onko kellään kokemuksia/tietoa ns. munchausenin syndroomasta, jossa siis teeskennellään sairautta tai ylläpidetään sitä syömällä vaarallisia lääkkeitä tms? itse olisin kiinnostunut tietämään tästä lisää, ja tässä kohtaa en world wide webistäkään oikein mitään löytänyt.
munchausenin syndrooma
4
3432
Vastaukset
- Tri Mynchousen
No nyt olet käsittänyt koko terminkin väärin. Ei pitäis kysellä jos ei tiedä.
- eri lukija
termihän on Munchausenin syndrooma.
"Ei pitäis kysellä jos ei tiedä."
:D Milloinkas sitten pitäisi kysellä, silloin kun jo tietää asian, vai? - Psykopatologia
eri lukija kirjoitti:
termihän on Munchausenin syndrooma.
"Ei pitäis kysellä jos ei tiedä."
:D Milloinkas sitten pitäisi kysellä, silloin kun jo tietää asian, vai?.
Münchhausenin oire-yhtymä,
*teeskentely-häiriön tai itse tehdyn sairauden vaikeimpien muotojen nimitys. Ensimmäisenä kuvasi ja nimesi (väärin-kirjoituksen kera; "Munchausen") britt. lääkäri Richard Alan John Asher (1912–1969) Lancetissa 1951. Nimitys pohjaa saks. kirjailijan Rudolf Erich Raspe'n (1737–1794) kirjaan "Baron Münchhaussen's Narrative of His Marvellous Travels and Campaigns in Russia" (1785; suom. 1856) ym. Näiden taustana on todellinen Hieronymus Karl Friedrich Freiherr von Münchhausen (1720–1797), joka taisteli Venäjän armeijassa turkkilaisia vastaan. – Suomessa häiriöstä käytetään korrektia nimitystä Münchhausenin *oireyhtymä. *Münchhausen by proxy.
Münchhausen by proxy
("edustajan välityksellä") on häiriö, jossa häiriintynyt, esim. lapsen vanhempi, tuottaa lapselleen *sairauden oireita. Vaikka proxyä käsitellään *Münchhausenin *oireyhtymän kera, ne ovat luultavasti eri häiriöitä.
.
- klajsdfljasdhkfj
sellainen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574