Elokuva-kuvaajaksi??

Werewolf.

moi!
Oon 14v enkä o oikein varma minkä työn haluaisin..
Eka halusin kultasepäksi mut nyt haluan elokuva kuvaajaksi kun mun äiti ja muut sanoo et minä olen hyvä ottamaan kuvia ja silleen...
Mut missä aineissa mun pitää olla hyvä et jos haluu elokuva-kuvaajaksi??
Voisko joku auttaa? ")

5

1648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea kuvaaja

      Itse en varsinaisesti, kuvaa elokuvia, mutta näkyvää mediaa kuitenkin:)

      Sen neuvon sanon, että ole itsekriittinen kuviesi suhteen. Sitä ei voi äitisi, eikä aineopettajasi tietää...vaan sinä. Hyödyksi on jos osaa analysoida muiden kuvaamia otoksia, kuvakulmia, tarinan kerrontaa ja "tietää" mikä kuva toimii etc...

      Pointti on se, että jos et tunne kuvaamista "intohimoksesi", se ei ehkä tuota toivottua tulosta. Media alalla on tällä hetkellä tunkoa varsinkin kuvaajien suhteen.. Parhaiten työtä saavat projektista toiseen etenevät ja näin nimeä
      saavuttavat tyypit. Tsemppiä. Jos ITSE HALUAT tulla kuvaajaksi pyri media-assari kouluun.

      Käytännon kokemuksen avulla pääsee parhaiten eteenpäin tällä avulla. Osaava tekee. Tsemppiä sulle! Muistan kuinka itse lähdin lukioon "miettimään mitä haluan" ja lopetin kesken, kun ei vain tuntunut omalta jutulta...

    • maalaisjärkeä

      Käytännöllisyys on hyve, maalaisjärki ja yhteistyötaidot.

      Kouluaineista kuvaamataidossa ja musiikissa piilee monia alan salaisuuksia.

      Musiikki=rytmitaju, kuvaamataito= värisilmä, kuvasilmä, kuvanlukutaito. Monet sarjakuvat antavat myös eväitä miettiä, mitä kuvia tarvitaan tietyn tarinan kertomiseen. Mieti mitä kuvassa näkyy, ja kuinka se vie tarinaa eteenpäin.

      Kuvaajan on terveellistä myös osata editoida oma materiaalinsa, se on sitä kantapäänkautta oppimista sanan varsinaisessa merkityksessä.

    • hille2

      Ekaksi tärkein: kuvaamataito.
      Jos koulussasi on äikässä ilmaisutaitoa, teatteria tai muuta vastaavaa, mene mukaan, koska elokuva on kertova taidemuoto samalla tavalla kuin teatteri. Opit siis ymmärtämään draaman lakeja.
      Englannista ei liene haittaa, koska terminologia ja alan käsikirjat ovat usein englanniksi.

    • amatööriharrastelija

      elokuvaajaksi!?
      Kaurismäki vai Harlin tyylistä?
      Dokkarii, aikuisviihdettä vai äksönii?
      Hanki hyvä kamera ja ala treenaan kuvaamista, kuvakulmia ja leikkele niistä sopivia pätkiä, jos oot hyvä niin eiköhän siitä ura urkee...

      • hille2

        Ap. kysyi kylläkin kameramiehen ammatista, ei elokuvaohjaajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe