Mitä mukaan piknikille?

^Neitoperho^

Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä avopuolison ja muutaman kaverin kanssa piknikille ja mieleeni tulikin, että mitä kaikkia herkkuja te olette sinne ottaneet mukaan? Tarkoituksena ei ole kokata mitään "erikoisia" höystyjä vaan ihan perusjuttuja, jotka maistuvat lämpimällä säällä. Jotain suolaista ainakin, mutta myös pitäisi olla jotain helppoa ja ruokaisaa naposteltavaa. Jos on hyviä ehdotuksia, niin ne ovat enemmän kuin tervetulleita! =)

14

10588

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fisunpurija

Minäkin lähden viikonloppuna - taas - piknikille ja pakkaan mukaan ainakin savulohileipiä ja tuoreita mansikoita, sekä kimpaleen jotakin voimakasta kovaa juustoa, joka lämpimässä "kypsyy" aromikkaan nautittavaksi herkuksi.

• ^Neitoperho^

Ostatko oikein kotimaisia mansikoita vai ulkolaisia?
        Olen kaupoista muutamana päivänä katsellut enkä ole löytänyt kotimaisia mansikoita :( Ulkolaiset eivät ole lainkaan niin hyviä... entä mikäköhän mahtaa olla kotimaisten mansikoiden kilohinta? :O Varmaan vielä aika päätä huimaava :/

• Fisunpurija
        ^Neitoperho^ kirjoitti:

Ostatko oikein kotimaisia mansikoita vai ulkolaisia?
        Olen kaupoista muutamana päivänä katsellut enkä ole löytänyt kotimaisia mansikoita :( Ulkolaiset eivät ole lainkaan niin hyviä... entä mikäköhän mahtaa olla kotimaisten mansikoiden kilohinta? :O Varmaan vielä aika päätä huimaava :/

Hinta on aika kova, mutta se on vähän sama kuin ensimmäisten uusien perunoiden kanssa... Eikä niitä aluksi tarvitse litratolkulla ahmia, pieni rasia riittää saamaan makutuntuman aikaan. Ainakin Helsingissä on jo tarjolla kotimaisia, mutta jos jostain syystä joudun tyytymään ulkomaisiin, ostan kyytipojaksi makeaa tuorejuustoa. Siihen dippaamalla espanjalainenkin makeutuu kummasti. Toinen vaihtoehto on pilkkoa ulkomaiset rasiaan ja laittaa kostukkeeksi mantelilikööriä. Hölskyvät menomatkalla herkulliseksi mansikkasalaatiksi.

• ^Neitoperho^
        Fisunpurija kirjoitti:

Hinta on aika kova, mutta se on vähän sama kuin ensimmäisten uusien perunoiden kanssa... Eikä niitä aluksi tarvitse litratolkulla ahmia, pieni rasia riittää saamaan makutuntuman aikaan. Ainakin Helsingissä on jo tarjolla kotimaisia, mutta jos jostain syystä joudun tyytymään ulkomaisiin, ostan kyytipojaksi makeaa tuorejuustoa. Siihen dippaamalla espanjalainenkin makeutuu kummasti. Toinen vaihtoehto on pilkkoa ulkomaiset rasiaan ja laittaa kostukkeeksi mantelilikööriä. Hölskyvät menomatkalla herkulliseksi mansikkasalaatiksi.

Kiitos vinkistä! Täytyypi ostaa rasia noita iki-ihania mansikoita :) Ja jos ei kotimaisia löydy, niin noudatan ohjeitasi ;)

• pidän

Hunajamelonista. Mukaan vaan terävä veitsi ja sitten lusikka, jolla kaapia siemenet pois. Nami nami :)

• siinäpä

ne tärkeimmät eväät.Ehkä te nuoremmat ette ymmärrä niiden arvoa.

