Ruispuolukkapuuro

voisilmällä

Onko mitään parempaa?

7

3303

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummon tyttö

On muuten hyvää! Pitäisikin tehdä ruispuolukkapuuroa tässä joku päivä. Ehkäpä teen jo tänään. :)

• puurotyttö

Keitän ensin tavallisen löysähkön ruispuuron, haudutan hyvin puurokattilassa. Valmiiseen puuroon lisään hienoksi survotun puolukkasoseen, hiukan sokeria.
        Valmiin vaniljakastikkeen kera, ah ihanaa!

• Puolukassa
        puurotyttö kirjoitti:

Keitän ensin tavallisen löysähkön ruispuuron, haudutan hyvin puurokattilassa. Valmiiseen puuroon lisään hienoksi survotun puolukkasoseen, hiukan sokeria.
        Valmiin vaniljakastikkeen kera, ah ihanaa!

täysillä! Vanha keskustelu, mutta minulle jus nyt ajankohtainen! En nimittäin kerännyt puolukoita kymmeniin vuosiin, muita marjoja kylläkin, mutta nyt innostuin ja äijä haluaa ruispuolukkapuuroa:-)

• UQ

Itse olen tehnyt leipäpuuroa. Ruisleipää (vanhempaakin) veteen kiehumaan ja puolukat perään. Maustetaan sokerilla. Kun leipä on hajonnut, on puuro valmista ja sopii nautittavaksi kylmän maidon kanssa.

• perusteluja

On.

• ent. koulupoika

Oli eräs parhaista kouluruoista 1940 luvun lopulla, oppilaat osallistuivat puuron valmistukseen keräämällä puolukoita koulun keittolaan.
        Mutta kyllä mannasuurimoista keitetty lappapuuro (vispipuuro) kuitenkin kuohkeana ja kylmän maidon kera voittaa sen samettisuudellan. Kyse on toki makuasioista, mutta näin minun mielestäni!

• Äitemuori

ja just nyt on ruispuolukkapuuro tulollaan. Tämä on jokasyksyinen perinne, hautuminen kestää aika kauan, ettei ihan jokapäivä viitti.
        Silloin kun olin alakoulussa, kouluun piti viedä puolukoita 3 litraa joka syksy, saatiin sitten lappapuuroa ruuaksi. lappapuuro on mannaryyneihin keitettyä puolukkapuuroa. Eikä se vastaa ruisjauhoihin tehtyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      18
      1158
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      57
      955
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      923
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      52
      849
    5. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      761
    6. 61
      715
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      696
    8. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      81
      655
    9. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      37
      650
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      29
      596
    Aihe