Saako rivitalon lasitetulla terassilla grillata,kaasugrillillä?Järjestyssäännöissä ei kyseisestä asiasta sanota mitään.
terassilla grillaus
6
4153
Vastaukset
- lakihan
ei sitä kiellä ja jos taloyhtiön järjestyssääntökään sitä ei kiellä, vastaus on että kyllä saa käyttää kaasugrilliä. Kotona saa säilyttää yhteensä 25 kg nestekaasua, joka käytännössä tarkoittaa maksimissaan kahta 11 kg rautapulloa. Vintillä tai kellarissa kaasupulloja ei saa säilyttää.
- poprilli
ajattelin itsekin,että eiköhän se luvallista ole.Naapurin rouvan ilme vaan pisti miettimään,kun näki grillin terassilla.
Kiitos tiedosta.Grillikesä odottaa.Tervettä varovaisuutta noudattaen. - Hyvä ruoka, parempi mieli
poprilli kirjoitti:
ajattelin itsekin,että eiköhän se luvallista ole.Naapurin rouvan ilme vaan pisti miettimään,kun näki grillin terassilla.
Kiitos tiedosta.Grillikesä odottaa.Tervettä varovaisuutta noudattaen.Eiköhän se naapurin rouvankin ilme siitä muutu, kun tarjoaa tälle kunnolla marinoidun ja kypsäksi grillatun pihvin tai lihavartaan. Kohta tirisee naapurinkin parvekkeella.
- Savustettu lahna
Hyvä ruoka, parempi mieli kirjoitti:
Eiköhän se naapurin rouvankin ilme siitä muutu, kun tarjoaa tälle kunnolla marinoidun ja kypsäksi grillatun pihvin tai lihavartaan. Kohta tirisee naapurinkin parvekkeella.
Kerrostalossa asuvana voin kertoa vähemmän miellyttävän grillauskokemuksen. Ihmettelin taannoin keskellä yötä hirvittävää sytytysnesteen katkua ja savua makuuhuoneessa.
Paikallistin katkun tulevan alakerran parvekkeelta, jossa oli iloisesti roihuava pallogrilli. Koska kukaan ei kuunnellut huutoani parvekkeelta, menin soittamaan alakerran ovikelloa ja nuoripari hämmästeli kovasti sitä, että heidän grillauksensa muka häiritsisi ketään. Heidän huoneistossaan olikin kovin raikas ilma.
Aika laiskaksi on nykyihminen mennyt, kun pihalla oleva grillikatos valmiine puineen ja hiilineen on liian kaukana. Luulisin, että jotain rajaa sentään tässäkin. Toiselle saa muka tehdä sellaistakin, josta itse kyllä nostettaisiin äläkkä. Kyllä kehottaisin ainakin lupaa kysymään, ihan hyvän tavan vuoksi. - poprilli
Savustettu lahna kirjoitti:
Kerrostalossa asuvana voin kertoa vähemmän miellyttävän grillauskokemuksen. Ihmettelin taannoin keskellä yötä hirvittävää sytytysnesteen katkua ja savua makuuhuoneessa.
Paikallistin katkun tulevan alakerran parvekkeelta, jossa oli iloisesti roihuava pallogrilli. Koska kukaan ei kuunnellut huutoani parvekkeelta, menin soittamaan alakerran ovikelloa ja nuoripari hämmästeli kovasti sitä, että heidän grillauksensa muka häiritsisi ketään. Heidän huoneistossaan olikin kovin raikas ilma.
Aika laiskaksi on nykyihminen mennyt, kun pihalla oleva grillikatos valmiine puineen ja hiilineen on liian kaukana. Luulisin, että jotain rajaa sentään tässäkin. Toiselle saa muka tehdä sellaistakin, josta itse kyllä nostettaisiin äläkkä. Kyllä kehottaisin ainakin lupaa kysymään, ihan hyvän tavan vuoksi.Savustettu lahna näytti ohittaneen kysymyksessäni sen seikan ,että kyseessä on rivitalo ja lasitettu terassi...edelleen.Minun pointtini kysymyksessä oli paloturvallisuus ei katku.Jos katkusta puhutaan,tässä tapauksessa katkua tulee varmasti saman verran grillaan sitten terassilla ikkunat auki,tai sitten pihalla.
- Savustettu lahna
poprilli kirjoitti:
Savustettu lahna näytti ohittaneen kysymyksessäni sen seikan ,että kyseessä on rivitalo ja lasitettu terassi...edelleen.Minun pointtini kysymyksessä oli paloturvallisuus ei katku.Jos katkusta puhutaan,tässä tapauksessa katkua tulee varmasti saman verran grillaan sitten terassilla ikkunat auki,tai sitten pihalla.
Kyllähän minä sen tajusin. Ei kai kaasugrillistä tulekaan kuin ruuan haju eikä mitään hirmu savua? Mutta itse ainakin kysyisin naapurilta, että sopiiko grillata. Se ois ihan kaunis tapa. Lasitukset ei muuten kyllä mitään käryjä pidä sisällään.
Monesti tuommoinen pikku juttukin voi rikkoa naapurisovun tai alkaa ainakin kerätä kaunaa, ja sitä alkaa tulla semmosta kyräilyä, jos eivät kehtaa tulla sanomaankaan asiasta mitään.
Kannattaa kuitenkin itse miettiä, haluaisiko sitä katkua omaan huoneistoonsa silloin kuin ei sitä haluaisi.
Kerrostalossa ihmiset tekevät mitä järjettömimpiä asioita, vaikka se on heistä pikku juttu. Joku saattaa puistella mattoja parvekkeella ajattelematta, että alakerran parvekkeella saattaa nukkua vauva vaunuissa, joka saa roskat naamalleen. Yhden kerran seisoin parvekkeella kesää ihailemassa ja yhtäkkiä lävähti yläkerrasta matto päin näköä.
Musta on ihan nätti tapa kysyä lupaa kaikkeen josta naapuri voi pahoittaa mielensä siksi, että häneltä ei kysytty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849