Hyvä ja UUSI pyörä 500 eurolla

geddu

Elikkä olen hankkimassa uutta pyörää ja budjetti on 500 euroa. Olen 170 snt pitkä nuori.

Elikkä pyörä sais olla 500 e maksava, kevyt ajaa, noin 20 vaihdetta, jousitus jne. Maastopyörän tyyppistä haen. Ajan paljon maantiellä, mutta koen, että maastopyörä olisi sinäänsä parempi, koska se on huolettomampi ja tuleehan sitä jonkin verran metsässäkin pyöräiltyä.

Haen kunnon pyörää, enkä mitään Yosemitea (Ei mitään Yosemiten omistajia vastaan...).

Saa kysyä toki lisää...

Laittakaa nyt toki mielipiteitä, mikä olsi hyvä.

18

8822

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henki Hieveri

Joku Focus-merkkinen pyörä.
      Vein oman Focus Lost Lagoonini (hybridi) Larunpyörään vuosihuoltoon. Eivät löytäneet yhtään hajonnutta osaa. Ja minä kun niin kovasti olen yrittänyt.

• geddu

Mutta kun mä tarvitsen nyt pyörän.. Maastopyörä pitäis olla.. Hybridi taitaa olla liian maantiekäyttöön pelkästään. Maastopyrä on niin paljon uolettomampi..

Nyt niitä ehdotuksia!

• Toisinaanajatteleva
        geddu kirjoitti:

Mutta kun mä tarvitsen nyt pyörän.. Maastopyörä pitäis olla.. Hybridi taitaa olla liian maantiekäyttöön pelkästään. Maastopyrä on niin paljon uolettomampi..

Nyt niitä ehdotuksia!

Tuolla hintarajauksella joudut ostamaan kaksi pyörää: sen halvan ja sitten erikseen myöhemmin sen hyvän. Mielestäni tuo edellien oli ihan varteenotettava vaihtoehto, eli odottele syksyyn ja katsele syysalennuksista joku jäykkäperäinen maasturi.

• geddu
        Toisinaanajatteleva kirjoitti:

Tuolla hintarajauksella joudut ostamaan kaksi pyörää: sen halvan ja sitten erikseen myöhemmin sen hyvän. Mielestäni tuo edellien oli ihan varteenotettava vaihtoehto, eli odottele syksyyn ja katsele syysalennuksista joku jäykkäperäinen maasturi.

Elikkä siis, vastatkaa tohon mun kysymykseej, äläkääkä nyt neuvoko mua. Kyllä mä osaan nää asiat hoitaa..

Ketokaa nyt, mikä sellanen hyvä pyörä tolla hitaa olis...?

• Nakamura
        geddu kirjoitti:

Elikkä siis, vastatkaa tohon mun kysymykseej, äläkääkä nyt neuvoko mua. Kyllä mä osaan nää asiat hoitaa..

Ketokaa nyt, mikä sellanen hyvä pyörä tolla hitaa olis...?

Tuossahan ylhäällä olevissa tuli jo tarpeeksi tietoa ja sinähän osaat jo,joten alkuperäinen kysymyskin oli turha.

• geddu
        Nakamura kirjoitti:

Tuossahan ylhäällä olevissa tuli jo tarpeeksi tietoa ja sinähän osaat jo,joten alkuperäinen kysymyskin oli turha.

Etteks te nyt osaa nauvoa mulle, mikä olis hyvä pyörä, joka maksais 500 euroa? '

Esim Felt q600.. Onko se hyvä?

Entä Kona Blast?

Mielipiteitä ja ehdotuksia, kiitos. Olisin kiittollinen, jos saisin viisaampien neuvoja..

• hooj
        geddu kirjoitti:

Etteks te nyt osaa nauvoa mulle, mikä olis hyvä pyörä, joka maksais 500 euroa? '

Esim Felt q600.. Onko se hyvä?

Entä Kona Blast?

Mielipiteitä ja ehdotuksia, kiitos. Olisin kiittollinen, jos saisin viisaampien neuvoja..

Jos pyörä pitää saada nyt heti, niin osta toi Felt Q600 ja vaihda joustohaarukka jäykkään keulaan. Renkaat kun vaihdat vielä johonkin parempiin pieninappulaisiin, niin siinä on ihan ok yleispyörä.

• ja vertailuja

Hanki jostain itsellesi Fillari lehti, jossa on (yleensä) keväällä kaikki fillarit tietoineen listattu.

• Rane

mallia olevan Bianchi 6100 Doss:in sain kutakuinkin tuohon rahaan. Tosin päivitin sen levyjarrulliseksi ja siihen lystiin taas hukkui oma kakkunsa.

Mutta hyvä on värkki ollut. Vaijerien venymisen aiheuttamaa pikkusäätöä lukuunottamatta on pelannut kuin kello. Suosittelen.

• geddu

Nyt saatiin tänne ehdotuksia. Hienoa!

Voisitteko laittaa linkkejä tarjouksiin?

Lisää ehdotuksia..

• Pyöristä
        geddu kirjoitti:

Nyt saatiin tänne ehdotuksia. Hienoa!

Voisitteko laittaa linkkejä tarjouksiin?

Lisää ehdotuksia..

Kiitokset siitä hjt-login tarkastuksesta :)
        Tässä olis pari sen hintaluokan vaihtoehtoo:
        Trek 4400 499€
        Kona Fire mountain 9s. 569€
        Focus whistler 499€
        Merida SUB D 40 529€
        Felt Q600 530€
        Jos tykkäät poiketa sillointällöin hiekkatieltä polkuja koluamaan niin kyllä nää siihen käy, sitten kun innostut enemmän maastoajosta niin voit päivittää keulan ja kiekot ensimmäisenä niin alkaa kestää jo kovempaakin ajoa...

• geddu
        Pyöristä kirjoitti:

Kiitokset siitä hjt-login tarkastuksesta :)
        Tässä olis pari sen hintaluokan vaihtoehtoo:
        Trek 4400 499€
        Kona Fire mountain 9s. 569€
        Focus whistler 499€
        Merida SUB D 40 529€
        Felt Q600 530€
        Jos tykkäät poiketa sillointällöin hiekkatieltä polkuja koluamaan niin kyllä nää siihen käy, sitten kun innostut enemmän maastoajosta niin voit päivittää keulan ja kiekot ensimmäisenä niin alkaa kestää jo kovempaakin ajoa...

Noniin, nyt saatin kunnon vastauksia..

Löysin tällaisia sivuja:

http://www.mysports.fi/tpl_product_01.asp?lang=1&sua=1&s=3472&tk=205400

http://www.velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=450_483&products_id=422

http://www.kauppaveljet.fi/tuote/188/

http://www.konaworld.com/shopping_cart/FrontEnd/products/product_detail.aspx?productid=336&parentid=253

Mikä pyöristä on paras? Entä paras hinta-laatusuhteeltaan? Entä missä parhaat komponentit?

• RiKaMi
        geddu kirjoitti:

Noniin, nyt saatin kunnon vastauksia..

Löysin tällaisia sivuja:

http://www.mysports.fi/tpl_product_01.asp?lang=1&sua=1&s=3472&tk=205400

http://www.velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=450_483&products_id=422

http://www.kauppaveljet.fi/tuote/188/

http://www.konaworld.com/shopping_cart/FrontEnd/products/product_detail.aspx?productid=336&parentid=253

Mikä pyöristä on paras? Entä paras hinta-laatusuhteeltaan? Entä missä parhaat komponentit?

Käy Kauppaveljillä testaamassa Konaa ja Trekiä, molempia myydään siellä...500 euron budjetti kovaan käyttöön tulevasta pyörästä on vähän alakanttiin...pyörässä laatu ja ajettavuus paranee hinnan kohotessa, mutta 2000 euroa on yläraja, kaikki sen jälkeen on jo snobbailua.

• 4400
        RiKaMi kirjoitti:

Käy Kauppaveljillä testaamassa Konaa ja Trekiä, molempia myydään siellä...500 euron budjetti kovaan käyttöön tulevasta pyörästä on vähän alakanttiin...pyörässä laatu ja ajettavuus paranee hinnan kohotessa, mutta 2000 euroa on yläraja, kaikki sen jälkeen on jo snobbailua.

näistä vaihtoehdoista valitsisisn ehdottomasti trekin. hinta-laatu suhde tuntuu olevan kohallaan ja fillari voi kestää ainakin kaks kesää kovempaakin ajoa. Itselläni oli trekin4500disc joka on melkein samanlainen pyörä ja sillä ajelin parisen vuotta ihan aktiivisesti muutamia xc kilpailuja ja hyvin tuntu osat kestävän.

