lidlin kassa

kesän vain

en nyt sanoisi että työ on _ihanaa_, mutta pidän silti työstäni mikä on hauska tunne parin kamalan työpaikan jälkeen. työkaverit ovat mukavia ja suurin osa asiakkaistakin on, ja alkutakkuilun jälkeen alkaa sujua jo hieman paremmin ja tiedän mitä teen.

ainoa ongelma on se että kassani ei koskaan oikein ota täsmätäkseen. ensin se oli aina tilittäessä miinuksella (korkeimmillaan yli kymmenen euroa) ja nyt aina plussalla (korkeimmillaan viisi euroa). olen vasta kaksi viikkoa ollut töissä ja tottakai alussa aina mokailee, mutta alkaa jo väsyttää se että joka toinen päivä tapahtuu sama juttu, varsinkin kun haluaisin olla oikeasti hyvä työssäni ja yritän olla rauhallinen ja huolellinen. pelottaa myös että minut erotetaan pian tai jotain.

kaipaan nyt jonkunlaisia tarinoita muilta kassatyöläisiltä että tuollaista sattuu ja etten ole ainoa. täsmääkö teidän kassa aina? sattuuko teillekin mokia? vai olenko minä vaan täysin toivoton ja epäsopiva tuolle alalle?

8

5032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskittyä

      enemmän kassalla eikä hätäillä. Kassaeroiksi noi ovat aika suuria, vaikka olisi plussalla. Käyttääkö joku muukin samaa pohjaa päivän aikana?

      • paljonn

        yritän olla rauhallinen ja huolellinen, ja olenkin mutta siltikään ei oikein toimi. mutta ehkä se tästä, eihän minulla ole kuitenkaan kuin kahdeksan päivää takana joista neljä on ollut katastrofaalisia.

        en ymmärrä nyt täysin kaikkea kassasanastoa, mutta jos tarkoitat sitä että käytetäänkö sitä samaa kassaa päivän aikana, niin kyllä. tai että jokainen lähtiessään tilittää ja joku saattaa heti perään ottaa sen saman kassan.


      • vain
        paljonn kirjoitti:

        yritän olla rauhallinen ja huolellinen, ja olenkin mutta siltikään ei oikein toimi. mutta ehkä se tästä, eihän minulla ole kuitenkaan kuin kahdeksan päivää takana joista neljä on ollut katastrofaalisia.

        en ymmärrä nyt täysin kaikkea kassasanastoa, mutta jos tarkoitat sitä että käytetäänkö sitä samaa kassaa päivän aikana, niin kyllä. tai että jokainen lähtiessään tilittää ja joku saattaa heti perään ottaa sen saman kassan.

        Pohja = pohjakassa ("omassa" lippaassa olevat vaihtokolikot ja -setelit vuoroa aloittaessa).

        Varmaan kannattaisi tarkistaa pohja ennen kassalle menoa, siis laskea että lippaassa on tasan pohjakassaksi määrätyn summan edestä rahoja - ei yhtään yli tai alle. Vahingossa väärin laskettu pohja kun voi aiheuttaa noita heittoja lopputilityksessä. Ja jos vuoron aikana joutuu tilaamaan lisää vaihtoja (seteleitä ja/tai kolikkopuntteja), on hyvä tsekata että saa takaisin saman summan edestä rahaa kuin mv:lle luovutetut "tilausrahat" tekivät yhteensä.


    • Ex-lidliläinen

      Ensinnäkin kannattaa tarkistaa, että kun tilität niin et ole laittanut kolikoita vääriin lokeroihin. Jos teillä on samanlainen vaaka, jolla mä aikanani tilitin niin se laskee heti väärin jos esim 5o sentin kolikoita on pari-kolme 20 sentin kolikoiden seassa. Setelit kannattaa myös laskea käsin jos tuntuu, että vika olisi siellä.

      Se tilitystilanne kannattaa muutenkin rauhoittaa, ettei sun kanssasi tilittävä myymälävastaavakaan kiirehdi.

      Kassalla ei kannata ikinä kiirehtiä, virheitä tulee heti. Jos joskus on kamala jono, niin anna olla. Se on siinä tilanteessa asiakkaan osa odotella.

      Eiköhän se siitä. Kiva, että tykkäät työpaikastasi. Mäkin tykkäsin olla Lidlissä töissä vaikka se onkin hieman omalaatuinen paikka. Muista aina pitää puolesi, pidät tiukasti kiinni tauoista ja muista oikeuksistasi niin hyvin menee!

      • dfgdfgdfghdgfh

        meitil oli joskus reidun 100 euron miinus tilityksessä..ekoina päivinä ku olin töissä. Olin vaan niin hermostunu heti ku alko kerääntymään pitkä ä jonoa=( nykyään en enää hätäile..mielummin hitaastti ja huolella,odotelkoot asiakkaat rauhassa...!!!!


    • wdefb

      Lidlissä kassan heittoja ei katsota hyvällä.aluepäällikkö käy heitot läpi säännöllisesti ja ei katso hyvällä jos niitä on paljon.jos sulla on koeaika viä päällä, ni varaudu potkuihin,sillä näin tehtiin ainakin meidän lidlissä.3 uutta sai lähtee ku kassoissa oli useasti heittoja.lidli on paska paikka olla töissä,ainakin esimiestasolla.

      • ollut

        siinä puljussa töissä. on se kumma kun siellä ei saanut edes kunnon opastusta kassan käyttöön. ei ihme et työntekijöille tulee heittoja kassalla. asiakkaana olen,mutta töihin en siihen natsi siwaan enää menis.


      • iht

        voi kääk, minulla on sellaisia parinkymmenen sentin (mutta alle euron yleensä) heittoja koko ajan ja olen koeajalla vielä varmaan parikymmentä päivää.

        juuri huomautettiin siitä että ole huolellisempi (ihan kuin sitä ei yrittäisi olla koko ajan, ihan kuin tahallaan sitä jakelisi liikaa rahaa asiakkaille!) ja nyt pelottaa että entä jos se oli jonkunlainen viimeinen varoitus ja seuraavan parin viikon aikana saan lähteä.

        voi jessus. tottakai sitä olisi kiva olla täydellinen työssään mutta eihän sille mitään voi jos ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe