Maailman suurin

kivi? vai monoliitti?

"Ulurua pidetään usein virheellisesti monoliittina ja jopa maailman suurimpana kivenä."

"Uluru, despite some beliefs, is a monolith. Also known as Ayers rock, Uluru is one of the most famous monoliths in Australia "

Molemmat ovat wikipediatietoa tai epätietoa. Toinen väittää että on, toinen ei.

Mikä on maailman suurin irtokivi?
Mikä on monoliitti?

3

1017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvä...

Älkää sanoko että maailman suurin monoliitti on Mt.Augustus, se on monokliini (monocline).

• Ei ole valitettavasti kivi, vaan hiekkakiveä siis kalliota. Ei lienee mitattu tai koskaan järjestetty kilpailua maailman suurimmasta kivestä.
      Suuren kiven pitää irrota kalliosta, joten niitä lähtee vain mäkien kyljistä. Tasamaalla kivi ei voi oikein vain blopsahtaa kentästä.

• En muista missä tie kulkee sillai (Etelä-Suomessa, mahd. Pirkanmaalla) että näkee suuresta mäestä, kuinka suuri kallio kappale noin 300m3 ellei suurempi liikkunut jonkun metrin. Siitä olisi tullut iso siirtolohkare, ja voidaan kai jo puhua kivestä.
        Helvetinkolu Pohjois-Suomessa voi olla samanlainen suuri lohkare, joka on juuri ollut jättämässä emäkallion, kun ilmasto lämpeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      699
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      645
    4. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      454
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      326
    7. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    8. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    9. 0
      90
    10. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    Aihe