Rajatilahäiriöisen

ihmisen lähestyminen

Osaisiko joku kertoa mikä olisi hyvä tapa lähestyä rajatilahäiriöistä ihmistä, joka selkeästi välittää minusta (on ihastunut) mutta pakenee tilaanteesta jos menen lähelle.

18

2436

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on patologinen tila

Hei,
      Mieti ihmeessä, haluatko läheiseen suhteeseen rajatilahäiriöisen kanssa. Heidän todellisuudentajunsa ei ole kohdallaan ja asemasi ei tulisi olemaan helppo. He tarvitsevat ammattitaitoista ja jatkuvaa psykiatrista hoitoa.

• kyllä

yrittänyt lukea kaikkea mahdollista rajatilahäiriöstä ja vähän tietty pelottaa suhteen aloittaminen siitä kärsivän henkilön kanssa, mutta olen tullut siihen lopputulokseen etten anna sen estää. Ensimmäinen ongelma nyt tosin on se, että tämä ihastuminen ja lähestyminen on hänelle niin vaikeaa.

• kiikun kaakun

Ei niin kauaa sitten ihmisiä diagnosoitiin maanisdepressiivisiksi.
      Sama vaiva nykyään kaksitahoinen mielialahäiriö. Että...

• ritalin

Minulla on samankaltaisia kokemuksia rajatilapersoonasta. Tulin siihen tulokseen, että on olemassa vain joka suuntaan oleva umpikuja, kun tällaisen ihmisen kohtaa. Hän projisoi sinuun riittämättömyyden ja tarvitsevuuden tunteita ja jäät roikkumaan tällaiseen ihmiseen epätoivoisesti. Hän saa sinut kokemaan itsesi riittämättömäksi ja heikoksi...
      Hän vetäytyy aina, koska ei kestä itse käsitellä riippuvuuden tunteitaan ja projisoi tuskansa sinuun. Sinä ihmettelet täällä, mitä voit tehdä...
      Se on juuri sitä, mitä hän koittaa sinut saadakin tekemään. Hän pistää sinut epätoivoisesti yrittämään ja yrittämään...
      Hän saa nautintonsa ja helpotuksensa juuri siitä, kun sinä yrität, siksi mitään ei tule tapahtumaan. Hän on jo saavuttanut sen, minkä haluaa.

Rajatilahenkilö ei kauaa ole ihastuneena yhteen henkilöön. Hänellä vaihtuu kumppani ja ihastuksen kohde kuukauden välein.

Hän on vapaa ja riippumaton, eikä koskaan halua sitoutua, tai olla riippuvainen kenestäkään. Muut toimivatkin vain hänen poissuljettujen tunteidensa käsittelijöinä.
      Hän tarvitsee sinut osoittamaan hänelle, että tarvitset häntä, jotta hän voisi kokea olevansa sinua parempi ja vahvempi, kun hän ei tarvitse sinua, mutta sinä häntä.

Suosittelen perääntymään mahdollisimman kauas tästä ihmisestä, sillä kulutat itsesi vain turhaan sellaisessa suhteessa.

• kyllä

ikävän tutulta...

• ritalin
        kyllä kirjoitti:

ikävän tutulta...

Olen lukenut, että narsistinen luonnehäiriö esiiintyy naisilla usein juuri rajatilahäiriönä. Tai, että narsismia vastaava oireyhtymä naisilla on rajatila.

Tilanne on varmasti erittäin vaikea, kun tällainen ihminen on läheisyydessä.
        Vaikka tietäisit, että henkilö on rajatilainen, se ei varmaankaan juuri helpota.
        Henkilö projisoi sinuun kaikki pimeät tunteensa ja toimintaperiaatteensa.
        Rajatilahenkilön läheisyydessä sitä alkaa löytää itsestään ihan uusia piirteitä...
        Alkaa luulla itse käyttäytyvänsä, kuten rajatilahäiriöinen, koska hän projisoi jopa projisoimisen sinuun.

