Polttoaineverot nousevat nyt aluksi 10 prosenttia. Lämmitys, sähkö, autojen käyttömaksut kaikki nousevat. Inflaatio kiihtyy. Työpaikat pakenevat halpamaihin.
Ilmastouskovaisten ennustajaeukot tai niin sanotut profeetat ovat saaneet sanansa läpi. Uusi uskonto on syntynyt ja ilmastokirkollisverojen keräys on jo aloitettu. Eriäviä mielipiteitä ei sallita ja kirkosta eroaminen on kielletty.
Ilmasto on muuttunut aina niinkuin sen kuuluukin tehdä. Nyt siitä on vain alettu verottaa.
Kallista on
5
482
Vastaukset
- pienituloinen bussimatkustaja
Se on ihan hyvä vaan, että melu- ja pölyhaittoja aiheuttavaa autoilua verotetaan enemmän.
- joo...
Voihan asiaa noinkin yksisilmäisesti tulkia. Oletko myös ajatellut, kuinka paljon uusien autojen tekeminen kuluttaa luonnonvaroja ja kuluttaa energiaa? Tiedätkö esim. että katalysaattorin teko kuluttaa enemmän kuin mitä siitä on hyötyä? Oletko ajatellut, että vanhoilla autoilla ajaminen on itse asiassa säästäväisyyttä, niin ympäristön kuin muunkin puolesta!? On tuhlausta hankkia uusia autoja , vain siksi että säästetään vähän päästöjä. Ne jotka ajavat vanhoilla autoilla eivät suinkaan ole niitä, jotka ajavat paljon. On käsittämättömän väärin alkaa verottamaan rankemmin vanhoja autoja - myös ympäristön kannalta. Se on pelkkää markkinamiesten temppu, jossa viherhörhöt ovat tulleet höynäytetyiksi.
Sitä paitsi, kun täällä inflaatio lisääntyy ja kaikki kallistuu, niin teollisuus siirtyy muualle. Miten luulet ympäristön suojelun tilan olevan siellä muualla?? Sehän vain lisää maapallon tuhoutumista! Eikö vain. Kannattaisi ajatella kokonaisuuksia, eikä tuijottaa pieniä yksityiskohtia. - pienituloinen bussimatkustaja
joo... kirjoitti:
Voihan asiaa noinkin yksisilmäisesti tulkia. Oletko myös ajatellut, kuinka paljon uusien autojen tekeminen kuluttaa luonnonvaroja ja kuluttaa energiaa? Tiedätkö esim. että katalysaattorin teko kuluttaa enemmän kuin mitä siitä on hyötyä? Oletko ajatellut, että vanhoilla autoilla ajaminen on itse asiassa säästäväisyyttä, niin ympäristön kuin muunkin puolesta!? On tuhlausta hankkia uusia autoja , vain siksi että säästetään vähän päästöjä. Ne jotka ajavat vanhoilla autoilla eivät suinkaan ole niitä, jotka ajavat paljon. On käsittämättömän väärin alkaa verottamaan rankemmin vanhoja autoja - myös ympäristön kannalta. Se on pelkkää markkinamiesten temppu, jossa viherhörhöt ovat tulleet höynäytetyiksi.
Sitä paitsi, kun täällä inflaatio lisääntyy ja kaikki kallistuu, niin teollisuus siirtyy muualle. Miten luulet ympäristön suojelun tilan olevan siellä muualla?? Sehän vain lisää maapallon tuhoutumista! Eikö vain. Kannattaisi ajatella kokonaisuuksia, eikä tuijottaa pieniä yksityiskohtia.Se on minulle aivan sama, onko auto uusi vai vanha. Pääasia, että autoilua verotetaan kovalla kädellä. Toivottavasti autoilu vähenisi kotikaupungissani Helsingissä.
- ongelma Helsingissä
pienituloinen bussimatkustaja kirjoitti:
Se on minulle aivan sama, onko auto uusi vai vanha. Pääasia, että autoilua verotetaan kovalla kädellä. Toivottavasti autoilu vähenisi kotikaupungissani Helsingissä.
On väärin rangaista koko Suomea helsinkiläisten takia. Helsingissä ajetaan käytännössä korttelirallia vaikka julkisiakin olisi tarjolla ja eihän noilla etäisyyksillä paljon polttoainetta kulu joten eihän nuo polttoaineverojen nostot tunnu helsinkiläisillä missään. Toista se on monilla muilla suomalaisilla jotka autoa todella tarvitsevat.
- ei edes...
pienituloinen bussimatkustaja kirjoitti:
Se on minulle aivan sama, onko auto uusi vai vanha. Pääasia, että autoilua verotetaan kovalla kädellä. Toivottavasti autoilu vähenisi kotikaupungissani Helsingissä.
Meillä ei kuule saa edes ruokaa ilman autoa! Saati että pääsisi töihin. Älä sinä helsinkiläisenä luule tietäväsi kaikkien muiden asioista paremmin. Eikä koko maan asioista pidä päättää vain helsingin näkökulmasta.
Maksakaa te siellä vaikka mitä veroja ja tulleja sun muita autoilusta. Me sen sijaan tarvitsemme autoa elääksemme, eikä meitä sen vuoksi saa rangaista.
Älä väitä, että pitäisi muuttaa taajamiin. On aivan takuuvarma, että ihmisten siirtäminen omista mökeistää taajamiin, tulee yhteiskunnalle ja luonnolle monin verroin kalliimmaksi kuin nykyinen oleminen. Me ei täällä pröystäillä. Ne on jotkut muut jossain muualla - kehäkolmosen sisäpuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383555On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452121Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.211548Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561494- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?49956Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823