Parkour

niina-92

Mikä se on ?

Voiko tytöt harrastaa sitä ??

Miten ne jutut oppii aika nopeesti kun mulla on muutenki aika paha skolioosi niin se rajoittaa niitten juttujen tekemistä ?

Kun mä asun lievestuoreella niin onko täällä päin mitään paikkaa missä vois hyppelellä ?

5

1669

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parkour 4ever

      http://www.parkour.fi/drupal/?q=node/5

      Eli parkour on kaikille sopiva laji, joka sai alkunsa... no kato tosta osoitteesta. ;)

      "Voiko tytöt harrastaa sitä ??"
      ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
      Parkour on ehdottomasti tytöille sekä pojille sopeutuva laji, ja tytöille on jopa omia parkourtapahtumia (eli jameja).

      "Miten ne jutut oppii aika nopeesti..."
      ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
      Kovaa harjottelemalla on periaatteessa ainut tie mutta apua voit saada video tutoriaaleista vaikka youtubesta (esim. http://www.youtube.com/watch?v=P2cDCAVYiXU ) tai jos on joku enemmän harrastanut ohjaamassa ja neuvomassa.

      "...kun mulla on muutenki aika paha skolioosi niin se rajoittaa niitten juttujen tekemistä ?"
      ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
      Sinulla se tietysti riippuu siitä, että kuinka paha se sun skolioosi on, että jos se estää sinua liikkumasta pahastikin niin sit kannattaa alotella helpoista tempuista ja jättää vaikka hypyt kokonaan pois. (Tosin en ole niin perehtynyt tuohon skolioosiin, mutta oletan että kovat tärähdykset ei ainakaan tee hyvää sun selälle.) Mutta muuten varmasti kannattaa yrittää ja jutella vaikka lääkärin kanssa että kannattaako alottaa. Mutta tosin et todennäköisesti uskalla/"viitti" mennä lääkäriin niin parasta on varmaan että alottelet kevyesti ja katot miten selkä voi.

      Kun mä asun lievestuoreella niin onko täällä päin mitään paikkaa missä vois hyppelellä ?
      ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
      Lievestuoreesta en niin tiedä mutta parkourissa on se hienoa että paikan ei tarvitse olla niin justiinsa, vaikka kyllähän kaupunki on se perinteinen paikka. Tosin metsä ei ole yhtään sen huonompi; siellä on pehmeä maa ja kiviä ja puita ym. hienoja mahdollisuuksia.(esim. Itse tykkään harjoitella paljon metsässä. ;D)

      Mutta toivottavasti sait siitä jotain irti. Ei muuta kuin kouraamaan :D

    • Irishe

      Parkour sopii kaiken ikäisille, kokoisille ja muotoisille...
      Liikkeet oppii helposti harrastelija seurassa. Jos siis mahdollista, ota yhteyttä oman alueesi parkouraajiin ja mene mukaan.
      Myös jamit ovat aloittelijoita, ja myös pidemmälle edenneitä, varten. Kannattaa siis suunnata katseensa lähimpään jamiin, jos tahtoo saada hyvät neuvot liikeeisiin.
      Myös netissä olevat tutorit auttavat liikkeiden oppimiseen. Netistä löytyy monia hyviä ohjeistuksia liikkeiden tekoon.
      Myös parkourin foorumilta tähän asiaan löytyy apua.
      Niin kuin jo itse tuumasitkin, skolioosi rajoittaa tietyissä määrissä liikkeiden tekoa, mutta se ei kuitenkaan ole rajoittava tekiä.
      Parkour koostuu fyysiikasta ja tekniikasta, joten kun tekniikan saa kuntoon, fysiikka seuraa perässä. Joten ei kannata huolestua. Tasainen, kohtuullinen treenaus niin kaikki on hyvin. Muista pitää huoli, jotta tunnet omat rajasi. Rajoja ei pitäne ylittää, sillä silloin onnettomuudet ovat mahdollisia.
      Parkour on täysin laillinen laji, joten myös Lievestuoreella saa parkourata missä vain, ellei kunnan säännöissä toisin mainita.
      Parkouriin sopii mainiosti mm. skeitti parkit, leikkipuistot yms.
      Parkour ei tunne rajoitteita. Parkourissa pyritäänkin etenemään kaupunki ympäristössä sulavasti ja innoatiivisesti, katkeattomasti. Joten ihan mikä tahansa paikka, jossa on jonkun laisia spotteja, kelpaa "parkor alustaksi".

      • Irishe

        Aina täytyy kuitenkin muistaa, että kun jossakin käy parkouraamassa, on otettava vastuu omista teoistaan.
        Jos esimerkiksi käytät seiniä, pidä huoli jotta seinään ei jää mitään merkkejä käynnistäsi. Kenkien jäljet lattioissa, seinissä, ja missä tahansa on aina parkourin jälkeen puhdistettava, jos se on mahdollista.

        (Tämä on kyllä jo hieman kysymyksesi ohittava asia, mutta... Mainitsit jotta sinulla on paha skolioosi. Oletan jotta käytät korsetti hoitoa? Jos kuitenkin skolioosisi on todella paha, kannattaa keskustella vanhempien, ja oman lääkärin kanssa mahdollisesta leikkaus hoidosta. Skolioosi voi olla este monelle muullekin harrastukselle kun parkourille.)


    • jou p

      mä olen harastanu parkouria noin vuoden mut mitä kaikkii liikkeit siinä on jos joku tietää vois ko esim kertoo meses tai jossai

      • Makkkeee

        itse asiassa parkourissa ei ole niin sanottuja liikeita vaikka onhan siinä niitäkin ja tiedän omasta mielestäni aika paljon niitä nimijä =) Voisin mesessä kertoa enemmän sitten =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe