Minulta poistettiin aloitus jossa puhuin suhtautumisesta Israeliin. Asialla lienee lapsikastejengi, kuolleet-krookukset ja poikalapsi taustajoukkoineen. Kaikki nuo lapsena kastettuja, vaikka eivät ole edes uskossa. Täytyisikö tästä tehdä taas uusi homo-palsta?
Ylläpito siunaa vääryyden
28
1316
Vastaukset
- kaaleppi..
poikalapsen taustajoukot on sen feikkejä kun se vastaa omiin kirjoituksiin.
- Amos7
Sun tekstejä on kiva lukea. Hyvä kun laitat poikalapselle kampoihin ettei ivaaminen ole sen yksinoikeus.
- käsitys, siitä
Amos7 kirjoitti:
Sun tekstejä on kiva lukea. Hyvä kun laitat poikalapselle kampoihin ettei ivaaminen ole sen yksinoikeus.
mikä on kivaa. Te, Frihet,pente,varsinkin kaaleppi sekä sinä Amos, olette helluntailaisten häpeäpilkkuja.
Taustajoukot, onko sillä sitten monta rakastajaa?
- monopoliko
Amos7 kirjoitti:
"Hyvä kun laitat poikalapselle kampoihin ettei ivaaminen ole sen yksinoikeus."
Eiks uskossa olemisen hienoja puolia olekin Amos se, kun saa vittuilla, ivata ja halveksia uskostaosattomia, nimitellä ja vähätellä heitä?
Sä taidat olla niin tulinen evankelista että, kuulijalla on parempi olla kättäpidempää mukana, ihan vain vaikka itsepuolustuksekseen. Ja syystä. - kaaleppi..
monopoliko kirjoitti:
"Hyvä kun laitat poikalapselle kampoihin ettei ivaaminen ole sen yksinoikeus."
Eiks uskossa olemisen hienoja puolia olekin Amos se, kun saa vittuilla, ivata ja halveksia uskostaosattomia, nimitellä ja vähätellä heitä?
Sä taidat olla niin tulinen evankelista että, kuulijalla on parempi olla kättäpidempää mukana, ihan vain vaikka itsepuolustuksekseen. Ja syystä.Nero milloin olen sanonu olevani uskossa tai hellari. Älä viitti valehdella tosin olet ilmeisesti poikalapsen feikki. Se että on kiinnostunut uskonasioista eikä hauku hellareitä syypääksi kaikenlaiseen lokaan maailmassa sen takia että raamatussa lukee tiettyjä asioita ja he elämänsä ohjeena sitä yrittävät pitää ei tee minusta hellaria. Mutta näiden peräruikkien oikea palsta heidän sanomalleen olisi uskontojen uhrit. Vaan siellä taitaa olla sen verran hiljaista että heidän täytyy olla täällä ja vaatia uskovina itseään pitäviltä vastausta jaka ainoaan kysymykseen ja tää toinen ruikki muistaakseni sano jo paaviakin hellariksi. Sitten sanoi vielä kärsivänsä h....tin tuskia jos ei saa hinttailla niin hiukankin katoavaa luonnonvaraa eli maalaisjärkeä käyttämällä jonkun armeliaan pitäisi soittaa sille valkotakkiset. Toisaalta ihan järjellä ajateltuna täällä on kaks rekattua hinttiä ja heitä puoltavia kannattavia kirjoittajia useita niin miksihän hintit olis tälle palstalle eksyneet? Ei vaan tää yksi se jaksaa vaan feikkailla.
kaaleppi.. kirjoitti:
Nero milloin olen sanonu olevani uskossa tai hellari. Älä viitti valehdella tosin olet ilmeisesti poikalapsen feikki. Se että on kiinnostunut uskonasioista eikä hauku hellareitä syypääksi kaikenlaiseen lokaan maailmassa sen takia että raamatussa lukee tiettyjä asioita ja he elämänsä ohjeena sitä yrittävät pitää ei tee minusta hellaria. Mutta näiden peräruikkien oikea palsta heidän sanomalleen olisi uskontojen uhrit. Vaan siellä taitaa olla sen verran hiljaista että heidän täytyy olla täällä ja vaatia uskovina itseään pitäviltä vastausta jaka ainoaan kysymykseen ja tää toinen ruikki muistaakseni sano jo paaviakin hellariksi. Sitten sanoi vielä kärsivänsä h....tin tuskia jos ei saa hinttailla niin hiukankin katoavaa luonnonvaraa eli maalaisjärkeä käyttämällä jonkun armeliaan pitäisi soittaa sille valkotakkiset. Toisaalta ihan järjellä ajateltuna täällä on kaks rekattua hinttiä ja heitä puoltavia kannattavia kirjoittajia useita niin miksihän hintit olis tälle palstalle eksyneet? Ei vaan tää yksi se jaksaa vaan feikkailla.
julki viesteistäsi selvääkin selvemmin esille tulevaa "uudestisyntyneisyyttäsi"? Sinua voi perustellusti nimittää "kaappihellariksi". Esiintymiselläsi annatkin hyvin selkeän kuvan vahvan kristillisen vakaumuksen omaavan ihmisen ajattelutavasta ja sivistyneisyydestä.
- Kaalepin opetuslapsi
Työmies2 kirjoitti:
julki viesteistäsi selvääkin selvemmin esille tulevaa "uudestisyntyneisyyttäsi"? Sinua voi perustellusti nimittää "kaappihellariksi". Esiintymiselläsi annatkin hyvin selkeän kuvan vahvan kristillisen vakaumuksen omaavan ihmisen ajattelutavasta ja sivistyneisyydestä.
Tuskin kaaleppi hellariksi muuttuu sinun halusta.
Haluat sitä kovasti, mutta olet itsekin epävarma kaalepin helluntailaisuudesta..
- Amos7
Palstalla saa näköjään puhua kaikesta muusta tyhjänpäiväsestä, paitsi mitä tulee helluntailaisuuteen.
Jeesuksen ihanuudesta ja pelastuksesta puhuminen on kauhistus joillekin. Minulla se on parasta mitä voi kirjoittaa.
Miksi täällä kirjotellaan homoista ja sienistä, vaikka sienet ei edes kiinnosta ketään ja niille on omat palstansa.
Höppänät asialla!- Amos7
Työmies2 kirjoitti:
pitää vankeuteen johtavaa rikollisuutta ihanteena ja suositeltavana elämäntapana?
Kuka täällä ihailee rikollisuutta?
Ihaileeko joku alkoholistitaustaansa, taikka poikalapsi ja sinä homo-taustaasi?
- kysymys sulle
Taitaa Aamosta vituttaa se, että suurin osa suomalaisista on erimieltä teidän helluntailaisten kanssa.
- todé
...sitä vain olen miettinyt, että miksi ylläpito mahdollisesti siunaa juuri tämän palstan sekasorron. Monilla muilla samantyyppiseen sekasortoon taipuvaisilla palstoilla (juutalaisuus, lestadiolaisuus, jehovalaisuus..) on sheriffi, joka pitää porukan kurissa. Ja porukkahan pysyy.
Onko tämän palstan ongelma se, ettei tänne löydy sheriffiä, joka kelpaisi palstan pikkumaisille rätkyttäjille?- Amos7
Vaikka meidan huumorimme poikkeaa toisistaan olemme uskonveljiä ja sisaria, siis Jumalan edessä tasa-arvoisia.
Sisarena olen ainakin minä sinua aina pitänyt! Amoksen kera erehdyt että ylläpito "siunaa".
Tuskinpa sieltä löytyy ketään niin ääriuskovaista että alkais virpomaan toisten kirjoituksia.
Siunailu ja muutkin virpomiset on ääriuskovaisten hommia ja niitä rituaaleja ei saa kohdistaa toisiin.
Mitenhän tuo rituaalin kohdistaminen tekstiin sitten tarkoittais.
Sheriffistä voi olla hyötyä jos se on pulueeton ja sivistynyt.
Mainitsemistasi palstoista Juutalaisuus-palsta on pahasti pilalla, Jehobanpalsta toimii jotenkuten.
Karmein on vanhoilliskestadiolaiset sheriffeineen ja hoitokokouksineen.
Siellä puolueellinen sheriffi tekee mitä mieleen juolahtaa.
Toisaalta siellä joku pieni vihjaus hoitomiehestä kerää kymmeniä tuhansia lukijoita ja jatkuvasti joku ketju on Suomi24:n top-kympissä.
Ite olen muutaman kerran siellä herätellyt keskustelua raamatun teksteistä mutta se ei ketään kiinnosta ja tuskin he edes tietävät mitä raamatussa lukee tai mitä tekstiä heidän tulis noudattaa.Amos7 kirjoitti:
Vaikka meidan huumorimme poikkeaa toisistaan olemme uskonveljiä ja sisaria, siis Jumalan edessä tasa-arvoisia.
Sisarena olen ainakin minä sinua aina pitänyt!"Sisarena olen ainakin minä sinua aina pitänyt!"
Monet kerrat olet sanonut toisin.
Tuon synnin olet tehnyt jo monta kertaa tässäkin ketjussa.- todé
Pe.ku kirjoitti:
Amoksen kera erehdyt että ylläpito "siunaa".
Tuskinpa sieltä löytyy ketään niin ääriuskovaista että alkais virpomaan toisten kirjoituksia.
Siunailu ja muutkin virpomiset on ääriuskovaisten hommia ja niitä rituaaleja ei saa kohdistaa toisiin.
Mitenhän tuo rituaalin kohdistaminen tekstiin sitten tarkoittais.
Sheriffistä voi olla hyötyä jos se on pulueeton ja sivistynyt.
Mainitsemistasi palstoista Juutalaisuus-palsta on pahasti pilalla, Jehobanpalsta toimii jotenkuten.
Karmein on vanhoilliskestadiolaiset sheriffeineen ja hoitokokouksineen.
Siellä puolueellinen sheriffi tekee mitä mieleen juolahtaa.
Toisaalta siellä joku pieni vihjaus hoitomiehestä kerää kymmeniä tuhansia lukijoita ja jatkuvasti joku ketju on Suomi24:n top-kympissä.
Ite olen muutaman kerran siellä herätellyt keskustelua raamatun teksteistä mutta se ei ketään kiinnosta ja tuskin he edes tietävät mitä raamatussa lukee tai mitä tekstiä heidän tulis noudattaa.En tosiaan ole tullut vilkaisseeksi lestadiolaispalstoja aikoihin..
sheriffin pitäisi tosiaan olla puolueeton, mutta tuo sivistysvaatimus kaipaa pientä selitystä. Et kai vaan tarkoita, että sheriffi ei saisi olla tosissaan uskovainen? Täällä kun niätsen annettu ymmärtää, etteivät sivistys ja Jeesus-uskovaisuus asu samassa sielussa.
Ylläpito saisi edustaa tällä palstalla hiukan tormakkaammin tasapuolisuutta ja sivistystä, kun ei kerta suvaitse antaa meille sheriffiä, - vähenisi tuo peräreijän ympärillä pyöriminen. - todé
Amos7 kirjoitti:
Sisarena olen ainakin minä sinua aina pitänyt!Lienen törmännyt humör-viesteihisi sangen harvoin, kun en nyt osaa määritellä sinun tyylilajiasi.
todé kirjoitti:
En tosiaan ole tullut vilkaisseeksi lestadiolaispalstoja aikoihin..
sheriffin pitäisi tosiaan olla puolueeton, mutta tuo sivistysvaatimus kaipaa pientä selitystä. Et kai vaan tarkoita, että sheriffi ei saisi olla tosissaan uskovainen? Täällä kun niätsen annettu ymmärtää, etteivät sivistys ja Jeesus-uskovaisuus asu samassa sielussa.
Ylläpito saisi edustaa tällä palstalla hiukan tormakkaammin tasapuolisuutta ja sivistystä, kun ei kerta suvaitse antaa meille sheriffiä, - vähenisi tuo peräreijän ympärillä pyöriminen.Sivistys on lähinnä hyvää käytöstä ja maallisen lain ymmärtämistä ja omaksumista toimissaan.
Tuntemattomien siunaaminen ei ole sivistynyttä käytöstä.
Jos siunaa muita kuin uskonsisariaan ja uskonveljiään pitää se tehdä vaan omassa mielessään.- todé
Pe.ku kirjoitti:
Sivistys on lähinnä hyvää käytöstä ja maallisen lain ymmärtämistä ja omaksumista toimissaan.
Jos siunaa muita kuin uskonsisariaan ja uskonveljiään pitää se tehdä vaan omassa mielessään.Tuo tuntemattomien siunaaminen on tosiaan hiukan kinkkinen juttu. Vaikka Jeesus itse käski siunaamaan myös vihollisia, siunaaminen pitäisi tosiaan osata tehdä "sivistyneesti", loukkaamatta toista osapuolta.
Näin uskovaisena on kyllä hiukan vaikea ymmärtää, mikä siunaamisessa niin kauheasti loukkaa sellaista ihmistä, joka ei edes usko Jumalan olemassaoloon. Ateistille luulisi olevan yks` hailee, siunataanko *Jeesuksessa rakkaassa nimessä* vai ollaan siunaamatta. todé kirjoitti:
Tuo tuntemattomien siunaaminen on tosiaan hiukan kinkkinen juttu. Vaikka Jeesus itse käski siunaamaan myös vihollisia, siunaaminen pitäisi tosiaan osata tehdä "sivistyneesti", loukkaamatta toista osapuolta.
Näin uskovaisena on kyllä hiukan vaikea ymmärtää, mikä siunaamisessa niin kauheasti loukkaa sellaista ihmistä, joka ei edes usko Jumalan olemassaoloon. Ateistille luulisi olevan yks` hailee, siunataanko *Jeesuksessa rakkaassa nimessä* vai ollaan siunaamatta.Pitää paikkansa että minä en välitä siunaamisesta pätkääkään koska tiedän sen turhaksi
Kaikki uskovaiset ei tiedä mitä siunaus tarkoittaa ja erittäin harva tietää sen sivistymättömäksi tavaksi silloin kun kyseessä ei ole kanssa-uskovainen.
Joku toista uskontoa edustava voi nähdä siinä vihollisen pahaa henkeä loihtimassa.- todé
Pe.ku kirjoitti:
Pitää paikkansa että minä en välitä siunaamisesta pätkääkään koska tiedän sen turhaksi
Kaikki uskovaiset ei tiedä mitä siunaus tarkoittaa ja erittäin harva tietää sen sivistymättömäksi tavaksi silloin kun kyseessä ei ole kanssa-uskovainen.
Joku toista uskontoa edustava voi nähdä siinä vihollisen pahaa henkeä loihtimassa.MYÖS uskovainen voi olla hieman sivistymätön ja karkea ja ajattelematon? Kyllä tällä palstalla tulee huomanneeksi, että aikamoisia pahkapäitä liikuskelee myös itseään ateisteiksi mainostavien joukoissa.
- A.teisti
todé kirjoitti:
Tuo tuntemattomien siunaaminen on tosiaan hiukan kinkkinen juttu. Vaikka Jeesus itse käski siunaamaan myös vihollisia, siunaaminen pitäisi tosiaan osata tehdä "sivistyneesti", loukkaamatta toista osapuolta.
Näin uskovaisena on kyllä hiukan vaikea ymmärtää, mikä siunaamisessa niin kauheasti loukkaa sellaista ihmistä, joka ei edes usko Jumalan olemassaoloon. Ateistille luulisi olevan yks` hailee, siunataanko *Jeesuksessa rakkaassa nimessä* vai ollaan siunaamatta.Yks hailee se onkin, en ainakaan itse ota nokkiini jos joku siunailee Jeesuksen tai jonkin muun jumala-olennon nimeen.
Kyseessähän on yleensä henkilölle luonteva tapa kertoa keskustelukumppanilleen vakaumuksestaan siitä erikseen mainitsematta. Asiaan ateistin kannattaa suhtautua lähinnä välinpitämättömästi, ohittaa se normaalina hyvän päivän toivotuksena, 80 %:ssa "tapauksista" siunailu ei jatku tämän pidemmälle ja jos jatkuukin yleensä kohtelias ilmoitus, että on jo "vakaumuksensa" löytänyt riittää. Ateisti ei kannata ehkä kuitenkaan mainita olevansa, sanan hyvin negatiivisen merkityksen vuoksi monissa uskovaispiireissä :)
Ateistit kuitenkin harvemmin toivottelevat hyvää päivän jatkoa ateismin nimeen, vaikka tämän palstan kirjoituksista voi toisenlaisen kuvan saadakin. Ateisti kyllä yleensä sallii muille vapauden uskoa mihin haluaa. Vaikka täytyy myöntää, että fundamentalistisuuteen suhtaudun itsekin varauksella, en näe sen tuovan mukanaan oikeastaan mitään hyvää. Siinä kun jää sivuseikaksi lähimmäisenrakkaus ja pyrkimys elää elämää, jossa moraalisia ratkaisuja ohjaisi niiden vaikutus ympäristöön ja pyrkimys oikeudenmukaisuuteen. - todé
A.teisti kirjoitti:
Yks hailee se onkin, en ainakaan itse ota nokkiini jos joku siunailee Jeesuksen tai jonkin muun jumala-olennon nimeen.
Kyseessähän on yleensä henkilölle luonteva tapa kertoa keskustelukumppanilleen vakaumuksestaan siitä erikseen mainitsematta. Asiaan ateistin kannattaa suhtautua lähinnä välinpitämättömästi, ohittaa se normaalina hyvän päivän toivotuksena, 80 %:ssa "tapauksista" siunailu ei jatku tämän pidemmälle ja jos jatkuukin yleensä kohtelias ilmoitus, että on jo "vakaumuksensa" löytänyt riittää. Ateisti ei kannata ehkä kuitenkaan mainita olevansa, sanan hyvin negatiivisen merkityksen vuoksi monissa uskovaispiireissä :)
Ateistit kuitenkin harvemmin toivottelevat hyvää päivän jatkoa ateismin nimeen, vaikka tämän palstan kirjoituksista voi toisenlaisen kuvan saadakin. Ateisti kyllä yleensä sallii muille vapauden uskoa mihin haluaa. Vaikka täytyy myöntää, että fundamentalistisuuteen suhtaudun itsekin varauksella, en näe sen tuovan mukanaan oikeastaan mitään hyvää. Siinä kun jää sivuseikaksi lähimmäisenrakkaus ja pyrkimys elää elämää, jossa moraalisia ratkaisuja ohjaisi niiden vaikutus ympäristöön ja pyrkimys oikeudenmukaisuuteen.luontevana heitellä "siunausta" -huutoja kertoakseni vakaumuksestani. En harrasta noita huutoja kauheasti uskovaisten keskuudessakaan kuin harvoissa ja valituissa hetkissä. Joskus oikein ärsyttää uskovaisten "siukkis" -suhautukset.
- riffraff.
Pe.ku kirjoitti:
Pitää paikkansa että minä en välitä siunaamisesta pätkääkään koska tiedän sen turhaksi
Joku toista uskontoa edustava voi nähdä siinä vihollisen pahaa henkeä loihtimassa.Vieläkö kärsit ristilipusta? Onko traumoja?
Saudeissa olisi hieno evoluution väreillä varustettu lippu, muuta saudeihin, suosittelen. - oikeesti?
Pe.ku kirjoitti:
Sivistys on lähinnä hyvää käytöstä ja maallisen lain ymmärtämistä ja omaksumista toimissaan.
Jos siunaa muita kuin uskonsisariaan ja uskonveljiään pitää se tehdä vaan omassa mielessään.Joko peku on päässyt ristilippu-traumasta?
Saudeissa olisi helpompaa, muuta sinne.
- ole.
Sun-glassesin haudalla ei enää näin kesällä kuki krookuksia. Nyt on kesäkukkien aika.
- milloin tapahtui
kuolema? minne se on haudattu, Malmille vai?
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3792453IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk651890- 1541459
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten131287Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021221Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48965- 90884
- 71862
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla43845- 28833