Pyörällä ajaminen onnistuu parhaiten ilman korkeusvaihteluita, tasaisella reitillä.
Korkeus on sama järven rannalla. Mutta olisi hankala rakentaa mitään pyöräilyreittiä järven rannalle. Sen sijaan pyöräilyreitin voisi rakentaa korkeuskäyrää pitkin.
Mitä mahdollisuuksia on rakentaa pyöräilyreitti korkeuskäyrää pitkin siten, että sitä pitkin pääsee tie a:lta tie b:lle eli se on matkantekoa eikä vain liikuntaa tai maisemankatselua(mitkä voisivat kyllä olla riittäviä syitä, mutta...)?
Yksi mahdollinen tapa muotoilla tarkempi kysymys on, mikä on Suomen pisin korkeuskäyrä? missä maakunnassa on lyhin korkeuskäyrä joka on maakunnan pisin?
Pyöräilyreitti korkeuskäyrää pitkin
3
530
Vastaukset
- käyristäjä
korkeuskäyrä järven pinnan mukaan, niin varmaankin
Saimaan ympäriajelu pisimmän ja hankalimman reitin
tuottaa.
Tosiasiassa vesi virtaa Saimaassakin, ja kun vesi
virtaa, niin se virtaa alamäkeen, joten korkeus
järven päissä ei ole sama.
Tuota ajatusta lyhimmästä, joka on pisin, en oikein
tajua.- köhän?
Itse ymmärsin "pisimmän lyhyimmän" näin:
jos
1) otetaan kustakin maakunnasta tämän maakunnan pisin korkeuskäyrä ja
2) vertaillaan näitä pisimpiä keskenään niin
=> mikä niistä on lyhyin
itse kysymykseen en osaa vastata
- hmmm?
Ota kartta esiin, veikkaan että kun valitset korkeudeksi jonkun 40 metriä niin saat itärajalta Itämeren rantaa n. 30-200 km etäisyydellä seuraavan ja reippaasti kiemurtelevan polun aina ruotsin puolelle asti.
Mitäs jos tekisi semmoisen reitin jonka toinen pää on hieman korkeammalla ja koko matka Venäjältä Ruotsiin (tai toisinpäin) jatkuvaa loivaa laskua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984