Ja siinä vaiheessa, jos sen kanssa sänkyyn saakka pääset, niin onkin tosi kusiset paikat, sillä voit sen jälkeen odotella kotona poliisien tuloa.
        Rajatilahäiriöinen, kun todennäköisesti tekee luonteelleen sopivaan tapaan rikosilmoituksen raiskauksesta, jos satutte sänkyyn päätymään. :D

Noin yleisesti ottaen rajatilaneito on melkoinen mustaleski ja ajaa puolisonsa itsemurhaan.

• vaikeaa :)
        ritalin kirjoitti:

Olen lukenut, että narsistinen luonnehäiriö esiiintyy naisilla usein juuri rajatilahäiriönä. Tai, että narsismia vastaava oireyhtymä naisilla on rajatila.

Tilanne on varmasti erittäin vaikea, kun tällainen ihminen on läheisyydessä.
        Vaikka tietäisit, että henkilö on rajatilainen, se ei varmaankaan juuri helpota.
        Henkilö projisoi sinuun kaikki pimeät tunteensa ja toimintaperiaatteensa.
        Rajatilahenkilön läheisyydessä sitä alkaa löytää itsestään ihan uusia piirteitä...
        Alkaa luulla itse käyttäytyvänsä, kuten rajatilahäiriöinen, koska hän projisoi jopa projisoimisen sinuun.

Ja siinä vaiheessa, jos sen kanssa sänkyyn saakka pääset, niin onkin tosi kusiset paikat, sillä voit sen jälkeen odotella kotona poliisien tuloa.
        Rajatilahäiriöinen, kun todennäköisesti tekee luonteelleen sopivaan tapaan rikosilmoituksen raiskauksesta, jos satutte sänkyyn päätymään. :D

Noin yleisesti ottaen rajatilaneito on melkoinen mustaleski ja ajaa puolisonsa itsemurhaan.

Mutta onneksi tämä henkilö on kai niin sanottua "High functioning" -tyyppiä rajatilaltaan. En tiedä mitä se suomeksi on.
        Eli siis suurimmanosan ajasta on aika normaalisti, mutta heti jos tilanteeseen tulee emotionaalinen riski, niin sekoaa täysin.
        Se nyt onkin sitten aika suuri ongelma että miten sen emotionaalisen riskin saisi eliminoitua edes sen verran ettei tämä henkilö juoksisi karkuun kun haluan jutella.

Tuo on niin tuttua että alkaa luulla käyttäytyvänsä kuin hän. Vaikka minulla on vielä aika vahva kuva itsestäni niin silti välillä täytyy vähän ravistella itseäni hereille.

• Psykopatologia
        vaikeaa :) kirjoitti:

Mutta onneksi tämä henkilö on kai niin sanottua "High functioning" -tyyppiä rajatilaltaan. En tiedä mitä se suomeksi on.
        Eli siis suurimmanosan ajasta on aika normaalisti, mutta heti jos tilanteeseen tulee emotionaalinen riski, niin sekoaa täysin.
        Se nyt onkin sitten aika suuri ongelma että miten sen emotionaalisen riskin saisi eliminoitua edes sen verran ettei tämä henkilö juoksisi karkuun kun haluan jutella.

Tuo on niin tuttua että alkaa luulla käyttäytyvänsä kuin hän. Vaikka minulla on vielä aika vahva kuva itsestäni niin silti välillä täytyy vähän ravistella itseäni hereille.

" 'High functioning' -tyyppiä rajatilaltaan."

Kernberg kirjoittaa mm. "high level" -persoonallisuushäiriöistä ja vastaavasti ala-tason.

Viittaavat lievä-asteiseen (vaikea-asteisempien vastakohtana).

• keinon..

mutta älä käytä sitä, jos vähänkin emmit.

Lupaa hänelle, ettet koskaan hylkää häntä. Ettet jätä häntä yksin. Että pidät sylissä kun häntä pelottaa ja olet tukena kun itsemurha-ajatukset pyörivät mielessä.

