Oletko 100% RAAKA?

cherryhoney

Kuinka moni taalla noudattaa 100% raakaa ruokavaliota?

Mita syot jouluna?

Aloitin 2 viikkoa sitten taydellisen raan ruokavalion ja ensimmainen ajatus joka juolahti mieleen oli se etta mita voin syoda jouluna?

Heh..

11

1564

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentoijja
    • ,,,,,,,,

      Sehän on paras jouluruoka, oikeastaan ainoa, joka maistuu hyvälle ( raaka piparkakkutaikina)

      • cherryhoney

        En tajunnutkaan etta voi syoda raakaa piparkakku taikinaa..voiskohan tehda raakoja pipareita kuivattamalla?


    • syöppö

      eikö olisi parempi ensin miettiä, mitä syöt juhannuksena ? ?

      • voikukkia

        voikukkaa, horsmanlehtiä jne.
        Villivihanneksista saa siihen aikaan hyvän salaatin.


    • hirssi

      No luultavasti kun pääset jouluun asti kypsentämättömällä rualla et luultavasti kaipaakkaan mitään perinteisestä joulupöydästä. Sinun makuaistisi muuttuu jo puolenvuoden jälkeen erilaiseksi ja perinteinen ruoka maistuu ällöltä mömmöltä.
      nimimerkillä kokemusta on!

      • cherryhoney

        Niin vahan arvelinkin. Yritin eras paiva syoda keitetyn kananmunan ja se maistui todella mauttomalle, ihan erilaiselle kuin muistin..

        Jouluna voisi varmaan syoda ainakin pahkinoita ja rusinoita..


      • Josuli
        cherryhoney kirjoitti:

        Niin vahan arvelinkin. Yritin eras paiva syoda keitetyn kananmunan ja se maistui todella mauttomalle, ihan erilaiselle kuin muistin..

        Jouluna voisi varmaan syoda ainakin pahkinoita ja rusinoita..

        Meillä on aina jouluna luumuja, eli niitäkin voit syodä. Tee erilaisia salaatteja. Oletko yrittänyt etsiä netistä elävän ravinnon ohjeita? Kokeileppa englanninkielellä. Loydät varmaan enemmän. (Esim. raw food recipes, raw christmas tms)


    • Semivege

      Olen koettanut totaalista raakaruokavaliota joitakin vuosia sitten. Söin sillä tavoin ehkä vajaan vuoden. Yhteensä harjoitin raakaruokavaliota noin 70% tehoilla noin kaksi ja puoli vuotta.

      Kokemukset jäivät ristiriitaisiksi. Paras fiilis itselle jäi lopulta 50/50 meiningistä. Huomasin selvästi, kuinka olo kehnontui ilman raakaa ravintoa, mutta sama tapahtui silloinkin kun lähestyin 100 prosenttia. 100 prosentin elämäntavassa oman syömisen tarkkailu ottaa niin suuren osan, että sen aiheuttama stressi ja kontrolloimisen tunne syö hyödyt jotka raakaravinnosta muuten saisi.

      Eli vaikka kunnioitan raakaravintoa ja olen oppinut sen harjoittamisesta paljon elämästä, lopulta on parempi syödä pizzaa ystävien kanssa, kuin syödä hedelmiä yksin kotona. :-) Jos on pakko valita jompi kumpi... tämä on tietenkin kärjistys.

      Nykyään noudatan nyrkkisääntöä, että terveellinen ruoka, josta puolet raakana ja puolet kypsennettynä, sopii minulle. Minusta jokaisen kannattaa kuunnella itseään ja omaa vatsaansa. Myös mielialaa kannattaa tarkkailla, koska ravinto vaikuttaa välittäjäaineisiin.

      PS. Minusta ei ole mitään järkeä syödä piparkakkutaikinaa raakana. Eihän se ole terveellistäkään. Olin tätä mieltä silloinkin kun aktiivisesti harjoitin tätä ruokavaliota. Eikö voi sitten kokonaan luopua piparkakkujen ajatuksesta, mikäli valitsee raakaravintoelämäntavan? Itse herkuttelin pähkinöillä ja siemenillä, joita liotin yön yli ennen syömistä. Niistä tulee mukavan mehukkaita ja rapeita.

      • cherryhoney

        Totta etta 100% raaka elama on vaikeaa. Tosin olen itse huomanut etta kun on syonyt korkeasti raaka pitoista ravintoa muutaman viikon niin elimisto alkaa hylkia kypsennettya ruokaa. Esim. Soin pienen annoksen couscousta ja seuraavana paivana oli vatsavaivoja ja todella uupunut olo. En siis tieda voinko enaa syoda kypsennettya ruokaa. Kun syon pelkastaan raakaa niin olen super terve eika mitaan vasymysta tai vatsa ongelmia.


      • Semivege
        cherryhoney kirjoitti:

        Totta etta 100% raaka elama on vaikeaa. Tosin olen itse huomanut etta kun on syonyt korkeasti raaka pitoista ravintoa muutaman viikon niin elimisto alkaa hylkia kypsennettya ruokaa. Esim. Soin pienen annoksen couscousta ja seuraavana paivana oli vatsavaivoja ja todella uupunut olo. En siis tieda voinko enaa syoda kypsennettya ruokaa. Kun syon pelkastaan raakaa niin olen super terve eika mitaan vasymysta tai vatsa ongelmia.

        Reaktiosi voi johtua siitäkin, että Couscus on vehnää, ennemmin kuin siitä, että se on kypsennettyä. Viljoissa on nimittäin eroja ja sille herkistyy raakaruokavaliolla.

        Itse välttelin vehnää, mutta koin keitetyn hirssin ja tattarin hyviksi tasapainottamaan elimistöä ja helpottamaan energiansaantia. Niistä ei tule pöhnä olo.

        Ennen lähti urheillessa rasva kävelemään. Lienee energisemmän tuntuista syödä niukasti ja elää polttamalla varastoitua rasvaa. Meikäläisen paino ei pitkällä tähtäimellä pysynyt yllä, vaikka söin hulluna avokadoja, mehustin porkkanoita ja idätin ituja kaksin käsin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe