Minkä suuruista palkkaa pyytäisitte vaateliikkeen myymälävastaavan tehtävästä?
Olen juuri valmistunut tradenomiksi (23v. nainen) ja alan työkokemusta on jo vuosia. Kaupan TES:n taulukoissa saan 5. vuoden myyjän palkkaa. Pelkkään TES:n palkkaan en aio tyytyä. Itse ajattelin 2000€/kk.
Tradenomin palkka (myymälävastaava)
14
14150
Vastaukset
- myyntitykki28
Just sunlaisten dorkien takia johtajat maksavat mahdollisimman vähän duunareille.
90-luvulta asti johto on repinyt vuosi vuodelta kovempia palkkoja ja firmat tehneet kovia tuloksi. Jo 90-luvun alussa päällikkö veti "vanhan kympin" liksoja joten pyydä nyt hyvä ihminen 3000e tulosbonarit.- totuuden torvi
Myymäläpäällikkö nyt ei ehkä oli ihan samantasoinen päällikkö kuin vaikkapa yrityssuunnittelupäällikkö, siksi palkat kyseisistä hommista voi olla hyvin esim. 2k vs. 6k
- tradenomi 2007
totuuden torvi kirjoitti:
Myymäläpäällikkö nyt ei ehkä oli ihan samantasoinen päällikkö kuin vaikkapa yrityssuunnittelupäällikkö, siksi palkat kyseisistä hommista voi olla hyvin esim. 2k vs. 6k
Täältähän tuli fiksua kommenttia. No, en arvellutkaan hyötyväni vastauksista.
- näitä...
tradenomi, eli entisen merkantin seuraaja ansaitsee liksaa sen puolitoistatonnia kuussa.
- olli.....
Entinen merkantti??? Ei todellakaan. Ammattikorkeakoututkinto on kaikkea muuta kuin merkantti tai merkonomi. Itsekkin olen tradenomi, myyntihommissa ollut noin..3-vuotta, ikää 24. ja palkka 3300€/kk bonukset.
- Nimmi Merkki
olli..... kirjoitti:
Entinen merkantti??? Ei todellakaan. Ammattikorkeakoututkinto on kaikkea muuta kuin merkantti tai merkonomi. Itsekkin olen tradenomi, myyntihommissa ollut noin..3-vuotta, ikää 24. ja palkka 3300€/kk bonukset.
Tradenomin koulutuksessa tuli ehkä 20 % lisää merkonomin koulutukseen ja piti tehdä lopputyö, mutta nykyajan merkonomin pitää sekin tehdä. Ei se tuntimäärä oikeasti ole kasvanut, kun opintoviikkoihin lasketaan läksyt, mitä nykyän sanotaan itseopiskeluksi. ennen oli tietty tuntimäärä läsnäolopakkoa ja kotitehtäviä ei laskettu mihinkään pisteisiin mukaan.
Tosi kovia palkkoja näkyy myynnissä olevan, varsinkin kun viestejä on viiden vuoden takaa tässä ketjussa. itse saan insinöörinä aloituspalkkaa 2400 suunnittelutehtävistä, mulla on myös traden koulutus ja teen firman vähäiset toimistotyöt, ne mitä ei tilitoimisto tee. Toisesta paikasta luvattiin 1800! Mutta en todellakaan voinut jäädä kotiin puolison elätiksi. Jostain syystä tästä haukutaan, kun teen pienellä palkalla töitä, mutta jos olisin työtön, käskettäisiin mennä työmarkkinatuella risuja keräämään. Mieluummin kuitenkin poljen palkkoja, kun mulle tuo on iso raha. - Nimmi Merkki
Nimmi Merkki kirjoitti:
Tradenomin koulutuksessa tuli ehkä 20 % lisää merkonomin koulutukseen ja piti tehdä lopputyö, mutta nykyajan merkonomin pitää sekin tehdä. Ei se tuntimäärä oikeasti ole kasvanut, kun opintoviikkoihin lasketaan läksyt, mitä nykyän sanotaan itseopiskeluksi. ennen oli tietty tuntimäärä läsnäolopakkoa ja kotitehtäviä ei laskettu mihinkään pisteisiin mukaan.
