kerran vkossa maksalaatikkoa?

maksiss

Kuinka usein maksalaatikkoa voi syödä? Onko kerran viikossa liian usein, kun muistan jostain lukeneeni, että kerran kuussa saisi syödä maksaa, muttei useammin.
Pidän maksalaatikosta myös kylmänä, siitä ei varmasti ole mitään haittaa, vaikkei sitä lämmittäisikään?

9

11159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siin

maksalootas on niin vähän sitä maksaa, että huoletta voit syödä vaikka monta kertaa viikossa..

• maksa

joo aika vähäinen se maksamäärä on...

• nouhätä

voi syödä vaikka joka päivä

• syön aina

kun tekee mieli :) en oo ees aatellu että saisko syödä vai ei. kukapa kieltäisi :D
      mulla tulee joskus vaan hirveä himo maksalaatikkoon, vähän samalla tapaa kuin suklaaseen. oonki aatellu et liittyyköhän siihenki joidenki arvojen lasku. ainaki jos verensokeri on alhaalla niin suklaanhimo iskee, voisko maksassa sitten jos hemoglobiini? heh. mulla on aina ollu aika alhainen hemoglobiini, 120-135. se ei kyllä nouse vaikka laatikkokaupalla rautaruokaa popsin :/

• kdjfldjfl

Maksalaatikossa on tosi paljon hiilareita, joten se sopii erityisesti ihmisille, jotka liikkuu paljon mutta silloinkin suositellaan syömään vain kerran viikossa. Joten aika lihottavaa se on jos useasti syöt etkä liiku.

• koiralle,

piski kun on ottanut ruokavalionsa gourmet-osastoon Saarioisen maksalaatikon. Muun merkkiset eivät uppoa läheskään samalla tavalla, jos ollenkaan. Se vielä, että esim koiranraksut ei maistu ollenkaan.

No joo, olisi kai täältä eläinpalstakin löytynyt.

• Hyvä maku koiralla

Saarioisten maksalaatikko (rusinaton) on tosiaan parasta! :)

• Anonyymi

Maksalaatikkoa saisi syödä kuukaudessa noin 300 grammaa sen sisältämän suuren A-vitamiiniannoksen vuoksi. 400 grammaa viikossa siis ylittää maksan turvallisen saantisuosituksen moninkertaisesti ja saat aivan likaa rasvaliukoist A-Vitamiinia, joka varastoituu omaan maksaasi.

"Maksassa on erittäin suuri määrä A-vitamiinia, erityisesti retinoidimuodossa. Maksalaatikkoa 400 gramman annos kerran viikossa on liian suuri määrä A-vitamiinin saannin vuoksi, sillä se voi aiheuttaa terveyshaittoja. Ruokavirasto suosittelee maksalaatikkoa korkeintaan vajaan rasiallisen kuukaudessa, eli noin 300 grammaa. Erityisesti raskaana olevien ja alle yksivuotiaiden tulee välttää maksaruokia kokonaan."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5191
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      181
      4925
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      69
      3379
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2966
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2282
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      237
      1728
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1289
    8. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      78
      1270
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      990
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      927
    Aihe