärsin kyllä myös karvan kasvusta ylähuulessa, suupielissä ne näyttävät vaaleilta hennoilta ja ne olen yleensä nyppinyt vaikka kynsillä pois, mutta kappas ne onkin siinä jo parin päivän päästä.. sivusta jos katsoo niiin karvat ovat mustia ja olen nyppinyt niitä mutta ne ovat jo parin päivän päästä takaisin, joten ei siinäkään ole järkeä. Suurin ja näkyvin vaiva minulla on nämä PISTEET ylä huulessä, jotka tavallaan rajaavat sen missä viikset kasvavat, eivät ole mustapäitä, eivätkä lähe pois mitenkään! Jos ihan läheltä katsoo niin ne karvat kasvavat niistä pisteistä, mutta en ole 100% varma. Pisteet näkyvät ensimmäisenä ja minua hävettää silloin jos joku katsoo läheltä naamaa.
      MITEN NE SAA POIS?!? itsetunto nollissa ja tämä vaiva ollut jo yli vuoden.. Tietääkö joku, olen vasta 16 vuotias ja olen äidille sanonut, muttta yllätys yllätys hän vain hyssyttelee..
      Olen miettinytt että kävisi kauneushoidossa jollain poistattamassa nämä, mutten edes tiedä voiko näitä poistaa!...:((

    • hävettäää

      Tuli kaksi kertaa tuo, mutta entäs ihomadot? aiheuttaako ne nuo pisteet ja mistä voin olla varma että ne on ihomatoja ja mistä ne on tullut, kosmetologillahan ne voi poistaa mutta montako poisto kertaa tarvitaan ja paljonko se kerralta maksaa.. ?
      Oisi kiva jos joku tietäis/auttaisi :)

      • Puhdistusta?

        Kosmetologikäynti todellakin varmistaa sen onko kyseessä ns. ihomadot. Niitä pitäisi saada poistettua myös siihen tarkoitukseen olevilla aineilla. Jos kyseessä on tukkeutuneet talirauhaset (=ihomadot) kosmetologi tyhjentää ne kerralla ja sen jälkeen kun pitää ihon puhtaana, niitä ei tule uudelleen. Maksu lienee joitakin kymppejä ja kyseessä on perusteellinen ihonpuhdistus. Mutta jos kyseessä on tummat karvatupet, ne saadaan pois vain lääkärin tai sairaanhoitajan laserkäsittelyllä tai kosmetologin neulaepilaatiolla.


    • hormonit?

      Olen vasta 14v, ja ylähuulen yläpuolelle kasvaa tuuheahko karva :/ suurin osa on melko vaaleita, muutamia tummiakin löytyy. Tummien karvojen nyppimistä olen miettinyt, mutta ajattelin odottaa muutamia kuukausia ja kattoa, paheneeko tämä. Kulmakarvoja nypin, ei ole tummentuneet tai vahvistuneet mutta kovalla vauhdilla kasvaa takaisin. Lääkäriä en edes uskalla ajatellakkaan, ja kouluterkkarillekkään en uskalla mennä, on sen verran pieni paikkakunta.. :/ Nolottaa koulussakin oleminen, tuntuu että kaikki tuijottavat:/ Kaverit on huomautellut, varsinkin ulkona auringon paisteessa. Olen suhkot sujut näiden vaaleiden kanssa, mutta että nämä mustat! :/ kotona olen asian ottanut puheeksi äitini kanssa joka vähättelee asiaa eikä tahdo edes keskustella, koska olen kuulemma joutava. kaverikin muutama päivä sitten tokaisi että mua ei kohta erota mun veljistä :/ ja kun olisikin pelkkä ylähuuli, tosi tuuhea karvoitus säärissä ja käsivarsissä(tämän takia en uskalla käyttää ollenkaan t-paitoja tai olkaimettomia) Muutamat itkut on tullu itkettyä, niin turhauttavaa:( Serkku on sanonut että hormonit voi olla sekaisin murrosiän takia, mutta en usko että siitä on kysymys. Tämä on niin ahdistavaa, ahdistaa jo se että kaverit vilkaisevatkin suun alueelle :/ kaikkia mahdollisia jätkiä karttelen, ettei vaan kukaan huomais mun viiksiä! :( joten oisko kellään mielipidettä siitä, että nypinkö vai odotanko? :|

      • Lääkäriin?