Siinä sinulle vastaus. Hän haluaa turvaa. Ja pelkää, että häneen sattuu, jos päästää sinut lähelleen ja sinä jätätkin hänet.

:) Eikä me rajatilaiset nyt niin kauheita olla. Eikä narsisteja lähelläkään. Yleisimmin narsistien uhreja. Ollaan vain psyykkisesti vähän epävakaita. Sitähän se rajatila tarkoittaa.

• ritalin

Kiitos neuvosta minunkin puolestani. Joudun kuitenkin toteamaan, että neuvosi ei toimi käytännössä ainakaan kaikkiin rajatilaisiin. Minä tulin hyvinkin läheiseksi oman rajatilaneitoni kanssa ja itseasiassa kävimme läpi myös sellaisen tilanteen, jossa kutakuinkin lupailin hänelle noita asioita, joita ehdotit. Lupailin kyllä useastikin.

Hän reagoi siihen hyökkäämällä projektiivisilla identifikaatioilla ja käyttämällä lupauksiani niiden polttoaineena.
        Sellaisia kuule, kun menee lupaamaan, niin se on kuin masokismia. Hänen oli todella helppo sen jälkeen osoittaa, kuinka minä olen heikko ja tarvitsen häntä, mutta hän ei tarvitse minua.

• samaa
        ritalin kirjoitti:

Kiitos neuvosta minunkin puolestani. Joudun kuitenkin toteamaan, että neuvosi ei toimi käytännössä ainakaan kaikkiin rajatilaisiin. Minä tulin hyvinkin läheiseksi oman rajatilaneitoni kanssa ja itseasiassa kävimme läpi myös sellaisen tilanteen, jossa kutakuinkin lupailin hänelle noita asioita, joita ehdotit. Lupailin kyllä useastikin.

Hän reagoi siihen hyökkäämällä projektiivisilla identifikaatioilla ja käyttämällä lupauksiani niiden polttoaineena.
        Sellaisia kuule, kun menee lupaamaan, niin se on kuin masokismia. Hänen oli todella helppo sen jälkeen osoittaa, kuinka minä olen heikko ja tarvitsen häntä, mutta hän ei tarvitse minua.

pelkään minäkin tapahtuvan

• usko...

että saisin häntä uskomaan sitä, ja luulen että hän jossain määrin pelkää läheisyyttä. Tuota haluan kyllä tarjota hänelle :)
        Mutta minä en kai ole hänelle ainakaan nyt niinkään turvallinen, vaan saan hänet käyttäytymään sekavasti, saan rajatilakäyttäytymisen pahenemaan. Olen yrittänyt kyllä kertoa että tykkään ja välitän paljon jne. mutta mikään ei tunnu helpottavan...

• ritalin
        usko... kirjoitti:

että saisin häntä uskomaan sitä, ja luulen että hän jossain määrin pelkää läheisyyttä. Tuota haluan kyllä tarjota hänelle :)
        Mutta minä en kai ole hänelle ainakaan nyt niinkään turvallinen, vaan saan hänet käyttäytymään sekavasti, saan rajatilakäyttäytymisen pahenemaan. Olen yrittänyt kyllä kertoa että tykkään ja välitän paljon jne. mutta mikään ei tunnu helpottavan...

Kuulunee sairauden kuvaan tuo läheisyyden pelko. Luin jostain, että niin olisi ja kyllähän tuolla minunkin tuntemallani rajatilaisella oli läheisyyden pelko. Hän sen minulle kertoikin jo alkuunsa. Minussta tuntuu kuitenkin, että se on melko suurpiirteinen termi, enkä oikein ollut varma, mitä hän sillä tarkoittaa käytännössä. Siis, minkä laatuinen läheisyyskammo...

Millä tavalla se rajatilakäyttäytyminen näyttäisi pahenevan, kun olet hänen läheisyydessä?

Sanoit jotain, että ei puhu... juoksee karkuun...
        Huomasin, että toisinaan, kun hän oli päättänyt tehdä jotain, esim. mennä johonkin paikkaan, hän puhunut mitään, ennen kuin oli päässyt perille. :)

• tavalla
        ritalin kirjoitti:

Kuulunee sairauden kuvaan tuo läheisyyden pelko. Luin jostain, että niin olisi ja kyllähän tuolla minunkin tuntemallani rajatilaisella oli läheisyyden pelko. Hän sen minulle kertoikin jo alkuunsa. Minussta tuntuu kuitenkin, että se on melko suurpiirteinen termi, enkä oikein ollut varma, mitä hän sillä tarkoittaa käytännössä. Siis, minkä laatuinen läheisyyskammo...

Millä tavalla se rajatilakäyttäytyminen näyttäisi pahenevan, kun olet hänen läheisyydessä?

Sanoit jotain, että ei puhu... juoksee karkuun...
        Huomasin, että toisinaan, kun hän oli päättänyt tehdä jotain, esim. mennä johonkin paikkaan, hän puhunut mitään, ennen kuin oli päässyt perille. :)

pahenee että hän sekoittaa tilanteen täysin. Jos on vaikka sovittu että voitaisiin puhua kun seuraavan kerran nähdään, niin hän näyttää kyllä onnelliselta kun näkee minut mutta kun yritän jutella, hän melkein silmin nähden muuttuu ihmisenä joksikin välinpitämättömäksi ja kylmäksi ja lähtee pois, ei vastaa puheluihin. Ja hän näyttää päältäpäin siltä että koko tilanne huvittaa häntä. Ja se ettei häneen saa mitään yhteyttä saattaa kestää viikkoja.
        Kuulin myös että alkaa juomaan aina sen jälkeen kun on nähty, ja menee lopulta jonkun exän luo yöksi.
        Että vähän alkaa keinot loppua että mitä tässä tekisi, kun ei haluaisi aina pahentaa tätä.

Minäkin olen tuota läheisyyskammon laatua pohtinut, kun jossain rajatilasta kertovissa artikkeleissa on kerrottu siitä pelosta, että toinen ns. nielaisee ja rajatilallinen kadottaa itsensä. Olen aina ajatellut että se läheisyyskammo johtuisi menettämisen pelosta, siitä että jos päästää jonkun liian lähelle menettää silloin enemmän jos se henkilö lähtee. En sitten tiedä siitä itsensä kadottamisesta. En oikein varmaan ymmärrä koko asiaa.

Johtuiko se puhumattomuus siitä että hän oli niin keskittynyt tekemään jotain asiaa?

• ritalin
        tavalla kirjoitti:

pahenee että hän sekoittaa tilanteen täysin. Jos on vaikka sovittu että voitaisiin puhua kun seuraavan kerran nähdään, niin hän näyttää kyllä onnelliselta kun näkee minut mutta kun yritän jutella, hän melkein silmin nähden muuttuu ihmisenä joksikin välinpitämättömäksi ja kylmäksi ja lähtee pois, ei vastaa puheluihin. Ja hän näyttää päältäpäin siltä että koko tilanne huvittaa häntä. Ja se ettei häneen saa mitään yhteyttä saattaa kestää viikkoja.
        Kuulin myös että alkaa juomaan aina sen jälkeen kun on nähty, ja menee lopulta jonkun exän luo yöksi.
        Että vähän alkaa keinot loppua että mitä tässä tekisi, kun ei haluaisi aina pahentaa tätä.

Minäkin olen tuota läheisyyskammon laatua pohtinut, kun jossain rajatilasta kertovissa artikkeleissa on kerrottu siitä pelosta, että toinen ns. nielaisee ja rajatilallinen kadottaa itsensä. Olen aina ajatellut että se läheisyyskammo johtuisi menettämisen pelosta, siitä että jos päästää jonkun liian lähelle menettää silloin enemmän jos se henkilö lähtee. En sitten tiedä siitä itsensä kadottamisesta. En oikein varmaan ymmärrä koko asiaa.

Johtuiko se puhumattomuus siitä että hän oli niin keskittynyt tekemään jotain asiaa?

Aivan, kun puhuit tuosta menettämisen pelosta, mikä ajaa rajatilahäiriöistä tietynlaiseen toimintaan, kyseessä on siis tosiaan "minuuden menettämisen pelko", eli annihiloitumisen pelko.

Rajatilahäiriöinen elää siis eräänlaisen itseilluusion sisällä. Hänellä on vääristynyt kuva itsestään, jota hän koittaa pitää kaikin tavoin yllä.
        Hän pyrkii siis luomaan käytöksellään itselleen illuusiota siitä, että hän on vahva ja kaikkivoipainen.
        Kuten narsistikin, hän katselee sitten tätä itseilluusion kuvaa, jonka käytöksellään luo.

Tuo on hyvä esimerkki tällaisesta käytöksestä, kun rajatilatuttusi meni tapaamisenne jälkeen exän luo yöksi. Eli hän koittaa sillä tavoin epätoivoisesti uskotella itselleen, ettei hän tarvitse sinua, vaan sinä tarvitset häntä.
        Näin hän tällä toiminnallaan luo itselleen illuusion siitä, että hän ei tarvitse sinua. Samalla hän pyrkii saamaan sinut uskomaan ja tuntemaan samoin, että sinä olet epätoivoisesti hänestä riippuvainen, mutta hän ei tarvitse sinua.
        Kun sinäkin luulet niin, voi hän sinustakin katsella luomaansa illuusiota ja uskoa omaan vahvuuteensa.
        Ilmeisesti läheisyys kaataa tämän illuusion ja koska hän kokee olevansa yhtäkuin se illuusio, kokee hän katoavansa, tai kuolevansa läheisyyden vuoksi.

"Johtuiko se puhumattomuus siitä että hän oli niin keskittynyt tekemään jotain asiaa?"

Kyllä. Jos hän vaikkapa oli matkalla johonkin paikkaan, ei hän halunnut puhua. Tuntuu toisinaan keskittyneenä olevan kyvytön ottamaan mitään kontaktia suuntaan, tai toiseen. Noissa tilanteissa myös hänen piittaamattomuutensa toisia kohtaan jotenkin kärjistyy räikeimmilleen.
        Saman suuntaista on myös käsittääkseni ainakin ADHDssa.

• naulankantaan!
        ritalin kirjoitti:

Aivan, kun puhuit tuosta menettämisen pelosta, mikä ajaa rajatilahäiriöistä tietynlaiseen toimintaan, kyseessä on siis tosiaan "minuuden menettämisen pelko", eli annihiloitumisen pelko.

Rajatilahäiriöinen elää siis eräänlaisen itseilluusion sisällä. Hänellä on vääristynyt kuva itsestään, jota hän koittaa pitää kaikin tavoin yllä.
        Hän pyrkii siis luomaan käytöksellään itselleen illuusiota siitä, että hän on vahva ja kaikkivoipainen.
        Kuten narsistikin, hän katselee sitten tätä itseilluusion kuvaa, jonka käytöksellään luo.

Tuo on hyvä esimerkki tällaisesta käytöksestä, kun rajatilatuttusi meni tapaamisenne jälkeen exän luo yöksi. Eli hän koittaa sillä tavoin epätoivoisesti uskotella itselleen, ettei hän tarvitse sinua, vaan sinä tarvitset häntä.
        Näin hän tällä toiminnallaan luo itselleen illuusion siitä, että hän ei tarvitse sinua. Samalla hän pyrkii saamaan sinut uskomaan ja tuntemaan samoin, että sinä olet epätoivoisesti hänestä riippuvainen, mutta hän ei tarvitse sinua.
        Kun sinäkin luulet niin, voi hän sinustakin katsella luomaansa illuusiota ja uskoa omaan vahvuuteensa.
        Ilmeisesti läheisyys kaataa tämän illuusion ja koska hän kokee olevansa yhtäkuin se illuusio, kokee hän katoavansa, tai kuolevansa läheisyyden vuoksi.

