moi!
Oon 14v enkä o oikein varma minkä työn haluaisin..
Eka halusin kultasepäksi mut nyt haluan elokuva kuvaajaksi kun mun äiti ja muut sanoo et minä olen hyvä ottamaan kuvia ja silleen...
Mut missä aineissa mun pitää olla hyvä et jos haluu elokuva-kuvaajaksi??
Voisko joku auttaa? ")
Elokuva-kuvaajaksi??
5
1681
Vastaukset
- oikea kuvaaja
Itse en varsinaisesti, kuvaa elokuvia, mutta näkyvää mediaa kuitenkin:)
Sen neuvon sanon, että ole itsekriittinen kuviesi suhteen. Sitä ei voi äitisi, eikä aineopettajasi tietää...vaan sinä. Hyödyksi on jos osaa analysoida muiden kuvaamia otoksia, kuvakulmia, tarinan kerrontaa ja "tietää" mikä kuva toimii etc...
Pointti on se, että jos et tunne kuvaamista "intohimoksesi", se ei ehkä tuota toivottua tulosta. Media alalla on tällä hetkellä tunkoa varsinkin kuvaajien suhteen.. Parhaiten työtä saavat projektista toiseen etenevät ja näin nimeä
saavuttavat tyypit. Tsemppiä. Jos ITSE HALUAT tulla kuvaajaksi pyri media-assari kouluun.
Käytännon kokemuksen avulla pääsee parhaiten eteenpäin tällä avulla. Osaava tekee. Tsemppiä sulle! Muistan kuinka itse lähdin lukioon "miettimään mitä haluan" ja lopetin kesken, kun ei vain tuntunut omalta jutulta... - maalaisjärkeä
Käytännöllisyys on hyve, maalaisjärki ja yhteistyötaidot.
Kouluaineista kuvaamataidossa ja musiikissa piilee monia alan salaisuuksia.
Musiikki=rytmitaju, kuvaamataito= värisilmä, kuvasilmä, kuvanlukutaito. Monet sarjakuvat antavat myös eväitä miettiä, mitä kuvia tarvitaan tietyn tarinan kertomiseen. Mieti mitä kuvassa näkyy, ja kuinka se vie tarinaa eteenpäin.
Kuvaajan on terveellistä myös osata editoida oma materiaalinsa, se on sitä kantapäänkautta oppimista sanan varsinaisessa merkityksessä. - hille2
Ekaksi tärkein: kuvaamataito.
Jos koulussasi on äikässä ilmaisutaitoa, teatteria tai muuta vastaavaa, mene mukaan, koska elokuva on kertova taidemuoto samalla tavalla kuin teatteri. Opit siis ymmärtämään draaman lakeja.
Englannista ei liene haittaa, koska terminologia ja alan käsikirjat ovat usein englanniksi. - amatööriharrastelija
elokuvaajaksi!?
Kaurismäki vai Harlin tyylistä?
Dokkarii, aikuisviihdettä vai äksönii?
Hanki hyvä kamera ja ala treenaan kuvaamista, kuvakulmia ja leikkele niistä sopivia pätkiä, jos oot hyvä niin eiköhän siitä ura urkee...- hille2
Ap. kysyi kylläkin kameramiehen ammatista, ei elokuvaohjaajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125