Enempää perehtymättä käytyihin keskusteluihin liittyen keinokieliin tms. esitän seuraavaa:
-Femininiinit ja maskuliinit unohdetaan piste kaikki neutreja piste
-Kirjoitusasu suomenkielessä lienee esimerkin arvoista...
Mielenkiintoista
1
974
Vastaukset
Yleisesti kaikissa "vakavaan hyötykäyttöön tarkoitetuissa" keinokieleissä jätetään pois kaikki, mistä ei ole konkreettista hyötyä, kuten esim. substantiivien suvut. Samoin kirjoistusasu ja lausunta ovat yksiselitteisesti sopusoinnussa (mutta eivät useinkaan noudata suomen kielen kirjainten lausumista).
Mutta usein näissä kielissä käytetään kehittäjille itselleen helppoja mutta monille muille kansallisuuksille vaikeita konsonantteja tai konsonanttiyhdistelmiä. Lojbanista tosin sanotaan, että ne eivät ole kriittisiä, sanat on suunniteltu niin, että sekaantumisen vaaraa ei ole. Mutta jo lojban-sanan J on sama kuin S englannin "measure"-sanassa. Lisäksi C on "sh", suhuässä. Näiden lisäksi on normaali ässä. Siis eri kolme ässää! Miksi ihmeessä? Mielestäni järjetöntä! Tietysti: "kieltä elävöitetään". Esperantossa on yhtä älytön tilanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774672- 1801987
- 1321702
- 1481275
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161181- 351066
- 78963
- 52936
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78892- 4868