"Johtuiko se puhumattomuus siitä että hän oli niin keskittynyt tekemään jotain asiaa?"

Kyllä. Jos hän vaikkapa oli matkalla johonkin paikkaan, ei hän halunnut puhua. Tuntuu toisinaan keskittyneenä olevan kyvytön ottamaan mitään kontaktia suuntaan, tai toiseen. Noissa tilanteissa myös hänen piittaamattomuutensa toisia kohtaan jotenkin kärjistyy räikeimmilleen.
        Saman suuntaista on myös käsittääkseni ainakin ADHDssa.

Olen huomannut ennen, että hänellä on ongelmia käsitellä riippuvaisuuden tunnetta. Olen myös pohtinut syitä siihen, miksi hän käyttäytyi niin että meni exänsä luo, mutten ole tajunnut yhdistää asiaa. Kiitos huomiostasi! Noin juurihan se on. Samaan asiaan liittyy varmaankin myös se, että hän ei vastaa näkemisemme jälkeen puhelimeen. Haluaa tuntea, että olen riippuvainen hänestä koska soitan ja hän ei tarvitse minua.
        Tämän ymmärtäminen helpottaa paljon, kiitos! Tai siis ei ehkä niinkään konkreettisesti helpota, koska aika hankala tilanne toimia :)

Muistaakseni olen lukenut jostain että on mahdollista että ADHD kehittyy rajatilaksi esim. jos lapsella on ADHD ja sitten se muuttuisi aikuisena rajatilaksi. Niissä on varmaankin paljon samaa.

• ritalin
        naulankantaan! kirjoitti:

Olen huomannut ennen, että hänellä on ongelmia käsitellä riippuvaisuuden tunnetta. Olen myös pohtinut syitä siihen, miksi hän käyttäytyi niin että meni exänsä luo, mutten ole tajunnut yhdistää asiaa. Kiitos huomiostasi! Noin juurihan se on. Samaan asiaan liittyy varmaankin myös se, että hän ei vastaa näkemisemme jälkeen puhelimeen. Haluaa tuntea, että olen riippuvainen hänestä koska soitan ja hän ei tarvitse minua.
        Tämän ymmärtäminen helpottaa paljon, kiitos! Tai siis ei ehkä niinkään konkreettisesti helpota, koska aika hankala tilanne toimia :)

Muistaakseni olen lukenut jostain että on mahdollista että ADHD kehittyy rajatilaksi esim. jos lapsella on ADHD ja sitten se muuttuisi aikuisena rajatilaksi. Niissä on varmaankin paljon samaa.

"Olen huomannut ennen, että hänellä on ongelmia käsitellä riippuvaisuuden tunnetta."

Kyllä, hän ei halua kokea sitä lainkaan. Koska tuttavani vaikutti koittavan syyllistää minua riippuvuuden tunteista, joita hän minuun projisoi, ja joita muutenkin oli, voisin kuvitella, että hän kokee syyllisyyttä riippuvuuden yhteydessä ja kokee sen moraalisesti vääräksi.

"Samaan asiaan liittyy varmaankin myös se, että hän ei vastaa näkemisemme jälkeen puhelimeen. Haluaa tuntea, että olen riippuvainen hänestä koska soitan ja hän ei tarvitse minua."

Juuri noin. Samaa minäkin koin, kun pidimme vielä yhteyttä. Lopulta alkoi väittää, että häiriköin häntä viesteillä, kun kummastellen lähetin kysyviä viestejä siitä, miksei hän vastaa, kun oli "kadonnut". Hän ei pitänyt yhteyttä, eikä ollut vastannut soittoihini, eikä viesteihini.

"Muistaakseni olen lukenut jostain että on mahdollista että ADHD kehittyy rajatilaksi esim. jos lapsella on ADHD ja sitten se muuttuisi aikuisena rajatilaksi."

