Moro
Toi laskuvarjohyppääminen kiinnostaa aiheena tosi paljo, ehkä joskus rikkaampana hommaan itteni kurssille.
Sellasta olen pohtinut, että normaalisti laskeuduttaessa, millaista vauhtia sinne maahan tullaan? Ja jos joku fysiikan nero osaisi vielä kertoa miltä korkeudelta vapaasti tippumista se vastaa? en tarkota ilman ilmanvastusta vaan ilman muita apuvälineitä :-)
laskuvarjohypyn laskeutuminen?
3
1139
Vastaukset
- tullaan
paa jalkojes paikalla pyörät.. leiki porchea hetki!!
- miten onnistus
ns. loppuvedossa eli 3-5m korkeudella tehtävästä viimeisestä jarrutuksesta.
Ensimmäisellä/ensimmäisillä hypyillä maassa oleva radiokouluttaja antaa loppuvetomerkin, jolloin tiedät oikean hetken. Tuolloin laskeutuminen on hyvin pehmeä ja vastaa lähinnä astumista korkealta esim. stadionikatsomon portaalta alas.
Sitten kun niitä tekee ilman opastusta niin välillä ajoitus on ollut hieman pielessä ja muutama kerta on tullut tultua kohtuu lujaa alas, mutta tähän asti ainakin itse olen selvinnyt aina jaloilleni vaikka on vähän ilkeästi tärähtänyt.
Ei siinä jalkojaan riko jos ei ihan väärässä kohdassa loppuvetoa tee, mutta voipi tärähtää jaloissa ja joutua kierähtämään laskun pehmentämiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 232970
- 541416
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa751041Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140988- 45911
- 61872
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45848Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171832- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135746