• Ohjeistaja

Pakkaa mukaan:
      - kylmiä grillattuja kanankoipia
      - hyvää salamia
      - emmentaljuustoa
      - brie-juustoa ja päärynää
      - retiisejä
      - tuoretta kurkkua
      - kirsikkatomaatteja
      - kovaksi keitettyjä kananmunia
      - tuoretta rapeata patonkia
      - raikasta juotavaa
      - punaviiniä

Niin minä teen...

• issii

Yleensä teen tonnikalasalaattia mukaan ja sitten itsetehtyä yrttivoipatonkia ja tuorejuustoa ja tietysti pieniä kesän raikkaita hedelmäpalasia naposteluun.

• yrtti-yrjänä

Miten teet sen yrttivoipatongin?

• Jerere
        yrtti-yrjänä kirjoitti:

Perus patonki/sämpylä taikina ja sit leivonta vaiheessa viilto joka täytetään vaikkapa yrttituorejuustolla ja sit vain haava laitetaan kiinni ja vähän pyöritetään ettei aukea uunis.

Myös voi tehdä samalla tavalla kuin kierulapullat("korvapuustit") siis eka levy kaulutaan ja siihen täytettä ja sit vain rullataan.

Kun halusit yrttivoipatonkia, niin voi käyttää ihan lihanpäälle tarkoitettua yrttivoita, tai tehdä tämän itse tuoreista yrteistä. Siis aitoa voita pehmeenä ja sit vain yrttisilppua ja sekoitus haarukalla tai ihan tehosekottimel.

• ohje :)
        yrtti-yrjänä kirjoitti:

Osta kaupasta sellainen esipaistettu patonki (ei pakaste :-) , tee siihen viillot ja täytä ne yrttivoilla (itsetehty/valmis). Sitten vain paisto ohjeen mukaan uunissa.

• yrtti-yrjänä
        Jerere kirjoitti:

Perus patonki/sämpylä taikina ja sit leivonta vaiheessa viilto joka täytetään vaikkapa yrttituorejuustolla ja sit vain haava laitetaan kiinni ja vähän pyöritetään ettei aukea uunis.

Myös voi tehdä samalla tavalla kuin kierulapullat("korvapuustit") siis eka levy kaulutaan ja siihen täytettä ja sit vain rullataan.

Kun halusit yrttivoipatonkia, niin voi käyttää ihan lihanpäälle tarkoitettua yrttivoita, tai tehdä tämän itse tuoreista yrteistä. Siis aitoa voita pehmeenä ja sit vain yrttisilppua ja sekoitus haarukalla tai ihan tehosekottimel.

Täytyy koettaa.

TNX

• Evante

Itse pidän helpoista ja yksinkertaisista tarjoiluista, joita voi vaikkapa valmistaa varttia ennen itse piknikkiä.

- rapsakkaa patonkia, jota päällystää kurkku, salaatti, metukka ja valkosipulivoi
      - irtsareita
      - pillimehua
      - kanasalaattia

Joskus voi tarttua mukaan jotain muutakin, mutta mitä ei listassa lukisikaan. Mulla on aika samanlainen maku niinkuin lapsellakin, nams :--)

• metsäpiknik

Me ei käydä varsinaisilla piknikeillä ellei nyt sienestysreissuja lasketa sellaisiksi. Metsään teen yleensä

Ruispaahtoleipä toasteja, väliin vaikkapa makkaraa - juusto tai tonnikalatahna
        Termarillinen kuumaa sokerivettä, teepusseja, pikakahvijauhetta ja
        maitojauhetta (korvaa maidon), joskus kaakaojauhetta
        Miniluumutomaatteja
        Hedelmiä rasiaan valmiiksi pilkottuna
        Fazerin sininen patukoita
        Vettä , ellei satu olemaan järvi lähellä
        Joskus grillimakkaroita ja sinappia jos on pidempi reissu

Eikä missään maistu eväät niin hyvältä kun metsässä kannon nokassa
        nuotion äärellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe