apostolienteot 9:7 ja22:9

lukekaa ja selittäkää

tämä ristiriita.Ketkä näki ja ketkä kuuli?

6

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrxxxx

Mikäs oli ongelmana. Siellä puhuttiin vain matkatovereista. Ei raamatussa voida kaikkia ihmisiä nimellä mainita..veis liikaa sivuja. Sanotaanhan, ettei voida kaikkia Jeeskuksen ihmeitäkään luetella, sillä kaikki maailman kirjat eivät siihen riittäisi kapasiteetiltaan.

• luitko tarkasti

Ja miehet,jotka matkustivat hänen kanssansa,seisoivat mykistyneinä:he kuulivat kyllä äänen,mutta eivät ketään nähneet.apt: 7:9 ja apt:22:9 Ja minun seuralaiseni NÄKIVÄT kyllä valon,mutta eivät KUULLEET sen ääntä,joka minulle puhui. ( ristiriita ,nimiä en kysy,vaan selittäkää.)

• asiaa...
        luitko tarkasti kirjoitti:

Ja miehet,jotka matkustivat hänen kanssansa,seisoivat mykistyneinä:he kuulivat kyllä äänen,mutta eivät ketään nähneet.apt: 7:9 ja apt:22:9 Ja minun seuralaiseni NÄKIVÄT kyllä valon,mutta eivät KUULLEET sen ääntä,joka minulle puhui. ( ristiriita ,nimiä en kysy,vaan selittäkää.)

Joosefille ja sitten myöhemmin Paavalille.

(Apt 7:9-10) Ja kantaisät kadehtivat Joosefia ja myivät hänet Egyptiin. Mutta Jumala oli hänen kanssansa ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa. Ja hän antoi hänelle armon ja viisauden faraon, Egyptin kuninkaan, edessä; ja tämä pani hänet Egyptin ja kaiken huoneensa haltijaksi.

Jumala isä halusi auttaa ihmisiä etteivät he kuolisi nälänhädässä ja siihen tehtävään hän valitsi Joosefin. Myös siksi, ettei antamansa lupaus Aabrahamin siunatusta siemenestä Jeesuksesta jäisi toteutumatta.

(Apt 22:6-16) Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

(Apt 22:9) Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
        Ja minä sanoin:

'Herra, mitä minun pitää tekemän?'

Herra sanoi minulle:

'Nouse ja mene Damaskoon,

niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu'.

Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi, taluttivat seuralaiseni minua kädestä, ja niin minä tulin Damaskoon.

--> Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,

tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.

Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;

sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Nuo pätkät kuvaa Saulin epilepsiakohtausta.

Se miten se kerrotaan ja onko ristiriitainen johtunee siitä että apostolien teot on paljon myöhemmin kirjoitettua kirkkohistoriaa ja kirjoittajakinn on todennäköisesti joku muu kuin Luukas.

• asiallisista

vastauksista.

• Todennäköisesti Luukas

Myös erään toisen suuren uskonnon perustajan kerrotaan nähneen näkyjä.
        Kerrotaan, että hän näki näyt luolassa yksin ollessaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      380
      2490
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      73
      1925
    3. 154
      1479
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1316
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1221
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      985
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      904
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      872
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      870
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      843
    Aihe