onko kellään kokemuksia/tietoa ns. munchausenin syndroomasta, jossa siis teeskennellään sairautta tai ylläpidetään sitä syömällä vaarallisia lääkkeitä tms? itse olisin kiinnostunut tietämään tästä lisää, ja tässä kohtaa en world wide webistäkään oikein mitään löytänyt.
munchausenin syndrooma
4
3324
Vastaukset
- Tri Mynchousen
No nyt olet käsittänyt koko terminkin väärin. Ei pitäis kysellä jos ei tiedä.
- eri lukija
termihän on Munchausenin syndrooma.
"Ei pitäis kysellä jos ei tiedä."
:D Milloinkas sitten pitäisi kysellä, silloin kun jo tietää asian, vai? - Psykopatologia
eri lukija kirjoitti:
termihän on Munchausenin syndrooma.
"Ei pitäis kysellä jos ei tiedä."
:D Milloinkas sitten pitäisi kysellä, silloin kun jo tietää asian, vai?.
Münchhausenin oire-yhtymä,
*teeskentely-häiriön tai itse tehdyn sairauden vaikeimpien muotojen nimitys. Ensimmäisenä kuvasi ja nimesi (väärin-kirjoituksen kera; "Munchausen") britt. lääkäri Richard Alan John Asher (1912–1969) Lancetissa 1951. Nimitys pohjaa saks. kirjailijan Rudolf Erich Raspe'n (1737–1794) kirjaan "Baron Münchhaussen's Narrative of His Marvellous Travels and Campaigns in Russia" (1785; suom. 1856) ym. Näiden taustana on todellinen Hieronymus Karl Friedrich Freiherr von Münchhausen (1720–1797), joka taisteli Venäjän armeijassa turkkilaisia vastaan. – Suomessa häiriöstä käytetään korrektia nimitystä Münchhausenin *oireyhtymä. *Münchhausen by proxy.
Münchhausen by proxy
("edustajan välityksellä") on häiriö, jossa häiriintynyt, esim. lapsen vanhempi, tuottaa lapselleen *sairauden oireita. Vaikka proxyä käsitellään *Münchhausenin *oireyhtymän kera, ne ovat luultavasti eri häiriöitä.
.
- klajsdfljasdhkfj
sellainen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628