• harrastaja__

itsellä on kokemusta meridan hybridistä, joka on kaikki positiivista. hintaa villarilla oli noin 500e varusteineen (lokasuojat & lukko). On ollut käytössä 3v, ja ei mitään valittamista (paitti että joustokeulan jouset alkaa kai olla entiset).

En sano että "osta tämä", kerroin vain kokemuksen.. ja jos tuo joskus hajoaa alle (riippuu tietty milloin, muutama vuotta pitää kestää vielä) niin varmasti käyn katsomassa saman merkin härveleitä.

• geddu

Nyt sitten päätön on tehty. Ostan Feltin Q600. Teenkä väärin? Musta se on hyvä pyörä. En mä siihen kuitenkaan kovaa haarukkaa osta. Mut renkaat ehkä ostankin, katsontaan nyt..

Sanokaa nyt, teenkö hyvän ratkaisun, vai aivan väärin... Jos teen jovkun mielestä väärin, laittakaa perusteluja, älkääkä vain yhden sanan vastauksia.

• Mika Q600
        geddu kirjoitti:

Nyt sitten päätön on tehty. Ostan Feltin Q600. Teenkä väärin? Musta se on hyvä pyörä. En mä siihen kuitenkaan kovaa haarukkaa osta. Mut renkaat ehkä ostankin, katsontaan nyt..

Sanokaa nyt, teenkö hyvän ratkaisun, vai aivan väärin... Jos teen jovkun mielestä väärin, laittakaa perusteluja, älkääkä vain yhden sanan vastauksia.

Moro, itse ostin viime perjantaina felt Q600 pyörän. Erittäin tyytyväinen. Jos vertaa muiden valmistajien 500€ pyöriä, niin feltissä on kyllä hinta/laatusuhde kohdallaan. Ajan pääsääntöisesti asfaltilla työmatkaa, mutta myös aika usein tulee lähdettyä poluille yms..
        Oikein hyvä valinta tuohon budjettiin ja kun sillä saa jo deoren takavaihtajan sekä muut on aliviota niin riittä kyllä hyvin perusharrastajalle, rst:n lukittava/jäykkyys säädettävä etuhaarukkakin on ihan jees, ja on myös levyjarru valmius.
        Yleensä perus merkit kuten esim. scott käyttää 500€ pyörässä "paskoja" osasarjoja kuten acera, altus, sis.
        Mielestäni 500€ felt on huomattavsti laadukkaampi ja parempi kuin esim. saman hintaluokan tai jopa himen kalliimpi scott, nishiki, trek... ne voi pitää kalliimpaa hintaa kun jo hieman tunnetumpia.

• geddu
        Mika Q600 kirjoitti:

Moro, itse ostin viime perjantaina felt Q600 pyörän. Erittäin tyytyväinen. Jos vertaa muiden valmistajien 500€ pyöriä, niin feltissä on kyllä hinta/laatusuhde kohdallaan. Ajan pääsääntöisesti asfaltilla työmatkaa, mutta myös aika usein tulee lähdettyä poluille yms..
        Oikein hyvä valinta tuohon budjettiin ja kun sillä saa jo deoren takavaihtajan sekä muut on aliviota niin riittä kyllä hyvin perusharrastajalle, rst:n lukittava/jäykkyys säädettävä etuhaarukkakin on ihan jees, ja on myös levyjarru valmius.
        Yleensä perus merkit kuten esim. scott käyttää 500€ pyörässä "paskoja" osasarjoja kuten acera, altus, sis.
        Mielestäni 500€ felt on huomattavsti laadukkaampi ja parempi kuin esim. saman hintaluokan tai jopa himen kalliimpi scott, nishiki, trek... ne voi pitää kalliimpaa hintaa kun jo hieman tunnetumpia.

No, nytten se sitten tuli ostettua tossa pari viikkoa sitten. Oikein tyytyväinen olen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2285
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2073
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1549
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1434
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1101
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1037
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      18
      818
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      119
      784
    Aihe