Jep, noin muistan minäkin lukeneeni. Jostain luin myös, että rajatila pitäisi ajatella olevan juuri enemmänkin samaa luokkaa keskittymishäiriöiden kanssa. Tosin siinä on vinha ero keskittymishäiriöihin siinä mielessä, että ADHD-henkilö ei yleensä pärjää koulussa ja joutuu ongelmiin siellä. Nykyään käytännössä käy koulunsa ns. apukoulussa.
        Rajatila-henkilö voi olla hyvinkin menestyvä elämässään.

Lainaan tuota aiempaakin viestiä vielä:

"Tuo on niin tuttua että alkaa luulla käyttäytyvänsä kuin hän. Vaikka minulla on vielä aika vahva kuva itsestäni niin silti välillä täytyy vähän ravistella itseäni hereille."

Kyllä, hän tuntui aina tietävän täydellisesti toimintani motiivit ja kaiken, mitä ajattelen. Kuitenkin kaikki oli tavalla, tai toisella kytköksissä niihin hänen projisoimiinsa asioihin, eli se, miten hän väitti, että ajattelen, oli paremmin sitä, mitä hän halusi uskotella itselleen, että olisin ajatellut.
        Itse hän kuitenkin väitti aina, että toisten ihmisten läsnäolo ja mielipiteet sekoittavat hänen ajatuksiaan ja sitä, mitä hän ITSE TAHTOO(suurella, kuten hän olisi sen kirjoittanut).
        Hän kuitenkin häiritsi ainakin minun ajatteluani siinä määrin, että todella välillä pidin itseäni syyllisenä kaikkeen ja hyvin hän sai minut narusta vedettäväksi, kun en silloin tiennyt asioista riittävästi.
        Olin kuitenkin melko alusta saakka päässyt käsiksi hänen ajatusmalleihinsa, mutta olin välillä kuukausia aikamoisessa liemessä.
        Hän väitti tosissaan jossain vaiheessa, että vika on täysin minussa, ja että olen psykopaatti. Joskus hän "tiesi" aivan varmaksi, että olen skitsofreenikko.

1*Jos yritin kysellä hänen ongelmistaan aivan empaattisesti, uskotteli hän itselleen, että koitin saada hänet tuntemaan itseään heikoksi ja että koitin näyttää olevani parempi.(Eli hän uskotteli itselleen, että minä tein juuri sitä samaa, kuin hän itse)
        Ja sen jälkeen hän kosti jälleen lähettelemällä projektiivisia identifikaatioita. Hän uskotteli itselleen, että minä toimin samoin, kuin hän ja kaikki muutkin niin toimivat. Siten hän mielessään ajatteli, että hänen omat projisointinsa olivatkin vain kostoa toisille siitä, että he olivat tehneet ensin niin hänelle.
        Siksi oli hänelle luonnikasta väittää minulle, että olin psykopaatti, tai skitsofreenikko, sillä hän uskoi minun harrastavan samaa. Hän siis kosti lähettämällä samanlaisen projektiivisen identifikaation mallin minua kohtaan, jollaisen hän paranoidisesti kuvitteli minun lähettäneen häntä kohtaan.

(1*Tämä on itse tekemäni arvio hänen ajattelustaan ja jos mahdollista, mr. psykopatologia kommentoi sen mahdollista oikeellisuutta)

• KUN VIELÄ VOIT.

Minäkin luulin ymmärtäväni kaikkia ja kaikkea.Tiesin miehen olevan narsisti ja omaavan kaksisuuntaisen mielialan.Epäilin lääkäreiden olevan "vähän hulluja" kun niin "fiksulle ja mukavalle" miehelle tuollaisen diagnoosin antoivat.
      Lääkärit olivat oikeassa ja minä raukka "kaikkea ymmärtävä" sairastuin ja hyvä kun en itseäni tappanut.Hulluksi meinasin tulla,niin oli elämä vaikeaa ja monimutkaista.
      Joten,jos itseäsi rakastat.Ole ennemmin yksin ja pysy kaukana tuollaisista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162