Oisko kellään antaa pikasesti lihamurekkeen ohjetta?? ku huomena pitäs taikoa sellasta pöytään ja et mitä esimerkiksi voi laittaa väliin??
lihamureke
22
36934
Vastaukset
- pikaisesti
laita sipulikeitto kermaviiliin tekeytymään n.10min sitten sekoitat sen jauhelihaan.mausta suolalla ja mustapippurilla.niin ja sekoita jauhelihan sekaan yksi muna.väliin voi kokeilla hernemaissipaprikaa ja valkosipulia.
- sopivat.
Tomaattikeittopussiaineksista tulee samalla tavalla hyvä mureke. Sipulikeittoainekset on aika suolaisia, tomaattikeitto ei niin ole. Sienikeittoaineksia on pitänyt kokeilla myös.
- olisi yksi
perusmureke voit tehdä myös tästä lihapullia.
1 pss sipulikeittoa
1 kermaviili
1 dl korppujauhoja
2 kananmunaa
Anna korppujauhot ja sipulikeitot turvota jonkin aikaa.
Siihen lisäät sitten 400 g jauhelihaa. (paistijauheliha)
Tee mureke ja laita sisään mitä mielesi tekee.
aurajuustoa, oliiveja, sekavihanneksia ym.
Ihan mitä mielesi tekee tai kaapista löytyy.
Mureke resepti on helppo ja herkullinen. - rotissööri
vilkaisepa sivuja
http://elisa.net/ruokajaviini/reseptit/?id=R000155
parmesaanijuuston lastut antavat kivaa terästystä lisäksi.- linkittämäsi
resepti on juuri se MAAILMAN KAIKKEIN TYLSIN PERUSTRESEPTI lihamurekkeeksi. Jos sinulla on tuollainen olematon makuaisti, ei kannata enää kiinnittää mitään huomiota ruokaohjeisiisi.
Kuten ei ole tähänkään saakka kannattanut. Kirjoituksesi ovat olleet lähinnä suunpieksäntää. Ruoasta et tiedä/ymmärrä mitään. - rotissööri
linkittämäsi kirjoitti:
resepti on juuri se MAAILMAN KAIKKEIN TYLSIN PERUSTRESEPTI lihamurekkeeksi. Jos sinulla on tuollainen olematon makuaisti, ei kannata enää kiinnittää mitään huomiota ruokaohjeisiisi.
Kuten ei ole tähänkään saakka kannattanut. Kirjoituksesi ovat olleet lähinnä suunpieksäntää. Ruoasta et tiedä/ymmärrä mitään.lihamurekkeen teko tulee äidinmaidosta. Jollei sitä osaa, ei ole syytä paljastaa täällä tietämättömyyttään ja tyhmyyttään. Näkyy selvästi, että olet paljon jättänyt lukematta, kun et edes osaa lihamureketta tehdä. Älä sitten kysele "miten tehdään" jos jätät kaiken lukematta. Kuulut näköjään niihin, jotka eivät erota karjanrehua juhla-ateriasta. Minä en ole tuota reseptiä kirjoittanut, enkä edes maistellut, joten haukut väärää puuta. Väitteesi "et tiedä" jätän omaan arvoonsa, minä osaan jopa tehdä lihamureketta ja sinä olet viimeinen henkilö, jonka arvostelutaitoon luottaisin. Joka jotain arvostelee oppikoon edes lihamurekkeen teon kyselemättä sitä julkisesti.
- edustustilaisuus
linkittämäsi kirjoitti:
Kuten ei ole tähänkään saakka kannattanut. Kirjoituksesi ovat olleet lähinnä suunpieksäntää. Ruoasta et tiedä/ymmärrä mitään.kuulut varmaan niihin, jotka kattavat juhlapöydän seuraavasti
ensimmäisen kahvikupin kanssa pullaa
toisen kahvikupin kanssa pikkuleipiä
kolmannen kahvikupin kanssa täytekakkua
ja jos haluaa "nykyaikaistua" niin tarjolla on myös kolesteripommi, eli margariini- ja majoneesimössöinen voileipakakku.
Hurraa epätylsyys ja kunnon makuaisti.
Jos tilaisuuteen tulee kaukaa vieraita, niin keittiössä on jotain lihakeittoa; menkää ja ottakaa suoraan kattilasta. - Quu.tar.*
linkittämäsi kirjoitti:
Kuten ei ole tähänkään saakka kannattanut. Kirjoituksesi ovat olleet lähinnä suunpieksäntää. Ruoasta et tiedä/ymmärrä mitään.Enpä olisi uskonut, että tälläkin palstalla halutaan iskeä piikkejä toisten teksteille.Ruokahan on makuasia,mikä yhdelle on perustylsää, on toiselle just sitä taivaan hyvää herkkua.
Jos ei ole paremepaa sanottavaa, kuin arvostella jonkun tekstejä(jota teen nyt itsekkin,tavallaan)ja kaikenlisäksi vähemmän hyvässä hengessä, niin voisihan sitä vaietakkin, eikä aiheuttaa vähääkään mielipahaa tai huonoja fiiliksiä toisille.
On tästä maailmasta tullut aika aikaansa sen verran v:mäinen paikka, että eiköhän se itsessään pidä huolen, ettei negatiivistkaan kokemukset pääse unohtumaan. - että kirjoitus
rotissööri kirjoitti:
lihamurekkeen teko tulee äidinmaidosta. Jollei sitä osaa, ei ole syytä paljastaa täällä tietämättömyyttään ja tyhmyyttään. Näkyy selvästi, että olet paljon jättänyt lukematta, kun et edes osaa lihamureketta tehdä. Älä sitten kysele "miten tehdään" jos jätät kaiken lukematta. Kuulut näköjään niihin, jotka eivät erota karjanrehua juhla-ateriasta. Minä en ole tuota reseptiä kirjoittanut, enkä edes maistellut, joten haukut väärää puuta. Väitteesi "et tiedä" jätän omaan arvoonsa, minä osaan jopa tehdä lihamureketta ja sinä olet viimeinen henkilö, jonka arvostelutaitoon luottaisin. Joka jotain arvostelee oppikoon edes lihamurekkeen teon kyselemättä sitä julkisesti.
johon vastasit oli aloittajan? Älä nyt Nita____:aa syytä minun "synneistäni". Olen ihan eri henkilö.
Kyse oli siitä, että linkitit niin idioottimaisen tavallisen perusreseptin lihamurekkeelle, ettei siinä ollut mitään järkeä - ainakaan enää, kun oli tullut jo kolme mielikuvitusrikkaampaa ohjetta. - sanoo ihminen
rotissööri kirjoitti:
lihamurekkeen teko tulee äidinmaidosta. Jollei sitä osaa, ei ole syytä paljastaa täällä tietämättömyyttään ja tyhmyyttään. Näkyy selvästi, että olet paljon jättänyt lukematta, kun et edes osaa lihamureketta tehdä. Älä sitten kysele "miten tehdään" jos jätät kaiken lukematta. Kuulut näköjään niihin, jotka eivät erota karjanrehua juhla-ateriasta. Minä en ole tuota reseptiä kirjoittanut, enkä edes maistellut, joten haukut väärää puuta. Väitteesi "et tiedä" jätän omaan arvoonsa, minä osaan jopa tehdä lihamureketta ja sinä olet viimeinen henkilö, jonka arvostelutaitoon luottaisin. Joka jotain arvostelee oppikoon edes lihamurekkeen teon kyselemättä sitä julkisesti.
joka suosittelee tarjottavaksi kaupan dippikastike pusseja..booriing..
- suski76
rotissööri kirjoitti:
, mutta kyllä esim. tuo sipulikeittopussi tuo paljon enempi makua, kuin tuo perinteinen systeemi..
- heh heh
rotissööri kirjoitti:
tämän keskustelun taso on sitä luokkaa,että en ihmettele yhtään,jos ei osaa tehdä lihamureketta
- rotissööri
minkä "väliin" haluat jotain laitettavaksi ? ?
- Nita__________
Kiitos kaikille jotka laitto ohjetta, oli kyllä apua :)
- No haloo
Nita__________ kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka laitto ohjetta, oli kyllä apua :)
Mikä ihmeen egonpönkitys paikka tämä on.
Jos joku ei osaa mureketta tehdä niin....haloo, entä sitten. Kaikki tässä maailmassa tekee jotain ensimmäistä kertaa. Antakaahan ihmisille vähän mahdollisuuksia kehittyä.
Sitäpaitsi perusresepti on hyvä pohja mille tahansa soveltamiselle.
Mitä vikaa perinteisessä kahvipöydässä sitä paitsi on? Vaikken sellaista laitakaan, mutta jos joku minulle tarjoaa perinteisesti niin ilomielin kahvit juon. Tuommosia äkäpusseja ei kukaan edes kutsu kylään. - jarpppe
No haloo kirjoitti:
Mikä ihmeen egonpönkitys paikka tämä on.
Jos joku ei osaa mureketta tehdä niin....haloo, entä sitten. Kaikki tässä maailmassa tekee jotain ensimmäistä kertaa. Antakaahan ihmisille vähän mahdollisuuksia kehittyä.
Sitäpaitsi perusresepti on hyvä pohja mille tahansa soveltamiselle.
Mitä vikaa perinteisessä kahvipöydässä sitä paitsi on? Vaikken sellaista laitakaan, mutta jos joku minulle tarjoaa perinteisesti niin ilomielin kahvit juon. Tuommosia äkäpusseja ei kukaan edes kutsu kylään.EI JUMALAUTA!!!!
TÄÄLLÄ TAPELLAAN LIHAMUREKKEESTA!!!!!!!!!!!HAHAHAHAH!!!
V****mitä ryhmää!!!!!heheheheh!!
Joo niinhän se on että kaikki on paskaa ja inhottavaa ja v sitä ja v tätä!
Ihan sama mitä toinen tekee:)
Nyt on ihan pakko lähtee kauppaan ja tehdä lihamureketta! hehehe!! todellakin! :) - ilkkaboy
jarpppe kirjoitti:
EI JUMALAUTA!!!!
TÄÄLLÄ TAPELLAAN LIHAMUREKKEESTA!!!!!!!!!!!HAHAHAHAH!!!
V****mitä ryhmää!!!!!heheheheh!!
Joo niinhän se on että kaikki on paskaa ja inhottavaa ja v sitä ja v tätä!
Ihan sama mitä toinen tekee:)
Nyt on ihan pakko lähtee kauppaan ja tehdä lihamureketta! hehehe!! todellakin! :)tää oli erittäin hauska reseptinmetsästys. Kiitos. Mukava lukea ihmisistä, joiden pitää tulla internetfoorumeille pätemään, kun ei oikeassa elämässä saa arvostusta tarpeeksi. Varmaan te ihan hyvää ruokaa teette. Tsemppiä!
- mauteet mun mukaan
ilkkaboy kirjoitti:
tää oli erittäin hauska reseptinmetsästys. Kiitos. Mukava lukea ihmisistä, joiden pitää tulla internetfoorumeille pätemään, kun ei oikeassa elämässä saa arvostusta tarpeeksi. Varmaan te ihan hyvää ruokaa teette. Tsemppiä!
Syntyy: Pilko aurinkokuivatut tomaatit ja luumut hienoksi. Laita muna, korppujauho, pippuri, soija tomaatimurskan kanssa kulhoon ja lisää sörsseliin nuo pilkotut luumu ja tomaatti . Anna turvota. Lisää timjamia, basilikaa ja kieputa sekaan. Sitten vaan jauhelihaa ja laita tekele foliolla vuorattuun uunivuokaan. 175 astetta ja 60 min. Jos alkaa tummua liikaa, peitä folion liepillä.
Jopa leviää ruokaisa tuoksu keittöstä. Jos nestettä kerääntyy folioon, siivilöi se ja laita siitä kastike. Ei muuta kun pottua kyytipojaksi - Napsukokki
mauteet mun mukaan kirjoitti:
Syntyy: Pilko aurinkokuivatut tomaatit ja luumut hienoksi. Laita muna, korppujauho, pippuri, soija tomaatimurskan kanssa kulhoon ja lisää sörsseliin nuo pilkotut luumu ja tomaatti . Anna turvota. Lisää timjamia, basilikaa ja kieputa sekaan. Sitten vaan jauhelihaa ja laita tekele foliolla vuorattuun uunivuokaan. 175 astetta ja 60 min. Jos alkaa tummua liikaa, peitä folion liepillä.
Jopa leviää ruokaisa tuoksu keittöstä. Jos nestettä kerääntyy folioon, siivilöi se ja laita siitä kastike. Ei muuta kun pottua kyytipojaksiKuka haluaa tavalliseen juhlaruoaan terästystä? Entäs jos saattu niin olemaan, että pöydässä istuu myös niitä jotka eivät ole "snapsun" ystäviä tai viinan ollenkaankaan. Turhia noi kansainväliset kikat.
- lues kerran vielä
Napsukokki kirjoitti:
Kuka haluaa tavalliseen juhlaruoaan terästystä? Entäs jos saattu niin olemaan, että pöydässä istuu myös niitä jotka eivät ole "snapsun" ystäviä tai viinan ollenkaankaan. Turhia noi kansainväliset kikat.
Missä kohtaa edellisen reseptissä oli viinaa terästyksenä?
Paljon oli eri mausteita ja hänen makuunsa, mutten huomannu viinaa siihen käytettävän.
- LäPä insinööri
Ainut miten itse sain ton viinan tohon yhytettyä on tosta:
"pottua kyytipojaksi".
Pottu on ilmeisesti bottle sanasta väännetty muoto pullosta (yleisemmin viinapullosta), toisaalta pottu-nimike voi myös peräytyä viinapulloon perunasta tislatusta alkoholista, mene ja tiedä.. 50-vuotta sitten se oli jokatapauksessa yleisesti pottu. - noapampi syttymään
pikaisesti, neljän vuoden siällä lihamurekerespepti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851