Kaatamisesta

_Miikael_

Raamatussa on sana kaatua monessa kohdassa, sillä perusteella jotkut opettavat kaatumista ja kaatamista.

Tuomarien kirja 5:27 Hänen jalkainsa juureen hän vaipui, kaatui, jäi siihen, hänen jalkainsa juureen hän vaipui, kaatui; jäi kuolleena makaamaan siihen, mihin vaipui.

Joosua 9:40 Mutta Abimelek ajoi hänet pakoon, ja hän pääsi pakenemaan häntä; ja heitä kaatui paljon, aina portin ovelle asti.

1.Samuelin kirja 4:18 Kun hän mainitsi Jumalan arkin, kaatui Eeli istuimeltaan taapäin portin viereen, taittoi niskansa ja kuoli; sillä hän oli vanha ja raskas mies. Ja hän oli ollut tuomarina Israelissa neljäkymmentä vuotta.

Nyt sitten voisi tulla mies vaikka Torontosta joka sanoisi:

"Matti, katso nyt raamattua, tässä lukee; kaatua. Nyt sinä menet kiltisti vastaan sanomatta, seisomaan tuohon riviin muiden joukkoon, niin minä heilutan tätä valkoista takkiani teitä kohtaan ja te kaikki lennätte .. Wiuuuh"

Kaatamista jotkut sanovat Jumalan Pyhän Hengen työksi, sanovat ettei ihminen voi kestää niin suurta määrää Jumalan voimaa, siksi he kaatuvat. Toiset sanovat että ihmiset likoavat lattialla rakkaudessa ja sisäisesti parantuvat lapsuuden tai kohdun aikaisista traumoistaan.

Olen nähnyt kaatuneita ihmisiä, sellaisia jotka ovat kaatuneet monessa kokouksessa monta kertaa.

Olen itsekin ollut kaatokokouksissa, mutta en ole kaatunut ja siitä olen hyvin kiitollinen Jumalaa kohtaan.

Olen myös lukenut raamattua, jossa on kaikki tarvittava tieto uskovan elämää ja toimintaa varten.

Sieltä en ole löytänyt kehoitusta mennä kaatumaan tai käskyä kaataa ihmisiä hengellisessä kokouksessa.

Jeesus ei opettanut kaatamista eikä pitänyt kaatamiskokouksia. Paavali ja Pietari ja Johannes ja Markus, eivät kaataneet ketään, eikä heistä ketään nimitetty kaatajapapeiksi.

Raamatusta voidaan kyllä huomata se, että Jumalan vastustajat ja viholliset kaatuivat.

Yhden asian olen huomannut, sen että tässä nykyisessä kaatamisen metodissa, ei ole merkitystä sillä, uskooko kaadettava Baaliin tai sielunviholliseen tai vaiko johonkin toiseen.

Silti kaatuvat ja useimmiten pysyvät siinä vääryydessä, jossa elivät sitä ennenkin.

Kaataminen ei siis auta sitä joka sen kokee. Kaatamisen voi kokea uskomaton, ateisti ja pilkkaajakin ja silti jäädä sellaiseksi.

Kaatamista on vaikea arvostella helluntailaisena, monet muistavat arvostetun veljemme Niilo Yli-Vainion, jonka kokouksissa kaatui paljon väkeä.

Hänen toimintansa arvostelun tekee vaikeaksi se, että ennenkuin hän sai tuon voiman, jonka tähden väkeä kaatui, hän oli palvellut hyvin ja ihmisiä oli pelastunut paljon. Mutta hyväkin mies voi mennä vikaan.

Meidän ei tule katsoa tässäkään asiassa ihmiseen, oli hän sitten miten suosittu ja arvostettu tahansa. Enemmän tulee katsoa siihen, mitä Jumala sanassaan sanoo.

Jumalan sanasta emme löydä perusteluja kaatamiselle.

Kaataminen ei tunnu eikä näytä kovinkaan pyhältä, eikä hengelliseltä.

Maassa sikin sokin makaavia ihmisiä, jotka sätkivät ja saavat pahoja kouristuksia, huitovat käsiään ja jalkojaan ilmaan kuin lintuset, huutavat hysteerisesti ja nauravat kuin mielettömät, ryömivät maahaan liimautuneina eteenpäin kuin pienet toukat, sihisevät kuin kavalat käärmeet ja kaikkea muuta sellaista, joka ei kovinkaan houkkuttavalta tunnu ja eikä kuulosta.

Tästäkin asiasta voi olla montaakin mieltä, itse kuitenkin katson tärkeimmäksi syykseni karttaa kaatajia ja kaatamiskokouksia, sen ettei raamatusta löydy perusteita sellaiselle toiminalle.

Myös ajattelen, että kaatamisessa on kyse henkivalloista, sillä manifestaatioissa, tuon hengen ilmentymisissä ihmisissä, ilmenee eläinten ääniä ja liikkeitä, joka on tyypillistä riivaustapauksissa.

___________________________________________________________________________________

Kaataminen:
- Epäraamatullista
- Sielullista
- Hyödytöntä
- Vaarallista

5

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätön2

Hei!

En tunne helluntaiseurakunnan toimintaa erityisen hyvin. Kuuluuko kaataminen helluntaiseurakunnssa ohjelmaan? Missä seurakunnissa kaatamista tapahtuu? Nokia Missiossa ilmeisesti ainakin?

Kiitos vastauksesta.

• lyhyt vastaus

Joissakin helluntaiseurakunnissa kuten Seinäjoella ja Jyväskylässä kaataminen on yksi toimintamuoto muiden joukossa.

Enemmän kaatamista on Nokia Missiossa ja River /City-seurakunnissa ja menetysteologisissa lahkoissa ja Pirkko Jalovaaran ja Paavo Järvisen toiminnassa.

Suur-Helsingin Seurakunta, Elämän Sana ja Järvenpään vapaaseurakunta yms.

• Yli-Vainioko hyvä mies vaikka harjoitti järjestelmällistä huijausta?

Helluntailaiset ottivat tuon kaatuilu-rituaalin Amerikan mustilta ja Haitin saariston intiaaneilta.

Jos ei transsissa mene nurin niin sitten työnnetään.

Rahankeräykseksi se on mennyt ja hurmahenkisyydellä lisää rahoittajia etsiessään helluntailaiset jatkaa tuota rituaalia.

Helluntailaiset Amerikoissa ovat lisänneet touhuun lisää vivahteita jotka ovat rantautumassa suomeen kuten tuo estradilla edestakaisin juoksu kiljuen kurkku suorana.

Samaan hurmoshenkisyyteen kuuluu myös valehdella jäsenmäärä kymmenkertaiseksi.

• löpön

löps

• Jope.48,

Dan.10:9. Ja ninä kuulin hänen sanainsa äänen; ja kuullessani hänen sanainsa äänen ninä vaivuin horroksiin kasvoilleni, kasvot maata vasten. 10. Ja katso, käsi kosketti minua ja ravisti minut hereille, polvieni ja kätteni varaan. 11. Ja hän sanoi minulle: Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi. Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten.. Ilm 1:17. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen : Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, 18. ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      380
      2490
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      73
      1925
    3. 154
      1479
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1316
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1221
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      985
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      904
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      872
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      870
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      843
    Aihe