Perunapuuro

€-venytin

Perunapuuro:

Kuori neljä isoa perunaa keitä kypsiksi n. 2 L vedessä. Nosta perunat pois ja säilytä vesi muussaa perunat vaikka haarukalla vispaa takaisin keitinveteen ja ruisjauhoja n. 4dl hauduta n. ½ tuntia suolaa n. 2-1 tl.
Maistuu kylmän maidon kanssa ja tietysti voisilmä. Seuraavana päivänä siivuina paistettuna yhä ihanaa.
Jossain päin tässä käytetään ohrajauhoja ruisjauhojen sijaa.

6

3677

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Eikös tuo ole ptattihuttua ? Voisilmän kanssa mie syön sitä.

• vanha kokki

Ohje on hieman muunneltu Pastanttipuurosta, joka on todella maukasta ja syödään nimenomaa voisilmän kera. Ruisjauho vaatii pidemmän haudutuksen kuin ohra. Ruisjauho on myös voimakkaampaa, joten raaaksi jätetty ruis aiheuttaa sangen vikkeliä huussikäyntejä ja lisäksi ilmalaivan kokoisia pie.
        Kannattaa muuten tehdä kokeeksi, valmistus on todella helppoa ja tulos on maittava.

• p- savosta
        vanha kokki kirjoitti:

Ohje on hieman muunneltu Pastanttipuurosta, joka on todella maukasta ja syödään nimenomaa voisilmän kera. Ruisjauho vaatii pidemmän haudutuksen kuin ohra. Ruisjauho on myös voimakkaampaa, joten raaaksi jätetty ruis aiheuttaa sangen vikkeliä huussikäyntejä ja lisäksi ilmalaivan kokoisia pie.
        Kannattaa muuten tehdä kokeeksi, valmistus on todella helppoa ja tulos on maittava.

ja olen ikäni tuota syönyt. Aivan ihana ruoka!
        Nyt asun Espoossa, enkä uskalla sitä laittaa itse. Äiskä käydessään visiitillä kokkailee sitä.

• voisilmä
        vanha kokki kirjoitti:

Meillä lapsuuden kodissa syötiin Pastanttipuuroa.
        Isäni suuri herkku ja minulle mukulana kauhistus:)Ite en ole sitä laittanut, pitäisi kyllä kokeilla jospa nyt aikuisena maistuisi hyvinkin.

• tyynekaarina

Keitin jälleen ruisperunapuuroa, ostin jopa voita 250 g paketin.
      Olen nykyään maidonvalkuais- allerginen, joten maitoa puuron kanssa en voi juoda.
      On muuten hyvää ilmankin. :)

Jossain joku kehui syövänsä kiisselin kera, nyt kokeilin. Minä en pitänyt: Puuro kuuluu ryhmään suolaiset ja kiisseli makeat.
      Minun makuhermot nauraa ja laulaa voisilmälle tuossa puurossa, joka lisää puuron suolaiset painotusta.

Painoa pyrin pudottamaan, pidän kirjaa ruoka ostoksista omalla sivustollani.

• puro_suu

näin
      http://www.energiapaju.fi/palstaviljely/perunapuuro.htm
      Tein näin; keitin perunat kuorineen ja khypsinä nuijin "kauakosaa ja söin kuoret. Kaavin perunamössön vesi/haudutuskattilaan, lisäsin manteliamaitoa ja jorma-ohrjauhoa .
      Haudutin noin ~30 min ja nauttiin kirnuvo silmällä ja puolukkamehua hörppien.
      Ah autuutta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      43
      4829
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      63
      2713
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      1807
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      1736
    5. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1669
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      53
      1226
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      94
      1207
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      70
      1142
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1137
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      274
      1112
    Aihe