Elokuva-kuvaajaksi??

Werewolf.

moi!
Oon 14v enkä o oikein varma minkä työn haluaisin..
Eka halusin kultasepäksi mut nyt haluan elokuva kuvaajaksi kun mun äiti ja muut sanoo et minä olen hyvä ottamaan kuvia ja silleen...
Mut missä aineissa mun pitää olla hyvä et jos haluu elokuva-kuvaajaksi??
Voisko joku auttaa? ")

5

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea kuvaaja

Itse en varsinaisesti, kuvaa elokuvia, mutta näkyvää mediaa kuitenkin:)

Sen neuvon sanon, että ole itsekriittinen kuviesi suhteen. Sitä ei voi äitisi, eikä aineopettajasi tietää...vaan sinä. Hyödyksi on jos osaa analysoida muiden kuvaamia otoksia, kuvakulmia, tarinan kerrontaa ja "tietää" mikä kuva toimii etc...

Pointti on se, että jos et tunne kuvaamista "intohimoksesi", se ei ehkä tuota toivottua tulosta. Media alalla on tällä hetkellä tunkoa varsinkin kuvaajien suhteen.. Parhaiten työtä saavat projektista toiseen etenevät ja näin nimeä
      saavuttavat tyypit. Tsemppiä. Jos ITSE HALUAT tulla kuvaajaksi pyri media-assari kouluun.

Käytännon kokemuksen avulla pääsee parhaiten eteenpäin tällä avulla. Osaava tekee. Tsemppiä sulle! Muistan kuinka itse lähdin lukioon "miettimään mitä haluan" ja lopetin kesken, kun ei vain tuntunut omalta jutulta...

• maalaisjärkeä

Käytännöllisyys on hyve, maalaisjärki ja yhteistyötaidot.

Kouluaineista kuvaamataidossa ja musiikissa piilee monia alan salaisuuksia.

Musiikki=rytmitaju, kuvaamataito= värisilmä, kuvasilmä, kuvanlukutaito. Monet sarjakuvat antavat myös eväitä miettiä, mitä kuvia tarvitaan tietyn tarinan kertomiseen. Mieti mitä kuvassa näkyy, ja kuinka se vie tarinaa eteenpäin.

Kuvaajan on terveellistä myös osata editoida oma materiaalinsa, se on sitä kantapäänkautta oppimista sanan varsinaisessa merkityksessä.

• hille2

Ekaksi tärkein: kuvaamataito.
      Jos koulussasi on äikässä ilmaisutaitoa, teatteria tai muuta vastaavaa, mene mukaan, koska elokuva on kertova taidemuoto samalla tavalla kuin teatteri. Opit siis ymmärtämään draaman lakeja.
      Englannista ei liene haittaa, koska terminologia ja alan käsikirjat ovat usein englanniksi.

• amatööriharrastelija

elokuvaajaksi!?
      Kaurismäki vai Harlin tyylistä?
      Dokkarii, aikuisviihdettä vai äksönii?
      Hanki hyvä kamera ja ala treenaan kuvaamista, kuvakulmia ja leikkele niistä sopivia pätkiä, jos oot hyvä niin eiköhän siitä ura urkee...

• hille2

Ap. kysyi kylläkin kameramiehen ammatista, ei elokuvaohjaajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      384
      5729
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1712
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      981
    4. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      894
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      130
      854
    6. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      851
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      842
    8. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      842
    9. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    10. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      817
    Aihe