Tosi kovia palkkoja näkyy myynnissä olevan, varsinkin kun viestejä on viiden vuoden takaa tässä ketjussa. itse saan insinöörinä aloituspalkkaa 2400 suunnittelutehtävistä, mulla on myös traden koulutus ja teen firman vähäiset toimistotyöt, ne mitä ei tilitoimisto tee. Toisesta paikasta luvattiin 1800! Mutta en todellakaan voinut jäädä kotiin puolison elätiksi. Jostain syystä tästä haukutaan, kun teen pienellä palkalla töitä, mutta jos olisin työtön, käskettäisiin mennä työmarkkinatuella risuja keräämään. Mieluummin kuitenkin poljen palkkoja, kun mulle tuo on iso raha.Niin siis tämä viestiketju sai miettimään, että pitäisikö harkita myyntihommiin siirtymistä, niitäkin tarjottiin, mutta olis pitänyt olla auto käytettävissä, eikä perheen ainoa jouda.
- xxxxxxx
hei
myymäläpäällikön palkka riippuu siitä oletko tulosvastuullinen vai et.varsinkin vaateliikkeissä kannattaa sitä kysyä sillä kaikki eivät ole.
palkka 2 paikkakunnilla on 2300-2500e välillä jos kokemusta esimiestehtävistä ei juuri ole.
mutta ainahan sitä voi yrittää pyytää........... - totuuden torvi II
Minulla palkka kutakuinkin vastaavasta tehtävästä eli ketjun liike, myyntipäällikköä ei ole, vaan myymälävastasva. Saan palkkaa 3210 euroa kk tulospalkkion henkilökohtaisia bonuksia (yleensä vain hyvinä vuosina). Kun tulin tähän hommaan 1,5 vuotta sitten, aloituspalkkani oli 2870 euroa kk eli lähde kutakuinkin siitä. Tässä myymälässä työskentelee lisäkseni 6 muuta ihmistä.
- beni78
`Mikäköhän ketju maksaa myymäläpäällikölle peruspalkkaa yli 3200€ jos myymälässä vain 6 työntekijää? Tuntuu kyllä todella kovalta palkalta, koska yleensä noin pienissä myymälöissä ei yli 2800€ saa. Olisin siis kiinnostunut kuulemaan mikä yritys kyseessä, kiitos.
- lumiukkona
Itse työskentelen myyjänä ja oma palkkani on 2600 e /kk....yksityinen kauppias ja vähittäiskaupassa tahkotaan mitä tahansa tehden.Sen mainitsin jo työhaastattelussa,että teen mitä vaan ;) M-Päällikön vastuu on isompi kuin meidän ns. osastovastaavien,joten pitäähän sen palkassakin näkyä....
- Myyntitradenomi
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset SMKJ julkaisee vuosittain alan palkkoja selvittävän työmarkkinatutkimuksen. Jäsenenä on ihmisä erilaisilla koulutuksilla, myös tradenomeja. SMKJ on akavalainen liitto ja jäsenmaksu on aika edullinen.
Nyt niillä on menossa jäsenhankintakampanjakin hyvillä palkinnoilla. Katso smkj.fi - Prismassa
Olen myyntiostaston vastaava (kodinkoneet jne) Prismassa pks:lla ja palkka vuorolisistä riippuen 3100-3300 e/kk ja vuosibonukset päälle. Olen ihan tyytyväinen, mies, 50 v ja alalla 23 v. Merkonomipohja.
- ögda
ei oo koulutusta ja myyjänä ollu useamman vuoden. ihan perusmyyjä ja liksa (37,5h/vko) ennen lisiä 1900. lisien kera hyppää onneksi 2500. saahan sitä palkkaa pyytää kunhan ei hinnoittele itseään ulos. eukko 31
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733