        Kyllä ne hormonitkin voivat olla pielessä jos karvoitus on runsasta muuallakin vartalossa. Kannattaa siis käydä lääkärissä.


      • Nii in..
        Lääkäriin? kirjoitti:

        Kyllä ne hormonitkin voivat olla pielessä jos karvoitus on runsasta muuallakin vartalossa. Kannattaa siis käydä lääkärissä.

        Hävettää mennä tai edes puhua äidille lääkäriin menosta, koska vastaus on kieltävä. Ja kaiken päälle täällä on mieslääkäri, ei helpota asiaa kyllä ollenkaan..:/


    • Tuttu Tunne

      Itsellä myös tuo viiksi ongelma. Olen nyt 16 vuotias ja tässä viimeaikoina olen todennut että viikset näkyvät ku katsoo valoa vasten tai läheltä.. Kukaan ei ole koskaan minulle tästä huomauttanut, mutta itse huomaan liiankin selvästi..

      Tänään sitten päätin että nyt nää lähtee helvettiin. Ajattelin kokeilla nyppimistä ja kosmetologilla sokerointia. Taitaa olla aika henk.kohtaista tuo että kasvu vähenee kun aikansa nyppii/vahaa/sokeroi?

      Itseäni kammottaa nyppimisessä juuri se että kasvaisivat tummempina ja vahvempina takaisin..

      Jos navan ympärille kasvaa karvaa suositteln sheiverillä ottamista. itsellä se ainakin toiminut, eikä edes kovin usein joudu vetämään.

      Tsemppiä kaikille tämän ongelman kanssa emme ole yksin :) Itselläni on todella heikko itseluottamus jos muutenkin eivätkä nämä viikset ole asiaa auttaneet, mutta tätä palstaa lukiessani päätin että pakko se on kokeilla :)

      Kiitos kaikille tälle palstalle vinkkejä laittaneille :)

    • viiksivenla

      Kyllä ne karvat takaisin kasvaa vaikka juurineen nyppisikin.. Ite oon 6v nyppinyt ja sheivannut viiksiä ja edelleen ne kasvaa takaisin ja jotenkin tuntuu että tummempina kuin ennen kun alotin sheivauksen. Nykyään oikeastaan vedän vaan partakoneella, koska nyppiminen on aika vievää puuhaa, partakoneella saa nopeammin ja smaan tuloksen, koska aiemminkin juurineen nypätyt karvat ovat kasvaneet takaisin.
      Laserpoisto voisi olla toimiva, mutta hintava...

    • kosmetologille

      Itse olen kohta 15 ja viiksikarvat ylähuulessa n. 12 vuotiaasta asti ja en enään kestänyt, kaveritkin huomauttelivat. Kävimpä kosmetologilla ja tsekkasi ylähuuleni ja sanoi että ei kannata tälläisestä ongelmasta kärsiä, kun ne saa helposti pois. Eli käyn vahaamassa n. 3viikon välein ei ole tummempana kasvanut muttei ole vielä kyllä kasvu hidastunutkaan :/ Paljon mukavampi vaihtoehto vahauttaa ne kuin miettiä jatkuvasti näkyvätkö ne tässä valossa jne.. itsellä ainakin oli se ongelma etten uskaltanu näyttää naamaani kenellekkään muille kuin kavereilleni ja äidille.. joten rohkeasti kosmetologille :)

    • gfdhdhf
    • kjxlasnclknalkna

      Tämä on ehkä vähän off topic mutta..
      Olen useamman vuoden nyppinyt niin kulma-,"viiksi"- kuin alapäänkin karvoitusta.
      Kulma- ja ns.viiksikarvat vielä kasvavat takaisin, niitä en ehkä niin ahkerasti ole nyppinyt kun ovat alun alkaenkin olleet aika vaaleita karvoja. Nyppimisen jälkeen menee pari viikkoa ettei tarvitse mitään tehdä. Ja takaisin kasvavat karvat on vaaleampia ja ohuempia.
      Alapään alueella ero onkin sitten huomattava. Sieltä ne karvat on ollut helpomi nyppiä kun näkyvät paremmin. Mulle ei enää ns.bikinirajoille kasva kunnolla karvoja. Pätee varmaan kaikkii ihokarvoihin. Siis kyllä se nyppiminen kannattaa! :)

    • -

      Mietin tässä että kun katson naamaani suoraan edestäpäin peilistä, suupielissä ja ja huulten yläpuolella näkyy juuri ja juuri vain ihan vähän vaaleaa karvaa, mutta kun käännän päätäni niin se näyttää mustalta. Ovatko ne sitten oikeasti mustia vai vaaleita? :0 olen ottanut pinsteistä pari sormelleni ja katsonut ja niin myös siinäkin, jotkut näyttävät valkoisilta ja toiset tummemmilta. Argh.

