Onko tämä joku psykologinen ilmiö?

minavaaan

En tiedä onko kyseessä psykologiaan liittyvä asia, mutta koitetaan jos joku tietäisi.

Eli olen koko elämäni pitänyt itseäni erittäin huumorintajuttomana ja melko vakavana. Tosin olinpa seurassa missä tahansa niin sanon aina jotain muka hauskaa ja muut aina nauraa sille. Olen tähän asti luullut, että kyseessä on vain se, että juttuni ovat niin typeriä ja kaikki vain vilkuilee toisiansa miettien, että: "hitto toi on tyhmä!!". Toisaalta nautin tästä tunteesta, että sain naurut niskoilleni ja tunsin olevani se henkilö joka sai kaikki nauramaan.


Nyt vähä aika sit ku olin yhdessä paikassa jossa oli lisäkseni 10 muuta henkilö(kavereita ja ystäviä) ja sit kehuttiin jokaista vuorotellen. No ku tuli mun vuoro ni kaikki alko kehumaan mun mahtavaa huumorintajua ja sanoivat, etteivät ikinä ole törmänneet yhtä huumorintajuiseen tyyppiin kuin minä. Oli aika mykkä olo, koska olin luullut, että minulle nauretaan eikä jutuilleni.

No tästä on jo ehkä kuukausi aikaa. Mutta siis nykysin en enää osaa missään seurassa sanoa niitä mun normaaleja juttuja joita pidin itse tyhminä. Nyt kun tiedostamn, että muut tykkää niistä, niin menen ihan lukkoon ja ajattelen kaikkee, et "nyt pitää keksii viel parempi juttu, et mun taso pysyy yllä". Joten minusta on tullut nyt ihan huumorintajuton ja enää en osaa edes nauraa itsellenikään. Ennen kuin tiedostin huumorintajuani, niin se oli vielä hauskaa, koska sille oli niin hauska nauraa.

Mistä tää johtuu?

6

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serpa opas

      Onneksi olkoon "mina vaan"! Synnynnäiset glovnit pysyvät aina pinnalla ajanvirrassa.
      Kattos toi noin...me puupäät emme huku.

      Tiukka ominaisuus aikakaudesta riippumatta! On niitä välitasanteellekin kuukahtaneita.

    • Psykopatologia

      "(- -) huumorintajuttomana ja melko vakavana. (- -)"

      Psykologiaa parhaimmillaan! - Itseään huumorintajuttomiksi kuvaavat ovat takuuvarmasti huumorintajuisia. Itseään huumorintajuisiksi kuvaavien huumorintajua sopii epäillä!

      Nyt siis eksibitionistinen ongelma lisääntyneen psykososiaalisen tietoisuuden vuoksi!

      • tiedonhaluinen***

        ovat pudottaneet minut tänään jo kaksi kertaa mahalleni!
        Ensin luen tuolta toisaalta,että voin tunnistaa itseni narsistiksi kun en vie ostoskärryjä paikalleen...ja nyt en olekaan huumorintajuinen kun olen kuvannut itseäni usein huumorintajuiseksi;)???
        Tai siis varauksella tämäkin.
        Jaa-a.Olin sitten sitä ja tätä,mutta nyt alan epäillä,että ihmiset nauravatkin minua eikä minun jutuilleni!
        Ps.en yritä viisastella.
        Jk.Muuten, voi kai olla vakava ja syvällinen,vaikka omaa huumoria?Mielestäni ne kulkevat rinnakkain.?


      • Psykopatologia
        tiedonhaluinen*** kirjoitti:

        ovat pudottaneet minut tänään jo kaksi kertaa mahalleni!
        Ensin luen tuolta toisaalta,että voin tunnistaa itseni narsistiksi kun en vie ostoskärryjä paikalleen...ja nyt en olekaan huumorintajuinen kun olen kuvannut itseäni usein huumorintajuiseksi;)???
        Tai siis varauksella tämäkin.
        Jaa-a.Olin sitten sitä ja tätä,mutta nyt alan epäillä,että ihmiset nauravatkin minua eikä minun jutuilleni!
        Ps.en yritä viisastella.
        Jk.Muuten, voi kai olla vakava ja syvällinen,vaikka omaa huumoria?Mielestäni ne kulkevat rinnakkain.?

        "vakava ja syvällinen,vaikka omaa huumoria? Mielestäni ne kulkevat rinnakkain.?"

        Tottakai! Psyykkinen liikkuvuus on aina hyvästä.


      • luutu

        On ihan fakta?
        Mielenkiintoista ainakin :)
        Kiitos tiedosta ja lisää vain!


    • kaikkara

      en vastaa tähän edelliseen , vaan kysyn uutta asiaa! tietääkö joku tälläisen "testin" pyydetään ihmisen kuva,kolmesta kuviosta ympyrä, kolmio, neliö, näitten kuvioiden pitäisi tarkoittaa jotain ihmisluonnetta, jotka olen unohtanut osaako joku auttaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe