terassilla grillaus

poprilli

Saako rivitalon lasitetulla terassilla grillata,kaasugrillillä?Järjestyssäännöissä ei kyseisestä asiasta sanota mitään.

6

4730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakihan

      ei sitä kiellä ja jos taloyhtiön järjestyssääntökään sitä ei kiellä, vastaus on että kyllä saa käyttää kaasugrilliä. Kotona saa säilyttää yhteensä 25 kg nestekaasua, joka käytännössä tarkoittaa maksimissaan kahta 11 kg rautapulloa. Vintillä tai kellarissa kaasupulloja ei saa säilyttää.

      • poprilli

        ajattelin itsekin,että eiköhän se luvallista ole.Naapurin rouvan ilme vaan pisti miettimään,kun näki grillin terassilla.
        Kiitos tiedosta.Grillikesä odottaa.Tervettä varovaisuutta noudattaen.


      • Hyvä ruoka, parempi mieli
        poprilli kirjoitti:

        ajattelin itsekin,että eiköhän se luvallista ole.Naapurin rouvan ilme vaan pisti miettimään,kun näki grillin terassilla.
        Kiitos tiedosta.Grillikesä odottaa.Tervettä varovaisuutta noudattaen.

        Eiköhän se naapurin rouvankin ilme siitä muutu, kun tarjoaa tälle kunnolla marinoidun ja kypsäksi grillatun pihvin tai lihavartaan. Kohta tirisee naapurinkin parvekkeella.


      • Savustettu lahna
        Hyvä ruoka, parempi mieli kirjoitti:

        Eiköhän se naapurin rouvankin ilme siitä muutu, kun tarjoaa tälle kunnolla marinoidun ja kypsäksi grillatun pihvin tai lihavartaan. Kohta tirisee naapurinkin parvekkeella.

        Kerrostalossa asuvana voin kertoa vähemmän miellyttävän grillauskokemuksen. Ihmettelin taannoin keskellä yötä hirvittävää sytytysnesteen katkua ja savua makuuhuoneessa.

        Paikallistin katkun tulevan alakerran parvekkeelta, jossa oli iloisesti roihuava pallogrilli. Koska kukaan ei kuunnellut huutoani parvekkeelta, menin soittamaan alakerran ovikelloa ja nuoripari hämmästeli kovasti sitä, että heidän grillauksensa muka häiritsisi ketään. Heidän huoneistossaan olikin kovin raikas ilma.

        Aika laiskaksi on nykyihminen mennyt, kun pihalla oleva grillikatos valmiine puineen ja hiilineen on liian kaukana. Luulisin, että jotain rajaa sentään tässäkin. Toiselle saa muka tehdä sellaistakin, josta itse kyllä nostettaisiin äläkkä. Kyllä kehottaisin ainakin lupaa kysymään, ihan hyvän tavan vuoksi.


      • poprilli
        Savustettu lahna kirjoitti:

        Kerrostalossa asuvana voin kertoa vähemmän miellyttävän grillauskokemuksen. Ihmettelin taannoin keskellä yötä hirvittävää sytytysnesteen katkua ja savua makuuhuoneessa.

        Paikallistin katkun tulevan alakerran parvekkeelta, jossa oli iloisesti roihuava pallogrilli. Koska kukaan ei kuunnellut huutoani parvekkeelta, menin soittamaan alakerran ovikelloa ja nuoripari hämmästeli kovasti sitä, että heidän grillauksensa muka häiritsisi ketään. Heidän huoneistossaan olikin kovin raikas ilma.

        Aika laiskaksi on nykyihminen mennyt, kun pihalla oleva grillikatos valmiine puineen ja hiilineen on liian kaukana. Luulisin, että jotain rajaa sentään tässäkin. Toiselle saa muka tehdä sellaistakin, josta itse kyllä nostettaisiin äläkkä. Kyllä kehottaisin ainakin lupaa kysymään, ihan hyvän tavan vuoksi.

        Savustettu lahna näytti ohittaneen kysymyksessäni sen seikan ,että kyseessä on rivitalo ja lasitettu terassi...edelleen.Minun pointtini kysymyksessä oli paloturvallisuus ei katku.Jos katkusta puhutaan,tässä tapauksessa katkua tulee varmasti saman verran grillaan sitten terassilla ikkunat auki,tai sitten pihalla.


      • Savustettu lahna
        poprilli kirjoitti:

        Savustettu lahna näytti ohittaneen kysymyksessäni sen seikan ,että kyseessä on rivitalo ja lasitettu terassi...edelleen.Minun pointtini kysymyksessä oli paloturvallisuus ei katku.Jos katkusta puhutaan,tässä tapauksessa katkua tulee varmasti saman verran grillaan sitten terassilla ikkunat auki,tai sitten pihalla.

        Kyllähän minä sen tajusin. Ei kai kaasugrillistä tulekaan kuin ruuan haju eikä mitään hirmu savua? Mutta itse ainakin kysyisin naapurilta, että sopiiko grillata. Se ois ihan kaunis tapa. Lasitukset ei muuten kyllä mitään käryjä pidä sisällään.

        Monesti tuommoinen pikku juttukin voi rikkoa naapurisovun tai alkaa ainakin kerätä kaunaa, ja sitä alkaa tulla semmosta kyräilyä, jos eivät kehtaa tulla sanomaankaan asiasta mitään.

        Kannattaa kuitenkin itse miettiä, haluaisiko sitä katkua omaan huoneistoonsa silloin kuin ei sitä haluaisi.

        Kerrostalossa ihmiset tekevät mitä järjettömimpiä asioita, vaikka se on heistä pikku juttu. Joku saattaa puistella mattoja parvekkeella ajattelematta, että alakerran parvekkeella saattaa nukkua vauva vaunuissa, joka saa roskat naamalleen. Yhden kerran seisoin parvekkeella kesää ihailemassa ja yhtäkkiä lävähti yläkerrasta matto päin näköä.

        Musta on ihan nätti tapa kysyä lupaa kaikkeen josta naapuri voi pahoittaa mielensä siksi, että häneltä ei kysytty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe