karjalanpiirakat

heila karjalasta

voisiko joku kertoa, miten saan piirakan kuorista pehmeitä? itse teen normaalisti vehnä- ja ruisjauhoista ja vettä ja suolaa, mutta käy niin, että kuoret ovat kovia.

11

5075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha kokki

pitää voidella uunista oton jälkeen maitovoi seoksella ja peittää liinalla, näin ne pehmenevät.
      Hyvää Juhannusta

• mie tee näi

Laiskuuttani teen niinettä kastan piirakat kokonaan maito/voi seoksessa ja sen jälkeen liinan alle hautumaan.

Joo, ei miun ikänä(40) oo karjalanpiirkat mitää kuivanrapsakoi ollu? Vaan just pemeitä liinan alla haudutettui.

Taijanki käyvä tekemää piirakoita kun oon saanu siivottua.Voiko niitä kuoria pakastaa? Muistelen kuulleeni et voi?

• pakastettiin...
        mie tee näi kirjoitti:

Laiskuuttani teen niinettä kastan piirakat kokonaan maito/voi seoksessa ja sen jälkeen liinan alle hautumaan.

Joo, ei miun ikänä(40) oo karjalanpiirkat mitää kuivanrapsakoi ollu? Vaan just pemeitä liinan alla haudutettui.

Taijanki käyvä tekemää piirakoita kun oon saanu siivottua.Voiko niitä kuoria pakastaa? Muistelen kuulleeni et voi?

...ja sulatettiin sultinoiksi.

• Kova kundi Karjalasta

Eihän karjalanpiirakoiden kuoren tule olla pehmeää, vaan rapeata!

• vanha kokki

Ellet tiedä karjalanpiirakoiden valmistuksesta mitään. Ka utsihan moamoltas, kui piiroshka loahan.

• makuasia

Makuasioista on turha kiistellä. Yksi tykkää pehmeästä ja toinen rapeasta.Molemmat yhtä oikeita.

• ApinEllen
        makuasia kirjoitti:

Makuasioista on turha kiistellä. Yksi tykkää pehmeästä ja toinen rapeasta.Molemmat yhtä oikeita.

Karjalanpiirakoita ja MunaVoita :D

• heili karjalasta

saat piirakoiden kuoret pehmeiksi kun heti uunista ottamisen jälkeen käytät näitä voi maito ja vesi sekoitteessa,kokeile ja sitten voipaperin ja pyyhkeen alle hautumaan vaikka tunniksi niin hyviä tulee

• Anonyymi

lisää taikinaan jogurttia ja voita(ei sulatettuna vaan huoneen lämmössä yön yli pehmennyt ). minä käytän vain itse valmistamaani voita ja jogurttia. ja pakkaa piirakat kannelliseen astiaan ja sulje kevyesti kansi jolloin höyry imeytyy takaisin piirakoihin.
      öljyt kovettavat taikinaa. moni voitelee paiston jälkeen maito voi seoksella ,itse en tästä pidä se on maku asia minkä kokee pehmeäksi.
      kokeile rohkeasti niin löydät itsellesi sopivan piirakka taikinan.

• Anonyymi

Taikinaan ei kuulu öljy eikä voi. Eivät enää ole karjalanpiirakoita, jos tunget niihin jogurttia ym. Piirakat voidellaan suolaisella voi-vesi sekoksella. Kaikenlaiset muunnokset eivät enää ole karjalanpiirakoita. Paraat piirakat ovat perunatäytteisiä.

• Anonyymi

Taikinaan vain ruisjauho, suola, vesi ja ohueksi pulikointi ei vehnäjauhoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      152
      6309
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      49
      1753
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1414
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      46
      1033
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1009
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      47
      928
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      909
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      876
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      857
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      845
    Aihe