En tiedä uljaampaa näkyä kuin Suomen siniristilippu liehumassa taivasta vasten kesäisen luonnon kukoistaessa. Sen näyn taustamusiikiksi sopii hyvin Suvivirsi. Suomi vain on mennyt piloille. Kaikenlaiset pienryhmät, kuten ateistit, 'vaativat oikeuksiaan'. He kuvittelevat, että demokratia tarkoittaa samaa kuin vähemmistöjen kumartelu. He ovat kääntäneet demokratian käsitteen täysin päälaelleen. Demokratia tarkoittaa kansanvaltaa, ja enemmistön mukaan tehtäviä päätöksiä - ei vähemmistöjen mukaan tehtäviä päätöksiä!
Nyky-Suomi ei ole samanlainen kuin Suomi oli 50 v. sitten. Ateistien mukaan kaikki uusi on automaattisesti parempaa kuin vanha. Automaattisesti. Jos jokin asia, kuten isänmaallisuus, on vanha ajatus, se pitäisi muka heti hylätä. Ja minkähän takia? Voisiko joku perustella, miksi vanhat ja käytännössä hyväksi havaitut asiat pitäisi hylätä vain pelkän pienen, äänekkään yltiöliberaalin väestönosan vaatimuksesta?
Nykyään enemmistöä vaaditaan sopeutumaan kaikkien vähemmistöjen vaatimuksiin, mikä on täysin vääristetty demokratiakäsitys. Täysin vääristetty. Vähän sama kuin eduskuntavaaleissa vähiten ääniä saaneet valittaisiin kansanedustajiksi. Kansanvallan perusidea on, että toteutetaan enemmistön tahtoa, ei vähemmistöjen tahtoa.
Siniristilippu liehuu.
19
664
Vastaukset
- frihet
Sitä meikäkin oppi jo saunalenkillä huuteleen, et "joutukaa sielut on aikamme kallis, turhaa ei..."
Eli kannattaa juosta saunalenkkikin niin ettei tuplasti tarvii.
Mitähän ne nykyään sotilas pastorit laulattaa ja opettaa siellä Suomen harmaissa. komea kun hyvin harva tietää että siinä on noin 2500 vuotta sitten sen ajan Iranissa käyttöönotettu teloitusväline jota kristityt käyttävät symbolinaan.
Eiköhän ne kaikenkarvaiset uskovaiset ole niitä yleisimpiä aseistaakieltäytyjiä olleet niin ennen kuin nyt.
Isäukko oli muuten etulinjassa kun näitä aseistakieltäytyviä laitettiin miinanraivaajiksi ja niin se käy seuraavassakin sodassa.
Vai oikein suvivirsi lisää puolustustahtoa.
Eiköhän se ollut Suuri Sibelius jonka Finlandian tahdissa me säilyttiin jotakuinkin itsenäisinä tosin tuosta suomettumisestakin eli venäjän mielistelystä mielestäni on päästävä vielä erilleen.- Jämy
Aiemman aloituksesi perusteella kuvittelin sinut niin nuoreksi, että isäsi ei ollut sodassa, vaan isoisäsi. Pyydän sinulta anteeksi erehdystäni. En kuitenkaan tule koskaan hyväksymään sinun tapaasi halveksia siniRISTIlippua. Minun isäni kävi kummankin sodan läpi, ensin lentosotamiehenä, sitten kersanttina.
Jämy kirjoitti:
Aiemman aloituksesi perusteella kuvittelin sinut niin nuoreksi, että isäsi ei ollut sodassa, vaan isoisäsi. Pyydän sinulta anteeksi erehdystäni. En kuitenkaan tule koskaan hyväksymään sinun tapaasi halveksia siniRISTIlippua. Minun isäni kävi kummankin sodan läpi, ensin lentosotamiehenä, sitten kersanttina.
En halveksi lippua vaan olen sitä mieltä että joskus sitä muuttaa pitää koska siihen on joskus valittu väärä symboli tosin harva sen asian tietää.
Olen kyllä todella isänmaallinen ihan toisin kuin aseistakieltäytyvät lahkolaiset ja luterilaiset sotilaspastorit.- Barbaari
>
Siitako kenka puristaa...
Hairitseeko suomen vaakunassa olevat miekat sinua millaan lailla?
Miekoilla on kuitekin enemman tapettu, myos teloitettu ihmisia aikojen saatossa kuin ristilla.
Vaakunassa komeileva leijonakin on julma elain, vaihdettaisiinko tilalle vaikka laama? Barbaari kirjoitti:
>
Siitako kenka puristaa...
Hairitseeko suomen vaakunassa olevat miekat sinua millaan lailla?