    • aiti2

      Sokerointi on hellävaraisempaa kuin vahaus, itse kävin muutaman kerran poistattamassa "viikseni" sokeroinnilla, ei lisännyt eikä vahvistanut karvoja. Iho punoitti hieman, todellakin vain hieman muutaman tunnin.
      Lopulta uskallauduin valoimpulssi tms hoitoon joka tuhoaa tummien karvojen karvatupet ja tuntuu poistaneen en kyl hyvin, vaaleat tietty tuli takas mut ei ne haittaa :) Tämä hoito tapahtui Porvoossa eik' maksant paljoa muutaman kympin/kerta ja kertoja oli 5. Tehos!

      http://my.oriflame.fi/oriflame_porvoo

    • Orvopod

      Ja viiket löytyy.... Ne raivostuttavat minuakin! eikä minun karvojani nyhdetä juurineen niin vain! Viiksikarvani ovat mustat ja paksut eikä paksun karvan juurineen nyppäisy ole yhtä helppoa kuin hennon ja vaalean karvan... VOIN KERTOA OMASTA KOKEMUKSESTA että KYLLÄ KARVAT KASVOIVAT VAHVEMPINA TAKAISIN NYPPIMISEN JÄLKEEN!!!!!!!!!!!!

    • ..............

      Mietin vaan että tuolle voi olla syykin. Itsellä prolaktinooma, mistä johtuen myös karvoitus vähän lisääntynyt ja yhdessä vaiheessa tuli myös noita viiksikarvoja, vaikka olen nainen. Samasta syystä en voi saada lapsia. Kai niitä muitakin hormoneihin liittyviä sairauksia on, jotka voi naiselle aiheuttaa liikaa karvoitusta?

      • *++*+*+*+*++*

        Minulla on kans toi viiksiongelma, mutta "viiksikarvani" ovat tooosi lyhyitä ja tummia ja ohuita eikä näy kun vaan sovituskoppien valossa. Suurin ja pahin ongelmani on semmonen raja/alue jossa karvat kasvaa koska se on tumma ja näkyy kauas enkä ole varma että mikä se on, kuitenkin se on todella ruma enkä haluis että se näkyis..kaverit ei ole asiasta huomautellut mutta silmät käy heillä aina nenäni alapuolella ja yksi kaveri kyllä kerran kysyi siitä vahingossa ja sen jälkeen vaan naurettiin jollekkin asialle,,mutta siis :mikä se raja on ja miten saan se pois elikkä tumma raja jossa karvat kasvaa eikä lähe pois vaikka vahaan tai raaputan siitä tai käytän kuorinta voidettakin ja ties mitä emulsiota MUTTA EI LÄHDE! Olin vitosen lopussa kun huomasin karvoja ja sitten tyhmänä kakarana rupesin leikkaamaan niitä ja sheivaamaan ja kutosella aloitin vahaamisen josta karvat "rauhoittuivat" mutta se raja jäi...joten apua kaipaisin koska olen joutunut kestämään tätä liian kauan..menee jo hermot!! Joten auttakaa :)))


      • *++*+*+*+*++*
        *++*+*+*+*++* kirjoitti:

        Minulla on kans toi viiksiongelma, mutta "viiksikarvani" ovat tooosi lyhyitä ja tummia ja ohuita eikä näy kun vaan sovituskoppien valossa. Suurin ja pahin ongelmani on semmonen raja/alue jossa karvat kasvaa koska se on tumma ja näkyy kauas enkä ole varma että mikä se on, kuitenkin se on todella ruma enkä haluis että se näkyis..kaverit ei ole asiasta huomautellut mutta silmät käy heillä aina nenäni alapuolella ja yksi kaveri kyllä kerran kysyi siitä vahingossa ja sen jälkeen vaan naurettiin jollekkin asialle,,mutta siis :mikä se raja on ja miten saan se pois elikkä tumma raja jossa karvat kasvaa eikä lähe pois vaikka vahaan tai raaputan siitä tai käytän kuorinta voidettakin ja ties mitä emulsiota MUTTA EI LÄHDE! Olin vitosen lopussa kun huomasin karvoja ja sitten tyhmänä kakarana rupesin leikkaamaan niitä ja sheivaamaan ja kutosella aloitin vahaamisen josta karvat "rauhoittuivat" mutta se raja jäi...joten apua kaipaisin koska olen joutunut kestämään tätä liian kauan..menee jo hermot!! Joten auttakaa :)))

        Sanon vielä että kävin sokeroinnissa ja se otti ne karvat todella hyvin irti mutta se outo raja sinne silti jäi..olen vahannut,sokeroinut,sheivannut,leikannut saksilla,puhunut ala asteella siitä terkkarille ja äidille, kuorinut ihoa,käyttänyt puhdistus emulsiota (ja käytän vieläkin),"rapsuttanut", hangannut eikä mikään auta siihen rajaaan!!! Joten arvostan neuvoja (:


      • Lääkäriin?
        *++*+*+*+*++* kirjoitti:

        Sanon vielä että kävin sokeroinnissa ja se otti ne karvat todella hyvin irti mutta se outo raja sinne silti jäi..olen vahannut,sokeroinut,sheivannut,leikannut saksilla,puhunut ala asteella siitä terkkarille ja äidille, kuorinut ihoa,käyttänyt puhdistus emulsiota (ja käytän vieläkin),"rapsuttanut", hangannut eikä mikään auta siihen rajaaan!!! Joten arvostan neuvoja (:

        Kyseessä on ilmeisesti pigmentoitunutta ihoa joka on muotoutunut viivaksi. Et ole edes ainoa, vastaavia näkee muillakin, Välimerenmaissa enemmänkin.

        Tuota pigmenttiä voisi yrittää poistaa laserkäsittelyllä, ei kuitenkaan millään karvanpoistoon tarkoitetulla laserilla. Voisi käydä jossain lääkärikeskuksessa joka tekee erilaisia laserkäsittelyjä. Ihotautilääkäri osaisi varmaankin kertoa voi tehdä jotain.

        Minulla vähän vastaavan ilmiön teki ns. katkenneet suonet, eli ylähuulessa oli runsaasti näkyviä hiussuonia. Kun nämä poltettiin laserilla tukkoon ja hävisivät niin viiksien "varjo" katosi.


      • *+*+**+*++*+*
        Lääkäriin? kirjoitti:

        Kyseessä on ilmeisesti pigmentoitunutta ihoa joka on muotoutunut viivaksi. Et ole edes ainoa, vastaavia näkee muillakin, Välimerenmaissa enemmänkin.

        Tuota pigmenttiä voisi yrittää poistaa laserkäsittelyllä, ei kuitenkaan millään karvanpoistoon tarkoitetulla laserilla. Voisi käydä jossain lääkärikeskuksessa joka tekee erilaisia laserkäsittelyjä. Ihotautilääkäri osaisi varmaankin kertoa voi tehdä jotain.

        Minulla vähän vastaavan ilmiön teki ns. katkenneet suonet, eli ylähuulessa oli runsaasti näkyviä hiussuonia. Kun nämä poltettiin laserilla tukkoon ja hävisivät niin viiksien "varjo" katosi.

        Kiitti paljon vastauksesta! Mutta maksaako se ja jos maksaa ni paljo? :)


      • Lääkäriin?
        *+*+**+*++*+* kirjoitti:

        Kiitti paljon vastauksesta! Mutta maksaako se ja jos maksaa ni paljo? :)

        Maksaa paljon. Yksityislääkärien veloitus on helposti satasen luokkaa tai vähän enemmänkin. Laserkäsittely useamman satasen kerralta.


      • *+*+*+*+*++*
        Lääkäriin? kirjoitti:

        Maksaa paljon. Yksityislääkärien veloitus on helposti satasen luokkaa tai vähän enemmänkin. Laserkäsittely useamman satasen kerralta.

        Olisko mitään halvempaa keinoa tällaseen?


    • Parkkiintunut_nainen

      Olen harrastanut karvojen ajelemista ja nyppimistä teini-iästä lähtien, eli neljännesvuosisadan. Karvojen ajelu tai nyppiminen ei ole sen enempää lisännyt tai vähentänyt karvojen kasvua kuin paksuuntanut tai ohentanutkaan niitä. Ainoa ero on, että nyppiminen ei enää juurikaan satu, ja karvat lähtevät irti helpommin. Tosin kasvavat nopeasti takaisin.

      Ajelen ihokarvat epilaattorilla myös kasvojen alueelta (ylähuuli ja posket). Alkuun saattoi tulla vähän näppyä, nyt ei mitään. Eli lopputulos on sama kuin vahaamalla tai pinsetillä nyppien. En tietenkään suosittele epilaattoria muille, se on aika raju keino, mutta itse olen jo niin parkkiintunut, että on minulle halpa ja toimiva keino.

      • Parkkiintunut_nainen

        Lisäys: omat kasvojen karvani ovat tosin ohutta ja vaaleaa (eli ei poistettavissa laserilla). Kainaloissa, säärissä ja alapäässä on tummaa ja paksumpaa, mutta niidenkään koostumus ei ole epiloiden/nyppien muuttunut.


    • Sannukka52

      Juups, mulla alkoi kasvaa naamakarvat yli 40 v kun pillerit olin lopettanut.. Ensin viiksiä, joita aloin nyppiä ja ne vähän paksuuntuvat, ja sitten on ne pakko nyppiä. Sitten alkoi tulla partaa, sitäkin nypin.. Kun jaksan.. Laserit varmaan hoitona sitten kun tarpeeksi karvoja ja rahaa..? Välillä löydän hirmu pitkiä haivenia. Jossain valossa näkyy hyvin.. Työkavereista jotkut tuijottaa mun leukaa, mutta ei kaikki. Sama se! En enää jaksa ajatellakaan.. Mun yhdellä samanikäisellä samaa vaivaa.. Nypitään ja voivotellaan. Lääräkis kävin ja sanoi että voihan niitä poistaa nyppien tai vahalla.? Ei sitä haitannut.. E pillereitä ei antanut näin vanhalle enää. Meitä on paljon ja ei voi mitään.. Koetetaan kestää. Jospa ihmiset arvostaa muutakin kuin silopintaa..

    • sosso243

      Itse olen 22v ja kärsinyt "viiksistä" jo pienestä pitäen. Lapsesta asti jotkut saattaneet huomauttaa asiasta ja viimeksi kuukausi sitten myös yksi lapsi huomautti asiasta. Viiksikarvat ovat vaaleita, mutta niitä on melko paljon ja näkyvät hyvin kyllä tietyssä valossa ja auringossa. En ole uskaltanut juuri mitään näille karvoille tehdä, koska pelkään että kasvavat tummina takaisin. Olen myös miettinyt, että ihmettelevätkö ihmiset jos yhtäkkiä viiksikarvani katoaisivat :D naurettavaa joo mutta silti. Haittaavat kyllä itsetuntoa pahasti ja huomauttelijoiden kommentit eivät tunnu kivalle. Ei kyllä mitään tietoa että mitä näille kannattaisi tehdä!

      • Olen saanut pois

        Vaaleat viiksikarvat saa pois lopullisesti neulaepilaatiolla, mutta tekijäksi tarvitaan pätevä kosmetologi. Kaikilta ei poltto onnistu pysyvästi. Hoitokertoja tarvitaan jopa yli kymmenen kertaa ja se pitää uusia 1-2 kk välein kunnes kaikki karvat on saatu kuoletettua.


    • Parkkiintunut myös

      Kylläpä on kanssasisaria paljon. Aika yksin tämän ongelman kanssa muuten ollaan. Mitä nyt nämä huomauttelijat sitten. Katsoisin sen olevan kuitenkin sivistyksen puutetta jos toisen vikoja aletaan tuijottaa ja huomautella. Itse olen kärsinyt karvoistani vuosia. Olen käyttänyt ahkerasti pinsettejä. Niitä kun tottuu käyttämään nyppiminen ei enää yhtään satu ja tuntuu, että karvat käyvät yhä hennommiksi. Eräs kosmetologi sanoi lääkärien olevan sitä mieltä, että karvat hidastavat kasvuaan, kun niitä ahkerasti nyppii. Ei kannata olla tästäkään asiasta kovasti huolissaan, kukaan kun ei ole täydellinen.

    • tyttttö

      Väitetään että tupakointi aiheuttaa näitä karvoja. Omalla kohdalla saattaa pitää paikkansa.

