miten voisi marinoida pihvihärän sisäfileen grillattavaan tai pariloitavaan kuntoon? Tahtoisin joko sweetchili-pohjaisen tai savuisen viskipohjaisen marinadin reseptin.
Paistaminen tapahtuisi grillissä noin medium miinukseksi ja tahtoisin myös lisää vinkkejä paistamiseen.
Kiitoksia vinkeistä etukäteen
pihvin marinointi?
4
4914
Vastaukset
- niksi pirkka
Minä ainakin juon viskit. Toivottavasti saat apua, minulle riittää valmiit kaupan marinoidut lihat, ei tarvitse ostaa happanemaan mausteita kotiin eikä mene aikaa.
- vanha kokki
Älä pilaa viskillä hienoa lihaa, juo se tai käytä vaikka liekitykseen. Hyvä marinadi syntyy seuraavista aineksista:
0.5 lt.n pullollinen oliiviöljyä
0,5 dl Ketjap manis soijaa
3-4 rkl. Knorr Aromat
3-4 " Liha ja grillausmaustetta
5 " Worchester kastiketta
5 " HP hedelmäkastiketta
Sekoita ainekset hyvinja laita filee muovipussiin lisää marinadia sen verran että liha kostuu kunnolla, mutta ei suinkaan ui liemessä.
Tätä perusmarinadia voi kehitellä millätavoin kukin haluaa, mutta jo sinällään erinomainen.- noudatttanut
nyrkkisääntöä: mitä parempi liha, sitä vähemmän mausteita.
Varmista riittävä lämpötila (kaasugrilli??) että saat mediumia ja ruskean pinnan, suosittelen jotain erittäin kuumaa esim. hiiligrilli, nuotiohiillos tai valurautapannu.
- Phoenix79
Elä hyvä mies tuommoista lihaa pilaa millään marinadilla, parhainta on vain suola(meri) ja joku pippurisekoitus. Tehe lisukkeeksi esim marinoituja vihanneksia jotka on helppo tehä grillialustalla...
Paistossa on hyvä nyrkkisääntö se kun lihan pinta alkaa "itkemään" eli lihasneste tulee pintaan on aika kääntää pihvi jos haluat vähintään mediumin. Liha on hyvä pitää vähintään 30min huoneenlämmössä että paistotulos on tasainen...kysy toki lisää. Pieniä vinkkejä kyllä löytyy. Vaikkakin on niin paljon eri tapoja grillata.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576