niin siis itse en syö kanaa enkä punaista lihaa, vain kalaa ja käytän maitotuotteita ja kananmunia. onko otsikossa mainitsemani nimike oikea ? :D vai onko olemassa joku helpompikin nimitys ?
tämä ei varmasti ole oikea paikka kysellä näitä asioita.
lakto-ovo pescovegetaristi
10
11546
Vastaukset
- helpoimmalla
kun vain ilmoitat olevasi kasvissyöjä. Itse syön samalla tavalla ja tuota sanahirviötä on turha alkaa selittelemään...
- ongelmallinen muille
Mieluummin sanoo itseään vaikka pescoksi ja tarvittaessa selittää mitä se tarkoittaa. "Kasvissyöjä" on liian laaja-alainen käsite ja saattaa aiheuttaa hiustenhalkomista kokille sukujuhlissa ym. tilanteessa. On pieni vaiva sanoa "Olen pescovegetaristi, syön siis kalaa, maitotuotteita ja munia" ja sekasyöjiltä ei mene pää sekaisin ;)
Nim. vegaani, jolle tarjottu kalaa/kanaa monet kerrat... - ...
ongelmallinen muille kirjoitti:
Mieluummin sanoo itseään vaikka pescoksi ja tarvittaessa selittää mitä se tarkoittaa. "Kasvissyöjä" on liian laaja-alainen käsite ja saattaa aiheuttaa hiustenhalkomista kokille sukujuhlissa ym. tilanteessa. On pieni vaiva sanoa "Olen pescovegetaristi, syön siis kalaa, maitotuotteita ja munia" ja sekasyöjiltä ei mene pää sekaisin ;)
Nim. vegaani, jolle tarjottu kalaa/kanaa monet kerrat...ettei syo punaista lihaa ja kanaa...
- Verenneito
Riittää vallan mainiosti kun kerrot olevasi pesco-vegetaristi. Tuo lakto-ovo on ihan turha tuossa edessä, koska monesti on selvää että jotain lihaa syövä käyttää myös maitotuotteita ja munia.
- tutkija--
Eräiden kasvissyöjien mielestä olet samanlainen sekasyöjä kuin ennenkin, joten ehkä parempi kutsua itseäsi sillä nimellä edelleen, koska syöt lihaa, lehmänmaitoa ja munia.
- muff
vegetaristi tarkoittaa kasvissyöjää, ja ei kala-muna-maito-kasvissyöjä voi olla kasvissyöjä. pescotarian tai pescotaristi olisi hyvä ilmaus. me muut vaan joudutaan kärsimään kun meille tarjotaan joka paikassa kaiken maailman kaloja ja kanoja..
- kioookikk
kysyisin vaan että syökö pescot äyriäisiä esim. katkarapuja???
- pescotarian91
No itse olen kans pescotaristi ja ainakin ennen söin katkarapuja, mut en enää niitä syö, koska en tiedä tapetaanko ne samalla tavalla kuin ravutkin eli keittämällä vedessä elävänä... nyt syön vaan kalaa, maitotuotteita, kananmunia ja kasviksia... saa nähä milloin lopetan kalan syönnin. ;)
- sekasyöjäjoulutonttu
Mä oon ja sitä mieltä et pescotaristi ois se right nimike
- cita-tungteaan-perccc
ääliöpecoapascaisti..pieresceleiscsisti ja dickdeahedcisti,
veke porkkanapecreillä on outo viehtymys c -kirjaimen käyttöön
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?907177Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277099Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1186320Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik975428Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455424Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635245Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus425141Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274625Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t34134Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193655