en tiedä mihin osastolle tämän laittaisin joten laitetaan tänne.
olen mahdollisesti menossa muutaman viikon työkokeiluun erääseen ei niin hirveää koulutustasoa vaativaan paikkaan. millaiset haastattelut tms. noissa yleensä on, pitääkö olla todistukset, cv:t ja kaikki messissä normaalin työhaastattelun tapaan? kyseessähän ei ole "oikea" työ- tai palvelusuhde kuitenkaan. vai riittääkö, että sinne ensin soittaa ja jos homma käy, menee näyttäytymään työkkäristä saadun sopimuksen kanssa, johon pyydetään nimet sun muut.
miten tämä homma menee, anteeksi tyhmä kysymykseni.
työkokeilu + haastattelut?
4
1367
Vastaukset
- tunnustele tunnelmaa
Ei välttämättä tarvi yhtään mitään, ellet halua brassailla hienoilla todistuksilla.
Mulla on aina torkat mukana mutta näytän ne vain jos pyydetään, kerran, vain kerran on todistukset pyydetty.
(utelias)
Kyllä pitää kuule soittaa ensin ja sopia aika, niilä on niin kiirus eivätkä tykkää jos sinne pelmahtaa yhtäkkiä!
(ovat olevinaan tärkeitä)
En kyllä ymmärrä jos sulla on se kahdeksan euron duuni, niin mitä ihmeen papereita sulla on mihin tarviit nimiä?- p**kaduuni
nimet olla papereissa jos meinaa saada TE-keskukselta rahaakin. Työvoimatoimisto antaa paperin johon tulee työntekijän ja työnantajan nimet ja paperi palautetaan työkkäriin. Eikä tosiaan mitään todistuksia tarvitse esittää työhaastattelussa.
- Dimer
Kannattaa ottaa todistukset mukaan. Työnantaja ei niitä vaadi, mutta ne ovat plussaa, jos paikkaan on myös muita hakijoita. Itse yrittäjänä olen kysellyt harjoittelijaehdokkailta kiinnostuksesta alaa ja kyseistä paikkaa kohtaan ja aikaisemmista kokemuksista alalta. Mitään koulutusta asioihin en ole vaatinut vaan mielestäni juuri se kiinnostus asiaa kohtaan on tärkeintä. Myös työmotivaatio on ratkaisevaa. Kannattaa olla rehellinen; ei laiska eikä yli-innokas. Jos on vaikka ollut useita vuosia työttömänä niin ei heti kannata tarjoutua olemaan 8 tuntia päivässä seuraavan vuoden ajan vaan kannattaa sopia esim. 4-6 tunnin päivistä lyhyemmäksi aikaa ja sitten katsoa sopimusta uudelleen, josko voisi tehdä pidempiä päiviä. Yleensä työnantaja kyllä haluaa jatkaa sopimusta edellisen työntekijän kanssa, koska uuden opettamiseen menee taas paljon aikaa ja vaivaa. Ja työkkäristä saatu sopimus kannattaa ehdottomasti olla itsellä mukana. Työnantajalla ei sitä välttämättä ole.
- Loottus
itse en ottanut mitään mukaani kun kävin haastattelussa varastohommiin. mutta siellä oli semmonen lomake kyllä mitä täyttää. soita ja mee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1637250Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142648Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481948Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141471Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901365Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271149- 711147
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.511127Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631123- 691027