      • Liekö totta

        Ilmeisesti ei suoraan, mutta jos tupakointi muuttaa hormonitasapainoa niin sitä kautta karvankasvu voi lisääntyä. Tupakointi vaikuttaa kyllä muuten ihoon koska pintaverenkierto heikkenee ja iho voi kärsiä tästä.


    • Mitä tehdä?

      Moi! Oon 14v tyttö ja mulla on todella selvät viiksi karvat :( En tiedä mitä niille tekisin! Luokkakaverini huomauttelevat niistä minulle jatkuvasti, mitä teen?

    • viiksiongelma

      Moikka!
      Kiva kuulla, etten ole ainut tämän ongelman kanssa.

      Olen 22 vuotias ja jouduin jokin aika sitten käyttämään lääkkeitä, joiden sivuvaikutuksena oli naisilla karvankasvu. No niinhän siinä kävi, että karvat kasvoivat vähän joka puolelle. Olen aina ollu aika karvainen, mutta lääkkeiden käytön jälkeen kaikki karvat tummenivat (tai sitten kuvittelen vain :D). No nuo selkä-, sääri ym. karvojen tummeneminen ei haittaa, mutta VIIKSIkarvat haittaa todella paljon. Huomasin kyllä, että lääkkeiden käytön jälkeen myös viiksikarvoja alkoi tulla, mutta en välittänyt niistä. Mutta sen jälkeen, kun niistä alettiin mainita, niin päätin nyppiä ne pois. Tämän nyppimisen jälkeen kuitenkin ihooni jäi sellainen tumma jälki/varjo. Sen huomaa, jos katsoo itseä peilistä ja valo tulee sivulta. No tämän jälkeen kokeilin vahausta ja karvat kyllä lähti todella hyvin pois, mutta tästä tummasta varjosta tuli TODELLA selvä ja näkyvä. Nyt näyttää vielä enemmän, että minulla olisi viikset, vaikka ei ole karvan karvaa. Annoin jossain vaiheessa viiksieni kasvaa ja katsoin, että jospa tumma varjo lähtisi, mutta siihen ei auta mikään.

      Tästä on tullut itselleni erittäin suuri ongelma, sillä en juurikaan kehtaa enää liikkua missään. Lopetin jopa koulun joksikin aikaa, kun kaikki katsoivat ja kyttäsivät niin paljon. Kun juttelin jollekin, niin toisen katse vähän väliä harhaili huulien kohdalle. Jossain vaiheessa kuitenkin oli pakko palata kouluun, mutta ongelma on edelleen sama. En käy oikeastaan missään muualla kuin koulussa. Kaupassa kehtaa juuri ja juuri käydä. Olin ennen todella menevä ja viikonloppuisin olin aina jossain, mutta nyt pysyn neljän seinän sisällä. Kaveritkin ovat alkaneet ihmetellä, kun minua ei enää näy enkä pidä yhteyttä.

      Mitäköhän nuille varjoille/tummille jäljille voisi tehdä vai voiko mitään?

      • Lääkäriin?

        Olisikohan kyseessä maksaläikkien tyyppinen pigmentoituminen. Tällaiseen on saatavilla erilaisia hoitotapoja, kysele ihotautilääkäriltä.


    • Karvaton223
      • ????

        Onko tuo antamasi linkki joku mainos kun levität sitä viesteissäsi? Ei kai Gilletten höyliä kukaan jaa ilmaiseksi.


    • turkis

      Liity esim Offeria tarjoussivustolle, ja saat edullisia tarjouksia IPL-laserkarvanpoistosta kosmetologeilta.

    • miettii.näinkinpäin

      Mitä se haittaa, jos naisella on sitä ylähuulikarvaa. Oma akaata oli kärsinyt ongelmasta, ja kinttukarvoista. Ei se haitannut, ja kas, kun sitten tätä ikää tuli lisää, kävikin niin, että yhtä'äkkiä ne vain katosi.

      Eli ei se mies tee siitä ongelmaa, karvankasvu on yksilöllistä ja jokainen sen ymmärtää ja ei tee ongelmaa. Rakkaus on ensimmäinen ja ihmisluonne. Jokaisella meissä varmaan on jotain "ongelmaa" jos sille tielle lähtee, mutta elämä on muutakin, kuin karvoihin kompastumista.

      Eli matkanvarrelta todettu, monella naisella on ko. karvoitusta. Mikä siitä tekee ongelman on muotimaailma ja oma nuppi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe