-taivasten valtakunta !
-Jeesus sanoi;ellette tule lasten kaltaisiksi,-ette voi päästä sisälle,taivasten valtakuntaan !
-mitä Hän tällä tarkoitti ?
-mielestäni sitä että Jeesus ilmaisi tässä että taivasten valtakunta tulee ottaa vastaan,kuin pieni lapsi ottaa vastaan lahjan isältään,-hän ei epäile, vaan ottaa vain lahjan,vastaan !
-ota sinäkin joka et vielä usko,uskonlahja vastaan samalla,tavalla!
-myöskin muiden Jumalan lahjojen saamisessa,uskon olevan saman asian kuin em.
Lasten kaltaisten on
8
170
Vastaukset
- Pyhän Hengen
Kyllä tuossa kohtaa puhutaan siitä, että lapsenkin on otettava vastaan JUMALAN VALTAKUNTA. (usko, kaste ja Pyhä Henki)
ei kyse ole mistään barbinuken käteen ottamisesta"Kyllä tuossa kohtaa puhutaan siitä, että lapsenkin on otettava vastaan JUMALAN VALTAKUNTA". (usko, kaste ja Pyhä Henki)
---
Apt. 2:38,39
Niin, Jumala kutsuu kaikenikäisiä ihmisiä yhteyteensä, "vauvasta vaariin".
Ei aseteta mitään esteitä heidän tielleen (Mark.10:14).- ML213
Tapio522 kirjoitti:
"Kyllä tuossa kohtaa puhutaan siitä, että lapsenkin on otettava vastaan JUMALAN VALTAKUNTA". (usko, kaste ja Pyhä Henki)
---
Apt. 2:38,39
Niin, Jumala kutsuu kaikenikäisiä ihmisiä yhteyteensä, "vauvasta vaariin".
Ei aseteta mitään esteitä heidän tielleen (Mark.10:14).Niin, miksi sinun on niin vaikea mieltää lapsen kehitystaso.Jumala ei todella odotakkaan lapselta mitään,koska Jumala tiedostaa lapsen tilan.
Jos Jumala antaisi uudestisyntymässä meille uuden polkupyörän,jolla meidän tulisi vaeltaa arjen keskellä.
Ymmärtänet, miksi Jumala ei anna pyörää vauvalle/lapselle, koska hänen kehitystasonsa ei mahdollistu tämän asian sisäistämiseen.Siis pyörällä ajamiseen.Saman suuntainen roblematiikka on lapsella, suhteessa uskoon.
Raamatussa olevat ilmoituksen tietenkin ihminen pitää kuulla ja vielä ymmärtää eli tiedostaa mistä on kysymys.Niin, mikä tässä asiassa on vaikea ymmärtää.
Eksytys on mennyt todella syvälle ihmismieliin ajatellen arkitodellisuutta ja Raamatun ilmoituksia.Uskon hedelmien pohtiminen olisi jo paikallaan, niin se valaisisi "missä opissa" ihminen on uudestisyntynyt. - just.
ML213 kirjoitti:
Niin, miksi sinun on niin vaikea mieltää lapsen kehitystaso.Jumala ei todella odotakkaan lapselta mitään,koska Jumala tiedostaa lapsen tilan.
Jos Jumala antaisi uudestisyntymässä meille uuden polkupyörän,jolla meidän tulisi vaeltaa arjen keskellä.
Ymmärtänet, miksi Jumala ei anna pyörää vauvalle/lapselle, koska hänen kehitystasonsa ei mahdollistu tämän asian sisäistämiseen.Siis pyörällä ajamiseen.Saman suuntainen roblematiikka on lapsella, suhteessa uskoon.
Raamatussa olevat ilmoituksen tietenkin ihminen pitää kuulla ja vielä ymmärtää eli tiedostaa mistä on kysymys.Niin, mikä tässä asiassa on vaikea ymmärtää.
Eksytys on mennyt todella syvälle ihmismieliin ajatellen arkitodellisuutta ja Raamatun ilmoituksia.Uskon hedelmien pohtiminen olisi jo paikallaan, niin se valaisisi "missä opissa" ihminen on uudestisyntynyt.Nyt sarvesi paljastit.
Paavali kumos noi sanat.
1.Korinttolaiskirje:
13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.- herramrks
Tai siis kumosi mikäli teemme vanhanaikaiset ja irroittelemme raamatusta meille sopivat jakeet ja muokkaamme niihin sopivan väitteen hyljäten kaiken muun.
- herramrks
Mielestäni monet Jeesuksen vertauksista olivat hyvin käytännönläheisiä.
Hyvänä esimerkkinä Paimenesta puhumiset. Jokainen pystyi näkemään millainen paimen on käytännössä silloin. Miten lampaat seuraavat paimenta ym.
Jos katsomme lasta joka on saanut elää suht turvassa ja saanut osakseen rakkautta ym... Pieni lapsi uskoo ehdoitta ja kunnioittaa esim isäänsä. Isä on usein lapsen vahva "idoli", joku jonka kaltaiseksi ehkä haluaa tulla. Isä on turvallinen ja ylpeydenkin aihe.
"Mun isi!", Abba, kuten raamatussa sanotaan.- ML213
Todella pieni lapsi seuraa isäänsä lähes ehdoitta.Huomioikaapa, miten aikuistuneet lapset ovat seuranneet isäänsä valitsemalla isänsä ammatin tai puoluepolitiikan.
Samoin monet käyttäytymset on mallinnettu vanhemmilta.
Lapsen käyttäytymisestä saa laajasti mielikuvia siitä asiasta, mitä Jeesus tarkoitti lapsen esikuvasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13050Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.72103Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1121712Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus91041Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450972Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn113927- 35744
- 66665
- 49657
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30625