Miekoilla on kuitekin enemman tapettu, myos teloitettu ihmisia aikojen saatossa kuin ristilla.
Vaakunassa komeileva leijonakin on julma elain, vaihdettaisiinko tilalle vaikka laama?Väärin sekin on mutta ei yhtä häiritsevä.
Ennemminkin se Leijona häiritsee ja minun piti aiemmin mainitakin siitä vaan unohdin.
Se leijona on herättänyt laajempaakin kansalaiskeskustelua, ei sen takia että on peto vaan siksi että ne ei ole täältä päinkään.- Barbaari
Pe.ku kirjoitti:
Väärin sekin on mutta ei yhtä häiritsevä.
Ennemminkin se Leijona häiritsee ja minun piti aiemmin mainitakin siitä vaan unohdin.
Se leijona on herättänyt laajempaakin kansalaiskeskustelua, ei sen takia että on peto vaan siksi että ne ei ole täältä päinkään.Eipa siihen vaakunaan karhuakaan olisi voinut laittaa, vaikka se paikallinen elain onkin.
Asiasta kukkaruukkuun, mita mielta olen Mosambikin lipusta?
Siina komeilee AK-47 kirjan paalla.
http://dm.mikrobit.pl/grafika/flag/Mozambik_flaga_duza.png Barbaari kirjoitti:
Eipa siihen vaakunaan karhuakaan olisi voinut laittaa, vaikka se paikallinen elain onkin.
Asiasta kukkaruukkuun, mita mielta olen Mosambikin lipusta?
Siina komeilee AK-47 kirjan paalla.
http://dm.mikrobit.pl/grafika/flag/Mozambik_flaga_duza.pngPetoeläin ei pitäs olla este vaakunassa koska se on luontoa ja karhu on vain puoliksi petoeläin kuten ihminenkin.
Ei se kovin sivistynyttä ole rynnäkkökivääri vaakunassa.
Kaikkea maailmaan mahtuu ja Mosambik on ollut Pitkään kristittyjen hallitsema siirtomaa rotusortopolitiikkaa myöten ja nykyisin siellä on hallinneet kommunistitkin ja kristittyjä on kolmasosa kansasta.- Barbaari
Pe.ku kirjoitti:
Petoeläin ei pitäs olla este vaakunassa koska se on luontoa ja karhu on vain puoliksi petoeläin kuten ihminenkin.
Ei se kovin sivistynyttä ole rynnäkkökivääri vaakunassa.
Kaikkea maailmaan mahtuu ja Mosambik on ollut Pitkään kristittyjen hallitsema siirtomaa rotusortopolitiikkaa myöten ja nykyisin siellä on hallinneet kommunistitkin ja kristittyjä on kolmasosa kansasta.Karhun vaakunaan kelpaamattomuudella tarkoitin liian vahvaa assosiaatiota naapuri venajaan.
En tosin ole varma kaunko venajaa on pidetty idan karhuna yms.
"Ei se kovin sivistynyttä ole rynnäkkökivääri vaakunassa.
Kaikkea maailmaan mahtuu ja Mosambik on ollut Pitkään kristittyjen hallitsema siirtomaa rotusortopolitiikkaa myöten ja nykyisin siellä on hallinneet kommunistitkin ja kristittyjä on kolmasosa kansasta. "
Yritatko tassa vihjata etta se on kristityn vahemmiston tai 'kristityn' siirtomaaherran vika etta heilla on sivistymaton lippu ja etta siella on asiat yleisesti heikommalla tolalla kuin esim. lansi-euroopassa? Barbaari kirjoitti:
Karhun vaakunaan kelpaamattomuudella tarkoitin liian vahvaa assosiaatiota naapuri venajaan.
En tosin ole varma kaunko venajaa on pidetty idan karhuna yms.
"Ei se kovin sivistynyttä ole rynnäkkökivääri vaakunassa.
Kaikkea maailmaan mahtuu ja Mosambik on ollut Pitkään kristittyjen hallitsema siirtomaa rotusortopolitiikkaa myöten ja nykyisin siellä on hallinneet kommunistitkin ja kristittyjä on kolmasosa kansasta. "
Yritatko tassa vihjata etta se on kristityn vahemmiston tai 'kristityn' siirtomaaherran vika etta heilla on sivistymaton lippu ja etta siella on asiat yleisesti heikommalla tolalla kuin esim. lansi-euroopassa?No Venäjää on pidetty isona karhuna mutta se on vain sanonta.
Mosambikin kuten monen muunkin maan väestö ja luonto on olleet vuosisatoja kristittyjen riiston kohteena ja ihmiset lisäksi pakkokäännytyksen uhreina ja Mosambikissa tuo niiltä ajoilta periytynyt sekasorto ei ole loppunut ja eiköhän kommunnisteja lähellä olevat piirit hallitse vieläkin kun ne valtaan pääsivät.
Uskoisin että lippu on on tullut itsenäistymisen aikaan 1975 kun alkoi kommunistien hallinto ja vaakunassakin on punatähti.- todé
Pe.ku kirjoitti:
En halveksi lippua vaan olen sitä mieltä että joskus sitä muuttaa pitää koska siihen on joskus valittu väärä symboli tosin harva sen asian tietää.
Olen kyllä todella isänmaallinen ihan toisin kuin aseistakieltäytyvät lahkolaiset ja luterilaiset sotilaspastorit.ateisteja ne sivarit ja totaalikieltäytyjät ovat ennenminkin, kuin uskovaisia. Ainakin mitä nyt omasta tuttavapiiristä äkkiämiettien voi havainnoida. Totaalikieltäyjyät ovat ainakin laitanaan rauhanliikkeelläisiä.
- lipuista
Pe.ku kirjoitti:
Olen kyllä todella isänmaallinen ihan toisin kuin aseistakieltäytyvät lahkolaiset ja luterilaiset sotilaspastorit.Jok muutat saudeihin?
Siellä on lipussa evoluution värit ja asiallinen teloitusväline.
Älä kärsi enää ristilipusta, vaan tee MIEHEN ratkaisu ja muuta sivistyneeseen ja vapaaseen Saudi-Arabiaan!
Jos kyllästyt saudien lippuun ihan läheltä löytyy lisää vihreitä lippuja, yksi ihan kokonaan vihreä, ihanaa, vai mitä?
- puhtaudesta
Isänmaallisuus on Suomessa vielä onneksi hyvässä kurssissa.
Myös nuorten keskuudessa isänmaallisuus on kyselyjen mukaan säilynyt yllättävän vahvalla sijalla.
Yksi pahimpia uhkia maanpuolustukselle on kansakunnan moraalisen ja henkisen selkärangan murtuminen.
Siinä murtamisessa ahkeroivat merkillisellä innolla tämänkin palstan hinttarit, joille mikään ei tunnu olevan arvokkaampaa kuin terveen elämän ja puhtaiden perhearvojen mädättäminen.- Jämy
Galleriasivultani, sen alaosasta, voit tutkia, mihin minä luotan. Muuten, nuorten keskuudessa isänmaallisuus tarkoittaa lähinnä suomalaisten urheilijoiden kannustamista, eikä maamme historian, heimoaatteen ja kulttuurin tuntemusta.
- kalliisti
Jämy kirjoitti:
Galleriasivultani, sen alaosasta, voit tutkia, mihin minä luotan. Muuten, nuorten keskuudessa isänmaallisuus tarkoittaa lähinnä suomalaisten urheilijoiden kannustamista, eikä maamme historian, heimoaatteen ja kulttuurin tuntemusta.
Asialliset oli linkkisivut galleriassasi.
Ilmeisesti ei nuorelle polvelle kuitenkaan kovin trendikkäät...
Minulle passaa tuo tyyli mainiosti, viestikersantin (rintamalla 1939-1944) pojalle. - Jämy
kalliisti kirjoitti:
Asialliset oli linkkisivut galleriassasi.
Ilmeisesti ei nuorelle polvelle kuitenkaan kovin trendikkäät...
Minulle passaa tuo tyyli mainiosti, viestikersantin (rintamalla 1939-1944) pojalle.Oikein! Se, mitä saavutettiin, on verellä ansaittu (Earned in blood).
- Krusifiksu
Kiitos hyvästä kommentista; itse olen ajatellut aivan samaa, että todellakin kaikki hyvät arvot, jotka ennen ovat kantaneet tätä maata, halutaan nyt polkea maahan ja häpäistä, vaikka tilalle ei ole tarjolla ainakaan mitään parempaa. Eipä sitten ihme, että alkaa islam yrittämään valloittaa sitä tyhjiötä, joka tulee kun hukataan kaikki arvot.
- Barbaari
Itseani kummastuttaa nama vanhojen traditioiden romuttamis-yritykset.
Vahnaa ankyraa Winston Churchillia vapaasti lainaten " Jos mies kaksikymppisena ei ole liberaali hanella ei ole sydanta. Jos mies kolmikymppisena ei ole konservatiivi hanella ei ole aivoja." - riippakivijjones
ateisti tai uskoo eritavalla kuin toiset,miksi hänen tulisi laulaa tai kuunneella jotain iän ikuista itkuvirttä ? Muutenkin kyseisen virren olisi voinut vaihtaa jo aikoja sitten.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.4332758IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk872031- 1611596
Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.831537Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten171476Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää4591248- 1471084
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu521070Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44932Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450932